Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Mariek dat zal inderdaad schrikken zijn geweest. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken want ik heb ook gelezen van een goed doorbloede baarmoedermond.

Voel je je alweer wat beter qua misselijkheid?

Liefs,

Yvonne

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey hallo,

Hier ben ik hoor, heb stilletjes meegelezen de afgelopen dagen!!!

Marieke, goed om te lezen dat je weer relaxed bent, ik zou me ook geen zorgen maken hoor, een klein bloedinkje kan er gewoon bijhoren...

Alles helemaal in orde hier, behalve een beetje gespannen borsten bijna nergens last van. Een zweempje misselijkheid, hijgen als ik pas aan het einde van de straat fiets (terwijl ik m'n hand niet omdraai voor een halve marathon), maar verder....ik mag niet klagen. Heb zaterdag nog gewoon skinny jeans én skinny rok gekocht. Ja, had wel liever al een hippe positiebroek gekocht, maar dat zeg ik nu. Moet je me straks horen als ik die buik weer achter/onder diezelfde broek/rok moet stoppen.

Ook in het ziekenhuis alles goed vandaag, stippie is al lang geen stippie meer maar een heus mensje (ventje?) van 2,6 cm, en lekker beweeglijk. Als een van jullie me kan uitleggen hoe ik een pdf ingeplakt krijg, mogen jullie meegenieten van de echo.

Ik zal me bij het overzicht even melden met nieuwe data, hoef ik niet Marieke's topic vol te kliederen ;-)

Pientje, hoe ging jij vandaag? Ook een lekkere wildebras in je buik?

Lieve groeten,

Leeuwtje

Geplaatst

Kim, Yvonne, dank voor de lieve berichtjes! Spannende tijden ook voor jullie weer. Punctie en tp. Heel veel succes, meiden. Blijf jullie volgen. Hoop dat jullie beide snel 'deze kant' op komen!

Leeuwtje! Goed van je te horen, en super dat ook jouw kleintje het goed maakt. Lekker hoor, dat bewegelijke, echt een teken van leven. Denk dat jij de enige bent van ons viertjes die nog een skinny jeans past. Ik ben voornamelijk door de misselijkheid veel meer gaan eten dan normaal. 3 kilootjes aangekomen in 2 maanden tijd, voor mij heel wat. Er is dan ook meer sprake van blub (vetrol) dan van een zwangerschapsbuikje momenteel ;-)

Geplaatst

He mede-zwangere-muts ;-)

Ben weer helemaal rustig. Op die paar druppels na verder niks meer gezien of gevoeld. Hoop dat het hier ook bij blijft, natuurlijk. Het is echt niet leuk... rood is een kleur die ik voorlopig niet in mijn onderbroek wil zien!

Heb me vandaag ingeschreven bij de kraamzorg. Moet blijkbaar voor de 12e week ivm lange wachtlijsten. Er gaat ineens een heel nieuwe wereld voor me open, haha. Positiekleding, verloskundigen, kraamzorg...

Over positiekleding gesproken, heb een mooie nette broek bij Esprit online besteld. Ben benieuwd. Die van de H&M die ik laatst had gekocht vind ik eigenlijk maar niks. Zal ook eens kijken bij Mamalicious.

p.s. waar blijven de foto's? ;-))

Geplaatst

Heb vandaag de CD-rom ontvangen van de fotograaf dus daar ga ik vanavond maar eens even mee klooien... het makkelijkste is via mijnalbum.nl geloof ik he? Ik probeer wel wat...

Ik heb van het weekend een hele mooie Noppies broek gekocht, zwart en net niet helemaal skinny, beetje recht zeg maar, met mooi kontzakken en een lage taille met zo'n ingebouwde band daar weer in zeg maar.. echt mooi model!

Verder weer eens een vreselijk brakke dag... blij dat ik thuis aan het werk ben... Hoe voel jij je nu?

Geplaatst

PS nog zo iets, heb je al bij een kinderdagverblijf oid ingeschreven? Bij ons hier in de polder is de wachttijd zelfs al een jaar namelijk... Gelukkig krijg ik voorrang omdat mijn oudste al jaren trouwe bezoeker is (nu dan op de BSO... maar dat is helemaaal ver van je bed nog)

Geplaatst

Ben benieuwd! Ja, mijnalbum.nl is wel goed, en Flickr natuurlijk ook.

Noppies... weer een nieuwe naam. Maar klinkt goed. Houd zelf ook erg van rechte modellen en lage tailles (zolang we die nog hebben...) Ben nog erg zoekende waar ik moet zijn voor positiekleding. Nooit op gelet waar die winkels zitten en nu zoek ik ze en kan ik ze niet vinden. Suggesties?

Ben ook thuis vandaag. Vanochtend ook behoorlijk brak, maar na een paar crackers gaat het weer beter. Vermoeidheid wordt gelukkig ook steeds minder, hoewel ik nog steeds bek-af ben na een dag (en na een fietstocht, en na het boodschappen doen, en na... enz enz) En nieuw: opvliegers. Krijg het soms ineens bloedheet.

Ben in de tussentijd een beetje bezig met een mini-website voor de kleine uk. Kunnen mijn moeder en broertje en vriendinnen af en toe meekijken. Mijn moeder woont op 2 uur rijden afstand, en heeft sinds kort internet ontdekt (lees: beetje mee leren omgaan). Dus die vindt het helemaal geweldig als ze af en toe naar de echo's kan kijken. Geinig.

Werkse nog! Hoop dat je je snel weer iets beter voelt. Dat brakke gevoel wordt echt vervelend op ten duur, he.

Geplaatst

Kinderdagverblijf moet ik eigenlijk ook al gaan doen. De wachtlijsten en -tijden zijn enorm hier in de stad. Maar we zijn op zoek naar een nieuw huis. Ben de stad een beetje beu. Dus weet eigenlijk nog totaal niet waar we terecht komen volgend jaar. Maar ga me toch maar vast inschrijven her en der. We kunnen ons altijd weer uitschrijven, tenslotte...

Ga jij nog een combinatietest laten doen?

Geplaatst

Nee.. hebben gisteren definitief besloten dat we het niet gaan doen, ik wil geen kansberekening en al helemaal geen vruchtwaterpunctie... We zien wel wat ons in de schoot wordt geworpen... Ik ben nog jong... nou jaaaaa...jong.... 33 is nog geen 35... we zien het wel... De vorige keer hebben we zelfs pas een echo gehad met 42 weken (was toen nog niet standaard) dus ik vind al die echo's al heel wat...

En kwa shoppen ... come on! Je woont in Amsterdam! Als ik in mijn dorp (Schagen) al kan slagen dan moet het toch daar zeker lukken! Haha...

Geplaatst

haha, jajajaja... Amsterdam heeft vast en zeker een boel leuke winkels, alleen... waar?? Overigens, als ik echt kleding nodig heb dan ga ik meestal een dag naar Alkmaar. Heb daar jaren gewoond en vind het echt een fijne winkelstad. Zal straks eens even gaan googlen en een paar adresjes opsnorren.

Wat de website betreft, ik programmeer die zelf. Maar je kan bijvoorbeeld via web-log.nl een eigen weblog maken, en daar ook je foto's enzo op kwijt.

Geplaatst

Ha dames,

Zwangerschapskleding vinden valt echt nog niet mee.....veel winkels hebben een apart hoekje ingericht waar ik anders altijd snel voorbij liep.

Mamalicious heeft hele leuke, hippe kleding! Heel toevallig vanmorgen de adressen voor Rotterdam zitten zoeken! Maar vooralsnog wacht ik nu weer een paar maanden met de aanschaf van nieuwe kleding. Althans, dat denk ik (hihi)....

Sinds ik weer aan het werk ben (1,5 week nu) wordt ik gaarder en gaarder. 's Avonds echt vroeg naar bed, en brak eruit. En argh, wat wordt het weer vroeg donker en 's ochtends kan het licht onderhand ook alweer aan. Dat wordt straks wat in de winter. In het donker en vrieskou je bedje uit met je dikke buik.....

groetjes, Nora.

Geplaatst

Fijn dat het idd bij die paar druppels is gebleven!!

Dus nu maar weer lekker gaan genieten!

Veel succes met shoppen, het lijkt me echt heerlijk om al die dingen te mogen gaan uitzoeken....hoop ook echt heel snel "jullie kant" op te komen!

liefs

Geplaatst

Hoi,

Na een tijdje wat minder frequent het forum bezocht te hebben, weer even wat bijgelezen en wat tijd om te reageren.

Hardstikke fijn te lezen dat het bij de zwangeren nog allemaal goed gaat. Het is iedereen van harte gegund. En Mariek gelukkig dat inderdaad bij een paar druppels is gebleven.

Groetjes,

Fientje

Geplaatst

Helemaal eens, Nora, vind het ook niet meevallen om zwangerschapskleding te vinden! Is er niet een website ofzo die alle adresjes per stad weergeeft (en vervolgens toont op Google Maps)? Gat in de markt! Als het er nog niet is, ga ik het misschien zelf opzetten ;-)

Het brak zijn valt een beetje tegen, he. Heb er soms ook echt genoeg van... van het brak en misselijk zijn dan, he, want het zwanger zijn is en blijft natuurlijk HELEMAAL TOP!!

Kim, heeeeeel veel succes met de punctie!! Zal vergeleken met vorige keer een eitje zijn ;-) Op naar een paar prachtige eitjes en uiteraard naar heel veel mooie bevruchtingen. Ga hard voor je duimen, meid. Lijkt me super als we je straks tips kunnen geven over positiekleding (tegen die tijd zijn we experts, haha)

Fientje, wat lees ik nu?? Bezig met een eiceldonor? Wat goed nieuws, zeg! Hoop dat het een goede match is en dat jullie snel weer kunnen beginnen. Heel veel succes!

Vandaag weer een dagje thuiswerken. Lekker.

Geplaatst

He Diaan,

Mwa....het gaat. Ben nog steeds super blij dat ik zwanger ben!!! Maar heel eerlijk... echt genieten ervan kan ik nog niet. Voel me nog steeds vrijwel de hele dag door beroerd...hoop echt dat het binnenkort zal afnemen en verdwijnen, en ik weer wat meer energie krijg en niet meer zo misselijk ben.

Hoe gaat het met jou? Al een mooi buikje zag ik in de andere topic, gaaf hoor!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Heerlijk Marieke, Gefeliciteerd! Heerlijk de hele dag met je hoofd in de wolken, geniet er maar lekker van. groet Melle:wav:

Geplaatst

hahaha, eerder de hele dag met mijn hoofd in de pot, hihihihi... maar de magische 12 weken grens zit er aan te komen, en daarmee hopelijk ook de wat fittere, misselijk-vrije dagen. En dan ga ik met volle teugen genieten!!

Geplaatst

Mariek, we zijn op dezelfde dag uitgerekend! Grappig hoor! Jouw emmie heeft natuurlijk een dag langer in het lab doorgebracht (afgezien van het logeerpartijtje in de vriezer natuurlijk hahaha) en zo komen we op dezelfde dag uit! Top! Ik voel me trouwens veel beter! gaat bij jou ook vast snel komen!

Liefs Pien

Geplaatst

Ja, leuk he!! Zo'n vermoeden hadden we al, in het begin, weet je nog? Toen we aan het rekenen gingen en die extra lab-dag en extra doordeeldag voordat de embryo wordt ingevroren gingen meetellen. Toen kwamen we er niet helemaal uit, maar tijdens de laatste echo hebben ze de kleine uk opgemeten en toen gaf de uitgerekende datum idd 21 maart aan. Vind het een PRIMA datum.

Oh, hoop inderdaad zo dat ik me snel iets beter ga voelen. Voel me nog steeds echt belabberd. Heb daar nu hoofdpijn bij gekregen ook nog. En nachtzweten. Ga er dus een beetje vanuit dat ik mijn schoonzusje achterna ga. Zij is nu 19 weken zwanger en begon zich pas weer een beetje beter te voelen rond week 15... (arghh!!!)

Fijn dat jij je weer beter voelt! Scheelt een boel.

Goed nieuws, he, van Daantje! Hoop dat ze binnenkort hier ook een topic aanmaakt. En duim heel hard dat Anne ook positief test, hoop het zo voor d'r.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ja inderdaad, moet ook steeds aan haar denken! Wordt weer tijd voor wat positieve berichten want na ons vieren is het al weer erg lang stil..

Ben vandaag trouwens weer erg brak en zelfs weer misselijk... iets te vroeg gaan juigen dus... werk dus weer eens vanuit bed... lekker met een paar kussens in mijn rug en mijn laptop op schoot... Mijn buik is trouwens bizar aan het groeien... kan als ik op mijn rug lig al echt een bal voelen... heel alien.... was ik een beetje vergeten...

Ben je ook thuis aan het werk?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden