Ga naar inhoud

Wachtbankje Oktober 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb er 3 rechts en 2 links die mogelijk allemaal mee doen voor de race.. As maandag heb ik nog een echo

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik heb er 3 rechts en 2 links die mogelijk allemaal mee doen voor de race.. As maandag heb ik nog een echo

Ok dat is wel goed dat ze alle vijf mee doen. Met hoeveel heb je gestimuleerd.

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

Spannend! Succes!!!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Nice..

Hoeveel mm waren ze?

Op naar de maandag, succes!

Geplaatst

Ik heb 225 IE Gonal f gespoten en de grootste waren nu 15 en kleinste 10

Geplaatst
Ik heb 225 IE Gonal f gespoten en de grootste waren nu 15 en kleinste 10

Spuit je dan alleen gonaf-f of nog iets erbij?

Geplaatst
Spuit je dan alleen gonaf-f of nog iets erbij?

Wat betreft stimulerend hormoon wel ja. Ik spuit natuurlijk ook Decapeptyl

Geplaatst
@cil heel veel succes morgen! Het komt allemaal goed, probeer je niet al te druk te maken. Ik duim voor je! 🥚🤞

Dank je wel, lief van je

Geplaatst
Dank je wel, lief van je

Succes vandaag Cil! You can do this!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

@Sharlee

Ik loop bij de Kinderwunsch Klinik Trier in Duitsland. Is een prive klinik. Kun je dus terecht als je een buitenlandse verzekering hebt of dus als zelf betalende. En geen wachttijden..

Ik moet wel zeggen.. ze zijn heel "Duits" Klinkt beetje raar, maar na zo lang hier wonen kan ik dat zeggen.. :)

De nurses zijn allemaal super aardig en meelevend. De artsen zijn iets korter en stugger moet ik zeggen. Weet niet of dit communicatie probleem is (mijn vriend spreekt nog niet heel vloeiend duits, dus dit gaat vaak half engels/half duits) Soms het gevoel dat het lopende band werk was, maar dat is dus de duitse efficientie hier.

Ik werd om de 2 a 3 dagen geprikt dus best wel veel. Ze stemmen dus echt de medicatie op jou af. Dat vond ik wel heel fijn om te horen.

Ik durf je niet te zeggen hoe ze zijn met evt verdere onderzoeken, aangezien dat dus (nog) niet aan de orde is nu.

Ze zijn voor de rest heel heel erg fijn. Ik was in NL bij familie toen ik de decap aan het spuiten was. Wij beiden moeten standaard verplicht een Hepatitus/HIV test doen tijdens ICSI. Werd ik gebeld of ik a la minute terug kon komen voor vervolg testen, want ik was HIV positief getest.. Nou kan ik je vertellen dat op dat moment je wereld instort.. Ik heb namelijk een paar jaar geleden in Afrika met heel veel AIDS patienten gewerkt. En ondanks dat je zo voorzichtig bent had het zo gekund..

Hoe ik dezelfde dag nog terug ben gekomen zonder ongelukken weet ik ook niet. Er werden nieuwe bloedtesten (die HIV antistoffen meten) gedaan en ook hier uit kwamen er onduidelijke resultaten. Uiteindelijk besloten ze dat ze een volledige HIV test gingen doen. Ik heb een week niet geslapen, alleen maar gehuild en dat in combi met de decap en Puregon.. was een wrak! :(

Gelukkig gelukkig gelukkig kwamen die testen negatief terug. De opluchting!! Deze test was 100% nauwkeurig en testte letterlijk het virus. Ik had gewoon de pech om bij 0.02% te horen die een vals positieve uitslag kreeg. Cross reactie van andere antilichaampjes.. Pure pech..

Lang verhaal maar wat ik wil zeggen. De meiden daar waren fantastisch. Ze hebben me door dik en dun gesteund omdat ze mij daar dus elke keer zagen als hoopje ellende. Ze hebben af en aan het lab gebeld om alles op te laten schieten. Ook daar heb ik de lieve en zachte kant van de artsen van de kliniek gezien..

Dus als je daar hulp wilt of vragen hebt of dat het allemaal niet standaard is staan ze overal voor open om te helpen.. Just so you know.

Werd jij dus maar een keer geprikt en niet terwijl je iedere keer voor de follikel meting moest komen?

Geplaatst
@Sharlee

Ik loop bij de Kinderwunsch Klinik Trier in Duitsland. Is een prive klinik. Kun je dus terecht als je een buitenlandse verzekering hebt of dus als zelf betalende. En geen wachttijden..

Ik moet wel zeggen.. ze zijn heel "Duits" Klinkt beetje raar, maar na zo lang hier wonen kan ik dat zeggen.. :)

De nurses zijn allemaal super aardig en meelevend. De artsen zijn iets korter en stugger moet ik zeggen. Weet niet of dit communicatie probleem is (mijn vriend spreekt nog niet heel vloeiend duits, dus dit gaat vaak half engels/half duits) Soms het gevoel dat het lopende band werk was, maar dat is dus de duitse efficientie hier.

Ik werd om de 2 a 3 dagen geprikt dus best wel veel. Ze stemmen dus echt de medicatie op jou af. Dat vond ik wel heel fijn om te horen.

Ik durf je niet te zeggen hoe ze zijn met evt verdere onderzoeken, aangezien dat dus (nog) niet aan de orde is nu.

Ze zijn voor de rest heel heel erg fijn. Ik was in NL bij familie toen ik de decap aan het spuiten was. Wij beiden moeten standaard verplicht een Hepatitus/HIV test doen tijdens ICSI. Werd ik gebeld of ik a la minute terug kon komen voor vervolg testen, want ik was HIV positief getest.. Nou kan ik je vertellen dat op dat moment je wereld instort.. Ik heb namelijk een paar jaar geleden in Afrika met heel veel AIDS patienten gewerkt. En ondanks dat je zo voorzichtig bent had het zo gekund..

Hoe ik dezelfde dag nog terug ben gekomen zonder ongelukken weet ik ook niet. Er werden nieuwe bloedtesten (die HIV antistoffen meten) gedaan en ook hier uit kwamen er onduidelijke resultaten. Uiteindelijk besloten ze dat ze een volledige HIV test gingen doen. Ik heb een week niet geslapen, alleen maar gehuild en dat in combi met de decap en Puregon.. was een wrak! :(

Gelukkig gelukkig gelukkig kwamen die testen negatief terug. De opluchting!! Deze test was 100% nauwkeurig en testte letterlijk het virus. Ik had gewoon de pech om bij 0.02% te horen die een vals positieve uitslag kreeg. Cross reactie van andere antilichaampjes.. Pure pech..

Lang verhaal maar wat ik wil zeggen. De meiden daar waren fantastisch. Ze hebben me door dik en dun gesteund omdat ze mij daar dus elke keer zagen als hoopje ellende. Ze hebben af en aan het lab gebeld om alles op te laten schieten. Ook daar heb ik de lieve en zachte kant van de artsen van de kliniek gezien..

Dus als je daar hulp wilt of vragen hebt of dat het allemaal niet standaard is staan ze overal voor open om te helpen.. Just so you know.

Werd jij dus maar een keer geprikt en niet terwijl je iedere keer voor de follikel meting moest komen?

Wow joh wat een verhaal! Wat moet jij door een helse periode zijn gegaan joh ongelooflijk gewoon. Super dat je zo goed opgevangen bent. Bij mij is idd maar 1x bloed geprikt en dat was voordat ik mn eerste ivf poging inging. Verder gewoon stimuleren en dan 2 echo's en dat was het. Nu ik verhalen van anderen lees voelt het alsof ik mn kansen heb vergooid aan een ziekenhuis dat eigenlijk niks voor me heeft gedaan

Geplaatst
Wow joh wat een verhaal! Wat moet jij door een helse periode zijn gegaan joh ongelooflijk gewoon. Super dat je zo goed opgevangen bent. Bij mij is idd maar 1x bloed geprikt en dat was voordat ik mn eerste ivf poging inging. Verder gewoon stimuleren en dan 2 echo's en dat was het. Nu ik verhalen van anderen lees voelt het alsof ik mn kansen heb vergooid aan een ziekenhuis dat eigenlijk niks voor me heeft gedaan

Zelfde hier hoor. In vorige ziekenhuis hormonen geprikt zoals progesteron, fsh.

Maar toen gingen wij verhuizen en ging de ivf ( en operatie die ik nodig had, eileiders deruit) hier doen waar ik dus nu loop. Nou nooit bloed geprikt ja voor hiv en hepa. Maar nooit op hormonen etc. Ging gewoon. Aan de pil toen deca en later meno derbij en paar echotjes.

Ik begin me ook te irriteren.

Want waar horen ze eigenlijk voor start behandeling op te prikke, en tijdens behandeling?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Geplaatst

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes! Onwijs lief! De punctie is goed gegaan 10 eicellen, nu hopen op een goed embryo

Geplaatst

Jij wilde dus voor de 3e poging gaan? Was dat IVF or ICSI?

Misschien heb ik het helemaal mis hoor, dus correct me if Im wrong.. Na heel veel speuren op het internet en veel ervaringen te hebben gelezen heb ik het gevoel dat als ik Duitsland met NL ofzo vergelijk, ik bij de verhalen uit NL veel vaker hoor dat er maar een paar follikels groeien. En waar ze in Duitsland tegen mij zeiden dat ze er vanuit gaan toch zeker minimum 10 follikels te hebben if not more.

Zie ik dit fout? Want oke, je wilt geen overstimulatie (daar was ik heel bang voor) maar je wilt wel een dusdanige hoeveelheid om je kansen zo groot mogelijk te hebben. Misschien zit ik er helemaal naast hoor en is dit verschil er niet. Maar als dit wel zo was, is dit misschien doordat ze hier juist met een hoge dosis beginnen? En dan als ze dus bij de eerste echo een bunch hebben ze dan dus na bloedwaarden de medicatie gaan aanpassen.. Werd bij mij dus steeds minder. Beginnen ze in NL juist laag en dan hoger elke keer?

En ja, iedere keer is dat hele rijtje waardes getest die ik hier eerder in de bijlage had gezet.

Welke plekken ga je nu bekijken? Of neem je eerst even rustig de tijd? Kan ik me ook goed voorstellen. Het is nogal wat..

Geplaatst

@sharlee @butterfly36 @kitkat ik ben 5 maanden voor het prikken getest op amh hepa en hiv. Amh was om te kijken met hoeveel eenheden ik moest gaan prikken. In juli weer hepa en hiv want verloopt na 3 maanden toen begonnen met pil deca en meno en op de dag van de pregnyl nog eens getest op lh, e2(oestrogeen) en progesteron (denk dat dit was of en om te zien hoeveel eitjes er ongeveer waren) en daarna nog wel bloedtesten maar dit was omdat ik ohhs symptomen had, dus dat staat er los van

@cil wat een ontzettend goed nieuws ! Krijg je morgen te horen of en hoeveel bevruchtingen er zijn

Mijn vriend en ik hebben gister gepraat en hij vind dat het misschien beter is om een halfjaar te wachten.. omdat het zo stressvol is en ik emotioneel er best doorheen zit. De wil is zo groot.. ik zelf wil het niet uitstellen, maar kijk wel enorm op tegen het hele riedeltje weer. Zeker omdat ik zo emotioneel werd van de meno en teleurstellingen. Geen idee hoe ik dit keer ga reageren op hormonen en (mocht dit weer het geval zijn) op een teleurstelling.. maar om het uit te stellen voelt ook niet goed. En wil dat we er samen achter staan. Hij heeft aangegeven altijd achter mij te staan ookal beslis ik aankomende maand in Spanje door te gaan. Hij bedoelt het meer voor mij. Zowel emotioneel als lichamelijk. Weet het dus even niet meer. Ergens heeft hij gelijk, maar wil het niet uitstellen. De wens is er al zo lang...

Geplaatst

Bibi schema

🦋Vpk1988: 25 sept tp9okt td

🦋Nicky78: 25 sept tp12okt td

🦋KitKat: 29 sept10 okt td

Cil: 10? okt tp

Ivydrew: 27 sept start meno,

8 okt 2e echo fm

Yvje1977: 27 sept start gonalf,

9 okt 2e echo fm

Evi.H: 29 sept start gonalf,

8 okt 1e echo fm

Pino81: 6 okt start gonalf,

13 okt 1e echo fm

Christel81: 8 okt echo cryo tp,

Butterfly: 29 sept start pil,

3 nov start deca, 15 nov startecho/start meno

Lalautje: 19 sept start pil, 17 okt intake gesprek/testen/rooster

Amf: rustmaand

Menace: rustmaand

Yamila: rustmaand,

10 okt evaluatie gesprek

Sharlee: rustmaand

Miranda13: rustmaand

EatPrayLove: rustmaand

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden