Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

jahaaaa....pff, wordt nog spannend of ze goed ontdooien....super dat je voor me duim, dank je!!

Natuurlijk duim ik voor je!!! Is zo'n spannend moment weer wanneer je het verlossende telefoontje krijgt.

Maar je hebt 7 cryos, dus daar moeten vast wel een of twee tussen zitten die goed ontdooien. Komt helemaal goed!

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

yvonne, op de hoeveelste dag zit jij nu al inmiddels?

Ik zit op dag 2, en heb 1 kwaaltje, pijnlijke borsten! heb jij ook ergens 'last'van?

bij mijn zeiden ze dat het na 5 dagen kon gaan bloeden maar dat het geen ongesteldheid zou zijn. Heb jij daar ook last van gehad?

Ik heb natuurlijk ook 2 terug geplaats gekregen dus misschien is dat wel anders hoor ik weet het niet.( dat 1 van de 2 het niet redt)

sorry was even nieuwsgierig.

Liefs en nog suc6 met de laatste paar dagen!

Desiree

Geplaatst

Hallo Suus,

We hebben elkaar niet eerder gesproken maar toch wil ik je van harte feliciteren met je zwangerschap. Geniet ervan en laat vooral horen hoe je zo´n zwangerschap ervaart.

Groetjes Farah

Geplaatst

Hallo Annick,

Ik heb jou ook nog niet gesproken maar wel je verhalen gelezen. Ik vind het echt ontzettend knap en moedig van je dat je zo vecht voor je kinderwens. Ik hoop dat ik net zoveel doorzettingsvermogen als jij zal heben als het erop aan komt.

Groetjes Farah

Geplaatst

hallo dames!!!

ik heb vandaag de punctie gehad en als het allemaal meezit kom ik maandag jullie gezelschap houden op het beroemde wachtbankje!!!

succes allemaal met wachten

fijn weekend

liefs bri

Geplaatst

Suus, van harte gefeliciteerd meid. Super nieuws weer! Hoop inderdaad dat de rest van ons ook allemaal zwanger zijn. Dat zou toch geweldig zijn.

Dees, ik heb ook gevoelige borsten en tepels en ze zijn ook groter. Ook zie ik de aderen helemaal lopen. Maar dat komt allemaal van de progesteron. Ik zit nu op dag 7 en moet dus nog even. Sinds vandaag heb ik ook last van de andere bijwerkingen van de progesteron namelijk depressiviteit en heel erg moe zijn. Ik heb ook last van een lichte zeurende pijn in mijn onderbuik, maar alleen als ik erop let. Dus allemaal kwalen waarvan je zou denken dat ik best eens zwanger zou kunnen zijn. Maar daar kunnen we helaas niet van op aan. Ik denk dat ik dinsdag al ga proberen een testje te doen dan zit ik op 14 dagen na mijn punctie. Als ik al niet eerder ongesteld ben geworden.

Marieke voor jou ook spannend. Ik hoop dat ze goed ontdooien en dat je ook gauw hier op het wachtbankje zit.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Ik vergeet een aantal mensen. Bri voor jou ook spannend, bijna de terugplaatsing. En Farah voor jou helemaal spannend, je mag bijna testen. SUCCES meiden!!!!!!!!!!!!!111

Geplaatst

haai Yvonne,

tja wat vreemd ik heb ook dat ik mijn aderen zie lopen( ben ook behoorlijk wit van mezelf)

Ik heb eigenlijk nog geen bijwerkingen van de progesteron, miss komt dat nog(we hopen van niet)

maar ik ga eerst me bed maar eens opzoeken, weer genoeg gedaan vadaag..

liefs

Desiree

Geplaatst

Hallo allemaal,

sinds gisteren zitten we weer op het wachtbankje. Ze hebben 2 cryootjes teruggeplaatst. 1tje in elke baarmoeder. Nu begint het wachten weer. Maar ik ben eigenlijk heel blij dat niemand in onze omgeving het weet, dus geen vragen, goed bedoelde opmerkingen of telefoontjes. Gewoon stiekem genieten en hopen dat het positief is over 14 dagen.

Dada,

Annick

Geplaatst

hallo annick!

Ik hoop met je mee! en ik denk velen van ons!

lijkt me wel heel lastig 2 baarmoeders. heb er eigenlijk nog nooit van gehoord, maar heb even ge googled ;)

Heel veel suc6 in je wachtweken, ik zit ook pas op dag 3 maar het wachten duurt errug lang!

Liefs

Desiree

Geplaatst

He Annick,

Goed om je op het wachtbankje te zien/lezen!

En wat goed dat ze allebei goed ontdooit zijn, dat is ook altijd maar weer afwachten.

Hopelijk blijft er nu wel 1tje zitten.

Veel succes met wachten.

Wij hebben deze keer ook tegen niemand verteld dat we weer een terugplaatsing hebben gehad, zelfs niet tegen onze ouders.

Maar wat brengt dat een rust met zich mee, idd geen goedbedoelde telefoontjes en vragen. Ik weet wel dat het heel lief bedoeld is, maar ik werd er zelf ook wel erg onrustig van. En deze keer had ik dat dus niet en ben nu zelf ook een stuk rustiger.

Dees,

Moelijk is het he, dat wachten.. Volhouden en maar poberen om wat afleiding te zoeken!

Yvonne, hoe is het nu bij je? Hou jij het nog een beetje vol?

Bri en Farah, jullie ook welkom op het wachtbankje! Veel succes!

Groetjes kim xx

Groetjes xx kim

Geplaatst

hoi dames

iedereen die wacht................'toitoitoi' ;-) spannend !!!

alle zwangeren die ik ik nog niet heb gefeliciteerd, bij deze -van harte en geniet er van meiden ( en heren, ook al zien we die hier weinig!!:-)

ik zelf ga toch heel even op het wachtbankje mee zitten.

zit niet in behandeling op het moment maar

aangezien mijn lichaam zo raar ( nou ja voor de doorsnee vrouw 'normaal') reageerde de afgelopen ICSI en Cryo behandeling.

(raar wil zeggen dat mijn eitjes goed groeien en ik zelf zomaar spontaan een eisprong had.......)

zit nu eigenlijk in de wacht voor volgende ICSI, maar dan moet je wachten op ongesteldheid.

en nu is er dacht ik toch een heel klein kansje dat ik misschien spontaan zwanger ben geworden.

( ik had nooit geen eisprong en ja zaad van man is niet je van het, maar ook niet super slecht. en feit blijft of het nou 1 miljoen of 2 miljoen is ....of weet ik veel hoe veel..........puntje bij paaltje is toch...........'ER IS ER MAAR 1 NODIG OM MIJN EI TE BEVRUCHTEN' haha)

heb alle dagen genoteerd in mijn agenda en ik zou dan rond de 2de van juni ongi moeten worden.

en dacht 'eigenlijk zit ik nu ook op het wachtbankje' dus vandaar dat ik er toch heel even ( ja altijd hoop houden zegt mijn moeder! ) bij kom zitten.

lang verhaal hihi maar hopelijk wel begrijpelijk

heb sinds gisteren dus heel gevoellige borsten dus wie weet, heb dit ook al heel lang niet gehad met ongie. maar ja kan ook weer rare reactie zijn van de meds die ik hiervoor heb gebruikt. je lichaam krijgt toch een soort schop onder zijn r.... ehmm...billen! hahaha.

groetjes

Geplaatst

Ik merk dat ik het nu wel zwaar ga krijgen. De eerste week voelde ik mij heel positief. Maar dat veranderde ineens sinds gisteren. Ik werd toen heel onzeker en voelde dat het niet gelukt was. Ik kreeg vannacht ook een nachtmerrie dat het niet gelukt was. Gelukkig had ik vandaag afleiding en ben ik naar de verjaardag gegaan van mijn vriendin en haar zoontje die 1 is geworden. Ze zijn vlak achter elkaar jarig dus vierden ze het vandaag. Ik voel me nu een stuk beter.

Ik heb sinds gisteren ineens niet meer zo gevoelig borsten en ik voel pijntjes in mijn liezen en baarmoeder. Ik had daardoor ook het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Maar ik lees bij anderen dat het ook kan dat je zwanger bent. Het is echt om gek van te worden. Ik weet nu waarom die tweede week zo zwaar is. Je kan namelijk nergens van op aan. Je wilt gewoon weten JA of NEE, maar die onzekerheid is echt verschrikkelijk.

Nog even doorbijten en dan weet ik het!

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Yvonne,

Nog even .... Volhouden meid, en probeer positief te blijven. Dat je opeens niets meer voelt kan perfect zijn dat die vieze medicatie (pregnyl-... ) uitgewerkt is, maar wil niet zeggen dat er niets aan de hand is hoor.

Lila,

Tuurlijk hoor je nu ook op het wachtbankje thuis, zou wel wauw zijn he, als je nu spontaan zou zwanger zijn. Duimpjes staan in de lucht.

Kim,

Ik voel me super, zo tegen niemand iets gezegd. Ik ben blij dat we het zo gedaan hebben. Is volgens mij veel beter voor je eigen gemoedstoestand, allee, zo ervaar ik het. Moet wel eerlijk toegeven dat het af en toe wel kriebelt om het te vertellen tegen mijn mama, maar dan denk ik opeens "neen, de verrassing gaat super zijn als het gelukt is, en anders geen teleurstelling voor haar die ze weer moet verwerken" want uiteindelijk trekt ze het zich enorm aan en heeft ze het moeilijker dan wij als het negatief is. Dus... zo'n geheimpje vind ik nu wel leuk...

Voila,

Ga eens broodjes in de oven steken en lekker ontbijten met ventje,

Dada,

Annick

xxx

Geplaatst

Ik denk dat ik van het wachtbankje ga vallen want ik heb nu lichtbruinverlies. Het is echt nog heel licht, maar ik heb er geen goed gevoel bij. Normaal gesproken heb ik ook altijd een paar dagen voor mijn menstruatie licht bloedverlies en dan zet het pas later door. Ik ben ook niet te genieten en slaap al twee nachten slecht. Niets wijst voor mij op een zwangerschap. Het is voor mij moeilijk om nog postitief te blijven, maar ik weet dat het pas over is als het over is. Dus nog iniminihoopje!

Ik hoop dat het voor jullie allemaal beter uitpakt. Kim voel jij al iets en hoe lang nog voordat je mag testen?

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

hallo yvonne!

tegen mij hebben ze gezegd dat ik wel licht bloed verlies mocht hebben! Ik heb daar nu nog geen last van, ze hebben ook gezegd dat het op dag 4 en 5 last van kan krijgen! (vandaag of morgen)

Ik ben ook druk bezig met afleiding zoeken want ook ik merk dat de wachtweken heel erg zwaar zijn. De ene kant denk ik het is gelukt en de andere kant denk ik van niet, Ik ben wel gezond voor de rest en probeer nu ook gezond te eten (niet dat ik dat niet deed maar het kon beter)

Ik hoop dat het allemaal goedkomt! gewoon postitief blijven ook al is dat moeilijk, heel veel sterkte!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Suus, gefeliciteerd!!!! Echt super! Word heel blij van al die positieve berichten. Het kán dus gewoon!

Yvonne - licht bloedverlies kan er bijhoren... vreselijk he, die onzekerheid. Heel veel succes nog de komende dagen. Hoop voor je dat het geen ongi is wat je voelt!

Dees - heel veel succes op de wachtbank! Inderdaad, lekker veel afleiding zoeken en positief blijven denken.

En jij ook Annick! Vreselijk spannend ook voor jou. Duim hard voor je dat het lukt!!

Lila - morgen dus ongi... als je niet zwanger bent... spannend allemaal. Hoop natuurlijk voor je dat je gewoon lekker zwanger bent!

En Kim... bijna testen! Span-nend!

Bri, Farah, houden jullie een plekje vrij op de bank voor me? Kom er gezellig dinsdag bij zitten als alles goed gaat...

:bye:

Geplaatst

Oh die onzekerheid he

en dan die al die gevoelens die je hebt

kunnen duiden op zwangerschap maar net zo goed op ongesteldheid

ja krampjes in baarmoeder kan op beide duiden

gevoelige borsten ook

dus waar kan je nou van op aan

oh man ik vond die tweede wachtweek dus ook echt een criem hoor

je wil zo graag die duidelijkheid

en dan voel je opeens zo boos en hebt echt zoiets van nou laat die ongie dan maar gewoon komen pvd..........

en je kan niks doen

enkel wachten

en wachten en nog meer wachten

heel veel sterkte wachtende meiden

ik leef zo met jullie mee

nu heb ik er niet zo een last van

ik ga er vanuit dat ik gewoon ongie word maar ja er blijft natuurlijk altijd een kleine kans.

suc6 allemaal

Geplaatst

oh en ja geeft een hoop meer rust hoe minder mensen het weten

merk wel dat mijn mama het dus wel aan een flink aantal heeft verteld maar niet heel precies van waar ik zit in de behandeling enzo. dus dat vind ik niet zo erg.

word niet aldoor gebeld met vragen enzo

en mijn mama is wel op de hoogte van alles en die houd de anderen op de hoogte dus dat scheelt weer aan mijn kant.

ik hou het liefst ook meeste voor mezelf

heb het tijdje terug wel met de juf van mijn dochtertje er over gehad want ja het kan natuurlijk dat ze er spontaan over begint in de klas dus leek me wel handig.

(en nu is de juf zelf net herstellende van miskraam dus was ook effe verdrietig )

nogmaals meiden

duimen draaien hier altijd voor iedereen die een wens heeft voor een kindje.

Geplaatst

hallo meiden,

van de punctie die ik vrijdag heb gehad ben ik nog niet helemaal hersteld.

heb een enorme dikke buik...... net of je al 3 maanden zwanger bent.

terwijl je weet dat er niets inzit, tenminste nog niet!!!

morgen om half 2 zullen er 2 emmy's teruggeplaatst worden.

van de 9 eicellen zijn er 8 bevrucht!!!! 2 teruggeplaatst en morgen horen we ook of er nog ingevroren kunnen worden.

spannend weer..

de moeilijkste weken beginnen dan ik mag op maandag 16 juni testen.

we moeten het samen zien te redden op het wachtbankje dames morgen kom ik jullie bijstaan:icon_sunny:

liefs bri

Geplaatst

He bri,

Ben een hele tijd niet meer op het forum geweest. En nu lees ik dat je vandaag al weer de tp hebt!

Mooie score van 8!

Ik ga ontzettend voor je duimen dat het deze keer helemaal goed gaat!

Weer wat meer hersteld van de punctie?

Heel veel succes, sterkte en liefs!

XXX

Arianne

Geplaatst

Hallo dames,

Ik wilde gisteravond al mailen maar het kwam er niet van. Helaas is onze eerste icsi poging mislukt echt heel jammer. We blijven positief en gaan voor de volgende ronde.

Ik hoop snel weer op het wachtbankje te mogen zitten. Iedereen die nog aan het wachten is wens ik veel succes. Ik zal jullie blijven volgen hopende op een positief resultaat.

Groetjes Farah

Geplaatst

Oei Farah,

Wat jammer dat te lezen, maar wel super dat je positief blijft.

Blijven geloven meid, ooit mag ook jij een wolk van een baby in je armen sluiten.

Annick

Geplaatst

Farah, wat balen zeg!! Veel sterkte de komende dagen. Positief blijven is zo belangrijk... super dat je nu alweer vooruit kijkt. Het gaat echt een keer lukken!

Geplaatst

Bri, heel veel succes met de tp vandaag!!!

Houd je een plaatsje op de bank vrij voor me, kom hopelijk morgen ook op de bank zitten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden