Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nog steeds niet misselijk. Het is zo dubbel. Aan de ene kant lees je berichten dat het juist goed is als je misselijk bent (kans op miskraam is dan lager). Aan de andere kant, genoeg vrouwen (20%) zijn niet misselijk, dus een vereiste voor een succesvolle zwangerschap is het niet.

Heb even navraag gedaan bij mijn moeder, maar beide keren heeft zij ook geen last gehad van misselijkheid. En dat verhaal van die vriendin van jou, Pien... en zo zijn er vast meer.

MAAR TOCH, HE! Ben er nog niet helemaal gerust op. Zou zou vreselijk blij zijn als de echo aantoont dat het allemaal goed zit en dat ik me verder geen zorgen hoef te maken.

Heb even wat plaatjes van 6 - 7 weken echo's. Dan weten we wat we ongeveer te zien gaan krijgen ('t is niet veel)

1868862

Embryo_at_6_weeks.JPG

en deze is echt prachtig (maar zo krijgen wij onze bébé uiteraard nooit te zien):

6-weeks.jpg

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hihihi, Marieke, maar die is ook een beetje ouder dan een week of 6/7 volgens mij!

Ik ben ook niet echt misselijk geweest hoor! Kreeg alleen af en toe een wat misselijk gevoel, en dat was voor mij het teken dat ik wat moest eten. Dan was het ook weer over.

En eh, ben nu toch echt al dik 13 weken zwanger!

Het gaat vast allemaal goed, Marieke!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Het gaat gewoon helemaal goed met ons komen! We blijven positief denken en die buiken van ons zijn zulke heerlijke nestjes... Daar zitten ze heerlijk!

Lekker dat je deze week al mag... Ik moet helaas nog een weekend wachten...

Ik ben trouwens ook nauwelijks nog misselijk hoor, heb alleen absoluut geen trek in bepaalde dingen... aanstaande had vandaag spinazie gemaakt... daar werd ik dus echt onpasselijk van... zo zielig...

XX!

Gast illuminate
Geplaatst

Hoi Mariek,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. En dat van een cryo-terugplaatsing? Goed zeg! Wat ging het bij jou eigenlijk snel. Binnen een half jaar. Geniet ervan!

Geplaatst
Hihihi, Marieke, maar die is ook een beetje ouder dan een week of 6/7 volgens mij!

Nee, echt, hoor! 7,5 weken. Kwam die prachtige foto op diverse sites tegen, en allemaal geven ze die tijdslijn aan.

hier nog 1 (ook van 7 weken):

7week.gif

En waarempel, vanochtend stond ik op met een 'lege buik' gevoel. Maar ik lust nog alles. Ook spinazie :icon_rabbit:

Illuminate! Hoe is het met je? Alweer een tijdje geleden dat je online was. Ja, ben inderdaad zwanger van een cryo tp. Het kán dus echt! En inderdaad, we zijn in februari dit jaar begonnen, dus het is allemaal heel voorspoedig gegaan tot nu toe. Maar, we zijn er nog niet... morgen weten we meer. Dan is de eerste echo.

Las ergens anders dat jullie na je volgende ongi ook weer een cryo poging gaan doen. Heel veel succes, alvast! Ik blijf je volgen.

Nora, morgen onze grote dag! Wordt nu wel heeeeeel spannend...

Geplaatst
Het gaat gewoon helemaal goed met ons komen! We blijven positief denken en die buiken van ons zijn zulke heerlijke nestjes... Daar zitten ze heerlijk!

Zo is het!!

Gast marianne
Geplaatst

Spannend hoor je eerste echo! Geniet van het klein wondertje.

Liefs, Marianne.

Geplaatst

Hi Mariek (en ook Nora natuurlijk, die leest dit vast ook..)

HEEL VEEL SUCCES MORGEN... ben zowaar een beetje jaloers, ik ben ten slotte een hele dag langer zwanger :-) en ik moet nog tot maandag wachten! haha..

Ben jij er trouwens al achter wat nou precies je uitgerekende datum is? Ik weet niet zo goed hoe ik moet rekenen.. Ik ging uit van 2 weken voor de punctie als datum laatste menstruatie en dan kom ik uit op iets van 22 maart ofzo.. Weet jij hoe het zit?

Nou meis, zet hem op morgen... dat je maar 1 of 2 mooie knippertjes ziet zitten (dat lijkt me trouwen ook nog extra spannend, zijn het er 1 of 2....) Nora, jij ook veel succes. Hoe laat moeten jullie? Wel meteen even wat laten horen he!

XX Pien

Geplaatst

He Pien!

Ja, gek eigenlijk, he. Ik had 1 dag na jou de test en heb al wel morgen de echo. Zal ook wel met het ziekenhuis te maken hebben. Waarschijnlijk omdat ik bij het VU mijn hele behandeling heb lopen dat je ook eerder voor de echo kan komen...? Geen idee hoe het zit. Nora testte volgens mij ongeveer een week voor ons positief en die mag ook pas morgen. Ik heb gewoon geluk, denk ik :biggrin:

Lees net bij een andere topic dat je 15 dagen na de punctie de test hebt gedaan. Ik 13 dagen na de tp van een cryo (en die was toen 5 dagen oud...). Dus daar zit het verschil in. Jij mocht effectief 3 dagen eerder testen dan ik.

Absoluut spannend of het er 1 of 2 zijn! Ikzelf denk 1. Ook omdat ik maar zo weinig last heb van kwaaltjes tot nu toe. Maar een goede vriendin van me, die ook aan het ivf-en is en al overtuigd was dat ik zwanger was nog voordat ik het zelf wist, heeft sterk het gevoel dat het er 2 zijn. Dus nu hebben we een weddenschap, haha. Ben echt de uren aan het aftellen...

Wij moeten ons om 11:00 melden in het VU. Zodra ik thuis ben laat ik uiteraard van me horen!

En wat de andere telling betreft, ik kom ook uit op 22 of 23 maart. Volgens mij moet je uitgaan van de 1e dag van je laatste menstruatie en daar 40 weken bij op tellen en dan nog eens extra de dagen dat je een langere cyclus hebt dan 28 dagen (volg je 'm nog?). Mijn cyclus was 30 dagen, dus ik heb er 2 dagen bij opgeteld, en kom dan op 23 maart. Voorjaarskindjes! Leuk, hoor!

Hoe gaat het verder met jou??

Geplaatst

Marianne, dank je! Ga hard voor je duimen dat jij straks ook van een klein wondertje kan genieten. Heel veel succes nog op de wachtbank!

Geplaatst

Het gaat goed met me.. zit nu in engeland voor mijn werk.. lekker languit op mijn hotel bed.. Voel me goed... niet echt misselijk meer en weer wat meer energie... vind het wel erg spannend worden nu... zal blij zijn als de echo achter de rug is..

Wat dat testen betreft... mijn terugplaatsing was 3 dagen na de punctie.. dus ik mocht testen op dag 12 na de terugplaatsing... scheelt dus maar 1 dag.... en jouw cryo's waren misschien net een dagje langer doorgedeeld... dan zijn we evenlang zwanger... pff wat een wtenschap.. ga nu weer proberen een profielafbeelding te uploaden.. wil niet echt lukken...

Grtz..... SUC6!

Geplaatst

Klinkt goed, Pien. Blij voor je dat de misselijkheid over is en je wat meer energie hebt.

Ok, wanneer was de eerste dag van jouw laatste menstruatie? hahaha! Dan weten we het zeker. Die van mij was 14 juni.

Engeland voor je werk! Wat voor'n leuke baan heb jij dat je naar Engeland moet voor je werk?

En leuk, hoor, die profielfoto!

p.s. zal ook heeeeel blij zijn als de echo achter de rug is en alles er goed uitziet...

Geplaatst

Bij mij 11 juni... Maar dat was een opgewekte menstruatie na een kuurtje primolut, en toen moest ik nog 5 dgn wachten voor ik ging starten met de puregon.. dus uiteindelijk heeft er op 2 dgn na 3 weken gezeten tussen die dag en de punctie... Ach... ik snap het niet meer en wacht wel af wat ze in het zh zeggen... ik ga nu uit van 21 maart...

Ohhh ik ben zo benieuwd... Hoop dat ik snel wat van je hoor.. moet er al de hele ochtend aan denken (en dat is al heel lang aangezien ik al om 4.30 op moest om mijn vlucht te halen...)

Ik zie het zo wel..

XX

Geplaatst

echo%206w2d%20voor%20forum.jpg

Ons kleine wondertje!

Alles helemaal goed... wat zijn we blij!!!

Duidelijke hartslag te zien, 128 bmp.

Wat een prachtig moment!!

Geplaatst

Wat een super echo Mariek, gefeliciteerd!!!!!

Wat een geruststelling zal het voor je geweest zijn!

Weet je nu wat de definatieve uitgerekende datum is?

Liefs Diana

Geplaatst

Geweldig Marieke, wat mooi! Ik hoop ook dat ik ooit zo'n foto in mijn handen krijg. Wat zal je gelukkig zijn meid, geniet er van.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Thanks, Diana! Ja, was zeker een enorme geruststelling. Je hoopt zo dat alles goed is. We waren echt heel zenuwachtig in de wachtkamer.

De datum is 23 maart, volgens het VU. Tenminste, zij gingen er gisteren vanuit dat ik 6 weken en 2 dagen zwanger was...

Yvonne, jij gaat ook zeker een keer zo'n foto in handen houden! Blijf erin geloven. Het gaat echt een keer lukken. :knuf:

Geplaatst

Hey Marieke, een beetje laat ( was met vakantie ) maar ten eerste heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap, en wat mooi om te zien he, die echo, helemaal geweldig!!

Liefs Renaat

Geplaatst

Gaaf Marieke!!!

En eentje dus?

Bij mij werd gezegd: de dag van de punctie is de dag van bevruchting. Dus ze gaan er vanuit dat dan 2 weken ervoor de eerste dag van de zwangerschap is. Maar ja.... bij cryo's is dat natuurlijk weer anders.

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Marieke, ik was ook zo nerveus. Gelukkig zei de arts heel snel dat het allemaal helemaal goed was. Zij straalde ook! Het is voor een IVF team natuurlijk ook geweldig als ze zien dat het harde werken heeft beloond! Ik ga zeker nog een keer langs met een bos bloemen. Ik heb me gisteren ook aangemeld voor Moeders voor Moeders.

Enneh Marieke, was het er nu 1?

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hi Nora,

wat stom... heb ik dus nog helemaal niet aan gedacht! Natuurlijk ga ik me ook aanmelden voor moeders voor moeders... Is wel het minste wat we kunnen doen...! Ga meteen even kijken hoe ik me kan aanmelden!

Lfs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden