Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties. We blijven er voor gaan totdat we echt niet meer kunnen. Dat moment heb ik nog lang niet bereikt.

Groetjes Farah

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ook bij mij is de poging milslukt. Vandaag helder rood bloed. Mijn menstruatie is nog niet doorgezet, maar dat komt een dezer dagen. Zo gaat mijn menstruatie altijd namelijk.

Ik moet zeggen dat ik van het weekend echt een emotioneel wrak was. Hormonen, pms klachten en spanning van de ivf door elkaar. Vandaag voel ik me al stukken beter en ik ga voor de cryopoging. Waarschijnlijk kan ik meteen door. Morgen belt het ziekenhuis en dan gaan we denk ik evalueren. Ze zeiden tegen me dat ik na 10e dag van de cyclus meteen door kon voor een cryo dus waarschijnlijk deze maand al. We gaan weer volle hoop verder, wat kan je anders doen. Mijn gevecht is ook zeker nog niet voorbij.

Voor alle andere dames; ik blijf voor jullie duimen en zal jullie blijven volgen!

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

oh nee, Yvonne... wat vreselijk balen!!!

Had het ook even heel moeilijk nadat ik te horen kreeg dat de poging niet was gelukt vorige keer... dan pas komen alle emoties eruit, lijkt wel. Goed te horen dat je je vandaag al weer beter voelt én dat jullie meteen door mogen voor de cryo poging!

Ik moest eerst 2 keer ongi zijn geweest voordat wij voor de cryo tp mochten gaan. Toch blijft het apart, dat al die ziekenhuizen andere regels hebben. Maar nu pakt het voor jou heel goed uit!!!

Heel veel succes en we houden elkaar op de hoogte!

Geplaatst

Yvonne en Farah, voor jullie allebei heel erg balen en grote teleurstelling.

Farah goed van je dat je alweer zo positief bent..

Yvonne, het is nu even heel erg moeilijk, maar gelukkig voel je je weer wat beter.. Fijn dat je iig weer meteen verder kunt met je cryoos. Tenminste weer iets om naar uit te kijken: nieuwe poging met nieuwe kansen!!

Ik heb morgen mijn bloedtest. Ben nog steeds niet ongi, maar heb er geen goed gevoel over. Ik denk dat de progestan mijn ongi nu tegenhoudt. Krijg toch weer meer last van mijn rug en begin ook wat buikkrampen te krijgen. Morgen hebben we zekerheid..

Marieke, jij morgen veel succes met je tp. Wordt je 's ochtends gebeld of de cryos goed zijn ontdooid?

liefs kim

Geplaatst

heej dames,

geen leuk nieuws allemaal om te lezen, yvonne heel heel erg jammer dat deze poging is mislukt!

farah ook jij heel erg veel sterkte, ik zie dat je wel postief blijft!

Kim heel veel suc6 met de bloedtest morgen!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Bedankt voor de troostertjes en ik denk dat jullie inderdaad wel weten dat je je gewoon behoorlijk klote voelt als het niet gelukt is.

Kim je bent nog steeds niet ongesteld geworden dus ik heb er bij jou wel een goed gevoel over. Spannend, ik hoop het zo voor je. Jij hebt het nu ook echt wel verdient.

En Marieke voor jou ook spannend. Laat ze goed ontdooien en dan in je buikje blijven zitten. Mijn duimen blijven draaien voor jullie allemaal.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

HALLO DAMES,

wat jammer om te lezen dat er toch bij twee van onze lotgenoten het niet gelukt is.

heeeeeel veeeeel sterkte.

ik wilde toch even melden dat ik vandaag wel plaats mag nemen op het wachtbankje hoe vervelend ik me nu voel tegenover de dames die verdriet hebben........

vanmiddag zijn er 2 toppertjes teruggeplaatst.

maandag 16 juni mag ik testen.

morgen horen we of de andere 6 ingevroren kunnen worden de gyn achtte de kans heeeeel erg groot.

ze waren allemaal even ver kwa deling...:icon_colors:

arianne wat leuk om weer iets van je te horen!!!

hoe is het met jou en je relatie?

zie je in de toekomst al een lichtje schijnen van een cryo.....

ik hoop het voor je.

hier is het lange wachten wederom begonnen...

ik spreek je snel,

groetjes bri

Geplaatst

Marieke, jij morgen veel succes met je tp. Wordt je 's ochtends gebeld of de cryos goed zijn ontdooid?

Ik moet zo zelf het ziekenhuis bellen tussen half 10 en 10 uur. Sjemig, begin het nu toch wel weer heeeeeeel erg spannend te vinden... hoop zo dat er een goed ontdooid embryootje tussen zit!

Spannende dag voor ons beide vandaag!! Jij de test en ik de uitslag of de cryo's goed zijn ontdooid! Hoe laat heb je de test?? Ben heel benieuwd, duim heel hard voor je!

Geplaatst

Nou mijn gevoel had het dus goed. Gisterenavond toch echt ongesteld geworden.. balen balen.

Vanochtend moest ik nog wel bloed laten prikken, dat wil het ziekenhuis altijd graag, is een soort van bevestiging dat de poging niet gelukt is.

Vanmiddag bellen ze voor de uitslag en dan meteen maar weer de volgende cryopoging inplannen. Kunnen we hopelijk er nog 1 doen voor de zomersluiting.

Echt geloven in de cryos doe ik niet meer. Heb eigenlijk wel zoiets van, laat me maar weer gaan spuiten voor verse embryoos. Dan is de kans dat het lukt toch echt veel groter.

Ik weet dat ik ook blij moet zijn met de cryos, veel meiden hebben ze niet... maar ik heb nu al 4 pogingen gehad, waarvan 3 x cryos en de teleurstelling iedere keer, het is niet niks....

Marieke, ik wens jou wel veel succes met de tp vanmiddag, super dat ze goed zijn ontdooid (las ik net al in je dagboekje), krijg je er 1 of 2 terug?

Hopelijk heb jij meer geluk met je eskimootjes!!

Geplaatst

Balen, Kim!! Vier teleurstellingen zo kort op elkaar is inderdaad niet niks... sterkte, meid! He, bah, vind het echt heel erg balen voor je.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben heel erg blij dat zo'n forum als deze bestaat. Voel je ajb niet lullig, rot, of hoe je het ook noemen wilt als je net een tp hebt gehad of een positief resultaat na een test tegenover diegene bij wie het niet gelukt is.

Ik denk dat wij elkaar allemaal een lief kleintje gunnen. Dus geen verontschuldigingen maar lekker genieten van je goede resultaten. Als er een kleintje voor ons is weggelegd dan komt ie heus wel. We moeten er alleen iets meer moeite voor doen en dat is het alleemaal waard.

Meiden succes allemaal en ik blijf iedereen volgen.w8.

Groetjes farah:icon_cheese:

Geplaatst

Hi Bri,

Wat leuk dat er twee toppertjes zijn teruggeplaatst. Spannend hoor. Succes met wachten.

Groetjes Farah

Geplaatst

He Farah,

Wat een mooi bericht! En heel goed verwoord. Denk dat je daarmee de spijker op z'n kop slaat.

Ik gun het iedereen ook zo om zwanger te worden!! Maar denk dat we dat allemaal hebben. We weten als geen ander hoe het voelt, de wens, het verlangen naar een kleintje. En we hebben er allemaal veel, heel veel, voor over....

Maar je weet dus ook hoe het voelt...als het niet lukt. En het blijft natuurlijk rotnieuws om van 'een van ons' te moeten vernemen dat het niet is gelukt...

-------

Farah - er zit in ieder geval 1 goed ontdooide emmie tussen! We horen vanmiddag of er meer zijn. In totaal zaten er 4 in het rietje...

Geplaatst

oh ik leef zo mee met een ieder die van het bankje valt.

zo balen.

maar zal nooit balen over iemand anders zijn TP dat is alleen maar reden tot een lach, toch!!

we weten allen inderdaad hoe moeilijk dit allemaal is.

en natuurlijk ben ik ook jaloers als ik lees dat er iemand een positieve zwangerschapstest heeft maar dat wil niet zeggen dat ik het diegene niet gun.

met heel mijn hart gun ik het jullie.

tis soms best moeilijk

lopen op school bij mijn dochtertje dus nu een heleboel moeders met pasgeboren babies rond

en ik kan dus niet meer kijken ernaar he

wil geen pasgeboren babies zien, en al die kraamprogrammas op tevee word er helemaal niet goed van hoor sorry..........

maar ook dan denk ik

tja ik weet niet of die moeder die daar zo trots over het schoolplein loopt niet ook een heel ziekenhuis traject achter de kiezen heeft.

kan namelijk best zo zijn............

ikzelf zit toch nog maar op het bankje want naast pijn in mijn borsten en wat gerommel onderin mijn buik zie ik nog niks geen rode vlaggen!!

hmmm???

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb ook absoluut geen moeite met zwangere dames rond me, of dat er hier gemeld wordt dat het gelukt is. Integendeel. Geeft mij weer volop moed om toch verder te zetten.

Lila2002,

Zou dat niet iets kunnen betekenen??? Heb je al een test gedaan???

Ik zit vandaag op dag +4 na de cryoterugplaatsing en heb sinds vanmiddag een knagend gevoel in mijn rechterlies. Ook ben ik ontzettend moe. Val savonds op de zetel in slaap en kan er smorgens niet uit.

Jullie weten, ik heb 2 baarmoeders en ze hebben in elke baarmoeder 1 cryotje teruggeplaatst. Dus let's Hope. Nesteling zou volgens laborant gebeuren tussen dag 3 en 5.

Groetjes en positief blijven allemaal,

Dada

Annick

x

Geplaatst

hallo,

Ik heb sinds gister ook echt het gevoel dat ik ongesteld ga worden, hoofdpijn en last van de rug. wel heb ik erg gevoelige borsten.

het is nu dag 6 na de tp.

mijn vraag is dan ook, kan ik dan al onsteld worden of is het daar nog te vroeg voor? mijn vriend denkt zelf van wel.

Ik ben zo bang dat het niet is gelukt.

sterkte kim!

liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Desiree,

Gebruik je progesteron? Volgens mij kan je daar ook van die bijwerkingen van hebben. Bovendien lijken veel tekenen van zwanger zijn op die van ongesteld worden.

Enneh... die hoofdpijn... onderschat het broeierige weer van deze dagen ook niet he!! Goed drinken he!

Ik werd zelf rond de 10e dag na de terugplaatsing ongesteld maar het kwam pas de 12e dag echt doorzetten. Ik had daarvoor echter helemaal niet het gevoel ongesteld te worden.

Ik denk dat het nog alle kanten op kan en ik hoop natuurlijk de goede!!

Sterkte met afwachten!

Groetjes, Mari

Geplaatst

heej mari,

ja ik gebruik de progesteron, ik had ook al zoiets gelezen. vannacht werd ik ook wakker en k dacht ja ik ben zwanger maar omdat ik echt zon zeurderig gevoel in mijn buik heb weet ik het gewoon niet.

tis zo moeilijk al die rare dingen in je lijf.

Ik heb trouwens wel een dag of 3 last van niet naar de wc kunnen..

Het is idd erg warm weer.(was ook erg blij met de regen vanmidaag)

nou ik hoop dat het goede tekenen zijn.

bedankt voor je reactie.

liefs

Desiree

Geplaatst

Ach nou lees ik ook over Farah, Yvonne en Kim. Wat balen zeg!!

Ik hoop maar steeds op goede berichten want dat geeft de mens moed.

Jammer dat het er voor jullie ook nog even niet in zit!! Maar we houden de moed er in!

Mijn lichaam is ook lekker aan het rommelen. Gisterochtend dacht ik: Nu is het feest weer begonnen en ik heb meteen het ziekenhuis gebeld voor de 2e poging.

Maar vandaag was de hele dag niets van menstruatie te zien. Tja en dan hoop je toch stiekem dat je zonder dat je het wist, helemaal spontaan op het wachtbankje zat. Dat je één van die gevallen bent die tussen de IVF door zomaar zwanger worden. Tegen beter weten in.

Nu komt het toch weer doorzetten. Leuk zo'n lichaam!:fist:

Maar zoals gezegd: We houden de moed erin!

Groetjes, Mari

Geplaatst

Kim, wat naar voor je meid. Ik had het zo voor je gehoopt. Raar is dat toch dat je zoveel goede cryo's hebt en dat er dan geen pakt. Ik ben daar ook bang voor. Misschien is het wel zo dat meiden die veel eitjes hebben minder kans hebben doordat de kwaliteit ofzo achteruit gaat. Sterkte meid, maar geef niet op want je hebt nog een cryopoging en nog twee volledige dus de strijd is nog niet gestreden.

Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld en mag gewoon deze maand door voor een cryo. Ik moet op 13 juni voor een eerste echo. Ik heb gevraagd hoe ze mijn cryo's hebben ingevroren en ze hebben 3 goede alleen ingevroren en dan nog 2 per 2. De beste is achtcellig en die gaan ze eerst proberen te ontdooien dus we hopen daar meer het beste van. Je moet toch bij elke poging er weer positief in gaan denk ik dan. Als ze allemaal goed ontdooien dan heb ik nog 5 kansen, maar daar ga ik niet van uit.

En voor de meiden die net op het bankje zijn gaan zitten of inderdaad al positief hebben getest vind ik het super. Ik gun het jullie meiden zozeer omdat ik weet hoe hard je er voor moet knokken. Ik heb voor mezelf ook vertrouwen dat het voor mij ook een keer gaat lukken. Ik weet alleen niet wanneer.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

ROMMELDEBOM BOM BOEM............

nou ik ben er weer af gedonderd hoor

( was ook maar een klein kansje maar toch)

we gaan weer in de wacht. ik heb met z-huis gebeld en gevraagd of ik nog een maandje kan wachten en dat was geen probleem.

morgen ga ik langs een acupuncturist.

en natuurlijk reken ik de dagen weer uit ( staan al in mijn agenda) wanneer ik dan weer het meest vruchtbaar ben.

ja nu alle kansen benutten niet waar.

ik was voor ziekenhuis behandeling gewoon ook een jaar niet ongie, dus ook geen eisprong......dan valt er ook niks te proberen...........

suc6 voor de wachtende

ik duim dat jullie mooie plusjes of dubbele streepjes en hoge Hcg haltes hebben!!!!

en voor alle die zijn gevallen

sterkte meiden

en schouders eronder en op naar de volgende ronde!!

Geplaatst

Lila,

Eindelijk heb je dan toch duidelijkheid hé, kan je verdere plannen maken, want zo in die onzekerheid leven is ook niet te doen. Ik hoop echt dat het je de volgende keer lukt.

Hier eigenlijk niet zo'n goed nieuws. Heb sinds vandaag een héél erg ongi-gevoel. In normale omstandigheden zou ik morgen mijn regels moeten krijgen, dus vermoed dat dat ook zo gaat gebeuren, want een cryopoging gebeurt in je normale cyclus hé. Dus denk echt dat ik morgen van het wachtbankje val. Verder geen symptomen, geen gevoelige - gespannen borsten.

De dju toch

Zal het dan OOIT voor ons weggelegd zijn?

Annick

:sad:

:sad1::cry2:

Geplaatst

Hoi Allemaal,

trekken jullie het nog een beetje. Ik wil jullie allemaal even een hart onder de riem steken. Zelf mag ik me gelukkig nu echt zwanger noemen, maar al die tijd dat ik gespendeerd heb op de wachtbank heb ik me gek laten maken door wat ik allemaal voelde (en ik voelde een hoop). Nu ben ik zwanger en voel ik echt helemaal niks! Ik voel me helemaal mezelf.

Dus dames, laat je niet gek maken door die hormonen zet h'm op en ik duim voor jullie.

Geplaatst

hai hai dames,

wat gebeurt er toch een boel op de site....

het zijn toch weer allemaal verschillende dingen die we voelen of juist niet voelen.

hier voel ik niet zo veel op dag 3 na de tp maar ik heb me toch een buik:B-0020:

het lijkt echt wel of ik minimaal al 3 maanden zwanger ben....

ik drink genoeg, snoep of eet eigenlijk niet meer dan normaal....

wel heb ik net als een van de andere dames al een dag of 2 niet meer naar de wc gekund voor de grote boodschap zullen we dan maar zeggen....:cool:

maar daar kan die dikke buik toch niet van zijn, het zit zelfs hoog ( ter hoogte van mijn maag)..

iemand hier ook last van?

de gyn zei maandag wel dat er nog enkele foll te zien waren die nog doorgegroeid zijn en wat oude foll die zich gevuld hebben met bloed of wondvocht.

veeeeeeel drinken was zijn advies... doe ik toch!!!!

waarom wordt het dan toch niet minder vraag je je dan af?

mijn allerbeste vriendin mag zaterdag testen hoop voor haar dat het raak is!!

hoop dat trouwens voor mezelf ook moet er nog even niet aan denken dat het bij mij dan neg is.....

maar goed,

we wachten af:read2:

succes allemaal

liefs bri

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden