Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha we zijn wel een brak stelletje he hier... Ook ik ben nog lang niet de oude, maar dan blijkt ook maar weer dat de ene zwangerschap de andere niet is want de vorige was een eitje in mijn geval.. Of het het verschil jongen vs. meisje is of natuurlijk vs IVF weet ik natuurlijk nog niet, maar het is in ieder geval niet met elkaar te vergelijken... Ach.. Ik denk maar zo... zolang de bevalling ook totaal anders is (en dat kan alleen maar de goede kant op, erger kan bijna niet...) hoor je mij niet (te veel) klagen..

Sterkte met alles!

Liefs Pien

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo leuk! Ik heb een fetal doppler van een goede vriendin gekregen. Een apparaatje waarmee je de hartslag van je kleine kunt horen. Vanochtend geprobeerd en ja hoor, heel zachtjes hoorden we het hartje!! :icon_sunny:

Echt een aanrader!

(Mijn vriendin importeert rechtstreeks uit China de apparaatjes. Ze heeft 2 kindjes en heeft stad en land afgezocht destijds op zoek naar een doppler voor haarzelf. Kon nergens een goede vinden, of ze waren heel duur, en is toen heel ondernemend zelf op zoek gegaan naar de fabrikant van de doppler. Kleinschalig, meer als hobby dan iets anders, haalt ze nu af en toe een lading direct van de fabrikant uit China en verkoopt ze dan via Marktplaats of via via.

Mocht het jullie ook leuk lijken om eentje in huis te hebben en af en toe naar het hartje van je kindje te luisteren, stuur een pb-tje. Dan kan ik jullie in contact brengen met haar.)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hoi Marieke,

Hoe gaat het nu?

Ik heb ook sinds een paar weken een doppler. Helemaal waanzinnig! Ik vind het hartje nu binnen een paar seconden gevonden. Het geeft me een goed gevoel om het te horen kloppen. Ik heb nu een beetje een rotweekend en dan is dat zo geruststellend. Volgens mijn gynaecoloog kan het ook helemaal geen kwaad. Het is eerder het psychologische aspect waar zij niet zo blij mee zijn.....hij heeft heel wat vrouwen op de poli gehad die het hartje niet konden vinden....

Succes met het vervolgonderzoek. Het worden spannende weken!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hmmm het lijkt me ook wel heel leuk, maar ik ben toch een beetje bang dat ik iedere keer als ik het niet meteen kan vinden een panic attack krijg... Ik denk er nog even over na... :-)

Hoe is het verder meiden? Hier alles ok, voel me steeds beter, wel wat last van mijn bekken dus hoop niet dat dat veel erger wordt want daar vind ik het nog veel te vroeg voor.. (vorige keer op het einde en de maanden erna best veel last van gehad.. daarna veel op de sportschool speciale oefeningen gedaan om de boel wat te versterken... had gehoopt dat dat zou helpen.. we shall see)

Wat wel heel leuk is.. Ik kan de kleine al voelen! Vorige keer tot week 21 geduld moeten hebben maar nu zijn de vlindertjes en belletjes nu al voelbaar.. nog niet iedere dag.. maar ben er nu wel zeker van dat het de kleine is... zoooo gaaf!

Tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Pien, wat super dat je de kleine al kunt voelen!!! Voordeel van 'voor' dragen, he.

Ik probeer elke avond en ochtend in bed even of ik al iets kan voelen. Maar tot nu toe nog niet. Heb het idee dat mijn kleine juist achter ligt. De buikecho tijdens de screening bevestigde dat ook. Ze moest echt diep graven, zeg maar, om de kleine te zien.

Wel vervelend van de bekken. Kan je die oefeningen nu misschien ook weer gaan doen?

Voel me ook steeds beter. Weinig last meer van misselijkheid, joehoe! En ook de hoofdpijn is stukken minder. Wel nog steeds vreselijk buiten adem bij de minste geringste inspanning. Mijn hart gaat dan als een gek tekeer. Maar schijnt dat we ook een liter extra bloed hebben nu, dus kan me ook wel voorstellen dat je hart dan harder moet pompen.

Die doppler is echt een aanrader. Leuk he, Nora!

Je moet er alleen inderdaad wel tegen kunnen dat je af en toe het hartje niet kunt vinden en dus die keer niks hoort. Haha, kan me voorstellen dat de gynaecoloog af en toe baalt van de gestresste zwangere kipjes die op de praktijk verschijnen!

Moet zeggen, ik heb nog moeite met het vinden van het hartje, maar mijn vriend heeft 'm zo te pakken (voelt ie zich zo trots als een pauw). Geeft hem ook een goed gevoel. We luisteren lang niet elke dag. Zo om de paar dagen. Vooral nu nog heel leuk, omdat we de kleine nog niet kunnen voelen.

Tot snel!

liefs,

Marieke

p.s. Nora, zit jij ook op hyves?

Geplaatst

Grappig dat je dat zegt, Mariek, van dat je het nu nog niet voelt.

Ik zei vandaag net tegen mijn mannetje: ik kijk nu veel minder uit naar het bezoek aan de verloskundige dan de andere keren, omdat ik inderdaad de kleine al wel voel spartelen. Ik heb de bevestiging niet meer zo nodig van dat ik echt zwanger ben.

En Pien, het is inderdaad gaaf he? Om het zo te voelen. Ik voel nu af en toe ook echt plokjes als ik geen hand op de buik heb. Heel bijzonder. Mijn man heeft alleen nog maar gevoeld dat de kleine zich onder zijn hand schurkt. Vanmorgen voelde ik ook weer wat plokjes, maar dat voelde hij niet... Tja.... komt nog wel!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Heee Mariek,

Goed om te lezen dat je je wat beter voelt, hier gaat het ook goed hoor! Bekken was toen ik een paar dagen veel had gestaan en gaat nu weer beter gelukkig.. Moet er wel om denken dat ik op tijd naar bed ga maar dan is er verder weinig aan de hand.. Zie je erg op tegen de punctie of valt het mee? Dat is volgende week al toch? Spannend hoor!

Leuk ook om nu een gezicht bij je naam te hebben! Leuke foto's op je hyve! En ook een leuke vent!

Werk ze!

Liefs Pien

Geplaatst

Pientje, gelukkig dat het weer wat beter gaat met de bekken. Lijkt me vervelende pijn.

En ja, leuk he, om nu via hyves een beeld te krijgen van elkaar! Mooi kereltje (zoontje bedoel ik, voordat je denkt dat ik je echte kerel bedoel ;-) heb je ook, wat een schatje.

Nee, zie gek genoeg niet eens op tegen de vruchtwaterpunctie. Volgens mij zo over, en we willen het gewoon echt zeker weten. Geen twijfels. Daarnaast voel ik me goed en rustig. Heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat met onze kleine uk en dat we een goed resultaat terug zullen krijgen.

Hilde, dat tegen de hand aan gaan liggen lijkt me echt zo vreselijk leuk! Hoop dat die tijd voor ons ook snel aanbreekt.

Vandaag weer bij de VK geweest. Alles was goed. Bloeddruk is nu 125/70, en dat was prima. Hartje weer gehoord, het blijft zo'n mooi geluid!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee Marieke,

Succes volgende week. Fijn dat je er een goed gevoel over hebt. Ik denk altijd maar dat je echt op je gevoel kunt afgaan. Nu helemaal, als jonge mama.

Ik heb vandaag een pretecho gehad. De kleine voor het laatst met 10 weken gezien dus het was echt helemaal geweldig om te zien hoe groot hij of zij al is geworden. Prachtig! Ik ben er nog helemaal beduusd van.....meer over de echo in mijn eigen topic.

Nee, ik zit niet op Hyves. Ik heb tig uitnodigingen afgeslagen. Ik ben er een beetje te lui voor.....ik vind het nu wel jammer. Ik zou wel eens foto's van jullie willen zien.

Vanaf morgen ben ik lekker een weekje weg. Dus tot later.

Groeten, Nora.

Geplaatst

Mariek,

Ik heb het ok al in een ander topic geschreven, maar heel veel succes morgen met de vruchtwaterpunctie!

Zie je er tegenop? Ik hoop dat je snel een hele goede uitslag krijgt!

Liefs Diana

Geplaatst

Dank je, Diana!

Merk dat ik er de laatste dagen meer aan denk. Zie er niet tegenop. Maar het zijn stomme dingen die als flarden mijn gedachten binnenschieten, zoals 'wat als de kleine weer heel bewegelijk is... als de uk de naald maar niet raakt!' of die nier van me, als die maar niet in de weg ligt of wordt aangeprikt... lijkt me ook niet zo'n goed idee...

Maar hoor van verschillende kanten dat de procedure zelf zo over is en dat je amper iets voelt. Vergeleken met de punctie in februari zal dit een eitje zijn ;-)

Laat morgen zeker even weten hoe het is gegaan!

:bye:

Mariek

Geplaatst

Hoi meiden,

De punctie is goed verlopen. We waren als eerste aan de beurt. Heel aardig team van 3 vrouwen, voelde me meteen op mijn gemak.

De punctie zelf stelt niet zoveel voor. Je voelt de prik door je huid en daarna een beetje ongemakkelijk gevoel als de naald er goed en wel inzit, maar dat was het dan ook. Binnen een paar minuten is het allemaal gedaan.

Wel heel leuk om de kleine uk weer even te zien!

Ga nu weer terug naar de bank, moet eigenlijk de hele dag plat...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Das fijn dat de punctie goed verlopen is, nu maar goed rusten en wachten op de uitslag.

Hoelang duurt het voor je de uitslag heb??

Liefs Renaat

Geplaatst

Goed luisteren naar het verpleegkundig personeel!

Lekker dat het is meegevallen. En nu nog veel succes de volgende 'wachtweken' door.

Groetjesssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Fijn om te horen dat alles goed gegaan is Mariek!

Nu maar wachten op de uitslag. Ik kan mij herinneren dat je zei dat het vrij snel zou zijn?

Liefs Diana

Geplaatst

Fijn dat het goed is gegaan. Ik vond het ook reuze meevallen. Ik heb zelf 3 dagen rustig aan gedaan (bank en om de bank heen zeg maar). Nu het wachten op de uitslag. Gelukkig gaat het sneller dan bij ons.

Geplaatst

Heb vandaag ook nog vrij geboekt, Es. Leek mij ook beter om het een aantal dagen rustig aan te doen. Geen onnodige risico's nemen....

We kunnen de uitslag tussen 2 en 3 weken verwachten. Afhankelijk van de kweek blijkbaar. Als de kweek de benodigde groei/ontwikkeling laat zien, dan kunnen ze het daadwerkelijke onderzoek doen. Ik word dan 's middags gebeld met de uitslag.

Spannende weken weer!!

Geplaatst

Hee dat is vreemd, gisteren een lang bericht naar je getypt en nu zie ik het niet staan.. Strange! Hoop dat je je nog steeds goed voelt en dat het allemaal is meegevallen? Ik hoop dat je maar snel een goed uitslag mag ontvangen!

Was een paar dagen weg voor mijn werk en was zoo benieuwd hoe het was gegaan! Goed om te horen dat de punctie zelf meeviel!

Ik ben vandaag weer even bij de VK geweest.. had vrij veel buikpijn de laatste week dus ook weer even een echo gehad... alles was prima en de kleine was flink gegroeid!

Tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

He Pien!

Vervelend van de buikpijn. Kon de VK er iets over zeggen, waarom dat is? Wel leuk die echo, even weer een blik op je kleine!

Heb er de laatste dagen ook meer last van, buikpijn. Steekjes en trekkend gevoel. Maar begin nu ook echt een klein bolletje te krijgen, dus schrijf het maar toe aan bandenpijn. Maar is soms wel een beetje eng...kan me goed voorstellen dat als je veel buikpijn hebt dat je dan zeker wilt weten dat het allemaal nog goed is.

Wat dat betreft hebben wij best veel geruststelling aan de doppler. Elke avond luisteren we nu even naar het hartje.

tot gauw weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ja het is ook wel een beetje vreemd, het is nl geen bandenpijn vlgs mij want dat heb ik ook wel maar dat voelt heel anders...

Het voelt een beetje alsof het mijn eierstok is, daar heb ik door de endometriose wel vaker last van, en dat voelt een beetje hetzelfde (zelfde plek in ieder geval) maar het kan niet van de endometriose komen want daar zou je door de hormonen geen last van moeten hebben.

Ik merk wel dat het erger is als ik moe ben of druk ben geweest dus ik probeer er maar een beetje rekening mee te houden. De VK wist het ook niet echt, ze zag niks op de echo, en gaf aan dat als ik dat wilde ze me naar de gyn zou doorverwijzen.. Daar wacht ik nog even mee, ik maak me niet echt zorgen dat het iets ernstigs is namelijk..

We hebben wel eindelijk vakantie geboekt! Volgende week vrijdag gaan we lekker voor 2 weken naar Florida, we hebben een camper gehuurd en gaan rondtrekken...! Heel veel zin in...

Nou... ik ga maar weer eens aan het werk!

Liefs,

Pien

Geplaatst

Nou, dat is toevallig. Ook wij zaten te denken aan een vakantie in Florida. Goede vriendin van me is gisteren vertrokken daarheen. Populaire bestemming aan het worden (zeker met die dollarkoers!) ;-) Lekker, hoor.

Hopelijk tijdelijke pijn voor je. Misschien moeten de eierstokken ook wel een beetje opzij worden geduwd, en trekt dat extra bij jou ivm de endometriose. Hoop dat het snel minder wordt. En goed dat je op je gevoel vertrouwt. Volgens mij worden wij zwangere mutsen extra intuitief. Voelen we dondersgoed aan wanneer het echt mis is.

Merk ook, als ik een dag veel in de weer ben geweest (vooral ook file rijden) dan heb ik meer pijntjes en steken dan normaal. Vandaag is zo'n dag. Maar maak me ook geen zorgen. Ben wel begonnen met mijn buik en borsten insmeren met olie 2 keer per dag. Alles wordt flink groter...

Las net je bevallingsverhaal. Brrr... moet daar nog even niet aan denken! Maar we hebben gelukkig nog even!!

Geplaatst

Pien, wauw 2 weken florida, hmmmm, ik ben jaloers, klinkt heerlijk!

Helaas voor een vakantie nog even tot februari wachten (schiet ook al op)

Mariek, zo te horen gaat het allemaal voorspoedig met de zwangerschap? Op de buikpijn(tjes) na dan?!

Liefs Diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden