Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ooh Marieke, hartstikke fijn dat je goed nieuws hebt gekregen! He he, nu met volle teugen genieten! Ik heb besloten het wat rustiger aan te doen, wat meer met de auto naar het werk en minder afspraken maken. Met name aan het einde van de week heb ik een gevoelige buik. Als ik het dan rustig aan doen, trekt dit weer helemaal weg. Heb je dat ook wel eens?

Nu heb ik deze week ook een behoorlijke stressweek achter de rug. Mijn lieve 1-jarige hond is gebeten door een vals kreng en heeft een wond opgelopen. Ik ben daar zo ontzettend van geschrokken! Dan merk je meteen dat je in deze periode echt wel heel wat emotioneler bent.

Groetjes, Nora.

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marieke, wat een fantastisch nieuws! Ik ben echt heel blij voor je, ik kan me goed voorstellen dat het een enorme opluchting is voor je.

En nu lekker genieten meid..........

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Hi Mariek!

Ben weer terug in dit koude landje! Brr moet wel wennen hoor! Hoe is het met je? Voel je je goed, buik al hard gegroeid? Hier alles prima! Ben echt opgeknapt van de vakantie en voel me prima nu! Donderdag 20 wkn echo... zoooo benieuwd!

Grtz,

Pauline

Geplaatst

He vakantieganger!!

Goede tijd gehad in heerlijk warm en zonnig Florida? Kan me voorstellen dat je hier weer even moet wennen.

Wat heerlijk, donderdag de 20-weken echo. Echt iets om naar uit te kijken! Gaat het allemaal goed verder? Ben benieuwd naar je buik. Kom maar door met die foto ;-)

Ik heb de 20 weken echo pas maandag 10 november, ivm een weekje vakantie naar Boston. We hebben daar vrienden wonen en gaan de gekte van de Amerikaanse verkiezingen eens van dichtbij meemaken. Ben heel benieuwd.

Voel me ook prima. Beetje last weer van de nier, die wordt nu echt weggedrukt door de steeds groter wordende baarmoeder, wat af en toe felle pijnlijke steken oplevert. Maar vooralsnog gaat het geloof ik wel redelijk. Binnenkort een afspraak maken voor een buikecho, om te kijken of de nier inderdaad niet beknelt raakt. Donderdag weer afspraak bij VK, dan maar eens bespreken hoe verder.

Tot gauw weer!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee hallo,

Goed om te horen dat alles verder ok gaat! Lekker vooruitzicht, nog even een weekje weg! Lekker ook nog even shoppen met die lage dollarkoers! Lijkt me wel bijzonder die verkiezingsgekte, wij hebben natuurlijk de aanloop gezien, maar het wordt vast nog veel erger! Ben erg benieuwd of McCain met zijn economie opkrikplannen nog wat in kan halen van zijn achterstand.. ach.. whatever!

Wel irritant van die nier, ik heb ook nog steeds een zeurende pijn rechtsonder, ben benieuwd wat er daar in de verdrukking zit, maar het wordt niet erger dus ik maak me geen zorgen. En ach... zo hou ik wat te zeuren he.. haha..

Ik spreek je!

Lfs,

Pien

Geplaatst

Hé Mariek, super gefeliciteerd met de goede uitslag!!

Ik was benieuwd eigenlijk nog waarom je die test had gedaan... Was er reden toe om meer bezorgd te zijn. Je hoeft niet te antwoorden hoor...

Ik hoop dat je nier zich lekker rustig blijft houden...

groetjes, niki

Geplaatst

We houden allemaal wat te zeuren, zou saai worden hier anders ;-)

Niki, laatste maand alweer voor jou! Spannend zeg. Hoe voel je je?

Ik heb de vruchtwaterpunctie laten doen omdat wij een kansberekening terugkregen van 1:300. Na veel wikken en wegen vonden we het toch een best grote kans, zeker als je hoort en leest dat anderen 1:8500 of 1:10.000 hebben... of 1:870 (een vriendin van me die 3 jaar ouder is). We wilden het gewoon zeker weten.

Ben achteraf heel blij dat we het gedaan hebben. Ingreep zelf stelde niks voor. Maar nu we zeker weten dat er geen chromosonale afwijkingen zijn is er toch een grote onzekerheid weg genomen en genieten we met veel meer overgave van de zwangerschap. En, we weten nu ook met 100% zekerheid wat het gaat worden ;-)

Geplaatst

Ohhhhh das waar ook! Ahhhh ben jaloers, ik ben zoooo benieuwd! Moet nog een paar daagjes geduld hebben... En dan eerst maar eens kijken of alles goed is, dat blijft natuurlijk het allerbelangrijkste... Jullie houden het dus voor je? Dat heb ik mijn mannetje ook moeten beloven.. Hij hoeft het niet eens echt te weten, maar is bereid het wel te weten als we het dan verder niet doorvertellen... kan ik me wel bij neerleggen..

Lfs Pien

Geplaatst

Pien, dat wilde ik ook net zeggen! Wouw, je weet het geslacht al. Gaaaaaaaaaaf! Ik moet nog een kleine 2 weken wachten......mijn geduld wordt danig op de proef gesteld....zucht. Ik ben ook zo nieuwsgierig! Wij vertellen het tegen niemand. Ik had het wel graag met mijn moeder willen delen, maar ach, tot haar grote verdriet moet ze nog even wachten. Al heeft ze wel snode plannen om mij te laten verspreken, wat op zich niet zo moeilijk is want ik ben zo warrig als wat....

Groetjes, Nora.

Geplaatst

hahaha ik heb precies dezelfde zorgen, ik ben helemaal niet goed in geheimen bewaren en ben altijd heel open tegen iedereen. Als het iets van iemand anders is dan zwijg ik als het graf maar over mezelf heb ik dat helemaal niet! Zo wisten heel veel mensen in onze omgeving van de IVF en daarna ook van de uitslag, dus dit gaat echt heel moeilijk worden. Ik denk dan ook dat ik het wel aan 1 of 2 mensen ga vertellen die ik vertrouw.. En misschien ook wel hier... haha!

Hoe gaat het verder met jou Nora? Voel je je goed, buik lekker aan het groeien?

Liefs Pien

Geplaatst

He girls,

Jahaaaa.... wij weten al wat onze kleine is! En het leuke is, het is wat ik dacht dat het zou zijn. Ik had vanaf week 14 ofzo, als ik aan het geslacht dacht... jongetje of meisje... dat mijn gevoel elke keer heel sterk naar één kant trok. En dat blijkt dus nog waar te zijn ook :laugh:

En ik ben net als jij, Pien. Zo open als een boek. Maar dit willen we toch echt voor ons gaan houden. Ga het echt proberen. Alleen moeders, he... die van mij kent me zo donders goed, kan zelfs aan mijn stem over de telefoon horen hoe het met me is... We hadden afgesproken in de stad. Ze had het meteen door. Ik heb geen idee hoe, maar ze weet het gewoon. Dus heb het maar bevestigd.

Dus mams is de enige die het weet. Gaat nog lastig worden, Nora, om het ook voor je moeder verborgen te houden ;-) Hoe gaat het verder met je?

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ik was er juist tot 14 wkn van overtuigd dat het een meisje was maar sindsdien weet ik het helemaal niet meer..... Nu neigt mijn gevoel meer naar een jongen geloof ik... moet nog even geduld hebben... Hebben jullie al namen trouwens? Daar waren wij de vorige keer namelijk al heel snel uit (al voordat ik zwanger was geloof ik) maar nu hebben we nog echt geen idee! En al een kinderwagen besteld? Las laatst ergens over 12-16 levertijd dus dat moet binnenkort gaan gebeuren!

Ik denk dat wij een Bugaboo gaan nemen, daar twijfelden we de vorige keer al over en toen is het een Quinny geworden, maar die valt nu van ellende bijna uit elkaar na jaren intensief gebruik.... Tijd voor een nieuwe dus!

Groetjes!

Geplaatst

Wij weten nog niet wat het gaat worden. En gelukkig zijn we al uit de namen! Ook vrij vlot... gelukkkig!!! Mensen denken bij ons dat het een jongetje wordt. We wachten nog een weekje of 14 en dan weten we het.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Goedemorgen!

Iedereen in mijn omgeving denkt dat het een jongen wordt (ook omdat ik op Kees z'n verjaardag ben uitgerekend). Ik, mijn beste vriendin, een vriend en mijn moeder denken aan een meisje. Sinds een paar weken voelt dat ook zo, maar dat kan ook komen omdat ik het zelf zo leuk zou vinden. Voor een jongen hebben we al een naam. Voor een meisje een paar opties. Mijn ervaring is wel dat mensen altijd mijn namen inpikken, en aangezien er ook nog een paar schoonzussen zwanger zijn........grrrrr.

En tsja, voor me houden. Ik denk dat mijn moeder ook dwars door mij heen gaat kijken of dat ik het gewoon verklap. Met mij gaat het overigens erg goed. Mooie buik, voel al redelijk veel beweging (wat een machtig gevoel!) en heb een hoop energie. Vandaag overigens op de helft!

Pien, succes morgen. Laat het ons snel weten!!!!!

Liefs van Nora.

Geplaatst

grappig he dat iedereen daar zo duidelijk een mening over heeft.. Bij mij zeggen heel veel een meisje, maar vlgs mij is dat meer omdat we al een jongen hebben... Van te voren had ik ook altijd zoiets dat ik heel graag een meisje zou willen en als ik heel eerlijk ben heb ik nog steeds wel een heel lichte voorkeur... Maar het maakt me steeds minder uit en ik weet zeker dat als ik morgen een klein piemeltje zie dat ik ook helemaal uit mijn dak ga! Het lijkt me wel leuk om als meisje een hele grote broer te hebben (er zit straks 5.5 jaar tussen) maar ach... dat geldt voor een jongen natuurlijk ook!

Wat dat betreft zitten er ook wel veel voordelen aan zo´n groot leeftijdsverschil hoor. Thijs vind het allemaal super interessant en volgt de ontwikkelingen op de voet. Komt hij lekker naast me zitten op de bank en dan even met dat handje op mijn buik kriebelen... zooo schattig! En het maakt hem ook nog eens vreselijk populair bij de meiden uit zijn klas die natuurlijk als echt poppemoeders zo´n babietje op komst vreselijk leuk vinden.. haha... hij komt regelmatig met tekeningen vol bloemetjes en hartjes thuis!

Ik ga maar weer eens een tukkie doen want ik ben zo brak als wat!

Groetjes!

Geplaatst

Nora, gefeliciteerd! 20 weken alweer. De helft zit erop!

Fijn dat je je zo goed voelt. En gaaf, he, die kleine voelen. Zo leuk gevoel, zo intiem ook.

Pien, brak?? Nog steeds last van misselijkheid enzo?

Wat schattig van Thijs!! Jullie kleine gaat echt een grote broer krijgen, leuk!

Ik ga me maar even niet mengen in de jongetje/meisje discussie ;-)

Wij hebben de namen ook al. Maar net als bij Nora zijn er in mijn omgeving nogal wat goede vriendinnen/schoonzusje zwanger, dus even afwachten wat het daar wordt. Dus voor de zekerheid hebben we meerdere namen in gedachten die we leuk vinden.

Een vriendin zei laatst dat ze van een collega had gehoord dat zij tijdens de zwangerschap een naam hadden gekozen en toen het kindje geboren werd vonden ze de naam totaal niet passen bij de kleine! Hebben ze op het laatste moment nog snel een andere naam bedacht.

Vond het eigenlijk ook wel een goede tip. Twee verschillende namen, en dan pas kiezen als het kindje er is.

(arghh... ga het denk ik nooit lang voor me houden hier, wat het gaat worden... ik wacht even op jullie 20 weken-echo's, misschien, misschien vertel ik het daarna ook)

Geplaatst

hahaha dat vinden we niet erg hoor...je mag het best vertellen...maar het hoeft niet hoor!... ben zoooo benieuwd! vanavond nog even voor controle naar de VK en dan morgen naar het ZH...!

Ik meld me zodra ik terug ben!

Lfs Pien

Geplaatst

Thanks!!

We hebben er heel veel zin in. We logeren gewoon bij vrienden mét internet toegang, dus ik zal zeker af en toe even hier kijken en van me laten horen!

liefs,

Mariek

Geplaatst

He girls!

Hoe gaat het met jullie?

Even een kort berichtje van mij vanuit Boston, USA. Heel bijzonder om gisteren de presidents verkiezing mee te maken tussen allemaal Democraten. Een historisch moment. We logeren bij vrienden van ons, hij Nederlander, zij Amerikaanse en fervent Democraat en ook zwanger. Stonden we daar tussen allemaal zenuwachtige en later extatische mensen (we waren op een Young Democrats Election Party) met onze dikke buiken. Onze kleintjes zijn er gewoon bij geweest!

Tot gauw weer.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee, wat leuk een berichtje uit de USA! Wat moet dat bijzonder zijn, om de verkiezingen mee te maken. Leuk hoor. Ik vond het trouwens ook een prachtig land! Ik zou graag weer terugwillen.

Met mij alles goed. Ik zit de dagen af te tellen tot de echo! Nog 4!!!!! Eerst was ik alleen maar benieuwd naar het geslacht (jullie krijgen direct een berichtje), maar nu toch ook wel een beetje zenuwachtig of alles in orde is. Nou ja, het voelt in ieder geval allemaal goed. Heerlijk dat getrappel in mijn buik! Morgen lekker shoppen in Breda, en van het weekend even lekker rustig aan. De dagen zullen daarom vast voorbij vliegen.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Superspannend! Maar de dagen vliegen voorbij. Nu nog maar twee! Gisteren trouwens heerlijk geshopt. Ben schandalig verwend. Mijn hele wintercollectie is binnen!

Jullie horen maandag zo snel mogelijk van me!

Fijn weekend.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Begin het nu ook wel spannend te vinden. Maar kijk er ook erg naar uit, onze kleine weer even te zien!

Mijn vriend en ik zijn met 2 vrij lege koffers naar de VS gegaan en gaan straks met 2 hele volle koffers weer terug. Ook wij hebben schandalig veel gekocht. Ben bij de Baby Gap geweest en naar de 'outlets'... kopen, kopen, kopen! ;-) Scheelt, ondanks de minder goede koers, nog steeds een hele boel.

Vanavond vliegen we weer terug. Een kortere vlucht dan de heenweg schijnt. Gelukkig maar, want ik moet eerlijk zeggen dat het me op de heenweg toch een beetje tegenviel op het laatst. Kreeg last van rusteloze benen.

Tot morgen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden