Ga naar inhoud

Cindy is zwanger!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet niet of ze gaan kijken. Misschien wel. Of misschien kunnen ze je op een andere manier geruststellen????

Ze hebben mij gezegd dat als ik het niet vertrouwde, ik mocht bellen.....

Groetjesssssssssssssssssssss

• Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zoals jullie kunnen lezen in mijn topic: Linda is zwanger, ben ik vanmiddag ontzettend gerustgesteld, met een 'spoed'echootje van ons wondertje waarbij bleek dat alles in orde is en ons hummeltje goed groeit! Jippie!!!

Geplaatst

Hoi allemaal, ik heb een rot weekeind achter de rug.... zo moe en futloos, hele dag misselijk en diarree. ook propje slijm verloren. Gister voelde ik me opeens weer hardstikke goed, geeneen klacht meer, maar ook niet de ' normale' zwangerschapsverschijnselen. Zelfs me borsten voel ik niet meer.

Gister Vu gebeld en die zeiden dat t kan, dat de verschijnselen nu misschien over zijn. Ik moet gewoon op de afgesproken datum voor de echo komen ( 9 juli ) Echt balen! Nu hou ik me maar vast aan jou Linda....bij jou was t ook goed... :booty: Ik wordt er superdepressief en onzeker over. Wat duurt t allemaal lang!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes

Geplaatst

Lieve Cindy, hou je vast aan mij....ik heb dat inderdaad ook gehad..... Alleen als je het echt niet vertrouwd zou ik wel een echo vragen hoor, als je het teminste echt niet trekt, want zo ervaarde ik het....de angst, vreselijk.

Ik hoop van harte dat het gewoon goed zit.....jouw ukkie Cindy! Ik heb de angst best lang gehad, van maandag tm zaterdag (afgelopen zat)....nu is mijn energie toch weer wat positiever..... Ik hoop dat jij dat ook zo gaat ervaren,

Sterkte, liefs Linda

Geplaatst

Yeah! 2e echo was ook goed! :icon_sunny: Armpjes, beentjes, hersentjes...alles hebben we kunnen zien en horen! Het was zo mooi om t hartje te kunnen horen :blob6:

Meteen beetje geshopt voor kleren, oeps....

Groetjes van een gelukkige Cindy!

Geplaatst

Wauw, Cindy! Gaaf! Ja, als je het hartje hebt gehoord wordt het al een heel stuk reeeler he? En zelf zien we het bolle buikje ook allebei al wel (omdat we er natuurlijkj op letten). Ook zo'n teken dat het dus echt waar is!

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Hou vol dames, straks ga je de baby voelen en dan heb je gelukkig niet meer iedere dag een echo-wens... hihi... Even doorzetten nog! groetjes, niki

Geplaatst

Hoi Cindy, hoe is het met je? Met mij lichamelijk prima nu. Vorige week last gehad van steken/druk-gevoel onderin....zeker bij het gaan zitten, omhoog komen en lopen. Ook last van maag en darmen gehad. Ben benieuwd hoe jij het nu ervaart? En of je ook wisselende stemminen hebt, zoals ik? Ik ben zo blij als er weer 2 weken verstreken zijn.....dat de 12 weken bereikt zijn en ik me hopelijk minder onzeker ga voelen. Vannacht heb ik nog gedroomd dat ik een miskraam had, moest er vanmorgen zo van huilen en heb er de hele dag hoofdpijn van gehad, van de zorgen, ven de angst.......het is wat met mij hoor. Nouja...ik ben mijn ei weer even kwijt.

Krijg jij al een beetje een buikje? Ikke wel.....ik trek al geen strakke truitjes meer aan, want het valt echt op.....en aangezien we het nogsteeds voor de meesten stil willen houden. Dat is wel leuk hoor, dat beginnende buikje, hihi.

Nou, tot horens meid, liefs Linda,

Geplaatst

Hoi Linda, het gaat wel hier. Ben ook nog steeds zo angstig en down, kan gewoon niet genieten. Gek word ik ervan.

Gister bij de verloskundige geweest voor een extra echo want ik hield t niet meer. Was ervan overtuigd dat t mis was maar gelukkig was t allemaal goed. Het was een uitwendige echo dus nu zit ik weer te denken of dat gedruk geen kwaad heeft gedaan. Waarom doet t ziekenhuis anders een inwendige echo toch...

Blijf die krampen in me buik houden, ik wordt er zo onzeker en emotioneel van.

Morgen voor de intake naar de verloskundige ( gister was alleen de echo) en de 23e voor de 3e echo in het ziekenhuis. Ik vraag me af of dit rot gevoel na die 12 weken echt weg is. Ik hoop t want anders worden de komende 7 maanden erg zwaar> Wordt echt depressief van mezelf.

Sorry voor dit gezuur.....

Groetjes

Geplaatst

Dat gedruk kan echt geen kwaad hoor! Het is zo dat de inwendige echo wordt gedaan, omdat eerst het vruchtje nog te klein is om met een uitwendige echo te zien.

En verder Lieve schatten, echt nog even volhouden en het wordt steeds beter. Als je wilt, lees maar terug in mijn topic. Ik was ook superonzeker en dat mag ook na al die moeite om te zwanger te worden en dingen die misgingen en dergelijke. Gun jezelf de angst en het verdriet, het is ook een beetje loskomen van dat alles en nog niet kunnen geloven dat het misschien echt wel gaat lukken dit keer. Niet boos zijn op jezelf, maar lief proberen te zijn en jezelf de ruimte geven om blij te mogen gaan worden. Langzaam gaat dat ook lukken met de tijd. Als je jezelf in je arm weer knijpt en denkt, ja, ik ben zwanger en ja het gaat nog steeds goed. En dat groeit met je kindje iedere week wat meer. Echt je bent zwanger en er zit een wezentje daar in je buikie. En die groeit nog steeds en wil leven!

Spannend allemaal en mooi en ontroerend en weet ik veel, teveel om op te noemen. Ik ben nu 20 weken en 2 dagen en mijn vertrouwen begint al echt steeds meer toe te nemen. Uk beweegt vaak en dat is zo'n geruststelling. Dan ben je nog vaker blij en durf je weer wat vaker te geloven dat het dit keer misschien wel echt gaat lukken. Trouwens al gelukt is, je hebt al een kindje, het moet alleen nog keurig blijven zitten.

Veel liefs, niki

Geplaatst

Heel even snel een berichtje van mij..... Ik kan me zo in jou verplaatste Cindy. Ik ben in dit geval gewoon precies hetzelfde als jij! Echt waar. Het lijkt alsof ik mijn eigen verhaal lees.....hoe sterk dan o0ok, ook ik heb gisteren een extra echo gehad, nadat ik die nacht maar 4uurtjes heb geslapen vanwege angsten....ik stond onder hoogspanning en ik lees nu precies hetzelfde bij jou. Ongelofelijk. Mijn echo was ook uitwendig deze keer. Ze hebben zelfs het hartje laten horen en ons ukje maakte een sprongetje. Heb jij ook mooie, geruststellende beelden gezien?? Mooie echo-foto's meegekregen>?

Meid, echt, ik heb die steken ook en dat is het groeien van de baarmoeder, schijnt het. Ik probeer het positieve gevoel nu vast te houden (ppffff, had je me gisteren moeten zien.....ik dacht ook helemaal te flippen, maar gelukkig hebben mijn vriendin en schoonzus me opgevangen).

Ik WIL het positieve gevoel nu vasthouden en hoop echt dat jij dat ook doet!!!!!!!

Ik ga nu slapen. Als je iets met me wil delen, doe het meid, gooi het van je af.

TOITOITOI, liefs Linda,

Geplaatst
Dat gedruk kan echt geen kwaad hoor! Het is zo dat de inwendige echo wordt gedaan, omdat eerst het vruchtje nog te klein is om met een uitwendige echo te zien.

En verder Lieve schatten, echt nog even volhouden en het wordt steeds beter. Als je wilt, lees maar terug in mijn topic. Ik was ook superonzeker en dat mag ook na al die moeite om te zwanger te worden en dingen die misgingen en dergelijke. Gun jezelf de angst en het verdriet, het is ook een beetje loskomen van dat alles en nog niet kunnen geloven dat het misschien echt wel gaat lukken dit keer. Niet boos zijn op jezelf, maar lief proberen te zijn en jezelf de ruimte geven om blij te mogen gaan worden. Langzaam gaat dat ook lukken met de tijd. Als je jezelf in je arm weer knijpt en denkt, ja, ik ben zwanger en ja het gaat nog steeds goed. En dat groeit met je kindje iedere week wat meer. Echt je bent zwanger en er zit een wezentje daar in je buikie. En die groeit nog steeds en wil leven!

Spannend allemaal en mooi en ontroerend en weet ik veel, teveel om op te noemen. Ik ben nu 20 weken en 2 dagen en mijn vertrouwen begint al echt steeds meer toe te nemen. Uk beweegt vaak en dat is zo'n geruststelling. Dan ben je nog vaker blij en durf je weer wat vaker te geloven dat het dit keer misschien wel echt gaat lukken. Trouwens al gelukt is, je hebt al een kindje, het moet alleen nog keurig blijven zitten.

Veel liefs, niki

Thanks niki, ontzettend fijne woorden.,... voor het begrip, de herkenning.

Als ik weer in een dip zit denk ik dat jouw tekst mij weer rustig zou kunnen krijgen.

Liefs Linda,

Geplaatst

De laatste echo in het ziekenhuis gehad en alles was geod!! Kleine was weer druk in de weer, zo druk dat we zelfs t hartje niet konden horen omdat ze t niet kon vastleggen. Gelukkig zagen we t mooi ' flikkeren ' anders ga ik me daar weer zorgen om maken...

Nu gaat alles via de verloskundige, yeah!

Groetjes Cindy

Geplaatst

Hallo dames, heeft iemand ervaring met griep tijdens de zwangerschap??? Lig nu al 2 dg met de griep op bed en natuurlijk maak ik me weer zorgen. Volgens huisarts kan t geen kwaad mits de temp niet te hoog wordt, maar ik hoor graag positieve ervaringsverhalen!!!! Hoe kan t dat t virus niet bij de baby komt???

Alvast bedankt!

Groetjes Cindy

Gast estrhalita
Geplaatst

Bij mijn 1ste zwangerschap (2 jaar geleden) heb ik in de 1ste 3 maanden de griep gehad met een enorme keelpijn. Ik kon niks innemen voor de keelpijn, behalve honing in de thee, maar nam wel gewoon 2 a 3 paracetamolletjes per dag om de koorts te onderdrukken. Paracetamol mag tijdens de zwangerschap en borstvoeding dus dat kan geeen kwaad. Maar ik zeg wel elke huisarts zegt wat anders, anders kan je altijd nog even het ziekenhuis bellen natuurlijk en de vraag daar neer leggen.

Geplaatst

Hoi Cindy,

ben je alweer wat opgeknapt?

Ik heb van mijn gyno begrepen, dat griep e.d. niet schadelijk is tijdens de zwangerschap zolang je maar geen koorts hebt, en je mag gewoon paracetamol gebruiken.

Dat ik opgenomen was, kreeg ik 3 maal daags 1000 mg, en dat ondrukt de koorts dan ook weer.

Nou ik hoop dat je gewoon weer lekker snel opknapt!

Liefs Diana

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Hallo meiden, heeft er iemand ervaring met t verweken van je schaambeen. Ik heb al 2 wk een drukkend gevoel in me onderbuik en heel zwaar ploffend gevoel. Ik dacht steeds dat t de baby was want die lag wat laag maar vandaag zei de gyn dat t verweking van me schaambeen is. Ik dacht altijd dat dat als botpijn zou voelen.

Heeft iemand ervaring hiermee?????

Groetjes Cindy

Geplaatst

Hoi Cindy,

Ik heb ook al weken last van een pijnlijk schaambeen.

Het woordje verweking heb ik niet zozeer horen vallen, maar in mijn geval doen ook mijn stuitje en heupen zeer, oftewel mijn bekken.

Ik weet natuurlijk niet of dat bij jou ook het geval is.

Ik raad je wel aan het goed in de gaten te houden, en waar mogelijk rust te houden, hoe meer je doet hoe pijnlijker het kan worden.

Hoe gaat het verders met je?

Heb je een goede controle bij de gyno gehad? Je zit toch ook in alkmaar?

Liefs Diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden