Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He bah, dat is vervelend voor je. Begon een beetje hoop te krijgen (we gaan toch redelijk gelijk op), en nu dit bericht... en bedankt he! ;-)

Ik werk deels thuis vandaag. Moet straks naar 'de zaak' voor een paar afspraken, maar probeer de rest zoveel mogelijk thuis te doen. Zeker nu ik me niet fit voel.

Heb ook al een klein buikje, hoor. Maar zag net online een afbeelding (zal 'm proberen op te snorren) waar je toch echt wel duidelijk zag dat de kleine nog knus tussen de bekken ligt en je dus eigenlijk daar nog geen buikje van kunt hebben... Maar begreep van jou dat je baarmoeder al vrij hoog ligt. Zal ook verklaren waarop je al een kleine toeter begint te krijgen.

En ben jij ook al aangekomen?? Ik schrik van de weegschaal! Ben al ongeveer 5 kilo aangekomen. Dat is toch wat veel? Ik eet normaal best weinig, en moet nu door de misselijkheid veel vaker (en dus veel meer) eten, maar als dit zo door gaat....hellup... ben voor het eerst in mijn leven met mijn 1,80m de 70 kilo gepasseerd. Ach ja, mag eigenlijk hier totaal geen punt van maken, weet ik ook wel, maar las ergens anders weer online dat je de eerste 12 weken in principe niks hoeft aan te komen.... ?

hmmm....

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Mariek,

Ik ben ook al zoiets gegroeid hoor! Ben tijdens de behandeling al 2,5 kg aangekomen en nu sinds de positieve test ook nog zoiets! In totaal dus ook al 5 kg erbij! Ik probeer er nu ook wat meer om te denken maar al die weken dat ik zo brak was had ik toch de neiging om meer te eten.. je krijgt een beetje het gevoel dat je daar dan energie van gaat krijgen (not!)

Het maakt me verder ook niet zoveel uit hoor... maar de vorige keer was ik extreem veel (24 kg) aangekomen en heb ik veel moeite moeten doen om dat er weer af te krijgen... dat wil ik nu liever niet...

Wat ik wel een beetje lastig vind is die dikke buik... Mijn buik wordt namelijk heeeeel dik... had ik de vorige keer ook.... veel vruchtwater... redelijk groot kindje... en baarmoeder die erg hoog en naar voren ligt... Het commentaar dat je krijgt is dan niet van de lucht... "oh ben je nog maar ..... weken...het lijkt veel verder" "wat een enorme buik... elk pondje door het mondje?" "nou dat duurt niet lang meer he.... (vanaf 20 weken"

Ik kan daar zoooooo slecht tegen! Waarom vinden mensen altijd dat ze het recht hebben commentaar tegeven op de grootte van je buik? Mijn vriendin die een klein buikje had had, het nog veel erger (zorg je wel goed voor je zelf, heeft het geen groeiachterstand.... bladibladibla...)

Het zou verboden moeten worden! haha

werkze!

Geplaatst

11%2Bweeks.bmp

zwangerschap 11 weken

Probeer er nu ook meer op te letten wat en vooral hoeveel ik eet. Heb ook geen zin om zoveel aan te komen. Het moet er tenslotte ook allemaal weer af, precies wat je zegt.

Wat naar, dat commentaar! Alsof je daar op zit te wachten... weet je wat, zeg gewoon dat het een vijfling is. Dan houden ze hun mond wel. Geloven doen ze het hopelijk toch niet, maar 'point taken' (hopelijk)

Geplaatst

Hmm, grappig Marieke,

Ik ben ook 1m80. Maar als ik onder de 70 kg weeg, dan gaat het echt niet goed met mij! Ben rond de 74 kg normaal gesproken. Nu, bij ruim 18 weken weeg ik 78k kg. Vind het allemaal nog wel netjes...

Vervelend dat je je nog steeds zo naar voelt. En die hoofdpijn, die heb ik van het weekend heel erg gehad. Denk dat het te maken had met de warmte. Gisteren begon het heel even weer, maar het zakte gelukkig snel weer af.

Groetjessssssss

Geplaatst

Haha heel toevallig, ik ben ook 1.80 (of eigenlijk..1.81 vlgs mij) en ook ik ben al heeeeel lang niet onder de 70 geweest hoor... Ik ben ook wel over de 100 geweest (vorige zwangerschap... dat nooit meer!!! maar .....toen was ik al 13 kg zwaarder toen ik zwanger werd...) en uiteindelijk vorig jaar van 87 kg (mijn voor de zwangerschap gewicht) afgevallen naar 73... Toen ik aan de ICSI begon was ik 74.5 ... op de dag van de positieve test 77... en nu al 79 vanmorgen... viel me nog mee, was al weken niet op de weegschaal geweest en vreesde het ergste... Maar, vanaf nu is het wel over met het gesnaai tussendoor... ik heb weer een beetje energie (behalve vandaag dan...) en dus geen excuus meer voor chips en koekjes.. Vanaf vandaag eet ik gezond!

We zullen zien of we deze keer de schade beperkt kunnen houden...!

Geplaatst

Wat een toeval, allemaal 1,80 (ben eigenlijk ook 1,81 Pien)! Mijn gewicht normaal is rond de 65 kilo. Dan voel ik me het lekkerst. Ben vrij fijntjes gebouwd, en altijd aan de dunne kant geweest. Was tijdje zelfs nog full-time fotomodel (heeeeeel lang geleden alweer!). Nog nooit in m'n leven over de 70 kilo geweest, dus dat is echt mijn magische grens.

Maar goed om te horen dat het eigenlijk gewoon een heel normaal, fatsoenlijk gewicht is! Misschien is mijn lichaam aan het hamsteren...was ik eigenlijk te dun, en ben ik nu op een, voor een gezonde zwangerschap, normaal gewicht aan het komen.

En heb vandaag ook besloten: geen koekjes, kroketten, m&m's, toastjes etc meer, maar worteltjes, komkommer, appels & peren, kiwi's en bananen vanaf nu! Heel misschien voel ik me dan ook iets minder misselijk...

Weer een zwangere! Na Daantje, nu ook Lila. Is het jullie ook opgevallen dat er een soort golfbeweging is? In feb/maart zijn er een aantal positieve resultaten geweest, toen een tijdje niks, toen wij weer (Pien, Nora, Leeuwtje en ik), toen weer een boel negatieve testen, en nu weer 2 achter elkaar, en er zitten nog een aantal op de wachtbank. Apart he.

Hilde, vervelend he, van die hoofdpijn. Loop er nu al ruim een week mee, dagelijks in meer of mindere mate. Probeer veel vocht in te nemen, maar echt helpen doet het nog niet. Zal ook wel een fase zijn... pffff, we hebben wat te verduren, wij zwangere :cluck:

:bye:

Mariek

Geplaatst

In mijn zwangerschap per week boek staat dat je de 1e 20 weken 300 gram per week mag aankomen, de laatste 20 weken 500 gram per week. En dat is gemiddeld... Dus totaal 16 kg. Gemiddeld dus... Maar inderdaad, ik ben heel graag zwanger, super blij ermee, maar die gewichtstoename... blijft een beetje slikken... Nu al 11 kg bij 27 weken en ik gedraag me volgens mij echt qua eten.

Ach ja, volgens mij word je van moeder worden niet ècht mooier qua uiterlijk, behalve natuurlijk de serene uitstraling die je krijgt als je zwanger bent (en je voelt je wel lekker) en... de straling van geluk die je straks krijgt als je je kindje hebt (en je wel een keer goed hebt geslapen...).. Een lot wat we ook weer dapper gaan dragen :huh1:, maar dan wel met baby erbij!!!! :yeswink-1:

groetjes, niki

Geplaatst

Vanochtend officieel ontslagen bij de IVF kliniek! We gaan door naar de volgende ronde :icon_sunny:

De echo liet dit keer een bewegelijke kleine uk zien. Wat gaaf is dat, zeg! Die ampjes en beentjes, het lichaampje wat draait. We zaten echt gebiologeerd en vol verwondering naar het scherm te kijken. Zo mooi om te zien!

Dit is 1 van de echo foto's van vanochtend, waarop het hoofdje en een handje goed te zien zijn:

echo-12-weken-handjes.jpg

Hartslag was ook weer goed, 163 bpm en de kleine is nu 6,23 cm van hoofdje tot stuitje.

Ben blij!!!

Geplaatst

Hee wouw, wat een gave foto, zeg. Echt helemaal te gek. Wat groeien die kleintjes toch! En waanzinnig dat ie zo lekker lag te bewegen. Ik hoop dat mijn uk volgende week ook eens wakker is......

En over 2 weken mag je alweer!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hallo Mariek,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

En leuk/mooi de echofoto!

Ik denk dat je een meisje krijgt, want ze zeggen bij een hoge hartslag 150/160 het een meisje word en lager dan dat een jongen.

http://babyplaza.be/zwangerschap/docs/index.php?story=zs012

Geniet van je zwangerschap!

Gr, Claudia

Geplaatst

hey wat een mooi plaatje daar van de baby

en nu echt weg bij de ivf afdeling

geweldig zeg

ik moet nog even wachten

ben nu in week 5 en vind het allemaal superspannend

morgen weer voor bloedtest ( laat gelijk weten als ik wat weet hoor!)

en over aankomen

ik val juist af

ben al 3 kilo kwijt notabene

lol nou mocht er nog wel wat af

dus das geen probleem heb nog genoeg vet reserves hahaha

mijn eten is ook gewoon gebleven ( ja wat meer tussendoortjes tegen de misselijkheid maar dat hou ik op droge crackers en appeltjes )

dus hm??? nou ja als ik maar niet blijft afvallen komp ut vast wel goed LOL

Geplaatst

Hoi Marieke!

Heb net even je weblog bekeken en even een berichtje geplaatst in je gastenboek. Dan hoef je je niet af te vragen wie Kim nou weer is :glasses1:

Mooie foto's ook trouwens van de echos!!

Geplaatst

Mariek,

wat eeh mooie foto en goed nieuws dat je de ivf-kliniek mag verlaten. Wat lijkt me dat een verademing om dat hoofdstuk te kunnen afsluiten (iig in de praktijk). Veel geluk toegewenst.

gr. Stéphanie

Geplaatst

Toch even mijn zorgen van me af schrijven...heb alweer 2 slechte nachten achter de rug, dat ik wakker werd met pijn in mijn buik. Ken die pijn wel... is mijn nier.

Ik heb een zogenaamde bekkennier. Is een genetische afwijking waar ik pas op mijn 20e achter kwam. Op zich niks bijzonders. Iemand anders in mijn familie moet het dus ook hebben gehad, maar niemand weet er van. Normaal gesproken kom je er ook niet achter. Het kan namelijk geen kwaad.

Maar ik voelde tijdens een kampeervakantie, al buikslapende op mijn dunne matje, dat er iets zat, daar in mijn buik, net onder mijn navel. Terug in NL zijn ze er dus via echo's achter gekomen dat het een nier is.

Andere onderzoeken (toen ik 30 was) toonden aan dat de nier kleiner is dan normaal en slechts 20% van de totale nierfunctie voor zijn rekening neemt. Dit zou kunnen komen door de acute nierontsteking die ik had toen ik 26 was, maar daar zullen we nooit achter komen. Wel zijn ze er achter gekomen dat het een nier is met 2 systemen (om de boel nog even interessanter te maken). Eigenlijk is het tijdens de verdeling van de cellen in de embryo-fase de bedoeling dat de nier zich splitst in tweeen. Dit gebeurt namelijk normaal gesproken. Echter, mijn nier was al een keer gesplits, mijn linker zit netjes waar die moet zitten, maar die rechter, toch een beetje van slag tijdens de eerste paar weken van mijn bestaan, ging zich opnieuw splitsen. Zonder succes overigens, anders had ik nu 3 nieren gehad. Maar helaas wel genoeg gelukt om ervoor te zorgen dat deze nier dus 2 aparte systemen heeft voor aanvoer en afvoer.

Een van de afvoersystemen is nooit goed afgerond, is meer een stompje geworden. En dit stompje, deze onafgemaakte afvoer van afvalstoffen (o.a. urine), raakt soms verstopt. En dat doet pijn. Geen reden tot paniek, tenzij er een ontsteking optreedt.

Echter, nu ben ik zwanger. En begint mijn buikje al een beetje te groeien. Precies op de plek waar mijn nier is, namelijk onder mijn navel. De nier zal dus weggedrukt moeten worden, terug naar boven. En dit kan complicaties veroorzaken. De aan- en afvloeisystemen kunnen bekneld raken.

En verdorie... als ik nu alweer echt pijn voel...dan is er dus nu al iets mis. Veel en veel eerder dan ik had verwacht en gehoopt. Ik maak me dus best zorgen.

Als ik komende nacht weer last heb dan ga ik toch maar eens de verloskundige bellen. Misschien wordt het nu al tijd voor de buikecho, van zowel mijn baarmoeder als nier en alles eromheen. Dit staat sowieso op het programma, maar eigenlijk pas over een paar maanden.

liefs van een beetje bezorgde Mariek

Geplaatst

He wat vervelend Marieke! Kan me voorstellen dat je je daar wel ongerust overmaakt.

Is het niet zo dat je met meer drinken er voor kan zorgen dat de verstopping weg gaat?

Want wat ik wel heb begrepen, is dat je als zwangere eigenlijk boven op die 1,5/2 liter nog eens 1,5 liter zou moeten drinken. Het vruchtwater wordt geloof ik ook elke 4 uur verschoond.....

Ik zou inderdaad gewoon de verloskundige bellen als je het niet vertrouwt!

Groetjessssssss

Geplaatst

Hilde, dank je, voor je lieve berichtje!

Ik hoop zo dat de pijn vannacht weg blijft. Die nier... ik reageer er best paniekerig op. Zoals ik al schreef heb ik ooit een acute nierontsteking gehad. Dat was zo ongelooflijk pijnlijk, zo'n traumatische ervaring, dat wil ik echt NOOIT weer.

Dat vele water drinken doe ik sindsdien trouw. Ook cranberry sapjes en pillen. Het is onderdeel van mijn dieet geworden.

Wat een leuk feitje weer, dat het vruchtwater elke 4 uur wordt verschoond. Het blijft allemaal heel wonderlijk he.

Hoe gaat het verder met jou?? Voel je je goed? Mooi buikje heb je al, hoor. Zag het net in de andere topic. Heel bescheiden bolletje ;-)

Geplaatst

Gatsie Mariek,

Kan me voorstellen dat je baalt! Zou inderdaad maar even met de verloskundige overleggen.. Hoop dat je vannacht wat beter slaapt..

Denk aan je..

Lfs Pien

Geplaatst

He meis,

Ga morgen ook zeker de vk bellen als ik weer zo'n nacht heb. Hoop zo dat het niet nodig is.

Hoe gaat het met jou? Voel je je al iets minder misselijk? Ik heb er nog steeds wel last van. Vooral 's avonds en 's nachts en kort na het eten. Nog even doorbikkelen ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

We waren tegelijk aan het posten..! Ik ben niet meer misselijk (wel vaak brandend maagzuur) maar wel nog erg snel moe... Kom nu wel weer zonder instorten de dag door maar ben ´s avonds weinig waard...

Succes vannacht!

Liefs

Geplaatst

Getverdikkeme Mariek, ik hoop dat de pijn snel minder word, en je een goed nachtje kan slapen.

Maar bij twijvel de VK bellen he?!!!!!!

Sterkte meis en een dikke knuffel

Liefs Diana

Geplaatst

He meiden,

Gelukkig, vannacht was een goede nacht. Heb er een extra kussen bij gedaan, slaap dus iets meer rechtop, dat scheelt een boel. Geen pijn, niks gevoel... pffffff.... :icon_thumleft:

En heb gisteravond laat niet meer gegeten, misschien helpt dat ook.

Pien, hetzelfde hier. Kom de dag prima door, maar lig 's avonds te knikkebollen op de bank. Al een hele verbetering tov een maand geleden! Nu is het meer genieten. Hoef ook niet meer zoveel te eten om de misselijkheid te onderdrukken. Ben meteen weer een kilo of twee afgevallen. Buikje (of eigenlijk 'blub') is ook weer verdwenen. Begint nu meer op een heel klein zwangerschapsbuikje te lijken ipv een grote vetrol, hihi.

Mijn baarmoeder zit dan ook nog diep weggedoken. Ander verhaal dan bij jou. Zou dat met het feit hebben te maken dat je al een keer zwanger bent geweest? Je kunt je kindje straks waarschijnlijk veel eerder voelen, bofkont.

Diana, hoe gaat het met jou? Nog veel last van kwaaltjes? Wat een prachtige foto op Hyves van jou in je trouwjurk!

Mariek

Geplaatst

Fijn dat je vannacht wel goed hebt geslapen!!!

Hier gaat het allemaal wel oke. Voel soms de boel in mijn buik flink samen trekken, maar dat zal er allemaal wel bij horen.

We genieten van het gespartel in mijn buik en spelen af en toe al wat met de kleine. De plokjes worden zo nu en dan ook al wat duidelijker. Leuk hoor!!!

Ik merk zelf wel dat ik het beter voel als ik mijn hand op mijn buik leg.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Mariek,

Dank je wel voor je compliment over mijn foto! Stiekem ben ik er zelf ook heel erg trots op, heb altijd beweerd dat een maatje meer ook mooi kan zijn, en dat heb ik die dag wel bewezen, hihihi, arrogant he?!:toothy10:

Verders gaat het hier wel redelijk, maar echt genieten van de zwangerschap, nou nee dat zit er helaas niet in. Kan er soms stevig van balen, maar ik denk dan maar, och ik ben zwanger geraakt, wat zeur ik nou....

Hoe gaat het nu met jou? Geen last meer gehad? En de misselijkheid nog steeds onder controle? fijn he als dat afzakt?

Liefs Diana

Geplaatst

Dat heb je absoluut bewezen, Diana!!

Jammer dat je niet echt kunt genieten van de zwangerschap. Moet eerlijk zeggen dat het mij ook wel een beetje tegenvalt allemaal, tot nu toe. Had gisteren echt een baal-dag. Zo'n stomme uitslag van de prenatale screening en ben de avondmisselijkheid en -brakheid zo zat inmiddels... Het huilen stond me nader dan het lachen.

Moet elke keer denken aan een ex-collega. Is was toen nog een groentje. Zij zwanger van de tweede. Ik helemaal blij voor haar en zij zei droogjes 'nou, zo'n pretje is het anders niet. zwanger zijn is helemaal niet zo leuk'. Vond dat toen een beetje een vreemde uitspraak... maar nu begrijp ik 'm volledig!

Tot nu toe dan, he. Ik hoop en duim nog steeds dat straks de misselijkheid echt een keer over is en ik weer veel energie krijg en me helemaal goed ga voelen.

Gelukkig geen last meer van mijn nier. Hele zorg minder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden