Ga naar inhoud

Wachtbankje/Broedbankje

Aanbevolen Berichten

• Reacties 897
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hilde,

tot wanneer denk jij dat het een innesteling kan zijn dan.....

ik zit op dag 9 na de tp..

lijkt me wat laat toch?

Geplaatst

Dees, vreselijk balen, meid!

Wat de enorme hoeveelheid bloed betreft... had ik ook na mijn 1e ICSI poging. Eerst 2-3 dagen bruinigheid en toen brak de dam door, zeg maar... heel erge ongi. Ook dat hoort er blijkbaar bij... gedoe ook allemaal, he. Heel veel sterkte de komende tijd!

Bri, nee toch! Hoop dat Hilde gelijk heeft en dat het een late innesteling is. Ik weet eigenlijk ook niet tot wanneer dat gebeurt. Dacht altijd zo rond dag 4-5. Maar je weet maar nooit!

Houd ons op de hoogte.

Geplaatst

Net op internet gelezen:

"In de natuurlijke situatie wordt de eicel in de eileider bevrucht. Ongeveer 3 tot 4 dagen na de ovulatie komt de bevruchte eicel (embryo) aan in de baarmoederholte. Het embryo bestaat dan uit een klompje van 8 tot 16 cellen. In de baarmoederholte behoren de celdelingen voortgezet te worden. Vijf tot zes dagen na de ovulatie bestaat het embryo uit een rand cellen rond een holte met vocht (dit wordt een blastocyste genoemd). "

Bij mij zijn 2 blastocystes teruggeplaatst. Dat zou dus betekenen dat de innesteling vrijwel direct moet hebben plaatsgevonden... hmm.......

Geplaatst

hallo

de afscheiding bevat geen stolsels...

is tussen bruin en helder rood in...

moet ik nu wel of niet nog de bollen gebruiken...

wat een gedoe!!!

als het echt fout is gooi ik tot september de handdoek in de ring om dan weer verder te kijken of we de cryo's goed ontdooid krijgen.

zo niet dan houd het voor mij op.

ik vind het geestelijk zo zwaar dat ik poging drie in de koelkast zet...

bleeee!!!:sad1:

sorry meiden moest even.

aan alle andere veel succes!!!

mariek en natasja onze hoop is nu op jullie grevestigd!!!!

ik houd jullie op de hoogte!!!

liefs bri

Geplaatst

hallo allemaal,

Helaas heb ik geen goed nieuws. Hier zijn we niet zwanger. Er is zelfs geen nesteling geweest.

We hebben afspraak de 3e juli om alles eens op een rijtje te zetten. Wil even lichaam en geest rust geven. En eens genieten van een glaasje wijn en de zonnebank. En met ventje op verlof gaan.

De bedoeling is dat we dan in september opnieuw starten.

Maar ik blijf langskomen hoor. Jullie zijn niet van me af.

Dees,

Jamme voor jouw dat het ook niet gelukt is.

Bri,

Ik hoop dat jij ons toch nog goed nieuws kunt brengen meid.

Dada en dankjewel aan iedereen die de duimpjes in de lucht heeft gestoken hé.

Doet deugd te weten dat mensen die je absoluut niet kent zo met je meeleven....

Jullie zijn schatten...

Annick

xxx

Geplaatst

Ohw Annick!

Jij ook al. Wat vreselijk jammer. Hoe kan dat nu vraag je je af. Sterkte meis met de verwerking en ik hoop dat jullie volgende poging jullie mag brengen waar jullie al zo lang naar verlangen. Geef de moed niet op. Jullie zijn in mijn gedachten.

Liefs Natas

Geplaatst

En Bri,

Tsja jeetje, wat een gedoe. Ik zou in ieder geval die bolletjes blijven inbrengen. Je weet het maar nooit! Een collega van mij had ook een ernstige bloeding, maar bleef zwanger..... Potver! Ik leef zo met jullie allen mee.

Hier voel ik inmiddels een hele kleine verandering (of het moet tussen de oren zitten, dat kan in deze situatie natuurlijk ook nog). Vandaag op de motor naar mijn werk en terug gereden over een nogal hobbelige weg. Voel ik me daar mijn borsten. Zijn erg gevoelig, meer gespannen lijkt het wel..... 't Is pas dag 8 na de tp (met tp dag meegerekend), dinsdag a.s. pas testen. Morgen nog een dagje werken, daarna van het weekend genieten, nog een dagje werken en dan is het zo ver...... Please, please, please!!!

Sterkte meisjes,

Geplaatst

Heel veel sterkte gewenst voor de meiden die van het wachtbankje gevallen zijn. Ik weet precies hoe jullie je voelen, KLOTE dus. Nog niet opgeven hoor! Even rust kan altijd goed zijn, maar elke keer is weer een kans en zolang je nog kansen hebt zou ik ze wel gebruiken. Ik weet dat de behandeling zwaar is en heb bij mezelf gemerkt dat ik redelijk goed de behandeling ben doorgekomen alleen de tweede wachtweek was voor mij een hel. Dus dat vind ik dan nog redelijk.

Ik heb a.s. vrijdag mijn echocontrole voor een cryo. Maar ik had net felle steken in beide eierstokken en ook licht bloedverlies. Ik weet haas wel zeker dat het mijn eisprong is geweest. Ik ga morgen dus meteen het ziekenhuis bellen om dit te melden. Ik hoop dat het nog niet te laat is en dat ik dan morgen meteen kan langskomen. Weet iemand van jullie hoe dat zit met een cryo?

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

hallo meiden,

ik kom melden dat ik officieel van het wachtbankje ben afgevallen....

ik ben zo boos en verdrietig, alle pijn en moeite voor niets!!!!!!!!!!!

heb gisteren nog wel de bolletjes geplaatst en vanochtend een test gedaan maar dit was echt negatief....

echt game over dus....

heel veel sterkte en succes nog aan de wachtende dames!!!!

ik neem even rust en na de zomervakantie zien we wel weer verder.

liefs bri

Geplaatst

Ow wat balen, Annick en Bri!

Bri, bij mij stond destijds in de papieren dat ik door moest blijven gaan met de bolletjes (ook bij vloeien), tot de dag dat ik mocht testen. En vervolgens moest ik ook wel testen op die dag (protocol Zwolle).

Maar wat enorm balen.... rust allebei lekker uit van alles, kom bij van die enorme teleurstelling!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Wat vreselijk balen, Annick en Bri... weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Kan me jullie enorme teleurstelling zo goed voor de geest halen, en de boosheid en verdriet. Heel veel sterkte, meiden, de komende tijd met het verwerken van deze teleurstelling!

Geplaatst

He Natasja, goed hoor, van die borsten, haha! :hussy:

Als je dat normaal niet zo hebt dan zou het inderdaad wel eens kunnen betekenen dat...

Ik begin er ook een beetje last van te krijgen, maar bij mij zou het juist kunnen betekenen dat de ongi eraan zit te komen... ik krijg namelijk vrijwel altijd last van harde, opgezette en zeer gevoelige borsten een paar dagen voor de ongi... :-(

De tweede wachtweek is echt killing... zit nu op dag 10 (incl dag van tp)... vorige keer kon ik al terugkomen voor de bloedtest op deze dag... aan het bloed is het dus nu al te zien... arghhh.....:confused:

Geplaatst

Ik heb a.s. vrijdag mijn echocontrole voor een cryo. Maar ik had net felle steken in beide eierstokken en ook licht bloedverlies. Ik weet haas wel zeker dat het mijn eisprong is geweest. Ik ga morgen dus meteen het ziekenhuis bellen om dit te melden. Ik hoop dat het nog niet te laat is en dat ik dan morgen meteen kan langskomen. Weet iemand van jullie hoe dat zit met een cryo?

Liefs,

Yvonne

He Yvonne, mijn terugplaatsing was van 2 cryo's... de cryo's worden dag 6 na de eisprong teruggeplaatst in het VU. Via de urine kunnen ze zien of je je eisprong hebt gehad. Het zou geen probleem moeten zijn (scheelt je wel de pregnyl spuit zetten!). De eerste keer dat ik voor de cryo tp terug kwam was mijn eisprong ook net geweest. Toen vertelde ze dus dat het op zich geen probleem is (de poging kon later niet doorgaan omdat ze niet genoeg capaciteit in het ziekenhuis hadden helaas).

Heb je het ziekenhuis al gebeld? Benieuwd wat ze zeggen.

Geplaatst

Heee dames, schuif eens op ik wil er ook bij.

oo er is geloof ik plaats genoeg want we zitten hier nu met zn drieèn.

ik heb de hele weg nog te gaan. 14 volle dagen maar goed het zal wel vlug voorbij gaan.

er is vanmorgen 1 toppertje terug geplaatst.

ik vond dat voor de 1e ivf even genoeg om eerst met 1 te beginnen.

nou ik ga aftellen, voor jullie komt het al dichtbij.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Voor de dames die van het bankje zijn gevallen, wat balen zeg, potverdikkie, veel sterkte de komende tijd en dan klaarstomen voor de volgende poging.

Voor de dames die nu op het bankje zitten, zitten blijven hoor, we moeten nu toch een positief bericht gaan krijgen anders zinkt me de moed in de schoenen hoor. hihi. Veel succes nog.

Liefs Cindy

Geplaatst

dames,

echt zoooo jammer. juni is dus niet echt een vruchtbare maand geweest voor de ivf moeders!

veel sterkte en doe lekker rustig aan. dat ben ik ook al aan het doen en het voelt heerlijk!

Liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Marieke,

Ben jij nog in de verleiding om eerder te gaan testen of wacht je het af? Ik denk dat ik het maar af wacht tot dinsdag.

Nicolas, schuif aan op de bank en keep your fingers crossed! Hebben ze jou al verteld wanneer je de eerste echo kan verwachten?!!

Liefs

Geplaatst

He Natasja,

Oh, lastige vraag! Ik begin het nu toch wel heel spannend te vinden allemaal... en heb errug de neiging om de zwangerschaptest erbij te pakken, haha.

Heb met mezelf afgesproken dat als ik zondag nog niet ongi ben dat ik dan heel misschien 's ochtends een testje doe... heel misschien... maar misschien ook niet... ik weet het gewoon nog niet, arghhh... Beetje afhankelijk hoe ik me voel dan, denk ik....

Goed hoor, dat je het afwacht tot dinsdag!

Geplaatst

Ik heb het ziekenhuis gebeld en ik hoefde niet vandaag al langs te komen. Mijn afspraak die morgen staat om 9.00 uur gaat dus gewoon door. Het is dus inderdaad niet erg dat mijn eisprong al geweest is. Oh, dan hoef ik dus geen pregnyl meer, dat zou ik wel fijn vinden. Als woensdag mijn eisprong is geweest dan zal ik dus dinsdag de terugplaatsing hebben mits het embryo goed ontdooid. Nou, het wordt weer spannend voor me, ik kom hopelijk ook gauw weer zitten.

Voor de meiden die nog effe moeten, zet em op. Ik hoop nu ook alleen nog maar positieve berichten te horen.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Bri,

Wat balen voor je!

Ik had zo veel hoop voor je!

Wat ga je nu doen?

Gelijk voor de cryo's of laat je alles leterlijk en figuurlijk ff in de ijskast staan?

Hier gaan we weer de hele goeie kant op maar ivf blijft nog in de koelkast voorlopig.

Eerst de zomer. Nog eens goed nadenken wat we gaan doen. Want het heeft wel een hele zware wissel op ons getrokken. Wat we van te voren echt niet verwacht hadden.

Ben er nu wel heel nuchter onder. We hebben al een mooie meid. Mocht er nog wat bijkomen is dat errug welkom. Zo niet, dan krijgen we ook een mooi leven. Ik wil mijn leven er niet meer door laten bepalen.

Heel veel sterkte voor jou!!!!!

Liefs

Geplaatst

Hoi Yvonne,

Dan wordt het voor een aantal van ons een spannend begin van het begin van volgende week! Ik hoop dat je emmies met suc6 ontdooien!

Arianne, goed gesproken!

Hier verder geen nieuws, behalve dat het nu lijkt of er kleine pukkeltjes/puistjes op mijn voorhoofd verschijnen........ Was het maar dinsdag....

Fijn weekend.

Geplaatst

He Natas,

Borsten en pukkels... dat begint er goed uit te zien :msn-wink:

Ik dreig helaas van het wachtbankje te vallen... vandaag begonnen met hele licht te vloeien. Niet echt rood, meer licht roze, en niet continu, maar evengoed is het er... shit, shit, shit. Het zal dit weekend wel echt door gaan breken....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden