Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik hoop me morgen ook weer te melden hier op het wachtbankje..

Hopelijk morgen terugplaatsing van cryos (1 of 2)

Morgenochtend worden we hierover gebeld...

Tijdstip van de terugplaatsing is al afgesproken, is om 15 uur.

Ben in ieder geval nu wel erg relaxt eronder, hopelijk is dat morgen ook nog zo...

Geplaatst

Hmmm, is er nu toch wat aan het veranderen? Mijn buikje blijft wat bol en lijkt soms zelfs wat boller te groeien, ondanks dat ik geen ander eetpatroon heb....

Ook zegt mijn man dat mijn lijnen allemaal wat ronder lijken te worden....

Ik voel nog steeds niets anders dan het gerommel in mijn buik... zoals het al is sinds het begin van de behandeling......

We wachten verder!:clock:

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hildever, kan dat dan al na zo een korte tijd dat je buik al dikker wordt? Normaal zie je dat toch niet in het begin? Wil je niet ontmoedigen hoor. maar vraag het me gewoon af.

liefs Cindy

Geplaatst

Hi Hil,

Spannend zeg, nog een week en 2 dagen en dan weet je meer toch?

Cindy, Opgeblazen buik kan wel, maar dan niet van vruchtwater of embryootje maar van de darmen die door een evt zwangerschap gaan rommelen en opzetten.

Ik denk dat ik juist weer minder ga voelen :waiting: pijnlijke borsten wordt weer wat minder en verder voelde ik al niet veel. Nog een week en dan zit het erop. Meestal word ik dan al een paar dagen eerder ongesteld dus als ik zondag nog niet ongesteld ben zal het wel echt spannend gaan worden.

Annick hoe gaat ie?

Geplaatst

Hmmm, dat zou jammer zijn Suus!

En inderdaad... mijn darmen zijn erg rommelig, dus ik denk dat het dat is Cindy! En dat kan prima met hormonen te maken hebben.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hilde, ik zou zeggen, laat maar lekker rommelen dan, hihi... zeker als het betekent dat het raak is!! Hoop het zo voor je!

Suus, ook super spannend voor jou... duim voor je!

Kim! Is het gelukt met de cryo's??? Gaat lekker rap achter elkaar die eskimootjes van je. Je bent me gewoon alweer voor ;-) Hoop dat ze deze keer blijven plakken, meid!!

Geplaatst

Oh ja dat kan idderdaad, zo ver had ik nog niet gedacht, ik hoop dat het die betekenis heeft voor je.

We zullen zien, wel spannend zeg. Ik vind het al spannend voor jullie, laten we nog maar zwijgen over mezelf.

groetjes

Geplaatst

Hey Cindy...

Ja dat is het ook...

Nog effe een kleine aanvulling op het darmen-verhaal...

Mijn darmen reageren normaal gesproken ook erg op mijn cyclus. Nu krijg ik hormonen, dus ik verwacht dat de darmen van slag zijn door de hormonen. Tuurlijk zal het dan straks met de zwangerschap verder rommelen, maar ik vermoed in mijn geval dat het nog gewoon de hormonen van het ICSI gebeuren zijn.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Kim! Is het gelukt met de cryo's??? Gaat lekker rap achter elkaar die eskimootjes van je. Je bent me gewoon alweer voor ;-) Hoop dat ze deze keer blijven plakken, meid!!

He Marieke!

Ja het is gelukt, er is 1 cryo teruggeplaatst, de andere uit het rietje had het niet overleefd. Degene die teruggeplaatst is, was 4-cellig, dus ook niet denderend.

Ik moet zeggen dat ik me er nu heel erg rustig onder voel, voel helemaal geen stress of zo. Was de vorige keer wel anders. Ik zie wel wat er gebeurt nu.

Ja ik ben je idd weer voor, maar jij bent nu de volgende, oke?!

Bij ons in het zh is totaal geen wachtlijst, dus als jezelf verder wil dan kan dat meteen, is wel erg prettig....

lfs kim

Geplaatst

Yeah, weer een eindje opschuiven. Het wordt steeds gezelliger hier op het wachtbankje!!! Fijn dat je ook weer aanschuift, Kim...

En als de embryo het plezierig vindt in de baarmoeder blijft ie heus wel zitten!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hallo meiden,

Ben afgelopen maandag op controle geweest. Moet nu vrijdag teruggaan en dan wordt hoogstwaarschijnlijk zondag terugplaatsing van de cryootjes. we hebben er 5 in de vriezer, dus zaterdag zal ik dan mogen bellen. Allee, daar ga ik toch vanuit. Hou jullie op de hoogte...

Hildever,

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, wat spannend zeg !!!!!!!!!!!!!!

Ik hoop samen met je mee dat het gerommel en het opgeblazen gevoel inderdaad van een zwangerschap is. Volgens de Laborant bij ons, gebeurt een innesteling dag 4-5 na de terugplaatsing. Duimpjes en dikke tenen staan in de lucht.

Dat geldt NATUUUUUUUUUUUUUUURLIJK voor iedereen die op het wachtbankje zit hé, wriemel U maar goed diep op het wachtbankje....

Liefs,

Annick

xxx

Geplaatst

Hallo Iedereen,

Ook ik zit op t wachtbankje. Afgelopen donderdag heb ik de 1e IUI gehad. Het wachten duurt echt oneindig lang. 27 Mei moet ik 's morgens bloedprikken en hoor ik 's middags de uitslag. ik ben heel erg op aan het letten of en wat ik voel, maar tot op heden voel ik alleen mijn buik en heb geen idee wat dat betekend.

Iedereen veel succes hier op t bankje.

Groetjes Linda

Geplaatst

Hoi Linda27,

Het klinkt makkelijker dan het is, maar best probeer je je zoveel mogelijk af te leiden. Niet te fel letten op de symptomen. Want je voelt nu allerlei dingen. En vooral dingen die je kan interpreteren als zijnde zwanger.

Daarom, probeer deze 2 wachtweken goed door te komen met héél veel afleiding.

Succes,

Annick

Geplaatst

Oh ik word echt gek van de spanning, heb last van mijn buik (meestal word ik een paar dagen voor het testen ong). Het begint nu dus echt spannend te worden. Behalve wat beginnende men krampen voel ik me net als anders. Ik hoop zo op 3x is scheepsrecht. :bf_new:

Nou, ja het wordt vanzelf duidelijk

Geplaatst

Ik wil alle meiden sterkte wensen die nieuw zijn gekomen hier op de wachtbank. De spannendste weken breken nu aan. Ik kom jullie morgen vergezellen.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Tja, Suus.... lastig hoor!!! Hoop met je mee dat 3x scheepsrecht is!

Gaaf Yvonne, dat je er vandaag bij komt zitten! Hoe is het gegaan? Raar he? Niets voelen en toch (in ieder geval eventjes) zwanger zijn?

Schuif aan en blijf zitten tot het eind!!!!

Geplaatst

Ik moest nog even wennen want ik zat alles nog op te schrijven in het topic overzicht behandelingen april/mei.

Ik zal hier ook nog even mijn verslag doen. Ze hebben vanochtend een 7-cellig embryo terug geplaatst en ik vond het een heel speciaal moment. Van te voren zeg je tegen jezelf van niet emotioneel worden omdat je weet dat de kans heel klein is. Maar als het dan zover is dan kan je de emoties toch niet onderdrukken want dat microscopische kleine embryo is toch het beginsel van je kind.

Ik moet nu ook afwachten................................................................................

Laat weer van me horen natuurlijk!

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Hallookes allemaal,

Gewoon om even te melden dat ik aanstaande vrijdag , indien alles goed verloopt, 2 cryootjes teruggeplaatst krijg. Moet smorgens om 09u bellen, en dan vertellen ze me om hoe laat ik mag langsgaan voor de terugplaatsing. En dan zitten we ook weer op het wachtbankje. Spannend...

Suus,

Hoe gaat het met jouw? Hoe voel je je?

Hildever,

Het begint spannend te worden hé... Heb je al enige aanwijzing? Voel je je anders? Heb je al stiekem een test gedaan? Je ziet ( leest) ikke een beetje nieuwsgierig hé...

Ik hoop vanuit het diepst van m'n hart dat iedereen gezellig is kunnen blijven zitten en dat het nog steeds een vruchtbare maand is.

Zo'n beetje positief nieuws zo enorm deugd doen, ben namelijk een beetje het noorden kwijt. Zit er zo'n beetje door. En dan vooral op werkvlak. De druk wordt steeds hoger gelegd, cijfers moeten er zijn, en nu zeker met die hoge benzineprijzen. Maar het is allemaal niet zo evident als de bazen soms willen hé.

Groetjes en fijne dag nog aan iedereen.

Knuffels,

Annick

x

Geplaatst

Ha Annick, fijn dat je wrs. vrijdag weer aanschuift op het bankje. Hopelijk heb ik mijn gat dan gelicht met positief nieuws. Nee, ik heb nog niets getest, en nee, ik heb nog steeds geen aanwijzingen voor wat dan ook....

We wachten gewoon overmorgen af.

Laat je niet gek maken door de baas!!!

Geplaatst

Hoi Annick,

Spannend hoor, het wordt vast een goede maand. Als je net zo pos als Hill er in kan staan helpt het in ieder geval.

Bij mij zet mijn ong niet goed door blijft een beetje hangen in de bruinige afscheiding (sorry voor het vieze verhaal). Als het woe nog niet door is gezet kan ik bloed laten prikken om te kijken of er toch zwangerschapshormoon in mijn bloed zit. Maar ik ga er vanuit van niet want ik voel aan alles dat ik gewoon ongi moet worden maar het zet gewoon niet door. Balen want ik ga graag door naar de volgende ronde, wachten is echt niks voor mij.

Geplaatst

Helaas, de uitslag van onze eerste iui is negatief. Mijn man en ik zitten even in een dipje. We hebben ons ingehouden om eerder te testen en vandaag moest ik bloedprikken. Ik was nogwel super hoopvol. Broberen af te afschakelen en dan met volle moed door naar de volgende.

Iedereen hier, succes op t wachtbankje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden