Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden, gaat inderdaad al beter hoor.. Voel het nog af en toe en merk ook dat het erger is als ik moe ben.. Misschien moet ik gewoon iets minder druk doen.... ben een beetje workaholic geloof ik...

En die bevalling..tsja... hoop dat het deze keer beter gaat en anders heb ik het er nog steeds voor over hoor... daarna is het namelijk zoooo gaaf! Heb echt zoveel zin in weer een babietje...!

Goed weekend allemaal!

Liefs Pien

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Diana, ja, het gaat prima. Wel behoorlijk last van bandenpijn, maar is ook mijn eerste, dus misschien dat je er dan meer last van hebt al zo vroeg... vooral 's avonds na het eten, pfff...

Maar veel belangrijker: hoe gaat het met jou??? Jij begint al aardig in de buurt te komen van de poepbevalling (haha, sorry, maar zat net de verhalen over de bevalling - jouw topic ;-) - te lezen)

Begin me nu pas echt zwanger te voelen. Op de leuke manier. Begin er zo van te genieten, het hele idee van zo'n klein mensje in je! Met een eigen hartslag en vingertjes met nageltjes die vrolijk speelt met de navelstreng. Zo bijzonder allemaal!!

Geplaatst

Hee Marieke,

Fijn dat de punctie is meegevallen! Houd je het wachten nog een beetje vol?

Hoeveel kilo zijn jullie inmiddels al aangekomen? Ik ga nu richting de 5 kilo, en vind dat eigenlijk wel veel. En zoveel snoep ik nu ook weer niet.....

Groetjes, Nora.

Geplaatst

He Nora!

Het wachten is goed vol te houden, gelukkig. Eerste week zit er al weer bijna op. Vermoed dat ik volgende week ook nog wel doorkom en dan wordt het spannend. Dan kan ik elk moment gebeld worden met de uitslag. Hoop zo op goed nieuws...

Hoe gaat het met jou? Hoe voel je je tegenwoordig? Nog last van kwaaltjes (bandenpijntjes, dat soort dingen)?

En tja, de kilo's... ik schrik er ook best van. Ben al ruim 6 kilo aangekomen. Vind dat ook wel veel, maar lees ook dat het totaal geen uitzondering is als je 18-30 kilo aankomt (en dit zijn BN-ers uit het boekje 'Supermom stijlgids'!).

Volgens mij is 5 kilo prima, hoor!

Dit is een leuke site om de -gemiddelde- aanbevolen gewichtstoename voor je zwangerschap te berekenen: http://www.babybytes.nl/encyclopedie/G/Gewichtstoename/

Volgens dit rekenmodel mag ik in totaal 22 kilo aankomen, en zit ik nu precies op het juiste gewicht. Waarschijnlijk jij ook ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey, wat leuk, zie nu die babysite voor het eerst, superleuke info.

Ik heb het nogal druk, dus ben ik hier maar af & toe....

Hier gaat alles goed, vandaag de 16 wk check, het hartje klopt, al beweegt ons kleintje zoveel, dat de hartslag ook door de VK lastig te vangen is... Voel me verder super goed.

Wat het gewicht betreft: ik ben bijna 2 kilo aangekomen, volgens het schema prima. Ik mag richting 80 kg maar daar moet ik echt nog even niet aan denken, haha...

Succes met het wachten! Liefs, Leeuwtje.

Geplaatst

Ha Marieke,

Wow, ik weet niet of die babysite wel zo klopt qua gewicht. Ik zou maar liefst 22 kilo aan mogen komen. Volgens mijn gyn is dat 'slechts' 14 kilo. Dat verschilt dus nogal. Nou ja, we zien het wel. Ik prop mezelf niet vol en eet (vrij) gezond.

Net ook even de bevallingsverhalen zitten lezen.......jeetje, dat wordt nog wat! Ik heb mezelf nu opgegeven voor zwangerschapsyoga. Ik ben benieuwd.....

Hoe is het trouwens met de 'nierpijn'? En wanneer heb je je 20 weken echo?

Groeten, Nora.

Geplaatst

Ik denk dat het rekenmodel een beetje van slag was de eerste keer dat ik het deed. Ik mocht toen namelijk ook 22 kilo aankomen. Maar ik heb het vandaag nog een keer gedaan (goed opletten dat je een punt gebruikt bij lengte, dus echt 1.81 invult en niet 181 of 1,81) en nu mocht ik nog maar 15 kilo aankomen. Dat klinkt wat logischer!

Zo ziet mijn schema eruit:

gewicht.jpg

Leeuwtje, die 2 kilo van jou zijn écht netjes. Ben jaloers!

Ik heb me ook opgegeven voor zwangerschapsyoga. We belanden echt in een andere wereld, haha!

De nierpijn is weer helemaal weg. Geen last meer van gehad. Waarschijnlijk zat ie even een tijdje knel en is het toen netjes opzij geschoven. Gelukkig maar!

Hebben jullie nog last van bandenpijn?

Geplaatst

Hee Marieke,

Ik kom nu ook uit op 15 kilo. Ik zal straks weer eens op de weegschaal gaan staan; het verschilt toch een beetje per dag. Soms heb ik last van, volgens mij, bandenpijn. Een zeurderig gevoel in mijn onderbuik. Vorige week nog, maar nu is het weer helemaal weg. Daarvoor in de plaats heb ik plots andere dingen: obstipatie (heel fijn), vannacht enorme kramp in mijn linkerkuit (gelukkig was ik al door mijn moeder gewaarschuwd dat dit kon gebeuren) en ik zit wat minder comfortabel op de fiets. Ik krijg dan een enorme druk op mijn blaas. De hele fietstocht naar en terug van mijn werk voelt het alsof ik ontzettend nodig naar de wc moet........

Groeten, Nora.

Geplaatst

Heeeeeel herkenbaar, het fiets/blaas/ontzettend-nodig-naar-de-wc moeten verhaal!

Die kramp lijkt me heel vervelend. Is dat iets wat we allemaal kunnen verwachten? Heb er nog niet eerder over gehoord.

Geplaatst

Haai Meiden (poging 3, de boel loopt steeds vast als ik net een bericht heb getypt... :tearyeyed:)

Hier alles OK, tussen de bedrijven door (wassen, werken laatste vakantie- inkopen doen) even hier buurten. Na een paar dagen voor mijn werk op pad eindelijk bijna vakantie! Vind de laatste dag altijd een beetje irritant maar morgen om deze tijd zitten we lekker in het vliegtuig!

Verder gaat het best goed, nog steeds wel snel moe en af en toe buikpijn, maar over het algemeen best te doen!

Heel veel succes allemaal hier, Mariek succes met name met wachten op je uitslag, ik heb er het volste vertrouwen in dat dat helemaal goed gaat komen hoor!

En als ik terugkom kunnen we gaan aftellen voor de 20 weken echo's! Heel spannend weer allemaal... Wat gaat het in ene hard dan he.. zijn we al weer op de helft..

Ik groei trouwens explosief op het moment en zal op vakantie ook eindelijk eens een buikfoto laten maken!

Enne.. nog even een tip van deze ouwe moeke... als je veel last van kuitkramp hebt... iedere dag een banaan eten.. het komt namelijk door een tekort aan kalium of magnesium oid en het helpt echt... Ik ging de vorige keer toen ik daar mee begon van 3 keer per nacht naar 2 keer per week....! En dat is een stuk beter te handelen... nu nog helemaal niet gehad, maar ik ben dan ook meteen aan de bananen gegaan..

Tot snel!

Veel liefs,

Pien

Geplaatst

He Pien!

Fijn dat alles zo goed gaat. Heel heel veel plezier in Florida!! Lekker van genieten!

Ik hoop ook zo dat de uitslag goed is. Begin nu toch wel een beetje te zenuwen... Maar ga er ook nog steeds vanuit dat we goed nieuws te horen zullen krijgen. Nog een kleine week wachten...

Ik eet sowieso elke dag een banaan, misschien dat ik daarom nog geen last heb van krampen... waar een banaan al niet goed voor is!

Hebben jullie allemaal de 20 weken echo al ingepland? Ik heb er nog niks over gehoord. Van mijn vk niet, en van het zh ook niet. Of is dit iets wat je zelf moet regelen?

En ja, het gaat ineens best hard he! Ik kan de kleine volgens mij nu ook voelen!!! Voel af en toe een plokje. Weet bijna zeker dat het de uk is. Zo leuk!

Pien, enjoy nogmaals!!! Tot na je vakantie.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Leuk he, dat geplok en gedraai in je buik?

Het voelt soms net of je met een vaartje over een verkeersdrempeltje rijdt, terwijl je gewoon lekker in de stoel zit. Vind het heerlijk dat leven in mijn buik!!!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Hoi!

Ik voel nu ook af en toe gekriebel in mijn buik, met name aan de rechterkant. Ik denk dat dat de kleine is! Heel bijzonder!

Toen ik weken geleden bij de gyn was, heeft hij aangegeven wanneer hij wilde dat mijn 20 weken echo plaatsvond. Ik heb daar toen zelf een afspraak voor gemaakt. Ik moet nu nog 4 weken wachten.......zucht. Ik snap niet waarom een 20 weken echo op bijna 22 weken moet plaatsvinden?! Nou ja, nog een maandje en dan weten we het geslacht. Ik ben zo benieuwd! Bijna iedereen denkt dat het jongen is; allereerst omdat ik ben uitgerekend op de verjaardag van mijn man, maar ook omdat mijn buik naar voren groeit....

Fijn weekend.

groetjes, Nora.

Geplaatst

Leuk, Hilde en Nora, dat gekriebel in je buik. Echt apart gevoel he. Het hele idee dat het de voetjes of handjes zijn van je kleine die je voelt.... Ik vind het nog steeds zo wonderlijk.

Spannende week voor ons. We kunnen vanaf vandaag gebeld worden door het zh met de uitslag van de vruchtwaterpunctie. Ook al zijn we beide rationeel denkende mensen en weten we dat er 299 op 300 kans is dat de uitslag goed zal zijn... toch slaat mijn hart soms een slag over als ik aan het telefoontje denk. Als het maar goed nieuws is...alsjeblief laat het goed nieuws zijn.

Geplaatst

Vast wel Mariek! Heb je nog een beetje afleiding deze week, of zit dat er niet in???

Ik dacht gisteren zelfs al een plokje aan de buitenkant van mijn buik te zien. Maar eh, misschien was dat ook wel wishfull thinking.

We gaan zo weer horen wat de verloskundige er van zegt.

Groetjesssssssssssssssssssss

Gast estrhalita
Geplaatst

Succes deze week Mariek en ik duim voor je dat het goed nieuws is. Er worden per jaar maar ongeveer 200 kindjes met Down geboren dus dan zie je maar weer dat de kans echt heel klein is joh.

Ove rde 20 weken echo. Ik moest alles zelf regelen. Maar anders bel je je vk toch even.

Geplaatst

Hee Mariek en de rest!

Even een berichtje uit Florida! We hebben vanavond Wifi op de camping en we hebben de laptop mee voor dvdtjes, dus ik kan zowaar even internetten! Ook even het thuisfront gemailt want mijn gsm is gestorven dus ik kan niet smsen, en toen kon ik het niet laten ook even hier te kijken. Was benieuwd of je al wat gehoord had Mariek, maar dus niet.. Ik duim voor je hoor, het zal heus wel goed zijn, maar vooral ook dat je snel zekerheid hebt!

Hier alles prima, wel erg warm, en die combi met een zwangerschap, een verkoudheid (vind je het gek met al die airco´s hier) en nog een staartje jetlag maakt me wel erg brak... ach,.dan maar een iets rustiger tempo aanhouden..

Het weer is in ieder geval super, het land echt prachtig en de mensen vreselijk aardig... Ik wil hier zeker nog eens terug! We zakken nu af langs de westkust, richting de everglades, dan willen we de keys op, een dagje naar Miami en dan langs het oosten terug om de laatste paar dagen in Orlando te zijn en nog een of twee parken mee te pakken..

Het beste allemaal hier, Mariek, ik denk aan je, en tot snel!

Liefs Pien

Geplaatst

Vanmiddag gebeld door het ziekenhuis met de uitslag van de vruchtwaterpunctie: alles is goed! Ze hebben geen afwijkingen gevonden. Ik stond helemaal te trillen na het telefoontje... leefde toch in behoorlijke spanning. Maar gelukkig, ook dit hoofdstuk kunnen we weer afsluiten!

Zo blij dat het allemaal goed is!!!

liefs,

Mariek

p.s. Pientje, geniet nog van Florida!

Gast estrhalita
Geplaatst

Super nieuws gefeliciteerd. En nu gaan genieten he

Geplaatst

Mariek,

Ook van mij nog even een felicitatie met goede uitslag.

Gewoon gaan genieten, nu !!!

Groetjes,

Fientje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden