Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Nora! Gelukkig dat met jou ook alles goed is! Mooi moment, he.

De ivf artsen zijn absoluut heel blij met ons. Hun werk wordt beloond, en niet alleen door de goede 'resultaten' maar zeker ook door onze blije smoeltjes!

Wij moeten nog 2 keer terugkomen op de ivf afdeling voor echo's. Met week 9 en week 12. En jij?

Hilde, Nora, ja, het is er eentje. En daar ben ik persoonlijk heel blij mee! Prima zo.

Pien, hoe gaat ie? De zenuwen nog een beetje onder controle?

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Renata, thanks!

Ja, is zo'n geweldig moment. Ik heb het beeld van het kloppende (knipperende, haha) hartje nog steeds voor me. Echt heel bijzonder.

En hoe gaat het met jou? Jij bent al lekker op weg!

Geplaatst

Hee hallo,

Het gaat wel hoor, vandaag weer erg misselijk en moe... dus dat stelt me dan wel weer gerust... Was vanmorgen een bepaalde onderbroek aan het zoeken en toen vond ik onderin mijn la een ongebruikte zwangerschapstest... die moest dus even gebruikt worden he.. was natuurlijk vet positief... wel leuk... heb die van de vorige keer ook nog bewaard dus heb ik er nu weer een...

Vanavond maar eens vroeg naar bed, slaap erg slecht van de warmte en de spanning natuurlijk....en dan over dag zoooo moe...

En inderdaad, voor een eerste zwangerschap ben je beter af met eentje... minder risico op complicaties... en de overgang van nul naar 1 baby is groot genoeg .. haha! (Maar zoooooo gaaf!)

Lfs Pien

Geplaatst

hela!

Wat leuk van die zwangerschapstest... nogmaals een overtuigende bevestiging dat de moeheid en misselijkheid inderdaad door die kleine beeb worden veroorzaakt ;-)

Ik heb mijn test ook bewaard.

Begin me nu ongeveer precies zo te voelen als jij. Misselijkheid heeft zich aangediend....vannacht dacht ik echt even dat ik eruit zou moeten om over te geven, maar gelukkig viel het mee (mijn vriend denkt nu dat het een jongetje wordt, die veroorzaken meer misselijkheid had hij ergens gehoord, haha)

En moe! Moe, moe, moe.....

Maar...uiteindelijk hoort het er allemaal bij! En als het goed is voelen we ons na een week of 6 weer stukken beter.

Nog een paar dagen, Pien!

Geplaatst

Hey Marieke,

Wat ontzettend leuk dat je de foto hier hebt geplaatst, super!

En echt heel ontroerend, ik zit hier met kippevel... ;-)

Nog 2 nachtjes, dan zijn Pien en ik aan de beurt, ik ben zo benieuwd.

Ik geloof na het bezoek van de Moeders voor Moeders dame wel dat ik zwanger ben, maar wil het zo graag echt zien...

Groetjes,

Leeuwtjes

Geplaatst

He Leeuwtje,

Mooi he, die foto. Haha, denk dat alleen wij die fantastisch vinden, want laten we eerlijk zijn, echt veel te zien is er niet :tongueP:

Maar, life zie je het hartje kloppen, en zie je daadwerkelijk dat er een kleine uk in je baarmoeder groeit... pas dan wordt het echt. Die 2 streepjes op de test zijn allemaal leuk en aardig, maar wegen totaal niet op tegen het knipperende beeld van het hartje op de echo!

Nog 1 nachtje slapen voor jou en Pien! Spannend he. Ben zo benieuwd hoe jullie het ervaren! Heel veel plezier alvast!!

Geplaatst

Mariek,

Wat geweldig om te horen en te zien! Geniet vooral van het kleine wondertje zou ik zo zeggen!!

Liefs, Marianne.

Geplaatst

Hi Meiden..

Na een heel druk weekend eindelijk weer even tijd om in te loggen heb de afgelopen dagen als een kip zonder kop rond lopen rennen om van alles te regelen voor de bruiloft... Dacht dat mijn energie weer helemaal terug was...

Vannacht een aantal uur flink buikpijn gehad... iets te veel gedaan denk ik... was erg bang dat het mis zou gaan... nu is het gelukkig weer afgezakt maar ben door mijn mannetje naar bed verbannen en dat is eigenlijk wel zo prettig... even bijkomen maar..... ben heel zenuwachtig voor morgen..... aan de ene kant voelt het allemaal goed (behalve vannacht dan... ) maar ik ben gewoon heel bang voor slecht nieuws... was het maar vast morgen en achter de rug...

Tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

He Pien!

Wij waren ook heel gespannen...het is ook zo'n belangrijk moment, die eerste echo. Nog maar eventjes, meis, morgen weet je meer. Hoe laat moet je er zijn?

En goed van je mannetje, dat je naar bed bent gestuurd. Dit zijn cruciale weken, dus niet teveel hooi op de vork nemen he! (ja, mamma! ;-) )

Vervelend van die buikpijn...voel je je toch al niet echt lekker en dan ook nog buikpijn. Arghh, wat een boel onzekerheden hebben en krijgen we te voortduren, he.

Heel veel succes morgen!!! Heel erg benieuwd!!

Geplaatst

Ja, je bent zwanger.... Dan moet je rustig aan doen he?

Vind het altijd heel bijzonder dat je lijf dat zelf ook wel meldt.

Veel succes vandaag, en lekker genieten van de echo!!!

Een bewijs dat het echt waar is!!!

Groetjessssssssss

Geplaatst

Wow Mariek, super dat het allemaal goed zit. En ik was ook helemaal niet misselijk hoor. Ik wist niet dat je daardoor meer risico loopt op mk, gelukkig maar. Ik zag het meer als een zegen. Ik heb juist weer ergens gelezen dat als je gezond eet en leeft, je helemaal niet misselijk hoeft te zijn. Dus zo zie je maar... Geen pijl op te trekken.

En Pien en Leeuwtje even volhouden nog.... En dan ECHO!!!

groetjes, niki

Geplaatst

He Niki!

Ik ben nu helaas wel behoorlijk misselijk aan het worden. Moet maar eens extra gaan letten op het gezonde eten, dan ;-)

Heb de laatste dagen juist zoveel zin in pizza, en kroketten, en patatjes met... zal het daar aan liggen? Ga morgen mijn drang naar de vette hap meteen een halt toe roepen! Zo ben ik normaal ook helemaal niet, ben juist van het gezonde eten. En als de misselijkheid daardoor ook verdwijnt, nou, dan is de motivatie des te sterker om vanaf nu het ongezonde eten te laten staan!

Geplaatst

Hee wat grappig, maar ik moet zeggen, het werkt echt! Als ik ´s morgens tot een uurtje of 11 alleen fruit eet ben ik de hele dag niet of nauwelijks misselijk... En van vette happen wordt je inderdaad alleen maar zieker.. maar ik heb er evengoed af en toe trek in... IK doe het niet... Ik moet nog in een trouwjurk volgende week... pfff

Tot snel, ga nu weer uitloggen krijg de ambtenaar van de burgelijke stand op bezoek...

Liefs Pien!

Geplaatst

Duidelijk. Vanaf morgen alleen nog maar fruit in de ochtend! (damn, heb net een pizza op...)

Succes met de ambtenaar! Spannend hoor, de bruiloft komt steeds dichterbij. En met het nieuws van vandaag en het feit dat je geen vette happen eet... alleen maar mooie dingen om naar uit te kijken!

Geplaatst

Jaaa het is echt super leuk maar wel een hoop gedoe hoor... we zijn allebij nogal van de dingen op het laatste moment doen dus we zijn nog niet klaar en moeten echt als een gek van alles nog regelen...

Maar.... heb er wel zin in... donderdag mijn trouwjurk voor het eerst echt passen (heb hem de vorige keer in het zwart aangepast en toen in het wit besteld) ben heeeeel benieuwd..

Grtzzz

Geplaatst

Wij hebben in november besloten te trouwen, en zijn in maart getrouwd. Dus bij ons was het ook druk met regelen tot op het laatst.

Maar leuk.... de trouwjurk passen... Vind je het niet eng dat je hem in het wit hebt besteld????

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

Heee Mariek, hoe ist? Nog steeds lekker misselijk... Bij mij is het ook weer terug... alleen nu niet ´s morgens maar ´s avonds.. heel fijn...

Succes ermee he!

Lfs Pien

Geplaatst

He bijna-getrouwde-vrouw!

Heb het goed te pakken, helaas. Ben de hele dag door misselijk en brak. Onafgebroken, dag en nacht. Voel me echt zo slap als een dweil. Anders eten helpt een beetje. Probeer zo licht mogelijk te eten. Boterham met tomaat en komkommer, veel fruit, 's avonds rijst met groente.. maar tot nu toe blijft dat gevoel van elk moment moeten overgeven continue aanwezig...

Ach ja! Het hoort er allemaal bij, he! Ben nu wel echt overtuigd van het feit dat ik zwanger ben, haha.

Gaaf dat de jurk goed past. En was hij in het wit net zo mooi als in het zwart? Heb je misschien een foto van de jurk??

Jij ook succes met de misselijkheid... nog een maandje...

Geplaatst

Hey mariek,

Wat vervelend die misselijkheid, weet er alles van!

Het enige wat bij mij hielp was continu wat eten. Zodra ik mij misselijk voelde ging ik iets eten, erg onnatuurlijk om te doen, maar het hielp mij wel.

En eerlijk gezegd heb ik niet gelet op wat ik at. Ik at en dronk gewoon waar ik zin in had, dat was dan negen van de tien keer pizza met ansjovis en een grote beker melk, hahaha...

Omdat mijn misselijkheid weer terug is gekomen, heb ik van de gyno een drankje gekregen om na het eten te nemen, en dat helpt prima!

Ben nog wel steeds misselijk hoor, maar het brandend maagzuur is weg, en het overgeven is flink gereduceerd.

Misschien wel een tip voor je als het echt te heftig word?

Liefs Diana

Geplaatst

Hoi Marieke,

Acupunctuur heeft bij mij ook heel goed geholpen tegen de misselijkheid. Nu bijna nergens meer last van, alleen met tandenpoetsen (?).... Ik heb nu weer heel erg last van m'n borsten. Jeetje, wat groeien die zeg! Binnenkort maar eens nieuwe bh's kopen....

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Diana, ik heb je advies vandaag eens toegepast... elk half uur een hapje eten. De ene keer een boterham met tomaat/komkommer, dan weer een perzik, dan weer een cracker, dan een activia yoghurtje, dan een koekje, een appel, weer een boterham... en je hebt helemaal gelijk! Het helpt enorm. De misselijkheid is vandaag echt stukken minder. haha, ben alleen bang dat als ik zo door ga dat ik zo rond als een tonnetje word ;-)

Goede tip ook, van de acupuncturist, Nora. Als het niet over gaat dan ga ik dat ook eens proberen.

Wat apart, die misselijkheid met tandenpoetsen, haha, zo heeft iedereen weer iets bijzonders. Ik kan ineens geen thee meer verdragen... word al misselijk bij de gedachte aan groene thee (waar ik voorheen dus liters van dronk). Zit nu de hele dag aan water met een schijfje citroen, en ijsklontjes.

En wat de borsten betreft, ook dat klinkt heel herkenbaar! Heb 2 weken geleden al een cupmaat groter gekocht, maar moet binnenkort opnieuw naar de winkel, denk ik. Zijn ze van jou ook zo hard en gevoelig?

Geplaatst

He Mariek,

Ik loop ook met sultana's en melkliga's in mijn tas. Zo gauw ik me gammel begin te voelen neem ik wat, en dan is het zo over. Zoek wat magere snacks anders: fruit schijnt ook goed te werken. En eh, stukjes komkommer...

En ja, die borsten zijn een stel gespannen ballonnetjes.... hihihi, zal ook wel weer anders worden!

Sterkte met zwanger zijn!!!

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hahaha wat zijn we een lekker zielig stel met elkaar zo he... Bij mij houdt het ook nog niet op... Voel me zo megabrak dat ik af en toe het gevoel heb zo door mijn benen te zakken... en het andere moment voel ik me weer topfit (nu dus..) Misselijk wordt ik van te veel eten, te weinig eten, te vaak eten, niet vaak genoeg eten, teveel bewegen, slapen en uitrusten, autorijden (zelf en als passagier) licht eten, vet eten, te weinig slaap, te hard werken, niet hard werken, harde muziek (echt waar!) kindergeschreeuw en nog veel meer dingen die ik nu even niet kan bedenken..hahaha... En toch.. je hoort me niet klagen hoor... Ik geef me er maar aan over... Ben nog nooit zo vrolijk geweest en tegelijkertijd zo beroerd...

Goed weekend allemaal!

PS Mariek, de jurk was prachtig echt helemaal goed, ben er superblij mee en zodra ik foto´s heb (na volgende week) ga ik die zeker proberen te posten en als dat niet lukt mail ik gewoon wat naar je ok?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden