Ga naar inhoud

Uitgerekend in het 2e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@kims, echte mijlpaal is dat he!

Ik ga het morgen op Facebook zetten, daar heb ik ook collega's... Mijn leidinggevende weet het wel omdat ik redelijk vaak ziek ben en opstartproblemen had haha..

En met je contract... Ze mogen je om die reden niet ontslaan

1november klinkt ver.. 3 weken niet he haha..

Ik heb nog steeds veel last van misselijkheid... De afgelopen dagen kan ik t wel binnen houden gelukkig... En ik heb heeeeeeeeel veel honger haha..

Na een werkdag moet ik trouwens ook echt bijkomen.. Heb je zelf nog ergens last van?

@inge35 14 alweer!! Time flies zeg... Ik morgen 11

@poekie, mijn ouders wisten het gelijk toen ik getest had voor de officiële datum.. Maar mijn ouders zijn dan ook echt super betrokken in het hele traject.. Zodra mijn man niet mee kan, gaat mijn moeder mee naar de afspraken.. Na de positieve test heb ik het een hele goede vriendin verteld en mijn broer... Bij 8 weken mn oma, schoonvader en schoonzus. Daar is het contact niet geweldig mee..oh ja en mijn buurvrouw... Die is namelijk Braziliaanse en nu heel hard voor mij aan t bidden.. Kwam met 2 rozen aan zo superlief.

Bij ons is het een keer mis gegaan bij 14 weken.. Dan zie je opeens wie echt met je meeleven en wie het uit nieuwsgierigheid wilden weten. Daarop hebben wij de keuze gemaakt bij onze zoon het pas bij 15 weken te vertellen.. Dat wilden we nu ook... Maar helaas... Ik ben niet echt dun, en tis natuurlijk nog maar 17maanden geleden dat ik bevallen ben... Daarnaast zijn t er 2...mensen die mij vaker zien herkennen t al dus toch maar de keuze het te vertellen om roddels en suggesties te voorkomen... Op hoop van zegen!

Oef lang verhaal... Sorry haha..

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

• Reacties 882
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

1 collega is trouwens terug van vakantie... En die heeft stiekem aan een collega(die het wel weet) algemeen gevraagd of er nog iemand in ons team zwanger is haha.. Ze heeft zich netjes stilgehouden maar dat zegt wel genoeg

Geplaatst

Haha leuk verhaal danlon! Mijn vader is bijna alle echo's meegeweest, maar mn ouders willen we liecer niet blij maken met niets. Vandaar dat we tot volgende week met een goede echo willen wachten.

Ik denk dat een goede echo het ook wat concreter maakt of zo.. ik weet dat het zo is en voel af en toe behoorlijk wat in mn buik, hoofdpijn en borsten. Misselijk nog niet zo veel maar dat komt volgens mij vaak pas vanaf week 6. Ik weet dat mn moeder helemaal niet misselijk is geweest, misschien is me dat ook gegund. Maar door die echo hoop ik dat we het wat meer gaan beseffen. Omdat we het er amper met andere mensen over hebben hebben we nog even wat tijd nodig om het te gaan beseffen ofzo hahaha.

Maken jullie ook foto's van je echo?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
1 collega is trouwens terug van vakantie... En die heeft stiekem aan een collega(die het wel weet) algemeen gevraagd of er nog iemand in ons team zwanger is haha.. Ze heeft zich netjes stilgehouden maar dat zegt wel genoeg

Fijn van die collega! Daar kun je op vertrouwen!

Geplaatst
Haha leuk verhaal danlon! Mijn vader is bijna alle echo's meegeweest, maar mn ouders willen we liecer niet blij maken met niets. Vandaar dat we tot volgende week met een goede echo willen wachten.

Ik denk dat een goede echo het ook wat concreter maakt of zo.. ik weet dat het zo is en voel af en toe behoorlijk wat in mn buik, hoofdpijn en borsten. Misselijk nog niet zo veel maar dat komt volgens mij vaak pas vanaf week 6. Ik weet dat mn moeder helemaal niet misselijk is geweest, misschien is me dat ook gegund. Maar door die echo hoop ik dat we het wat meer gaan beseffen. Omdat we het er amper met andere mensen over hebben hebben we nog even wat tijd nodig om het te gaan beseffen ofzo hahaha.

Maken jullie ook foto's van je echo?

Ahhh maar dat snap ik ook! Wij krijgen al vrij snel eerste echo met hartje... Bedoeling is met 6 wk, liep nu iets anders...

Wij maken geen foto... Krijg elke keer een afdruk

Geplaatst

Jazeker! Foto's van maken en filmpje van de 11 weken echo waarin hij/zij al zo aan het bewegen was! En vorige week geluid opgenomen van het hartje. Zo sweet! ❤️❤️

Geplaatst
Jazeker! Foto's van maken en filmpje van de 11 weken echo waarin hij/zij al zo aan het bewegen was! En vorige week geluid opgenomen van het hartje. Zo sweet!
Aaaaah lijkt me zooooo cool!

Geplaatst
Nou echt dat is zoooo enorm cool!! En helpt enorm om het te blijven geloven. We hebben dat filmpje echt wel 1000x gekeken
Ja ik moet zeggen dat ik dat al had met de foto van de positieve zwangerschapstest ik kan me voorstellen dat je dat met de echo's alleen maar meer hebt!

Geplaatst

Echt herkenbaar Poekie! Ik zei ook voordat we de eerst echo hadden dat ik nog verwacht dat het kindje ergens aan een eierstok kleeft.

Nu ik het op de goede plek gezien heb heb ik er wel vertrouwen in.

Wij hebben het mijn ouders al vrij snel verteld. Zij wisten van het traject en hebben we nog wel even gevraagd het stil te houden.

Daarna ook de broers en zussen en later mijn schoonouders.

Die zien we niet meer zoveel dus wilde ik het niet te vroeg vertellen.

Mijn vriend heeft al kinderen en ik wil het nog niet te vroeg naar buiten brengen vanwege de spannende tijd.

En zodra de kinderen het weten hoort hun moeder het ook en dan gaat het als een lopend vuurtje en ik wil het eerst graag nog even van 'ons' houden

Wauw Inge heerlijk 14 weken!! Mijn moeder zei dat zij toen alle kwaaltjes weer kwijt was, ik hoop daar ook van harte op

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Uitgerekend:

Inge35: 12-04-2018

Ash: 28-04-2018

Danlon: 03-05-2018

Kims: 23-5-2018

Poekie: 07-06-2018

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Inge35: 17-10-17

Kims: ?

Danlon: 19-10-17

Poekie: 19-10-17 vk

Ash: 23-10-2017 controle vk

Geplaatst

Nog een weekje Poekie dan mag jij ook eindelijk kijken

@ash mijn afspraak vk is 1/11.

Geplaatst

@kims zo das ook alweer over 3 weekjes. Hoe gaat het verder? Ik heb al een buik en ontzettend veel last van mijn heupen en onderrug. Wandelen kan ik niet eens. Zelfs draaien in bed is drama. Het is echt om te janken.99521917c6a799792dde5a0116aa735d.jpg

Geplaatst
@kims zo das ook alweer over 3 weekjes. Hoe gaat het verder? Ik heb al een buik en ontzettend veel last van mijn heupen en onderrug. Wandelen kan ik niet eens. Zelfs draaien in bed is drama. Het is echt om te janken.99521917c6a799792dde5a0116aa735d.jpg

Breek even in* jeeeetje Ash !! Wat een buik al !!! 🤰🏻wauwww wat gaat het snel zeg

Geplaatst
Wauwww

In bed al een voedingskussen geprobeerd?

Geplaatst

@danlon nee nog niet. Een vriendin zei ook met een kussen tussen mijn benen te slapen. Ik ben normaal echt iemand die kan wandelen, maar nu ben ik na 10 min al klaar. Ook af en toe benauwd als ik in een drukke winkel sta.

Geplaatst
@danlon nee nog niet. Een vriendin zei ook met een kussen tussen mijn benen te slapen. Ik ben normaal echt iemand die kan wandelen, maar nu ben ik na 10 min al klaar. Ook af en toe benauwd als ik in een drukke winkel sta.
Ik kan zelf ook niet slapen zonder die kussen tussen mn benen... Wie weet helpt t je.. Maar je buikje groeit al mooi! Dat zal t niet makkelijker maken

Geplaatst

@danlon dit is een 12 weken buik, laat staan een buik van 40 weken. En ik eet echt niet veel. Ook niet ongezond. Het is echt alleen mijn buik. De rest van mijn lichaam is normaal gebleven. Ga vanavond proberen met een kussen tussen mijn benen te slapen.

Geplaatst

Wauw Ash! wat een mooie buik! :-)

Hihi kan me voorstellen dat jij het niet voor iets of iemand nog kan verbergen ergens... wel fijn, het is wel een heel mooie bevestiging van iets prachtigs daar!

@danlon wat leuk! en wat fijn dat je zoveel leuke reacties krijgt. Wij gaan het hele facebook verhaal waarschijnlijk overslaan totdat de kleine er is. Hebben niet zulke goeie ervaringen met facebook en er juist over besloten dit voor onszelf voorlopig tehouden, maar dat komt door de wat nare situaties bij ons uit het verleden.

Hihi... wel leuk als iedereen zo blij voor je is! Ga je ook nog voor een babyshower??

Geplaatst
Wauw Ash! wat een mooie buik! :-)

Hihi kan me voorstellen dat jij het niet voor iets of iemand nog kan verbergen ergens... wel fijn, het is wel een heel mooie bevestiging van iets prachtigs daar!

@danlon wat leuk! en wat fijn dat je zoveel leuke reacties krijgt. Wij gaan het hele facebook verhaal waarschijnlijk overslaan totdat de kleine er is. Hebben niet zulke goeie ervaringen met facebook en er juist over besloten dit voor onszelf voorlopig tehouden, maar dat komt door de wat nare situaties bij ons uit het verleden.

Hihi... wel leuk als iedereen zo blij voor je is! Ga je ook nog voor een babyshower??

Dat snap ik ook wij hebben op Facebook ook niet veel vrienden haha... Zij. Collega's van mij, wat familie die verder weg woont en wat vrienden..merendeels wist t al wel maar iedereen zn eigen ding natuurlijk...

Vorige keer heb ik t verteld op mn werk... Maar vond ikzo moeilijk om te zeggen he trouwens.. Ben zwanger... Dan is dit voor mij makkelijker.. Als ik er morgen kom weet gegarandeerd mn hele team t al haha..

Babyshower... Misschien.. Dat zal geregeld moeten worden he.. Denk wel dat ze dat weer doen... Maar mijn babyshower is gewoon met vrouwen die dicht bij me staan zoals vriendinnen, moeder en omas lekker thee drinken en kleppen... En kreeg toen wel cadeautjes maar gelukkig geen spelletjes... Das niet mijn ding haha

Jij dan?

Geplaatst

Wauw @ash wat een mooi buikje al zeg! Dat gaat wel snel!

@kims ik kan me voorstellen dat de fb aankondiging niet zo hoeft. Toevallig laf ik daar ook aan te denken laatst... van de mensen die het niet live van me horen, boeit het me ook minder dat ze het weten volgens mij.

Toch kan ik me ook voorstellen dat al die lieve reacties waar volgens mij danlon het over had ook wel weer heel tof zijn. Kortom... ik weet het dus nog niet, maar voor ons is dat ook nog wel een stuk verder weg.

Het laatste uur heb ik trouwens best wel krampenin mn buik, soms ook wat meer steken. Komt jullie dat bekend voor? Ik ben nu precies 6 weken zwanger.. .

Geplaatst
Wauw @ash wat een mooi buikje al zeg! Dat gaat wel snel!

@kims ik kan me voorstellen dat de fb aankondiging niet zo hoeft. Toevallig laf ik daar ook aan te denken laatst... van de mensen die het niet live van me horen, boeit het me ook minder dat ze het weten volgens mij.

Toch kan ik me ook voorstellen dat al die lieve reacties waar volgens mij danlon het over had ook wel weer heel tof zijn. Kortom... ik weet het dus nog niet, maar voor ons is dat ook nog wel een stuk verder weg.

Het laatste uur heb ik trouwens best wel krampenin mn buik, soms ook wat meer steken. Komt jullie dat bekend voor? Ik ben nu precies 6 weken zwanger.. .

Had ik ook met precies 6 wk... T leek wel of ik ongesteld ging worden.. Denk dat t ook met darmen te maken heeft.. En dag later aan t kotsen... Hoop dat dat jou bespaard blijft!

Geplaatst
Had ik ook met precies 6 wk... T leek wel of ik ongesteld ging worden.. Denk dat t ook met darmen te maken heeft.. En dag later aan t kotsen... Hoop dat dat jou bespaard blijft!

Hmm ja dat hoeft voor mij niet per se, maar het is wel een duidelijk signaal haha... nu is het nog zo vaag ofzo.

Vervelend, maar wel fijn om te horen dat jij het herkent! Misschien kom ik goed weg omdat jij veel meer hcg aanmaakt waarschijnlijk? Of valt dat wel mee?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden