Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb van een buurvrouw een boek gekregen waarin je per dag wat kan lezen over de ontwikkelingen in de zwangerschap. Daarin stond inderdaad een aantal dagen geleden dat er vocht uit de tepels kon komen. Dat had te maken met de hormoonveranderingen. Het is nog geen voeding.

Groetjessssssssssssss

• Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag gaan we van een nood een deugd maken.

Mijn schoonvader ligt in het ziekenhuis in Rotterdam, tegenover het zuidplein.

We gaan vanmiddag natuurlijk weer naar hem toe (we logeren nu bij mijn schoonmoeder, omdat we aan de andere kant van het land wonen). Maar voor die tijd gaan we toch nog maar even kijken naar positiekleding. Want ik had begin deze week al een rok aan waarvan de knoop niet meer dicht kon. En er zijn ook al veel truitjes die omhoog beginnen te trekken, omdat het buikje toch begint te groeien.

We moeten vanavond wel weer naar huis, omdat ik morgenochtend een gesprek heb wat ik van mijn man niet mocht afzeggen. Maar na het gesprek gaan we deze kant weer op. Dat is het voordeel van niet werken... dan maakt het niet zoveel uit hoe lang je hier blijft. Hoewel we ook tegen mijn schoonmoeder hebben gezegd dat ze het natuurlijk moet zeggen als ze ons zat is!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Nou, gisteren bij H&M wat positiekleding gekocht. Mijn mannetje noemt het elke keer oppositie kleding, hihihi!

Ook bijna onmerkbaar nog een mijlpaal in de zwangerschap bereikt: Gisteren zijn voor de laatste keer de flessen van moeders voor moeders gehaald. Heb ze de laatste 48 uur niet bij gevuld omdat we bij mijn schoonouders waren. En ook heb ik onze buurvriend de genante vraag moeten stellen om ze donderdagmorgen voor me buiten te zetten, omdat wij toen nog niet thuis waren. En dat is gelukt, de groene flessen zijn uit de badkamer verdwenen! En er lag een heel leuk lijstje in de brievenbus... Voor een leuke echofoto.

Ik denk dat we die straks in de babykamer neerzetten als die klaar is.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Bijna 3 weken geleden dacht ik dat ik de kleine voelde. Ik had mijn hand op de buik, en er draaide iets, voor mijn gevoel. Maar... het zouden net zo goed mijn darmen kunnen zijn. Dacht ik toen.

Gisteravond lag ik lekker op de bank, hoofd bij mijn man op schoot, hand op de buik, en ik voelde het weer. Hand van mijn man op mijn buik gelegd. En eh, hij voelde het ook.

Hihihih, we hebben de kleine gevoeld!!!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Geweldig Hilde dat je je kindje hebt gevoeld!!!

Zo bijzonder.

Je kunt ook zo'n muziekspeeltje op je buik leggen, deden wij vaak.

Kun je gewoon bij de hema kopen ofzo.

Dan legden we die op mijn buik en kwamen de meiden echt op de muziek af.

Zo leuk.

Geplaatst

Wat ontzettend gaaf, Hilde! Een heel bijzonder moment, lijkt me dat, als je je kleine voor het eerst echt kunt voelen.

Leuk idee van dat muziekspeeltje!

Geplaatst

Wat heerlijk Hilde, dat je de kleine uk zo goed hebt gevoeld!

Dat is echt wel een heel bijzonder moment he?!

Hoe gaat het nu inmiddels met je schoonvader?

Liefs Diana

Geplaatst

Hij is nog erg moe. Hij had verwacht deze week weer aan het werk te kunnen, maar dat gaat nog niet. Hij heeft nog zweetaanvallen en heeft last van hoofdpijn.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Zijn toch echt van het zwakke geslacht hoor die hubbies van ons! En leuk he dat je je kindje al hebt gevoeld! Supercool. groetjes, niki

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik merk tot mijn eigen schande dat ik mijn eigen topic wel een beetje heb verwaarloosd!

Ben natuurlijk al lang weer bij de verloskundige geweest, en heb ook de 20 weken echo gehad, bij 19 weken en 3 dagen. Allebei op 8 september.

De verloskundige was tevreden. Kindje ligt kwa groei mooi op schema. Mijn gewicht was met 2 kg gegroeid en ook mijn bloeddruk was vergeleken met de vorige keer wat gestegen: 140/65.

Bij de echo zag alles er ook mooi uit. Ze hebben geen afwijkingen kunnen constateren.

Effe een paar leuke plaatjes van onze eigen 'alien' (want dat lijkt de kleine wel een beetje met die grote zwarte gaten op de plek waar de ogen zitten) en een 3 dtje....

Foto-OKNUWZ4P.jpg

Foto-VHZPF8YD.jpg

Foto-NWMVWXGW.jpg

Ook zijn we de eerste keer naar haptonomie geweest. We proberen nu elke dag even met de kleine te spelen: van de ene hand naar de andere kant laten zwemmen... Heel leuk!

En eh, met 20 weken heeft mijn mannetje nog even een foto gemaakt van mijn buikje....

Foto-WWGYYAY6.jpg

Nou, dat was ie dan weer even. Woensdag gaan we weer naar haptonomie... dus dan wrs. weer een update!

Groetjessssssss

Geplaatst

Wat een prachtige foto's, Hilde! Een geruststelling ook, dat er geen afwijkingen zijn gevonden.

Wat houdt haptonomie in de zwangerschap precies in? Is dat meer over het in contact komen met je kleintje?

Leuk dat zwemmen van de ene hand naar de andere! Lijkt me zo bijzonder om straks ook de kleine te kunnen voelen. Probeer het nu ook wel eens, en af en toe lijkt het ook wel of ik iets voel, maar het kunnen ook mijn darmen zijn...

Mooi buikje. En dat met nog maar 2 kilo in gewicht erbij...netjes hoor!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Eh, Mariek, ik was 2 kg gegroeid met de vorige keer. Vandaag ook nog even op de weegschaal gestaan. Ik ben in totaal nu bijna 5 kg aangekomen.

En haptonomie draait inderdaad om het contact leggen met het kindje. Dat het kindje ons nu al leert kennen en zich veilig voelt bij ons. Het zoekt ook vaak onze hand op. Het schijnt dat ze hun billetjes in je hand nestelen. Wanneer ze dan geboren zijn, krijgen ze dan ook heel veel steun als je ze bij de billetjes ondersteunt.

Het schijnt zo te werken dat mijn man eigenlijk het kind ook bij de geboorte naar beneden kan helpen zakken. Ik las in het boekje dat de haptonoom ons mee gaf, dat als de kleine dan straks geboren is en op mijn buik ligt en ik mijn hand op de billen leg, de kleine de weg naar de borst zelf vind.... Ben benieuwd! We gaan woensdag weer.

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst
Eh, Mariek, ik was 2 kg gegroeid met de vorige keer. Vandaag ook nog even op de weegschaal gestaan. Ik ben in totaal nu bijna 5 kg aangekomen.

Heel gezond gewicht! Netjes, toch?

Leuk, die haptonomie. Ga ook eens kijken of we dat hier in de buurt hebben, lijkt me wel wat.

Geplaatst

Hey Hilde,

Klinkt toch wel erg leuk die haptonomie.

Ik heb er ook voor gekeken maar ik kon slecht vinden wat het nu precies inhoudt, maar jou beschrijving is duidelijk.

Ik denk dat ik even ga bellen om te horen of ik het ook nog kan doen.

Hoe gaat het nu verders met je?

En hoe gaat het nu trouwens met je schoonvader?

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Hilde, mooie echo foto's! Kan je de hele tijd naar kijken he... hihih

Ik ga ook eens bij haptonomie kijken, klinkt erg goed zoals je het beschrijft. Lijkt me heerlijk om zo met je zwangerschap om te gaan!

Groetjes Cindy

Geplaatst

Het gaat goed met mij. Misschien zelfs binnenkort weer aan het werk. Ben heel enthousiast over een baan die 'zomaar' onder mijn aandacht wordt gebracht. Ik weet natuurlijk nog helemaal niet of het wel door gaat enzo, maar ben er wel heeeeeeeeeeeeeeel enthousiast over. Heb tot eergisteren meer met tegenzin dan met zin aan werk gedacht, en nu heb ik zoiets van: mag ik per 1 oktober beginnen?

Het zwanger zijn bezorgd me weinig klachten, ik voel me goed. Voel de kleine regelmatig spartelen.

Mijn schoonvader is fysiek nog niet de oude. Hij werkt al wel weer, maar is veel eerder moe. Gelukkig geeft hij daar nu wel een beetje aan toe.

Verder zijn er ook veel dingen die hem nu op een negatieve manier bezig houden. Erg vervelend, en dat hebben mijn schoonouders (het gaat ook mijn schoonmoeder aan), zeker niet verdiend! Maar goed, het leven gaat niet altijd zoals je graag zou willen.

En aan de andere kant: tegenslag is ook nodig om te beseffen dat je soms gewoon gelukkig bent!

Leuk dat jullie ook zo enthousiast worden over haptonomie. Waar mijn haptonoom ook erg vanuit gaat, is respect voor het kind. Hij vind de manier waarop de verloskundigen meeestal voelen hoe groot het kind is, ook weinig respectvol. Volgens hem zijn de kleintjes ook niet zo gecharmeerd van de echo's. Hihihi, da's dus effe minder aan de haptonomie!

We gaan morgen weer... We hebben zelf nog wel wat vraagjes... Het 'spelen' met de kleine deden we bij hem doordat ik dan op een hoog bed lag, en mijn man er naast stond en zijn handen op mijn buik kon leggen.

Maar door de ms is hij niet zo lenig en we hebben nog niet echt een makkelijke en ontspannen manier gevonden om dat thuis ook te kunnen doen. Zitten op bed is voor hem (lenige harry) niet zo'n succes.

Groetjesssssss

Geplaatst

Tja, en toen was het al weer bijna een week geleden dat we naar haptonomie waren geweest!

En eh, dat was weer leuk. De traantjes hebben daar weer gevloeid. Ik vind het zo enorm bijzonder hoe er eigenlijk al een band is met het kind.

De haptonoom vroeg me het kind boven of onderin de baarmoeder uit te nodigen (daar heeft het nu nog de ruimte voor). Mijn man stond met zijn handen op mijn buik. Ik had zoiets van: jaja, hoe ga ik dat nou weer voor elkaar krijgen. Ik probeerde me op de onder of bovenkant van mijn baarmoeder te concentreren (voor zover ik weet waar dat ding begint of ophoud), en mijn man schoot gewoon in de lach: de kleine ging ook daadwerkelijk die kant op! Nou, de waterlanders liepen vanzelf van ontroering uit mijn ooghoeken.

Verder heeft hij geleerd om mijn holle rug recht te leggen, wat de geboorte schijnt te vergemakkelijken: de heuvel wordt weggenomen, en de hoek naar boven wordt meer horizontaal gemaakt. En hij heeft wat wieg-achtige bewegingen geleerd, om mij wat te kunnen laten ontspannen.

Over 3 weken mogen we weer. Dan leert mijn mannetje hou hij mij door de pijn kan loodsen. Ben benieuwd!

Het is ook leuk te merken hoe ik steeds meer de kleine voel bewegen. Eerst was het meer een schampen langs de binnenkant van mijn baarmoederwand, wat een weeig gevoel gaf. Net of je in een achtbaan naar beneden roetsjt. Nu vanavond voel ik echt veel meer porren en plofjes. Schiet er regelmatig van in de lach. Het rare is dat ik nu ook minder uitkijk naar het bezoek aan de verloskundige. Ik voel wel dat het goed gaat met de kleine: het spartelt vrij en blij!!!

Dat was weer mijn update voor deze keer.

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Ow ja, we zijn ook uit de namen.

We hebben ze nog even gechecked (betekenis) toen we in de rij voor de kassa stonden bij de koopavond op woensdag van de mama mazzeldagen!

Jullie horen t.z.t. wel wat het geworden is!

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Hilde, hoelang heb je woensdagavond in de rij gestaan? Whahahaha. Wij zijn omgedraaid toen we hoorden dat de gemiddelde wachttijd per rij 60minuten bedraagde!!!!

Toen ben ik vrijdag terug gegaan om te shoppen.....nogsteeds 20 procent korting, maar wel normale wachtrijen, van 10minuten! Ghehehe.

Wel leuk he, zulke acties? liefs Linda,

Geplaatst

Hmm, had zoiets van, als je woensdagavond gaat, heb je nog meer keuze. Verder hadden we overdag ook geen tijd. Heb alleen positiekleding gekocht, daar ging 25 procent af. Terwijl ik me weer in mijn eigen kleren hees en effe heb staan bijbeppen met een oud collega, die 3 dagen na mij is uitgerekend, is mijn mannetje al in de rij gaan staan.

Ik heb me daarna bij hem gevoegd. Hij heeft ongeveer een half uur in de rij gestaan.

We zijn in Hengelo geweest, en daar zijn maar 2 kassa's. Het was 1 lange rij, die zich dan bij de kassa splitste. Tja.... konden we wel effe naar 'onze' namen kijken!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hahahaha, ja 2 vliegen in 1 klap! Positiekleding en namen uitgezocht!! Wij waren in DenBosch geweest, ook 2 kassa's. Heerlijk shoppen daaro he? Ik kan alleen nog niet slagen met positie-bovenkleding....het zit me 'nog'niet mooi, dus hou ik het toch nog even bij mijn eigen bovenkleding en ga ik binnenkort weereens bij Hennes ofzo kijken. Ik ben erg smal van boven en het moet daar dan niet al heel wijdt zitten, dat is niet mooi.

Groetjes weer!!!!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden