Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Bri, ik heb dat ook, zo'n 3 mnd zwangere buik! Terwijl ik me net 1 dag officieel zwanger mag noemen. Ik heb ook vocht in mijn buik en vergrote eierstokken vanwege de stimulatie. Nadeel is dat als je dus zwanger wordt, dit ook echt 12 weken zo kan blijven! Ik hab hier gisteren namelijk naar gevraagd in het ziekenhuis. Je moet echt rustig aan doen, is mij gezegd. Als je echt in kilo's gaat aankomen en/of kortademig wordt, dan moet je het ziekenhuis bellen!! liefs Linda,

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Bri,

Ik heb ook zo´n opgezette buik op de hoogte van de maag.

Mijn vriending vroeg vandaag ook al of ik een maand of 4 zwanger was, ai....

ze weet van niks en aangezien ik as vrijdag of zaterdag pas de pregnyl mag zetten was ze er vroeg bij.

Ik heb wel zo´n 13 folikels die rond de 17 en 18 mm zitten.

Ik denk dus dat het daarvan komt want het is sinds gisteren.

ik kloek hier ook veel water weg en eet normaal en snoep niet.

maar het gaat vanzelf weer weg of wordt erger moeten we maar denken.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik ga ook plaatsnemen op het wachtbankje. Gisteren (op mijn vader zijn sterfdag) zijn er 2 mooie emmies geplaatst. We zullen zien of mijn pappie nog iets in de melk te brokkelen heeft (stom bijgeloof, maar goed wie weet helpt het). Spannend weer. 17 juni testen.

Houden jullie het allemaal nog?

Liefs

Geplaatst

Hallo allemaal, veel succes op het wachtbankje zou ik zeggen, hopelijk blijven er veel van jullie zitten.

@ Dees: Hoe is het nu met je, gaat het nog??

Groetjes Cindy

Geplaatst

heej cindy,

gaat hier redelijk, eergister en gister de hele dag op bed gelegen met een flinke migraine! ( ik heb de dokter gebeld en ik mag helemaal geen medicijnen gebruiken!) balen!

Ben nog steeds niet ongesteld dus de hoop begint te komen, af en toe wat rommelig in mijn buik last van een moeilijke stoelgang en hele zware benen.

voor jou is het nou ook aftellen voordat je mag beginnen! spannend!

(de test is trouwens al in huis maar ga echt pas woensdag testen)

iedereen die aan het wachten is.. suc6!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Dees, ben ik blij om goed nieuws van jouw kant uit te horen, hih was al helemaal in spanning voor je. Migraine is niet leuk en jammer dat je geen medicijnen mag, hopelijk is het wel een beetje over nu.

Ik begin nu af te tellen maar ben nog rustig was er al over na aan het denken om een droog te prikken dan vind ik het die ochtend niet zo spannend als ik daarna moet gaan werken dan weet ik wat ik moet doen en hoe het voelt, weet het nog niet durf niet zo goed.

Ik hoop echt voor je dat je deze klachten door een zwangerschap hebt, duim heel hard voor je. (bijna gekneusde duimen).

Tja ik weet niet waar je dat peuter kan aanpassen dus ik heb dat niet gedaan snap niet goed waardoor zoiets veranderd. Misschien kan iemand mij dat uitleggen, want ik ben nog niet eens begonnen en ben al kleuter. Of gaat het niet op deze manier? snap het niet.

Nou tot snel en blijf maar lekker zitten zou ik zeggen. Als ik je niet meer zou spreken veel succes woensdag en ik hoor het wel wanneer we kunnen juichen.

Liefs Cindy en beterschap

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wel ik begreep dat met baby enz ook niet. Maar ondertussen is het me duidelijk. Van het moment dat je 100 berichten hebt gepost ben je peuter. 0 tot 100 berichten baby, van het moment dat je +200 bent ben je weer een ander type enz...

Hier nog steeds geen ongesteldheid, al voelt het wel zo aan dat ze alle momenten moeten doorkomen. Waar ik wel last van heb is ook zware benen, net of mijn vel savonds gespannen staat, heb ook de indruk dat mijn haar sneller vet is en zo een kangend gevoel in mijn rechterlies, niet altijd zo echt met momenten. Weet niet wat ik moet denken, maar mijn gevoel zegt dat het niet gelukt is. Hoop dat mijn gevoel deze keer fout is.

Fijne avond,

Annick

xxx

Geplaatst

Hey Dees e.a.,

Daar heb ik ook last van: van die moeilijke stoelgang. Weet iemand misschien hoe dat komt en vooral hoe je dit op kunt lossen. Voelt niet prettig.

Verder gaat het met mij goed. Aan de gang blijven en er niet te veel aan proberen te denken. Nou ja, niet aan denken, drie keer per dag die balletjes..... Het blijft een bedoening.

Liefs

Geplaatst

Annick, duim voor je dat je er naast zit!

He Dees, wordt voor jou nu ook steeds spannender! Wat vervelend van die migraine, en dat je geen meds mog gebruiken. Heel veel succes nog deze laatste dagen!

En ja, die stoelgangproblemen zijn ook bij mij bekend, helaas. Geen idee wat je er aan kunt doen. Probeer veel water te drinken en veel te bewegen en 's avonds niet zoveel te eten, maar echt werken doet het tot nu toe nog niet.

Hoe gaat het verder met de meiden op de wachtbank? Natas? Bri?

Voelen jullie al iets? Ik voel nog helemaal niks. Buikpijntjes, maar dat komt vast door de darmen. Maar verder voel ik me niet echt anders dan normaal. Merk dat ik toch een beetje hoop dat mijn borsten was gevoeliger worden... zou misschien een teken kunnen zijn.... Maar vooralsnog nada. Dus dan maar weer concentreren op andere dingen en veel afleiding zoeken (we willen graag verhuizen, dus op zoek naar een nieuw huis, altijd leuk!)

Geplaatst

hallo dames,

Ik zit nu op dag 10! en het begint steeds spannender te worden, heb ontzettend veel last van lage rugpijn.( toen ik 3 jaar geleden naar de dokter ging met ook ontzettend veel rugpijn vond hij dat ik toch maar even een zwangerschapstest moest doen en deze was positief, helaas na 6 weken miskraam)

Heb nu echt de zenuwen ervan hoor. zo spannend, geen ongesteldheid! begin al beetje positief te worden.

@ annick, al die lasten die jij opnoemt lijken me meer tekenen van zwanger zijn of een begin van een zwangerschap. zou voor jou toch ook wel weggelegd zijn! probeer positief te zijn, tis heel erg moeilijk na teleurstelling op terleurstelling.

@ cindy, ik hoop ook dat ik nog even blijf zitten, dank voor je duimen ik voel het postitieve al hier heen stralen!:sunny:

@mariek en otjes, heeel veel suc6 met wachten! hopen op een goede afloop!

Liefs

Desiree

Geplaatst

hallo meiden!!!

ook hier dag 5 na tp alles prima :yeswink-1:

gelukkig is de dikke buik nagenoeg weg alleen de vermoeidheid is er nog.

was vanmiddag op de bank in slaap gevallen waar door ik in plaats van half 3 pas om 4 uur de progestan in heb kunnen brengen...

hoop maar dat het niet zo veel uit maakt!!!

vanavond gaan we met vrienden uit eten, heb er erg veel zin in want de vrouw is mijn beste vriendin en die heeft vanochtend positief getest na haar 1e icsi behandeling!!!!

ze is dus zwanger:binkybaby:

ik gun het haar zo maar tegelijkertijd slaat bij mij de angst toe dat zoveel geluk in een buurt (ze woont bij mij om de hoek!)niet normaal is.....

stom he om zo te denken...

nu het bij haar positief is heb ik het gevoel dat het bij mij gewoon negatief is!!!

manlief zegt dat ik positief moet blijven denken,, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan...

nou ja we zien het wel op maandag 16 juni..

meiden op het wb volhouden hoor!!!!!!!

tot later

liefs bri

Geplaatst

heej bri,

dat gevoel ken ik wel een beetje, iedereen om je heen wordt spontaan zwanger of is gelijk naar 1 behandeling zwanger.

Ik wil ook zo graag!! kijk nu ben ik nog wel iets jonger maar onze kinderwens is er niet minder groot om!

Ik heb ook zoveel twijfels en soms ook weer een heel positief gevoel, vlinders in je buik, de hele tijd met een big smile lopen.

Hoop dat een zwangerschap ook voor jou is weggelegd!

suc6 nog met wachten! (ik kan eigenlijk al niet meer wachten!)

Liefs

Desiree

Geplaatst

Hey,

Ik zit pas op dag 5 van de terugplaatsing en ik heb helemaal geen klagen. Voel helemaal niets. Dat was de vorige keer ook zo. Toen heb ik gewacht tot ik mocht testen (bloedafname) en kreeg te horen dat het niet gelukt was. Een paar dagen later werd ik pas ongi. Ik hoop zo dat het nu anders is. Gelukkig heb ik heel veel dingen te doen. Dit weekend allemaal leuke dingen, volgende week mijn nieuwe collega inwerken-gaat de week ook lekker snel voorbij- dan weer een weekend nog één dagje wachten en dan de test.

Toch maar hopen dat ik ergens iets ga voelen.. en dat het niet eindigt zoals de vorige keer.

Meiden sterkte!! Het wordt al spannender.

Liefs

Geplaatst

He Natas,

Ik voel ook nog helemaal niks. Stom eigenlijk he, dat je zo aan het letten bent op tekenen van je lichaam dat je zwanger bent. Please! Laat ik pijnlijke borsten krijgen! Please! Laat ik onwijs moe worden! Please! Laat ik morgen opstaan met misselijkheid! We wíllen gewoon die kwaaltjes, haha.

Fijn dat je zoveel afleiding hebt. Heb dat ook. We zitten op het werk midden in een nieuw reclamebureau selectie. Erg leuk. En mijn vriend en ik zijn actief op zoek naar een nieuw huis. Funda en Moviq zijn momenteel mijn meest bezochte sites, samen met dit forum. Prima afleiding!

Dees, het test-moment komt steeds dichterbij! Spannend zeg! Nog even volhouden en dan weet je het!

Meiden, succes!!

Geplaatst

Hmmm, veel mensen die toch nog met een negatief bericht van het wachtbankje zijn afgestapt in de periode dat ik weg was! Dat had ik anders gehoopt!!! Effe uit mijn hoofd: Yvonne, Kim en lila.... balen!!! Als ik dames ben vergeten: ook balen! Heb alleen zo veel gelezen, dat ik het niet allemaal heb onthouden!

En dames op het wachtbankje: sterkte!

Ja, obstipatie is een fijne bijwerking van zwangerschap. Heb er zelf ook last van. Ik probeer veel te drinken en veel vezels te eten. En dan maar hopen dat het goed komt!!!

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hallo allemaal, Gelukkig is nog niemand in de tijd dat ik even 3 dgn er niet was van het bankje gevallen. Hopelijk blijft ook iedereen zitten.

Het testen komt voor iedereen korterbij, zo spannend. Ook ik ben aan het wachten maar dan op het zetten van de eerste spuit volgende week. hihi. Niet zo spannend als dat van jullie natuurlijk maar ook dat komt steeds dichterbij.:blob6:

Veel succes verder en ik hoor het graag.

Liefs Cindy

Geplaatst

hallo,

vanmiddag ben ik van het wachtbankje gevallen, voelde het al een beetje aankomen!

bruin bloed, en behoorlijk krampen van menstruatie!

balen!!

me vriend en ik hebben even samen gehuild.

vanavond gelukkig wat afleiding, voetbal! (zit hier al met vlaggetjes op mijn wangen)

we gaan gewoon door, morgen het ziekenhuis bellen voor verdere stappen.

(mijn vriend en ik zijn er van overtuigd dat het bij de 2de x wel lukt.

iedereen die nog wel op het wachtbankje zitten. suc6!

liefs

Desiree

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier nog niets, woensdag moet ik voor bloedname, maar heb het gevoel dat het negatief is. Geen kwaaltjes, niks. Ook dat ongigevoel is voorbij, maar geen symptomen dat het positief zou zijn.

Heb vanmorgen een test gedaan, is dag 10, en deze was negatief.

Ach, op naar de volgende keer dan maar. Maar ik heb me voorgenomen dat het pas voor in september zal zijn. Wil even op m'n positieven komen.

Dada en succes aan iedereen

Annick

xxx

Geplaatst

Hoi Dees,

Echt ontzettend balen, heel veel sterkte. Mijn vriend had heel erg het gevoel dat het de 3de keer raak zou zijn en dat was ook zo, dus gevoel zegt ook heel veel.

Geplaatst

Hoi Dees,

Ik had goede hoop voor jou omdat het er ook zo positief uit zag voor je maar nu dit nieuws. Heel veel sterkte meid en geniet van het voetbal. En ook mijn vriend heeft het gevoel dat het bij de tweede keer zou lukken.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

hallo dees,

tjee meis wat een naar bericht!!!

heel veel sterkte de komende tijd.

had je progestan of pregnyl....

ik heb de bolletjes en mij is verteld dat je dan niet voor de testdatum ongi kon worden, vandaar dat ik er momenteel erg rustig onder ben.

niet zo veel last van broekloeren als de eerste keer in januari...

annick, op dag 10 kun je nog neg testen....

het kan op dag 14 zomaar positief zijn hoor!!!!

geef de moed niet op :icon_sunny:

hier ook geen echte tekenen van....

wel een licht ongi gevoel bij vlagen ook niet continu....

ik weet het niet hoor, vandaag is het precies 1 week na tp

succes aan iedereen

liefs bri

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden