Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• 3 weken later...
  • Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ehm, stiekum ga ik daar al wel een beetje van uit. Voel me nog steeds zwanger (lees gammel, moe....). Maar natuurlijk: dank je wel!!! We gaan er van genieten, is onze bedoeling!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

en hilde hoe was je eerste echo?

was er wat moois te zien. want je beschreef eerder dat het maar lelijke dingen zijn die klompje cellen..:)

liefs

Desiree

Geplaatst

Hey hey,

Ik ben ook heel erg benieuwd naar je echo, kan mij herinneren dat ik ergens gelezen heb, dat die laat in de middag zou zijn?

In ieder geval heel veel plezier, het is en blijft toch een heel erg mooi gezicht hoor!

Liefs Diana

• 1 maand later...
Geplaatst

Zo, ik moest mijn item van ver halen. Was al naar pagina 2 gezakt!

Het gaat hier nog steeds goed. Vandaag wel veel steekjes in mijn buik. Met name rechtsonderin... Tja, zal wel met het rekken van de baarmoeder te maken hebben.

We zijn ondertussen al flink aan het scharrelen op internet. Gisteren een wandelwagen/buggy/maxicosi drager gehaald. Volgende week halen we een maxi cosi op en een kinderkamer... Leuk om zo bezig te zijn!!!

Groetjessssssssssssssssss

Gast marianne
Geplaatst

Hoi Hildever,

Leuk al die inkopen doen, het kost wat, maar dan heb je ook wat.

En dat jullie hummeltje daar straks maar lekker in mag liggen/zitten!

Groetjes, Marianne.

Geplaatst

Nou, we hebben nu in totaal 270 euro uitgegeven aan de dingen die we via marktplaats hebben gekocht. Dus eh, hihihi, we hebben al enorm bezuinigd!

Helemaal leuk.

Op steekjes in mijn buik en hoofdpijn (sinds gisteren) na, voel ik me prima.

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Vandaag eventjes wezen winkelen. Een paar shirtjes in de uitverkoop gehaald, waar ook een dikke buik in kan.

En.... 'super romantische' meegroeibh's gehaald. Tja...

M'n mannetje vond het eigenlijk maar niets, maar de dame in de zaak heeft hem heel vlot uitgelegd, waarom dat zo was.... Nou, toen was het goed. Dus eh.... hihihi, geen sexy lingerie hier meer, op het moment!

Mijn gebruikelijke cupje C is al veranderd in een cupje E!

Groetjessssssss

Geplaatst

Vandaag, met 14 weken en 2 dagen, weer naar de verloskundige geweest.

Het hartje klopte duidelijk en mooi regelmatig... m'n baarmoeder ligt nu tot halverwege m'n schaambeen en mijn navel. Hb van 8.4. Alle bloedwaardes van het bloedonderzoek waren verder ook goed.

1,5 kg aangekomen sinds 5 weken geleden (volgens mijn eigen weegschaal 1 kg) en een bloeddruk die mooi laag was: 105/55.

Over 5 weekjes mag ik weer terug komen.

En over 3 weekjes mag ik bellen voor de 20-weken echo. De verloskundige die die echo's altijd maakt, is op het moment nog op vakantie, en heeft zijn tijd nog niet ingepland. Dus.... nog even geduld wanneer we weer mogen kijken naar ons kleine kindje, wat het zo goed doet!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Fijn zeg, dat het allemaal zo goed gaat!

En nog maar 1,5 kg aangekomen, dat valt me alles mee. Of is dat normaal? Ik heb het vermoeden dat ik nu al, na 7 weken, 1,5 kilo ben aangekomen ;-) Maar was ook beetje aan de dunne kant.

Over 3 weken al de 20 weken echo, je zit alweer bijna op de helft! Hoe voel je je verder? Nog last van krampjes, misselijkheid, buikpijn?

Geplaatst

Ha Mariek,

Ben nu 14,2 weken.

Het gaat goed. Geen misselijkheid. Krijg weer meer energie. Het is wel grappig dat je ook went aan het feit dat je niet alle energie meer hebt van de wereld. Merk nu dat ik weer meer wil en kan.

Tja, wel eens wat krampen in de buik. Maar ja, die baarmoeder moet natuurlijk ook flink opgerekt worden. Met name als ik vrij lang en laag heb gezeten doet het echt even zeer als ik opsta. Hoort erbij! En als dat alles is waar ik last van heb.... dan mag ik niet klagen!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

oh oeps, even niet goed opgelet...vond het ook al zo snel gaan... ;-) :drunken_smilie:

Fijn dat de energie weer wat terugkomt. Dat vind ik persoonlijk nu het meest vervelende 'kwaaltje'.. ben zo slap als een vaatdoek, heb haast geen energie over na een dag werken om te genieten van de Parade, of een avondje uit eten. Lig het liefst languit op de bank met een goed boek of leuke film.

Maar super, Hilde, dat het verder allemaal zo goed gaat!

Geplaatst

Gaat goed hè Hildever, houden zo!!! En de 12 weken al door. O o het gaat zo snel allemaal! En al spullen gevonden, heerlijk. Groetjes, niki

Geplaatst

JAAAAAAAAA, gevonden!!!!!!!!:icon_cheese:

Ik lees dat jij nu weer wat meer energie krijgt.....nu je rond de 14 en halve week bent? Dat is fijn zeg. Bij mij is het ook nog op en af met vermoeidheid, maar ik ga er vanuit dat het nu steeds beter zal gaan. Die krampen heb ik ook nog steeds wel, maar wel stukken minder als in het begin gelukkig. Kan echt erg pijnlijk zijn he?

Nou, ik kom snel weer op je topic kijken, nu vergeet ik de naam niet meer hoor!!!! Ik moet nu ff op pad voor kleertjes voor mijn kleine neefje die as zondag gedoopt wordt.

Tot later!!!!!!! Doeidoei liefs Linda,

Geplaatst

En Linda, geslaagd voor de kleertjes?

Nou, hier een fijn 'zwangerschapskwaaltje' erbij.... vaginale schimmelinfectie... Jippie :hmh:. Nou ja, zalfje voorgeschreven gekregen... Hoop dat het snel over is.

Ja, de vermoeidheid is over. Maar ik heb nu wel een mooi lage bloeddruk die me af en toe wat parten begint te spelen. Dus eh... wordt af en toe wel weer stop gezet omdat het wat licht begint te worden in mijn bolletje. Maar ach, als dat het enige blijft, mag ik nog niet klagen!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

He getsie, dat hoor je vaak he......je hebt dus nu fijn zo'n vaginaal ei?! Brrr, vervelend. De verlosk. vroeg aan mij ook of ik weleens vaginale infecties had.....ik heb het (afkloppen) nog nooit gehad, hopelijk ben ik er dan ook in de zwangerschap minder gevoelig voor.

Ja, ik heb hele leuke kleertjes gevonden, bij de Jola!

Doe rustig aan he Hilde! XxLinda,

Geplaatst

Hihihi, nee, geen ei.... Zal tijdens de zwangerschap misschien niet mogen? Heb zalf gekregen. 2x Daags uitwendig en 1 x daags inwendig aanbrengen.... Pffffffffffft. Kuur afmaken... dat betekent 14 dagen smeren.

Heb er normaal ook nooit last van. Alleen als ik anti biotica heb gehad. Had ik dus na de punctie ook... met toen ook een fijne schimmelinfectie:tongue2:

Ach ja.....

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Oh...okee, een zalfje. Pfff, 2 weken smeren, dat is minder zeg....maarja, wat mot dat mot he.

Ik heb vannacht ontzettende darmkrampen gehad, echt heftig...daarna tot aan vamorgen op en neer naar de wc....en waterdan. Poehee,.....maargoed het is eruit.

Groetjessssss Lind,a

Geplaatst

Dat klinkt erg onplezierig! Daar heb ik gelukkig weer geen last van. Hormonen zijn toch ook rare dingen he? Werkt in elk lichaam echt weer anders!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hé Hildever, super naar die schimmelinfectie. Volgens mij mag je wel capsules hoor, gynodactarin 3x... Moet je maar navragen. Dan hoef je het maar 3 dagen te doen, wel zo fijn.

Ik heb dan wel een schimmelinfectie (gelukkig nog niet) maar luieruitslag... Ook leuk!

:a4628ea63ee3976fca4

groetjes, niki

Geplaatst

Hihihi, Niki, las het verhaal bij jou.. Ga dan toch maar voor die schimmelinfectie. De eerste week smeren zit er al bijna op, en de jeuk enzo is al over.

Verder heb ik op het moment ook erg last van jeukende borsten. Met name de tepels. Ook mijn buik jeukt af en toe. Denk dat het te maken heeft met het feit dat alles aan het groeien is, dus smeer het nu s morgens en s avonds maar in met body creme.

Maandag zijn we nog even naar de wieg wezen kijken waar mijn man in heeft gelegen. En eh, we gaan hem ook voor onze kleine gebruiken. Het is een mooie donkerbruin rieten (koloniale kleur).

Er zit ook een huifje van riet overheen. Hij staat op wielen. Volgens mijn schoonvader was dat erg praktisch: als mijn man huilde, reden ze de wieg wat heen en weer en hij werd weer stil. In september ga ik een keer met mijn schoonmoeder op pad om te kijken naar stof om de wieg opnieuw te bekleden. Dat gaat zij dan doen. Ze vindt het helemaal fantastisch dat we de wieg willen gebruiken.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Oh Hilde wat leuk dat jullie nog een gezellig, ouderwets wiegje hebben! Dat vind ik altijd zo bijzonder......en heerlijk de eerste tijd het wiegje naast jullie eigen bed....gezellig.

Die jeuk herken ik ook Hilde......jeuk aan buik en borsten. Vannacht droomde ik dat ik 'vocht' uit mijn tepels kon knijpen....dus je snap het al, ikke vanmorgen proberen..................en wat denk je nou???????? Niet zo als in mijn droom hoor, hahaha, maar wel een ienieminie beetje vocht hoor! Zo bizar. Het kwam ook maar 1 keertje. (hopelijk beschouwen jullie me nu niet als gek hoor, dat ik een beetje in mijn tepelas zit te knijpen, maar dat kwam toch wel door die droom, hihihi).

Grtjs Linda,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden