Ga naar inhoud

Uitgerekend in 2e en 3e kwartaal 2018

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@danlon ik ben nog even aan het rekenen geslagen. Ik denk dat ik in totaal toxh op zo'n 3 jaar uitkom omdat ik 12 vakantieweken in het jaar heb, zou dat kunnen??

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Je vakantieuren veranderen ook he... Als je 12 vakantieweken in t jaar hebt is dat voor fulltime. Dus als je dag minder gaat werken zal je 9.6 wk vakantie hebben?

En als je ouderschapsverlof hebt dan bouw je daarover ook geen vakantie op(dat kan bijv in cao wel anders zijn). Dus als je dan nog weer 1 dag ouderschapsverlof doet is je vakantie nog maar 7.2 weken..

Maar wil je die uren ook gebruiken voor je verlof dan? Niet regelmatig weekje vrij? Dat vind ik zelf lekker haha maar verschilt natuurlijk per persoon. Zou inderdaad dan gewoon met hr in gesprek gaan, ik heb dat ook gedaan maar ze hadden mij verkeerde informatie gegeven, maar goed dat ik t dus zelf na ging kijken...

Ik heb zelf 304 uur per jaar vakantieuren voor fulltime werk( vond ik al veel maar jij hebt echt veel haha!!)

Verstuurd vanaf mijn F8331 met Tapatalk

• Reacties 777
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb betaald ouderschapsverlof en dat duurt natuurlijk niet 3 jaar

Daarna mag ik wel nog eens 2 jaar onbetaald ouderschapsverlof opnemen. @poekie werk jij met je 12 weken vakantie toevallig (ook) in het onderwijs?

Geplaatst

Daarna mag ik wel nog eens 2 jaar onbetaald ouderschapsverlof opnemen. @poekie werk jij met je 12 weken vakantie toevallig (ook) in het onderwijs?

Ohhh heerlijk!! Die luxe heb ik helaas niet haha...onderwijs werkt wel anders inderdaad net als ambtenaren

Geplaatst

Jazeker, ik werk idd in het onderwijs. Om die reden blijven het aantal vakantieweken hetzelfde @danlon. Ik blijf idd op zo'n 3 jaar verlof uitkomen waarvan 1 jaar betaald en 2 onbetaald.

Ik zit nu ook nog even te puzzelen met mn zwangerschaosverlof. Daar vallen voor mij 8 weken vakantie in die ik dus nog gecompenseerd krijg. Ik kan er dan ook voor kiezen om na de zomervakantie alsvast 2 dagen te gaan werken. Dan smeer ik als het ware mn zwangerschapsverlof uit en kan ik dus later beginnen aan mn ouderschapsverlof. Hoe zie jij dit @inge35?

Geplaatst
Jazeker, ik werk idd in het onderwijs. Om die reden blijven het aantal vakantieweken hetzelfde @danlon. Ik blijf idd op zo'n 3 jaar verlof uitkomen waarvan 1 jaar betaald en 2 onbetaald.

Ik zit nu ook nog even te puzzelen met mn zwangerschaosverlof. Daar vallen voor mij 8 weken vakantie in die ik dus nog gecompenseerd krijg. Ik kan er dan ook voor kiezen om na de zomervakantie alsvast 2 dagen te gaan werken. Dan smeer ik als het ware mn zwangerschapsverlof uit en kan ik dus later beginnen aan mn ouderschapsverlof. Hoe zie jij dit @inge35?

Ahhh heerlijk!! Hoe meer tijd straks met de kleine hoe beter toch

Volgens mij kan je er nooit genoeg van krijgen... Zo jammer dat bij ons betaald verlof is afgeschaft!

Geplaatst

@poekie ja ik kom met het verschuiven / compenseren van mijn vakantieverlof uit op een week voor de zomervakantie weer moeten werken. Gelukkig zei mijn bestuur al dat dat niet hoeft. Je mag overigens je opgeschorte vakantieverlof (officiële term) opnemen wanneer jij wil.

Geplaatst

Oh Enneh Hahaha ben je lekker aan het hamsteren @danlon

Ik heb ook al genoeg kleertjes hoor voor de eerste weken! Zelf gekocht maar ook zo ontzettend veel gekregen! Lekker hoor.

Geplaatst

@Inge35: 12-04-2018

@Ash: 28-04-2018

@Danlon: 03-05-2018

@Kims: 23-5-2018

Poekie: 02-06-2018

@Chanty-81: 21-6-2018

@Wolly: 07-07-2018

@Kitkat: 14-7-2018

@BriarRose: 18-08-2018

Afspraak gyn/vk/echo,etc:

Kims:4-1 20wkecho

Briar Rose: 09-01 gyn&echo

Danlon: 11/1 gyn&echoscopist

Poekie:11-1 20wk echo

Ash: 29-01 vk controle

Inge35:

Kitkat:

Wolly:

Geplaatst

@briar rose heel veel succes vandaag! Als het goed is word dit een prachtige dag voor jou, daar ga ik gewoon vanuit. Ik vond alle echo's leuk, maar de eerste was het bijzonderst... die bevestiging dat het kleintje echt groeit, prachtig! Hoe laat mag je voor je echo?

@kims jij weet ook al wat het wordt toch? Was het nou een jongetje of een meisje of heb je het niet verteld? Zo wel dan kunnen we dat ook nog even in het schema zetten. En misschien weet je ook je volgende afspraak al?

Hier begint het langzaam te kriebelen hoor. Nog 2 dagen en dan de 20 wk echo. @danlon ik zie dat jij donderdag ook weer een echo en een afspraak hebt staan? Leuk dan gaan we tegelijkertijd.

Gisteren voor het eerst in twee weken werken. Ik vind mijn buik niet echt zo heel hard groeien, maar een paar collega's gaven aan dat je het toch al wel kon zien. Leuk om te horen. Ik had overigens een vrij wijde trui aan dus was het ook wel wat moeilijker te zien hihi.

Geplaatst

@danlon je hebt lekker verzameld! ik ben al het kopen van spulletjes nog maar aan het uitstellen... mijn babykamer is nu een bouwval dus kan het ook nog nergens echt kwijt.

Leuk donderdag weer kijken naar je duo!!

@poekie jij ook donderdag een spannennde dag. Het is echt een mooie bijzondere echo en hopelijk ben je erna wat meer zeker en gerustgesteld!

Wij krijgen een meisje! Heel erg veel zin in. Ben me nu aan het breken over het behang in haar kamertje.

Ik houd niet zo van roze maar meer van wat stoers in combinatie met zacht..

@briarrose veel plezier vandaag! Hopelijk ook een goede echo en daarna opgelucht.

Ik las dat je minimaal een jaar dienstverband moet hebben om ouderschapsverlof op te mogen nemen. Ik werk vanaf april wel bij dit bedrijf maar pas vanaf 1 januari in vast dienstverband...

Dus misschien dat ik eerst ook 36 uur blijf werken en dan vanaf januari naar 32 uur. Hoop dat ik dat volhoud .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Alles is goed dames! Echo was echt geweldig om mee te maken. Kon het gewoon niet droog houden zo'n opluchting. We gaan het nieuws nu eindelijk delen!

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Geplaatst

@poekie, ja bijna altijd tegelijk he grappig! Heb er zin in

@kims ja ik ben gaan hamsteren terwijl bij ons ook de kamer nog niet klaar is. Maar als er aanbieding is en kheb t nodig vink het ook zonde te laten liggen.. Gelukkig is mn man nu aan t verven, dan kunnen we de kasten halen, heb ze al uitgezocht bij ikea. De bedjes en kinderwagen komen 17 feb dus we hebben een deadline... Ik heb nu gewoon een grote stapel in onze slaapkamer gelukkig heb ik de ruimte daar wel haha.

@briarrose...wat heerlijk!!! Echt een genot he. Weet je al hoe je t nieuws gaat delen?

Geplaatst

ECHO

Inge35: ?

Ash: 29 jan vk controle

Danlon: 11 jan gyn&echoscopist

Kims: ?

Poekie: 11 jan 20 wk echo

❤️Kitkat: ?

❤️BriarRose: ?

UITGEREKEND

Inge35: 12 apr

Ash: 28 apr

Danlon: 3 mei

Kims: 23 mei

Poekie: 2 jun

❤️Kitkat: 14 jul

❤️BriarRose: 18 aug

just an idea... ohhhh ik kan gewoon niet wachten om me hier aan te sluiten en jullie op te zadelen met schema’s haha ! Ik volg jullie gewoon hoor! Super leuk om alles te lezen♥️

Geplaatst

Ja lalautje goed idee lees lekker mee dat is gezellig! Ik zit met mijn hoofd ook nog steeds bij de knokkende dames .

Zoals beloofd hier een echo foto waar ik trots op ben ef2bf67c82c3f9985466b65695f2a570.jpg

Geplaatst

Jeetje meiden!

Ik werd er vandaag eventjes fijntjes op gewezen (thanks btw!) nadat ik zei dat het zo enorm stil was op het zwanger bankje dat we verplaatst waren naar een nieuw bankje en daar kreeg ik dus nog geen updates van. Lekker handig! Vond het zo bizar stil.

Ik ga morgen uitgebreid bijlezen want het was dus alles behalve rustig zie ik haha..

Hopelijk gaat alles goed met jullie allemaal. Reageer morgen eventjes!

Slaap lekker! X

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

Geplaatst
Ja lalautje goed idee lees lekker mee dat is gezellig! Ik zit met mijn hoofd ook nog steeds bij de knokkende dames .

Zoals beloofd hier een echo foto waar ik trots op ben ef2bf67c82c3f9985466b65695f2a570.jpg

Leuk zijn die foto's he? Ben blij voor je dat alles goed is! Gaaf om het hartje ook te zien kloppen vond ik de eerste keer.

Nu lekker gaan genieten! Heb je ook al een volgende echo afgesproken?

@kitkat gelukkig ben je er weer bij haha. Alles goed met je?

@danlon morgen mogen we weer! We zo gezellig dat we vaak samen mogen. Jij bent morgen 25 weken toch?

Hier wordt sinds deze week weer volop gewerkt. Nadat wat twee weken volop bezig zijn geweest met namen, kinderkamer en kinderdagverblijven (wat ik heerlijk vond) kan ik ook wel enorm genieten van het eventjes verzetten van mijn gedachten en gewoon heerlijk werken. Als ik werk gaat de tijd altijd enorm snel hihi.

Geplaatst

@Lalautje thnx voor het mooie schema! Ik hoop ook dat we jouw naam straks lekker in het rijtje erbij hebben! Succes met je nieuwe traject

@KitKat welkom terug fijn dat je ons weer gevonden hebt, benieuw hoe het met je is!

@briarrose wat een prachtige echo fotos!!! Jouw kleintje daar gewoon in het midden, heerlijk zeg. Hopelijk kan je nu wat relaxeder ermee omgaan en ga je het vertellen!! Zo leuk!!

Werken is echt top inderdaad. Ik ben ook weer twee weken aan het werk en het is super druk dus de dagen gaan inderdaad lekker snel.

Vrijdag weer 9:45 naar de VK.

Ben een beetje zenuwachtig geworden van @Danlon dus ga nu ook maar eens kijken naar luieraanbiedingen . Al zou ik dus niet weten waar ik ze moet laten gezien alles hier nog even verbouwd/uitgebouwd wordt voor de kleine er is haha... misschien begin ik eens met prijzen vergelijken...

Nig 1 dagje Poekie en Danlon, mogen jullie weer heerlijk gluren.

Geplaatst

Ohhhh wat prachtig

Dat is toch echt waar je je elke keer op verheugd he...

@poekie 24 weken morgen

@kims haha wil je niet zenuwachtig maken joh! Ik krijg er 2 en die komen eerder dus ik moest wel beetje vroeg gaan inzamelen bij de eerste begon ik pas met 20 wk en moest ik met 32 wk nog badje ophalen die ik besteld had en wat kleertjes in kleinste maat haha..

Ik heb mij afgelopen maandag ziek gemeld vanwege rottige verkoudheid. Ik kon gewoon niet meer.. Zo moe, soveel hoesten en geen stem meer... Zoon lkeker naar oppas, hele dag op bed. Gisteren ook rustig aan en nog even weer laten masseren bij fysio die ook aangaf dat ik echt rustiger aan moest gaan doen. Lijkt alsof bij ischias nu bekken instabiliteit komt. Mn leidinggevende gaat afspraak regelen bij bedrijfsarts... Moet toch minder gaan werken zoals t er nu uit ziet. Klinkt moeilijk voor een workaholic als ik... En vorige keer had ik er moeite mee met verlof te moeten (waar ik eigenlijk niks aan heb gehad omdat ik al eerder in ziekenhuis lag) en nu ben ik paar dagen thuis en geniet ik alleen maar van de rust... Zo maf!

Geplaatst

@danlon goeie keuze gemaakt! Aardige belasting zo op je lijf om voor 3 te moeten zorgen en dan ook nog je kleine man erbij!

Het is niet anders maar jij bent belangrijker dan je werk.

Hoop wel dat je je snel beter voelt want het is dan ook wel fijn als je er ook echt nog wel even van kan genieten!!

Geplaatst

@briarrose wat een mooie plaatjes! En wat een bijzonder moment he. Ik heb ook zó hard gehuild toen..

@lalautje mooi schema weer! Kom maar gauw hier, hoe tof zou dat zijn; de tweede Spaanse Costa baby hier

@danlon ja pakken die rust! Je moet dubbel zoveel dragen nu. Dus goed luisteren naar de BA!

Ik moet vrijdagmiddag weer naar de VK. Geen echo, maar gewoon controle!

Liefs Inge

Geplaatst

ECHO

Inge35: 12 jan VK controle

❤️Kitkat: ?

❤️BriarRose: ?

UITGEREKEND

❤️Kitkat: 14 jul

❤️BriarRose: 18 aug

Geplaatst

ECHO

Inge35: 12 jan vk

️Kitkat: ?

️BriarRose: ?

UITGEREKEND

️Kitkat: 14 jul

️BriarRose: 18 aug

Geplaatst
Nou moe, alle hartjes zijn verdwenen! Hoe kan dat?
Dacht probeer ook even... Heb die van lalautje gereplied en haar naam en extra tekst weggehaald... Werkt bij mij wel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden