Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hè wat jammer allemaal weer... Fijn dat jullie de spirit blijven houden, want dat is helaas de enige weg... Op naar de volgende keer, en dan hopelijk wel succes!! liefs, niki

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ik weet het niet meer hoor!

Gister de hele dag door heb ik (sorry) bloederige afscheiding gehad. Af en toe leek het toch echt wel door te zetten maar het bleef wel "dun" zeg maar. Aan het eind van de dag kreeg ik ook krampen dus ik dacht: Nu is het echt zover.

Maar nu is het weer bijna weg. Nog steeds niet helemaal want het is bij het afvegen nog af en toe rose.

Ik kan er echt niets van zeggen behalve dan dat het nog niet echt op een normale menstruatie lijkt. Maar ja, ik weet ook niet wat normaal is na zo'n procedure met hormonen.....

Ik blijf dan voor de zekerheid maar even door gaan met de bolletjes en zit nog steeds met 1 bil op het bankje.... :waiting:

Groetjes Mari

Geplaatst

Annick, wat ontzettend balen!! Hoop dat je snel met de cryootjes mag beginnen.

Mari, om gek van te worden, he, die onzekerheid.... hoop dat je lekker blijft zitten op die bank, al is het maar met 1 bil!

groetjes, Marieke

Geplaatst

Dat zou ik ook doen Mari,

Maar ik kan me er iets bij voorstellen dat je daar errug onzeker van wordt!

Wanneer mag je testen?

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

Ik mag maandag pas testen. Dat duurt dus nog ff.

Net heb ik het ziekenhuis gebeld omdat ik graag wil weten wat ik met de bolletjes moet doen. Ze raadde me aan om gewoon nog even door te gaan met de progestan en dan toch voor de zekerheid maandag even testen.

Maar zo af en toe heb ik het idee "ja nu gaat het echt doorkomen" en dan is er bij het toiletbezoek ook wel weer wat rose. Ik ga er voor het grootste deel maar wel vanuit dat het voorbij is maar hou toch die ene bil nog even op de bank.

Leuk he, onzekerheid :icon_cyclops:

Geplaatst

Annick, wat een teleurstelling weer voor je... veel sterkte..

Mari, voor jou nog grote onzekerheid, spannend, hopelijk zet het bloedverlies niet door...

Geplaatst

Helaas, m'n tweede bil is ook van het bankje.

'k Vind het wel lastig om te beslissen op welk moment je zegt: En nu kan het nooit meer alleen een innestelingbloeding zijn!

Maar vanmorgen heb ik toch wel zoiets van: Dit lijkt te veel op een gewone menstruatie.

Als ik nu nog bolletjes gebruik heb ik het idee dat ik mezelf voor de gek houd. Dus heb ik de tampons maar weer uit de kast getrokken. Jammer maar het is niet anders.

Op voor de volgende keer. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Ik hoop voor de huidige wachtbankjesbewoners op beter nieuws!!

Groetjes, Mari

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik sluit vandaag weer aan op het wachtbankje. Vandaag IUI 3 gehad. Het zag er allemaal goed uit volgens de dok. baarmoederslijmvlies (euhh) zag er goed uit en de zwemmers van manlief waren 3x zo goed als de vorige keer (hij is aan de multivitamine gegaan met zink en selenium voor betere zwemmers). Heeft dus echt geholpen.

Nu dus weer 2 lange weken wachten.

Geplaatst

Nou, vanmiddag de terugplaatsing gehad van onze embryo. Hij/zij zag er goed uit! Het was al een beetje 1 klompje geworden. Bij de andere deling hadden ze op de eerste dag geen 2 puntjes gezien, maar 1. Deze is wel door blijven delen, maar omdat de deling dus niet helemaal goed leek in het begin is deze niet terug geplaats.

Geen cryo's dus.

Een raar idee dat er nu een stukje van ons allebei in mijn baarmoeder zit. Hopelijk blijft het er nog lang zitten, zodat het zich tot een minimensje kan ontwikkelen. Ik mag 28 mei testen.

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Zo Hil,

Spannend hè. Maar gelukkig heb je zat afleiding met Rusland enzo, dat helpt denk ik wel, toch?

Ik ben sinds gisteren (IUI) echt zoooooo moe. Als of ik spontaan de ergste vorm van pfeiffer heb. Het idee dat ik morgen moet gaan werken staat me echt tegen. Wil het liefst op bed gaan liggen. Niet om te slapen maar gewoon om te liggen. Heb geen idee hoe dat nu ineens komt, had ik de vorige keren helemaal geen last van.

Had vorige keren veel last van stemmingswisselingen enzo maar had geen lichamelijke klachten.

Geplaatst

Super veel succes girlies op de bank. We hebben wat aan de inrichting gedaan, hebben jullie het gezien? Er zijn wat meer kussentjes en er staat ook een koelkastje, met lekker limo voor de warme dagen! Gewoon rustig blijven zitten, af en toe van bil wisselen en heeeeeeeeeeeel veel succes! Ik duim met jullie mee!!!

En Suus, het hele proces waarmee we bezig zijn is zo energieslurpend zowel lichamelijk als geestelijk, dat het logisch is volgens mij. Het is juist een wonder dat we het volhouden, maar dat doen we lekker wel!!! :headbanger: take care, niki

Geplaatst

Fijn, Niki, die kussentjes! En die gevulde koelkast. Dat moet nog 13 dagen uit te houden zijn. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog nergens last van heb. Ja, ik voel mijn buik... Maar dat doe ik al vanaf de pil zo ongeveer... Dus what's new? Maar als het goed is kan vanaf morgen de innesteling komen. Misschien dat ik me dan anders ga voelen?

En Suus, dan ga je bijna hoop krijgen he? Als je zulke andere verschijnselen hebt als de vorige keer. Nou.... wie weet!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Dames!

Even weer bijgelezen hier, heb niet zoveel tijd gehad om langs te komen, maar ik ga kijken of ik er nu weer een beetje in kan komen.

Bij mij is er niet veel te melden, alleen dat ik dus 4 maanden stil ga staan voor de 2e behandeling. Als het goed is krijg ik een telefoontje en dan komt er iemand thuis langs om te spuiten voor de Lucrin.

We kunnen pas in september, na de vakantie, beginnen met Puregon prikken.:BangHead::BangHead:

Hilde: Hoe is je TP verlopen???? en hoeveel zijn er teruggeplaatst??

Annick: En? Ik heb volgens mij helemaal je test gemist of niet? Hoe is het?

Lila: Super balen meissie! Neem lekker je tijd even om bij te komen.. Ik denk aan je.

Geplaatst

De terugplaatsing is prima verlopen. We hadden 1 goede embryo, en die is voorzichtig naar binnen geschoven.

Balen dat je zo lang moet wachten Maatje. Ik zag bij ons in het ziekenhuis hangen dat tussen half juni en half augustus mensen niet mochten beginnen met medicijnen, i.v.m. vakanties. Alleen het lopende wordt dan afgehandeld en ze zijn bezig met een onderzoek, dat gaat ook gewoon door.

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hi Hil,

Nee hoor echte hoop heb ik nog niet. Ik reageer deze cyclus heel lichamelijk had eerste 2 wkn veel last van mijn baarmoeder en ben nu nog steed ontzettend moe. maar ga er vooralsnog vanuit dat dit gewoon de hormonen zijn. En jij hoe voel je je?

Geplaatst

Hi Suus,

Nou, ik voel me op zich prima. Had vandaag 2 x een pijnscheut door mijn buik. Maar ik heb het idee dat dat meer de darmen zijn. Ik heb tot en met gisteren een antibiotica kuur gehad, en ook de hormonen kunnen op de darmen werken.

Verder heb ik wel vanaf een uurtje of 6 vanavond dat het me zo'n 10 cm onder het borstbeen wat gevoelig is....

Tja..... moet 3x per dag 2 hormoonbolletjes naar binnen duwen... dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik allemaal voel.

Als er een innesteling is, is dat wrs. morgen of overmorgen.

Afwachten maar.... Wel raar hoor....

Nog 13 dagen te gaan voor de test.... we tellen rustig af!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Ben nog steeds moe en heb nu ook pijnlijke borsten, dus begin een sprankje hoop te krijgen. Beide zijn niet echt uitgesproken kenmerken maar goed we zien het wel. Zo spannend, nog 10 dgn.

Geplaatst

Nou Suus, hier is het nog steeds rustig. Geen enkel teken.

Nog 11 dagen voor de test... We wachten maar rustig af. Las ergens dat er vanaf de innesteling wel al signaaltjes vanuit je lichaam kunnen komen, en de innesteling zal, als alles goed verloopt, nu zo ongeveer moeten zijn. Dan gaat je lichaam het zwangerschapshormoon aanmaken. Maar ja.. er zitten al zoveel hormonen in mijn lijf....

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier alles prima, naar de omstandigheden.

Morgenvroeg moet ik terug naar het ziekenhuis, dan zitten we op dag +12 na MK. We hebben nog 5 cryootjes, en morgen gaan ze kijken hoe het vanbinnen met me gesteld is, ik vermoed dat we dan ergens volgende week een TP hebben van cryootjes.

Aan iedereen op de wachtbank, volhouden hé........

Groetjes en fijne zondag, hier wordt een echte leasy sunday...

Knufs,

Annick

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden