Ga naar inhoud

Uitgerekend in het 2e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

• Reacties 882
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Poekie! Mijn echo was gelukkig helemaal goed

Echt zo fijn.

Was zo bang dat het niet goed zat maar nu gelukkig de bevestiging dat het echt was.

Ik heb helaas niet mogen luisteren maar kijken was voor nu ook helemaal geweldig.

Bij jou ook alles goed Danlon?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Bij mij was alles goed... 2 babies.. 2 hartjes.. Ze hebben nog even een uitgebreide echo gedaan voor de zekerheid... T zijn echt 2 babies... Wat fantastisch...

1 heeft een bolle buik.. Die krijgt veel eten.. De ander is lang maar beide zaten goed op schema en allebei 10+4 zoals t hoort

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

Geplaatst

Wauw meiden, wat een mooi nieuws van jullie beiden! Wanneer mogen jullie weer? Danlon de 19e he?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
Wauw meiden, wat een mooi nieuws van jullie beiden! Wanneer mogen jullie weer? Danlon de 19e he?

@kims was dit jouw eerste echo?

Geplaatst

He meiden wat fijn! Goeie echo's!!

Danlon, jij hebt 2 kamers in je baarmoeder? Zeg je dat trouwens zo? Zitten ze beide in 1 'kamer' ? Hoe was dat bij je eerste kindje?

Geplaatst

Danlon, jij hebt 2 kamers in je baarmoeder? Zeg je dat trouwens zo? Zitten ze beide in 1 'kamer' ? Hoe was dat bij je eerste kindje?

@poekie ik heb volgende echo tegelijk met jou de 19e

Nee 5% van de vrouwen heeft dat wel... Ik heb geen tussenschot... Ik heb letterlijk 2 baarmoeders

Geplaatst

Oh en ik kan maar in 1 zwanger worden... De ander heeft geen uitgang.. Alleen eierstok dus kan niet bevrucht..

Geplaatst
Oh en ik kan maar in 1 zwanger worden... De ander heeft geen uitgang.. Alleen eierstok dus kan niet bevrucht..

Ah ok! Dus een heel zeldzaam iets.. heeft dit ook gevolgen voor je bevalling? Sorry voor de wellicht domme vragen hoor, het is oprechte nieuwsgierigheid!

Geplaatst

En nog een vraagje aan jullie; plannen jullie een pretecho? Of een echo voor geslacht bepaling? En hoe kies je dan een echo bureau? Wij willen het toch wel doen voor de 20e week

Geplaatst
Ah ok! Dus een heel zeldzaam iets.. heeft dit ook gevolgen voor je bevalling? Sorry voor de wellicht domme vragen hoor, het is oprechte nieuwsgierigheid!
Klopt vandaar dat ik in Duitsland zit..

Haha geen probleem... Logisch! Dit niet..mijn goede baarmoeder is langwerpig in plaats van ovaal en mn eierstok zit erboven in plaats van ernaast...

Mijn vorige keizersnede maakt dat dit ook kz wordt..

Geplaatst
En nog een vraagje aan jullie; plannen jullie een pretecho? Of een echo voor geslacht bepaling? En hoe kies je dan een echo bureau? Wij willen het toch wel doen voor de 20e week
Ik niet voor geslacht... Krijg elke 1.5 week echo dus zodra ze t zien hoor ik t...

Wel doen we dat voor de 4d echo... Vorige keer spijt van keuze... Denk dat je moet kijken waar goede referenties zijn en bellen of je goed gevoel had... Bij mn zoon had ik dat niet dus nu op zoek naar andere..

Geplaatst

Ah ok! Is een keizersnede een beetje te plannen bij een tweeling? Mochten ze eerder komen dan plannen ze het wrs eerder?

Wat fijn die echo's, steeds even bevestiging en kijken naar de wondertjes in je buik! Twee joh! Blijft iets magisch!

Wij mogen bij de VK steeds aangeven wanneer we weer willen komen om naar het hartje te luisteren. Heel erg fijn dat we de keuze hebben en we houden het net twee weekjes vol zonder check.. dus volgende week dinsdag alweer gelukkig..

Geplaatst
Ah ok! Is een keizersnede een beetje te plannen bij een tweeling? Mochten ze eerder komen dan plannen ze het wrs eerder?

Wat fijn die echo's, steeds even bevestiging en kijken naar de wondertjes in je buik! Twee joh! Blijft iets magisch!

Wij mogen bij de VK steeds aangeven wanneer we weer willen komen om naar het hartje te luisteren. Heel erg fijn dat we de keuze hebben en we houden het net twee weekjes vol zonder check.. dus volgende week dinsdag alweer gelukkig..

Haha geen idee gaan we achter komen volgend jaar... Ik denk dat ik rond 30/32 weken al opgenomen wordt... Hoef tot januari maar 1x per maand naar gyn en naar de echoscopist voor uitgebreide screening.. Ze kijkt ook naar de placenta enzo... Ze hebben allebei hun eigen en doorbloeding was goed. Vond ik wel een erge geruststelling..

Haha knap dat je t zo lang vol houdt! Ik moet zeggen bij mn zoon ging ik wekelijks... Probeer nu beetje te rekken hihi.. Maar ik heb er wel moeite mee hoor... Ik mag wel wekelijks komen..

Gaan ze bij jou alleen luisteren? Mijn schoonzus is "normaal" zwanger... Besef nu pas hoe luxe het is elke keer echo te krijgen..

En ja 1is al zo'n wereldwondertje.. Ik kan dit nog steeds niet bevatten..

Geplaatst

Ja hahaha "plannen" lijkt me ook een luxe bij een tweeling zwangerschap! Hoop dat je ze binnen houdt tot de 32e week trouwens, dat zou heel mooi zijn! Toch?

Ja verdorie alleen luisteren!! We zijn nu namelijk ook "gewoon zwanger". Heb nog mijn best gedaan voor een medische indicatie maar helaas.. kon niet genoeg uit de kast trekken daarvoor

Ja, vind het ook een enorm wondertje. Na 10 jaar eindelijk zwanger.. doodeng en fantastisch en bijna niet te geloven. Voelen ons heel gelukkig en ook heel kwetsbaar nu we het delen met anderen..

Geplaatst

@poekie ja dit was mijn eerste echo inderdaad! Heel erg fijn.

Mijn volgende moet ik nu gaan plannen bij de vk, denk dat ik die pas met 12/13 weken inplan tenzij ze me zelf eerder willen zien.

@danlon fijn dat het bij jou ook goed gaat. Toch wel eerlijk dat als je twee baarmoeders hebt je nu ook twee kindjes mag krijgen

@inge35 na tien jaar. Jeetje meid wat een lange moeilijke tijd moet jij gehad hebben. Dit kindje is dan alle moeite van het wachten wel dubbel en dwars waard

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Uitgerekend:

Inge35: 12-04-2018

Ash: 28-04-2018

Danlon: 03-05-2018

Kims: 23-5-2018

Poekie: 07-06-2018

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Inge35: ?

Kims: ?

Ash: 23-10-2017 pretecho

Danlon: 19-10-17

Poekie: 19-10-17 vk

Geplaatst

Uitgerekend:

Inge35: 12-04-2018

Ash: 28-04-2018

Danlon: 03-05-2018

Kims: 23-5-2018

Poekie: 07-06-2018

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Inge35: 17-10-17

Kims: ?

Ash: 23-10-2017 pretecho

Danlon: 19-10-17

Poekie: 19-10-17 vk

Geplaatst

Hai meiden, ook ik heb vandaag de eerste afspraak ingepland bij de verloskundige praktijk, hihi... zo gaaf als je die gewoon kan bellen!! :-)

1 november de eerste afspraak en de termijnecho. Als een kind zo blij.

Verder voel ik me gelukkig goed, maar merk ik wel dat zodra het drukker wordt op mijn werk dat gelijk zijn effect heeft op mijn lichaam. Hoofdpijn en beetje grieperig gevoel, dus ik heb besloten het toch al volgende week op mijn werk te laten weten. Ook omdat ik het fijn vind dat als het toch niet zo goed zal gaan, ze ook op mijn werk weten waarom ik er dan niet zou zijn.

Wel spannend want ik heb een tijdelijk contract die einde van dit jaar afloopt, maarja, tot zolang kan ik het zowieso toch niet geheim houden en ben dan liever open en eerlijk.

Nu dus weer drie weekjes wachten maar dan mogen we alweer kijken en als het goed is ook eindelijk luisteren.

Hoe gaat het bij jullie ? nog veel last van kwaaltjes of iets?

Geplaatst

Jaaaaa Kims, vond ik ook zo bizar. En we moesten allebei weer gniffelen toen we een tweede keer daar naar binnen gingen

En jee 1 november, dat lijkt nog zo ver weg!

Ik merk na een werkdag ook wel

effect; opgeblazen buik en soms wat buikpijn. Hoofdpijn heb ik al weken en misselijkheid blijft ook. Hoop dat als ik 'afgekickt' ben van de prednisolon de hoofdpijn beter wordt..

Morgen 14 weken!!

Geplaatst

Hee lieve meiden!

Wat tof dat je naar de vk kan zeg! Ik moet nog een weekje wachten, dan gaan wij kijken naar hopelijk een mooi kloppend hartje. Dat zou wel een mooi teken zijn. Daar hopen we op en dan willen we het daarna onze ouders maar eens vertellen. Aan wie hebben jullie het als eerste verteld? Wij aan de beste vriend van mn partner en aan de beste vriendin van mij. Dit hebben we na de positieve bloedtest al gedaan ondat we hen toch als steun willen ook als het mis zou gaan. Met de ouders hebben we gewacht omdat zij ook nog wat meer emotioneel betrekken zijn en we ze niet wilden teleurstellen als het mis zou gaan. Hoe hebben jullei dat gedaan?

Geplaatst

Ja mijn schoonmoeder en mijn zusje. Mijn ouders leven helaas al lang niet meer. Dus die kan ik het niet meer vertellen.

Wij hadden deze keer besloten om wat meer open te zijn naar onze vrienden en hebben best wel veel verteld over de stappen in de behandeling maar ze daarnaast ook verzocht om me na de TP wat meer met rust te laten.

Maar ja, na de positieve test bij een etentje met goede vriendinnen geen wijn en geen carpaccio eten.. tja.. Beetje betrapt was ik wel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden