Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden, ik stap vandaag van het wachtbankje af. Ik heb hier lekker gezeten, mede dankzij jullie support, en niet te vergeten het mooie opgeknapte bankje en de goed gevulde koelkast die Niki heeft achtergelaten.

En... ik val er niet af... maar kan er met een brede grijns af stappen. Want als alles goed mag blijven gaan, verwachten wij rond 2 februari een nieuw wereldburgertje!

Dames die hier op het bankje nog zitten en binnenkort hopen te komen: toi,toi,toi!!!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Hildever van harte gefeliciteerd!!:sunny:

Super zeg!!!

Dit is echt een goede maand!!!! Jij en ik zitten vlak achter elkaar!!

En nu maar hopen dat ze lekker blijven zitten tot in 2009!

Groetjes Patricia:B-0009:

Geplaatst

dames..

vanaf nu zit ik ook op het wachtbankje! Ik heb net, maar dan ook net mijn terugplaatsing gehad van 2 emmy's. een 4 delige en een 7 delige.

wat was dat mooi om te zien!

Hildever heel veel plezier in witrusland met een mooie beeb in je buik!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Gefeliciteerd Dees! Goed op passen! Je bent al weer een stapje verder in het hele proces!!!

Hihhi, en eh, mooie beeb... heb je die plaatjes wel eens gezien van embryootjes van deze leeftijd.... brrrrrrrrrrrr, griezeltjes zijn het... Maar ben wel heel blij met het (nog) kleine griezeltje in mijn buik. Het gaat vast uitgroeien tot iets heel moois! En een wonder is het... zo klein, en er ontstaat al van alles....

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Super, Dees!!! Heel veel succes op de wachtbank de komende weken! Ik kom volgende week hopelijk naast je zitten.

hahaha, Hilde toch! Hoe kan je die kleine wormpjes nou griezeltjes noemen? hihihihi

:bye:

Geplaatst

Hallo meiden!

Nou Hilde heeft onze wachtbank verlaten met een grote grijns!

Hopelijk volgen er komende week/weken nog meer..

Als ik het goed heb, zitten nu Dees, Yvonne, Annick en ik er nog op.

En volgende week volgt Marieke.

Houden jullie het nog vol??

Ik begin nu toch ook wel weer benieuwd te worden. Heb het afgelopen 9 dagen wel goed uitgehouden..

Marieke, nou jij kon volgens mij meteen na de fm je pregnyl spuiten?!

Ik duim voor je dat de cryootjes goed ontdooien..

groetjes kim :icon_sunny:

Geplaatst

Hey Dees,

Nu zit jij ook op het wachtbankje. Jij hebt nu twee emmies in je buik. Ik wist trouwens niet dat jij voor twee emmies ging, maar te gek joh! Wat een speciaal moment is het terugplaatsen van zo'n embryo he?

Kim, ik voel nog niet echt iets. Ja, mijn borsten zijn gevoelig en ook mijn tepels zijn zeer gevoelig, maar dat komt van de Progesteron. Er staat trouwens niet op de bijsluiter dat tepels gevoelig kunnen worden alleen borsten. Voel jij al iets?

Ik hoop dat wij allen Hilde achterna gaan. Dat zou toch fantastisch zijn!

Nou, ik ga weer verder met wachten.........................................................

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Kiekeboe,

Hildever,

Van harte gefeliciteerd.... Dat is pas goed nieuws hé.

Ik zit nog niet op het banje, morgen mag ik naar het labo bellen om te horen om hoe laat ik in het ziekenhuis moet zijn voor de TP. Als er natuurlijk al een TP komt hé. we hebben 5 cryootjes, maar het blijft toch altijd afwachten.

Oh pas op, ik ben niet negatief ingesteld hoor. Maar gewoon realisitisch. Dat wordt je wel na 7 verse pogingen en 5 cryotuergplaatsingen, wij zijn als van 2004 bezig in deze mmm.

Hou jullie op de hoogte,

Annick

x

Geplaatst

Hoi Yvonne,

ik voel ook nog niet echt wat. Geen gevoelige borsten, ook niets te voelen in mijn buik. Vorige tp had ik al vanaf het begin aan last van mijn rug en de eerste dagen ook steken/krampjes in mijn buik. Dat heb ik nu helemaal niet gehad. Soms klein beetje last van mijn rug, maar verder niets.

Ik heb vorige week veel afleiding gezocht, allerlei leuke dingetjes gedaan, en dat heeft zeker wel geholpen (er niet continu mee bezig zijn), maar ik vind het nu toch wel weer erg spannend worden.

Annick, jeetje jij hebt al heel veel pogingen gehad. Ik heb echt diep respect voor je dat je na zoveel jaar en zoveel pogingen nog altijd weer de moed en kracht kan vinden om verder te gaan met de behandelingen....Is er bij jullie een oorzaak gevonden?

Nou ik hoop je echt morgen te 'zien' op het bankje, en ik hoop dat je cryos goed zullen ontdooien..

liefs kim

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb in een andere topic al laten weten dat ik zondag 1 juni mag testen.

Mijn man en ik willen al 10 jaar een kleintje. Dit is onze eerste icsi poging.

Ik heb 18 mei de terugplaatsing gehad van één 4-deligcelletje. Helaas hadden wij maar 2 bevruchte eicellen waarvan er maar 1 goed genoeg was om terug te plaatsen. Maar goed ik hou hoop. We hebben er maar een nodig die door deelt. Nu weet ik in ieder geval hoe zo'n behandeling in elkaar zit.

Ik wens iedereen sterkte met wachten.

Groetjes Farah:sunny:

Geplaatst

Hoi Kim,

Ja de oorzaak is gekend. Ik ben een DES-docher. Mijn mama heeft begin jaren 70 het deshormoon gekregen, dat was een medicatie tegen miskramen. Hierdoor zijn er velen die in die jaren geboren zijn met afwijkingen. Mijn afwijking is: dubbel afzonderlijke baarmoeders en 2 baarmoederhalsen.

Nu weten ze wel dat ik kan zwanger worden, heb 9 jaar geleden een doodgeboorte gehad op 6.5 maanden, de baby zat in de linker kleine baarmoeder en deze zette niet meer uit. Maar het probleem is vooral het babytje kunnen voldragen.

Dus moed houden we er inderdaad in, alhoewel ik me tot mijn 38e heb gegeven en dat is volgend jaar januari al. Dus de tijd dringt.

Groetjes en suc6

Annick

Geplaatst

Annick, je hebt al veel meegemaakt.....nogmaals erg veel respect dat je alles zo lang kunt volhouden.

Ik weet niet of ik het zou kunnen.

Ik heb natuurlijk "nog maar" 4 terugplaatsingen gehad, maar ik merk dat iedere keer dat het mislukt weer wat moeilijker is om weer met volle overtuiging en goede moed te beginnen.

Denken jullie wel eens na over wat als het helemaal niet lukt? En tot hoe lang ga je door? Je schrijft wel al dat je tot je 38ste door wilt gaan, maar wat daarna? Adoptie of pleegouder een overweging? Evt een draagmoeder?

Je hoeft niet te antwoorden hierop hoor, is allemaal heel persoonlijk..

Maar ik ben daar dus best al over aan het nadenken.. wat als het bij ons uiteindelijk niet gaat lukken....

liefs kim

Geplaatst

Annick, ik heb ook heel veel respect voor je... je hebt al zoveel meegemaakt, en zoveel teleurstellingen moeten trotseren. 2 baarmoeders, wat een bijzondere afwijking. Heel veel succes morgen! Hoop dat je cryootjes goed ontdooiien en dat je morgen een terugplaatsing hebt!

Farah, het wordt voor jou ook heel spannend! Hoe voel je je? Last van kwaaltjes of valt het allemaal wel mee?

En Kim... ik duim voor je, meid.

Geplaatst

Kim,

Adoptie staat in optie. Maar dit willen we pas opstarten als Fertiliteit definitief stop is gezet. Want betreft pleegouderschap, neen hierover zijn mijn man en ik het eens, dit doen we niet. Niet dat we iets tegen deze kinderen hebben, integendeel, maar je gaat je hoe dan ook hechten en net op dat moment moet je terug afstand van deze kinderen nemen. En daar ga ik een probleem mee hebben, dat kan ik je nu al op een papiertjes zetten.

Wat betreft draagmoeder, ook hier ga ik negatief op zijn. Ik kan het persoonlijk niet dragen dat er iemand anders met het babytjes van mijn man en mij zou rondlopen en dragen en dat zij alles als eerste gaat voelen. En dan de angst of je het al dan niet gaat mee naar huis krijgen eens als ze bevallen is. Ik wil er niet aan denken. Tevens denk ik dat de baby toch iets meekrijgt van de persoon die het draagt, al is het buiten de baarmoeder verwekt. Ik weet, ik kan hier fout in zijn, maar toch.

En neen hoor, je moet e niet storen dat je deze vragen aan mij stelt, ik kan hier vrij open over spreken.

Groetjes,

Annick

Geplaatst

Hey Mariek,

Had je berichtje niet gezien.

Dank je wel, en ach, we leven ermee hé. Ons mama had het er veel moeilijker mee toen ze vernam wat het probleem was. Ze voelt zich schuldig over dit hele gebeuren en denkt dat het allemaal haar fout is. En probeer maar eens aan je mama uit te leggen dat het niet zo is. Ik verwijt haar niets. Wij nemen toch ook de medicatie in die de dokters ons voorstellen. Voor hetzelfde geld is er over 20 jaar ook een probleem met de kinderen die geboren zijn door de medicatie die ze ons nu voorstellen. Toch?

Allee, ga eens aan mijn eten beginnen.

Dada,

Annick

x

Geplaatst

Hallo Mariek

Het is inderdaad heel spannend. Ik heb vele kwaaltjes gehad zoals gevoelige borsten, last van mij darmen vanwege de hormonen, een opgezette buik, brandend maagzuur etc. Vanmiddag kreeg ik alleen een naar ongi gevoel. Mijn stemming sloeg gelijk om. Nou ja tot zondag wachten dan maar. Nog even en dan heb ie een terugplaatsing dat is ook hel spannend en een fijn moment. Althans zo ervaarde ik dat zelf. Groetjes Farah

Geplaatst

Ja, jeetje Annick wat heb jij er al een hoop voor over gehad om zwanger te worden. Ik gun het jou echt en hoop dat je cryo goed ontdooid en dat je nu eindelijk je lang gekoesterde droom mag laten uitkomen. En natuurlijk gun ik het de rest van dames ook!!!

En Marieke, nog eventjes en jouw cryo zit ook in je buikje. Spannend allemaal dames.

En Kim, het enige wat we kunnen doen is rustig afwachten. Maar ik vind het wel moelijk hoor. Ik zit morgen op een week. Het ene moment voel ik heel sterk dat het gelukt is en het volgende moment denk ik weer van niet. Je kan er gewoon nog niets van zeggen en dat is soms frustrerend.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hoi Dames,

Zet h'm op hè. Maak er een mooi weekend van dat scheelt weer in de wachtdagen, en ik duim voor goed nieuws volgende week

Geplaatst

Hallo girlies, wat een spannende boel weer hier. Heel veel succes toegewenst!!! Hou vol!!!

En wow Annick (wow is vanavond mijn stopwoordje merk ik), wat een ervaringen maak jij mee. En wat een doorzettingsvermogen. Knap! Maar ja, je moet wel, gewoon doorgaan en gaan.. En hopen dat het wèl gaat lukken. Wat ik mij ook ongegeneerd afvroeg, krijg je al die pogingen dan vergoed omdat je een DES-dochter bent? of betaal je veel zelf? En waarom tot je 38e, heeft dat een bepaalde reden? Of had je gewoon het gevoel dat je ergens een grens moet trekken... En boven al, hoop ik natuurlijk enorm met jullie mee, dat het wèl gaat lukken.

groetjes, niki

Geplaatst
Marieke, nou jij kon volgens mij meteen na de fm je pregnyl spuiten?!

Ik duim voor je dat de cryootjes goed ontdooien..

He Kim! Ja, klopt... ik blijf ze verrassen, haha. Follikel stond dus al op springen bij de eerste meting, dus direct 's avonds de Pregnyl gezet.

jahaaaa....pff, wordt nog spannend of ze goed ontdooien....super dat je voor me duim, dank je!!

Geplaatst
Hey Mariek,

Had je berichtje niet gezien.

Dank je wel, en ach, we leven ermee hé. Ons mama had het er veel moeilijker mee toen ze vernam wat het probleem was. Ze voelt zich schuldig over dit hele gebeuren en denkt dat het allemaal haar fout is. En probeer maar eens aan je mama uit te leggen dat het niet zo is. Ik verwijt haar niets. Wij nemen toch ook de medicatie in die de dokters ons voorstellen. Voor hetzelfde geld is er over 20 jaar ook een probleem met de kinderen die geboren zijn door de medicatie die ze ons nu voorstellen. Toch?

x

He Annick,

Ik kan me voorstellen dat het voor je moeder heel moeilijk was, en is, om te vernemen dat ze jou onbewust 'iets heeft aangedaan'.... ondanks dat ze er toen niks vanaf kon weten en in alle goede vertrouwen de medicatie heeft genomen... wat moet dat vervelend zijn, voor haar ook. En inderdaad, probeer dan maar eens het schuldgevoel weg te nemen...

Je hebt gelijk wat betreft de meds die wij nu ook innemen, ook in alle goede vertrouwen dat het niet schadelijk is. Dat is het enige wat me soms angst inboezemt...al die hormonen die we onszelf moeten toedienen...

HEEEL benieuwd of je cryootjes goed zijn ontdooid. Je hebt vandaag kunnen bellen, toch? Duim heel hard voor je!!!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik ben zwanger!!!! Na de 3de IUI, vandaag off gehoord. Er zijn veel zwangeren deze maand dus hoop dat dit voor jullie ook allemaal goed gaat.

Succes

Geplaatst

Suus!!

Wat een super goed nieuws!!

Nu dus een echte officiele felicitatie: PROFICIAT!!!

Veel geluk en lekker genieten van je zwangerschap,

Kim

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden