Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pien, wat perfect beschreven! Zo is het bij mij ook. Precies hoe jij het omschrijft...misselijk om álles eigenlijk, haha. Inderdaad, wat zijn we een stel kneusjes :tongueP:

Maar het leuke is, ik krijg alleen maar complimenten dat ik er zo stralend uitzie. Kan het totaal niet rijmen met hoe ik me fysiek voel, maar blijkbaar komt de happiness er toch doorheen. Wat jij ook zegt, zo vrolijk en blij en toch zoooooo belabberd...

Heb de grootste moeite met mijn vriendinnen afwimpelen. Ben normaal gesproken regelmatig bij de vrijmibo's met de meiden, of in het weekend 's avonds met de mannen erbij naar etentjes of voorstellingen of dingen als de Parade of het Bostheater... alleen, nu even niet. Kán gewoon niet, trek het gewoon niet. Lig 's avonds rond 9 uur compleet uitgeteld op de bank. En hoe maak je dat je vriendinnen wijs?!? De ene smoes na de andere schud ik uit mijn mouw, maar echt geloofwaardig komt het niet meer over ben ik bang, haha. Hellup... en ik moet nog 4 weekenden. Weet niet of ik het vol kan houden zo lang.

Zou het heel leuk vinden om straks de foto's te zien / ontvangen, Pien!

:bye:

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohhh die weten het dus nog niet? Ben bang dat bij ons de hele wereld het al weet.. Hadden het die kleine verteld want we dachten dat hij het wel voor zich kon houden maar dat was echt kansloos... En nu weet dus iedereen het al... We zijn ook altijd heel open geweest over de IVF dus toen ook maar over de uitslag... En in mijn trouwjurk heb ik ook wel een heel klein beetje een buikje dus dan zal de rest het wel raden...

Ben nu trouwens echt ziek... Krijg echt niks gedaan vandaag... zooo brak... voel me ook een beetje koortsig hoop niet dat ik griep krijg...

Liefs!

Geplaatst

Een aantal weten het nu inmiddels wel...viel door de mand met mijn spa roodjes tijdens de Parade gisteravond ;-) Is ook prima eigenlijk.

Ik ben ook altijd heel open en eerlijk geweest over de hele behandeling. Voor de een of andere reden hadden mijn vriend en ik besloten om deze laatste cryo-behandeling samen te doen. Zonder het onze vrienden te vertellen. Alleen wij wisten het. Ons geheim.

Hoe voel je je, Pien? Nog steeds zo beroerd?

Ik voel me weer iets beter. Nog steeds misselijk, maar niet de hele dag meer door. Dat scheelt enorm! Gekke is, dat mijn trek nu juist is verdwenen, terwijl ik hiervoor echt alles (behalve thee) nog luste en ook trek had. Nu ga ik bijna kokhalsen als ik moet eten. Raar. Maar misschien is dat mijn lichaam die zegt 'EN NU HEB JE VOORLOPIG WEL WEER GENOEG GEHAD!' hihihihi. Pff, heb echt een week lang meer gegeten dan ik voordat ik zwanger was in 2 weken at.

Ga eens even kijken of er nog iets leuks op tv is vanavond. Good evening!

Geplaatst

Haha dat ken ik van dat vele eten! Ik probeer er echt om te denken (denk: trouwjurk!) maar met een lege maag voel ik me nog zoveel beroerder dat dat erg lastig is... Vandaag gaat het gelukkig weer iets beter, nadat ik 2 dagen nauwelijks mijn bed uit ben geweest vandaag weer op pad, laatste dagje werken en dan vrij... nu even lekker in bed gaan liggen.. probeer mijn rust maar te nemen waar het kan...

Tot snel!

Liefs!

Geplaatst

Tja, je zou denken dat je lichaam scheeuwt om energie... Maar hier is eten soms ook echt een noodzakelijk kwaad. Eet nu echt soms tegen heug en meug mijn bord leeg... En een dag later kan het weer helemaal prima gaan.

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

hallo mariek!!

vervelend die zwangerschaps kwaaltjes.... maar aan de andere kant wel lekker dat je echt zwanger bent toch?

vraagje,

wanner heb jij getest na de cryo terugplaatsing,

ik had dus in mijn normale cyclus gisteren ongi moeten worden maar volgens de gyn mag ik pas vlg week dinsdag testen...

dan ben ik dus off 1 week overtijd.

heb gewoon voor de gemoeds rust vanochtend een test gedaan en deze was negetief....

maar de tp is ook pas 1 week geleden...

vraag me nu dus ook af of het nog pos kan worden.

ik hoor graag van je na hoeveel dagen jij getest heb na tp en wanneer jij eigenlijk ongi had moeten worden...

groetjes Bri

Geplaatst

He Bri,

Spannend!!

Ik mocht op een woensdag testen, en zou volgens mijn normale cyclus op de zondag ervoor ongesteld moeten zijn geworden. Ik had op een vrijdag de tp, dus testen mocht ruim 1,5 week na de tp.

Mijn eerste (te vroege) paar zwangerschapstesten waren ook negatief. En na de zondag durfde ik niet meer te testen ;-) Toen heb ik maar gewoon gewacht op de bloedtest in het ziekenhuis.

Als je erg regelmatig bent en je bent straks echt een paar dagen overtijd... dan zou dat inderdaad goed nieuws kunnen betekenen! Het voordeel van een cryo tp is natuurlijk dat je geen hormonen in je lijf hebt die de boel in de war gooien.

Heel veel succes, Bri!! Duim voor je.

p.s. wat een rotnieuws van je vriendin... 14 weken en dan toch nog een miskraam. Kreeg er echt koude rillingen van toen ik dat las.

Geplaatst

Heee Mariek., hoe ist?

Hier alles super, voel me weer wat beter, ben inmiddels getrouwd en door manlief ook nog een paar daagjes meegenomen naar Barcelona, echt super!

Zodra ik een foto heb zal ik hem plaatsen.. In mijn jurk kwam ´s avonds trouwens een duidelijke buikje tevoorschijn hoor.. Kan er nu echt niet meer omheen.., vandaag mijn eerste positiebroek gekocht.. mijn spijkerbroeken en rokje kan ik nog wel aan aan maar mijn "nette" werkbroeken echt niet meer... en morgen helaas weer aan het werk dus moest er aan geloven..

Tot snel!

Lfs Pien

Geplaatst

Gefeliciteerd, Pien, met je huwelijk!!

Heb je genoten? Barcelona is leuk, he. Mevrouw Pien is het nu ;-) Heel benieuwd naar de foto's. Fijn dat je je weer wat beter voelt.

Met mij gaat het nog steeds zo zo. Heb af en toe een goede dag, dan kan ik in principe weer de dingen doen die ik normaal ook doe, maar de meeste dagen ben ik nog steeds erg misselijk en vreselijk moe. Ik heb enorm geluk met mijn huidige opdracht (ben marcom zzp'er): mag de afgesproken uren per week naar eigen inzicht op locatie invullen. Wat in de praktijk er nu op neer komt dat ik geen enkele dag nog full-time aanwezig ben. Ik trek het gewoon nog niet. 4 uurtjes hier, 5 uurtjes daar. Wat prima werkt gelukkig.

En moet er ook aan geloven... Net als jij passen de spijkerbroeken nog net, maar de nette broeken nu echt niet meer.

Waar kan je leuke en nette positiebroeken kopen? Heb je (of de andere meiden?) suggesties?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey mariek,

Wat vervelend dat je nog steeds zoveel last van je zwangerschapskwaaltjes hebt. Maar het is voor een super goed doel, en het gaat veel en veel minder worden hoor!:bf_new:

Het is wel lekker dat je je tijden zo zelf kan indelen, zodat je toch voldoende rust weet te krijgen.

Wat betreft positiekleding, vind ik zelf dat de H&M hele leuke kleding heeft, en de Miss Etam, en dan het liefst de outlet daarvan, want ik vind de kleding af en toe bizar geprijst. Een dikke 50 euro voor een mooie broek vind ik over de top, ik spendeer dat geld liever aan babyspulletjes, hihihi.

Liefs Diana

Geplaatst

He Marieke,

Balen dat je je nog zo beroerd voelt. Ik ben alleen nog erg moe. Ik had de afgelopen weken gelukkig vakantie en heb dus heerlijk elke dag 's middags een tukkie kunnen doen! Nu deze week valt het wel een beetje tegen op mijn werk. Ben 's avonds behoorlijk moe. Maar ja, ik heb het er graag voor over!

Morgen weer een echo! Ik ben zo benieuwd. Ik vind het weer ontzettend spannend......

Bij de H&M hebben ze leuke kleding! Ik heb al een keertje gekeken (krijg mijn broeken ook niet meer dicht, ik heb een buik alsof ik al 4 maanden ben) maar wilde nog even de echo afwachten. Als alles goed is, ga ik van het weekend eens nieuwe broeken en bh's kopen. Leuk! Miss Etam vond ik zelf wat tegenvallen, al zag ik op de website wel weer leuke dingen staan....

Groeten, Nora.

Geplaatst

He meiden,

Heb vandaag een iets betere dag dus ben meteen maar even de stad in gegaan op zoek naar een broek. Valt nog niet mee.

Maar jullie hebben gelijk, de H&M heeft best een paar leuke dingen. Ben er in ieder geval geslaagd voor een heerlijke joggingbroek (geweldig, zo'n zachte band bovenaan!) en heb een nettere broek meegenomen, waar ik voorlopig wel mee uit de voeten kan. Verder bij de WE nog een paar mooie jurken gekocht, van viscose...rekt voorlopig wel mee :yeswink-1:

En begreep van de Esprit verkoopster dat ook Esprit positiekleding heeft wat je online kunt bestellen. Ook maar eens proberen als mijn buik echt begint te groeien...

Jaaaaa! Morgen weer een echo, Nora. Leuk he! Kijk er alweer de hele tijd naar uit. Zo benieuwd hoe het met de kleine uk gaat. Heb er wel alle vertrouwen in dat het goed zit. Zo vaak beroerd zijn zorgt er in ieder geval wel voor dat je je errrrug zwanger voelt ;-)

Fijn Nora, dat je niet misselijk bent. En die vermoeidheid.. als het goed is is die voor ons viertjes na een paar weken weer over.

liefs,

Marieke

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb veel positie kleding van marktplaats, ziet er goed uit vaak ook nog nieuw en heel erg betaalbaar. Moet je maar eens kijken.

Plezier morgen

Geplaatst

echo%209w5d%20kleine%20uk_s.jpg

2e echo vandaag gehad, alles weer helemaal goed! Inmiddels is onze uk 2,79 cm en slaat het hartje 187 slagen per minuut. We hebben het hartje deze keer ook gehoord, wat een mooi geluid! Op de foto zijn de armpjes en beentjes ook goed te zien. Zo blij!!!

10 september weer een echo, de laatste in het ziekenhuis.

Geplaatst

Gaaf he? Marieke!!! Ziet er echt weer heel bijzonder uit!

De arts in het ziekenhuis bij ons liet het hartje jammergenoeg maar heel kort horen! Bij de verloskundige was dat gelukkig anders.

Ik heb net vandaag de afspraak voor de 20 weken echo gemaakt. 8 september gaan we weer naar ons kindje kijken! Als alles goed blijft gaan is dat wrs. de laatste blik op de kleine werpen totdat het geboren wordt!

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

Super gefeliciteerd!!!

En wat een lekkere tutten zijn we toch hè... Eerst bang dat je te weinig symptomen hebt, nu weer veel last van allerlei dingen... Ach ja, tis wat dat zwanger zijn, maar het gaat gelukkig heerlijk goed. Ga zo door en dan weer met wat minder klachten, maar wel het vertrouwen vasthouden!! groetjes, niki

Geplaatst

Hilde, kan me voorstellen dat je enorm uitkijkt naar de 20 weken echo! Zo lang al je kleine niet gezien en daarna ook niet meer... en bij 20 weken zie je straks echt al een mensje met alles erop en eraan. Gaaf hoor!

Niki, haha, ja inderdaad....eerste miepen dat ik niet misselijk bent en dan miepen dat ik té misselijk bent... de emotionele rollercoaster van het zwanger zijn ;-). Maar, moet toegeven, ik voel me wel op en top zwanger en heb er daardoor ook alle vertrouwen in.

En heb vandaag weer een best goede dag, dat zijn er nu alweer 2 achter elkaar...het wordt al iets beter.

Geplaatst

Hee Marieke, ik had gisteren ook al een bericht getypt en ik dacht geplaatst, maar ik zie het nu niet staan dus er is iets fout gegaan denk ik... Onwijs gefeliciteerd! Echt ontroerend om te zien dat die 7 of 8 celletjes van 6 weken geleden al zijn uitgegroeid tot een inimini mensje met alles erop en eraan.

Ik mag maandag weer en ben erg benieuwd, voel me nog steeds regelmatig erg beroerd en brak en voel me dus op en top zwanger..

Ik moet ook echt aan de positiebroeken van mijn gewone broeken zitten steeds strakker.. heb er van de week al een in de uitverkoop gekocht, van mamalicious, is wel een leuk merk! Ook de nette broeken van esprit zijn erg mooi, heb er van de week eentje gepast die ik zeker ook nog ga kopen..

Succes met je hormonen enzo.. en een goed weekend!

Liefs Pien

Geplaatst

Ga net nietsvermoedend naar de wc, maar bij het afvegen zat ineens wat helderrood bloed... schrik me helemaal kapot! Niet veel ofzo, maar wel echt helderrood.

... is dit iets om me heel erg zorgen over te gaan maken??? Heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst

He Mariek!

Heb even bijgelezen van de afgelopen week. Hopelijk kan binnenkort meekletsen over positiekleding enzo!

Kan me voorstellen dat je schrikt van dat bloed. Mijn zusje had dat ook bij zo'n 10-12 weken. Is gewoon bevallen van een prachtige dochter, dus het hoeft niks te betekenen. Maar anders bel je voor de zekerheid toch even naar het ziekenhuis? Lijkt me ook superspannend.

Is vast niks om je zorgen over te maken!

Veel succes verder!!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Hi Mariek,

Even een bijdehante vraag maar die gaan ze in het zH ook stellen, heb je toevallig gevreeen? Want daar kan het wel eens van komen, of van harde ontlasting ofzoiets, je baarmoedermond is erg doorbloed en kan bij een beetje druk wel eens een beetje bloeden (heb ik de vorige keer ook gehad) als het snel weer stopt hoef je je niet zoveel zorgen te maken...

Maar zou voor de zekerheid wel even contact opnemen met het ZH... Veel succes ermee he en hou ons op de hoogte..

Liefs Pien

Geplaatst

He Marieke,

Heb het zelf ook wel een paar keer wat gehad. De verpleegkundige in het ziekenhuis zei meteen, nadat ik de positieve test meldde, dat dat wel eens kon gebeuren. Inderdaad omdat de baarmoedermond nu veel beter doorbloed is. Ze zei me toen, dat als het bruin was of helder maar een klein beetje, ik me er geen zorgen over hoefde te maken.

Bovendien was het vorige week rond de tijd dat ik ook normaal gesproken zou moeten menstrueren. Had ook een lekkere pukkel. Over 2 weken moet ik naar de verloskundige, en dan wil ik het haar ook vragen.

Zou me er niet te naar over maken. Maar... als je het niet vertrouwt, gewoon de verloskundige bellen. Dat zeggen ze bij mij ook altijd bij de verloskundigenpraktijk!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Oef Marieke, da's schrikken. Ik had waarschijnlijk meteen in paniek aan de telefoon gehangen en om een echo gevraagd. Ik heb dan ook slechte ervaringen met bloedverlies, maar weet ook dat in de helft van deze gevallen er niets aan de hand is.

Laat je weten hoe de dag verder is verlopen?

groeten, Nora.

Geplaatst

He meiden, dank voor jullie medeleven!!

Het was echt even stress. Maar heb nadien geen bloed meer gezien, dus hopelijk loopt het met een sisser af! Had niks gedaan waardoor het zou kunnen gaan bloeden (niet gevreeen, geen grote boodschap, geen inspanning of wat dan ook), maar misschien was het gewoon een klein wondje ofzo. Geen idee. Maar het is gelukkig slechts bij die paar druppels gebleven. Pffff... had echt even de schrik te pakken, zeg....

Hilde, dank voor je antwoord, was echt een geruststelling. Ben natuurlijk ook meteen even op internet gaan zoeken, en kleine bloedinkjes schijnen wel vaker voor te komen. Als het maar een beetje is, is het niks om je zorgen over te maken (jaja, probeer dat maar eens níet te doen!).

Pien, wat super dat je kleine zo bewegelijk was!! Dat moet echt een mooi gezicht zijn geweest. En een enorme bevestiging dat het allemaal goed zit. Lekker hoor!

Nora, ja, jij hebt dat natuurlijk meegemaakt...dat het mis ging. Lijkt me zo erg. Kan me zo goed voorstellen nu dat je in paniek raakt als zo'n bloeding doorzet... brr... moet er niet aan denken. Maar volgens mij staan we er allemaal goed voor! Alle kleintjes groeien goed, laten een gezond hartje zien. En vooral dat laatste schijnt een heel belangrijke indicatie te zijn dat het allemaal goed zal blijven gaan.

Anne! Hoop zo voor je dat je ons straks komt vergezellen hier!!! Ga heel hard voor je duimen de komende weken. Heel veel succes morgen. Op naar nog een cryo succes!

Heeft iemand nog iets van Leeuwtje gehoord onlangs? Beetje stil op dat front... Leeuwtje?

:bye:

Mariek

Geplaatst

Mariek!

kan me ontzettend goed voorstellen dat je enorm geschrokken bent..

hopelijk blijft het dan ook bij die paar druppels bloed, en anders bellen naar het ziekenhuis, dat je graag een echo wilt ter controle!

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden