Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, uit Amerika en helemaal te gek: de snoogle. Een soort zwangerschapskussen. Mijn vriendin heeft er een (zij is 2 weken langer zwanger dan ik) en is razend enthousiast. Dus ik even proberen... zálig!! Eindelijk goed liggen. Heb er meteen ook één gekocht en vannacht voor het eerst in/mee/op/onder/langs geslapen...echt heerlijk.

Ik heb nog niet echt heel erg goed gezocht, maar zo in eerste instantie kon ik niks vinden op het NLse web. Maar vast vanuit de VS te bestellen.

Hierbij een afbeelding (schrik niet van de grootte ;-)):

10-0446-01.jpg

Nora, heel veel succes met de 20-weken echo vandaag!! Ben heel benieuwd! Ik heb de mijne pas vanavond om 6 uur.

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Marieke,

Ik heb je net een bericht gestuurd. In mijn eigen topic staat hoe het ging. Het was allemaal goed! Wat een opluchting. Alleen morgen terug omdat ze het rechterlipje niet kon zien (de kleine deed er constant een hand voor!). Geen probleem hoor. Ik kijk graag naar mijn kleintje!

Succes vanavond!

Liefs van Nora.

Geplaatst

he meiden,

Net de 20 weken echo gehad, en gelukkig is alles helemaal goed!

Vond het wel snel gaan. Je leest wel eens over 30-40 minuten, maar ik denk dat wij binnen 20 minuten al weer buiten stonden. We hebben ook maar 2 foto's meegekregen... niet eens echt heel scherp. Maar goed, wel weer even kunnen genieten van onze kleine uk!

Lekker bewegelijk. Wat me wel enigzins verbaasde was het feit dat de placenta aan de voorkant ligt. Dat had ik niet verwacht, omdat ik de kleine al best vaak en goed kan voelen trappen. Ook tijdens de echo was dat het geval en toen zij de echoscopist ook dat het een goede trap was (we krijgen een voetballertje, haha).

liefs,

Mariek

Geplaatst

Heee Nora en Mariek,

wat super van jullie goede 20 weken echo´s! Zijn we weer een mijlpaal voorbij! Genieten maar nu he! (vooral met zo´n kussen, die wil ik ooooohoook!)

Liefs,

Pien

Geplaatst

Gaaf Mariek, dat alles goed was!!! Tja, ik had wel mazzel... heb echt een hele fotorapportage mee gekregen toen! Hoewel er ook erg veel waren van hartje, hersenen, etc...

En gaaf, dat kussen!

Ik slaap nog best goed. Misschien komt dat omdat we een waterbed hebben? Dus wat dat betreft heb ik nog niet zo'n kussen nodig. En ik sliep altijd al op mijn linkerzij... dus eh, weinig verandering. Alleen draaien is nu wat lastiger met buik! Hihihi, maar met zo'n heel kussen lijkt me dat ook een enorme verhuizing!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Wat fijn dat je zo'n goede 20 weken echo hebt gehad zeg!

Wel jammer dat je maar 2 foto's mee hebt gekregen.

Moet zeggen dat wij er maar 1 meekregen, en de echo ook bizar snel ging.

Zo zie je maar weer, het verschilt bij iedereen.

Weet je nu ook wat het word? Of blijft het een verassing?

Liefs Diana

Geplaatst

He Diaan,

Hoe gaat het met je, en met Danny? Ik zal zo direct even je topic opzoeken en bijlezen. Hoop dat alles goed gaat.

Jahaaaa... we wisten na de vruchtwaterpunctie natuurlijk al 100% zeker dat het een ... wordt, maar de echo heeft het nog eens bevestigd. Ik heb de beste echo op de weblog van de kleine uk gezet, kijk maar even (zie link onderaan mijn handtekening). We houden het een verrassing. Tenminste, proberen het zo lang mogelijk een verrassing te houden ;-)

Geplaatst

Hee Mariek,

Zag dat je ook online was, ook lekker thuis aan het werk? Alles goed met jou?

Hier gaat het prima, wel erg druk op mijn werk en merk dat ik dat toch niet zo goed trek op het moment. Gisteren was Thijs jarig, 5 alweer, echt zo'n dag waar je aldoor aan je bevalling terugdenkt... heb er helemaal slecht van geslapen.. Ik heb zulke enge dromen momenteel... niet echt fijn...

Tot snel,

Liefs,

Pien

Geplaatst

He!

Gefeliciteerd met Thijs!! Was het een leuke verjaardag? Op die leeftijd is het vast één groot feest.

Ben inderdaad deze ochtend ook thuis aan het werk. Moet nog wat kleine opdrachtjes (website design klusjes) afmaken en ga daarna naar mijn 'grote' opdrachtgever waar ik 2 dagen per week op projectbasis aan het werk ben.

Grappig dat je het hebt over enge dromen. Heb er de laatste nachten ook last van. Werd gisteren wakker met een droom dat mijn vriend lachend in mijn buik aan het prikken was met zijn vinger en dat het echt heel zeer deed. Ik probeerde dat duidelijk te maken en ervoor te zorgen dat hij zou stoppen met het prikken, maar hij bleef maar door gaan. Heel naar. Geen idee wat het allemaal betekent, ga er verder ook maar niet teveel over nadenken, want als iemand super lief en zorgzaam is dan is het mijn vriend wel.

Maar begrijp dus heel goed wat je bedoelt met enge dromen. Hoewel die van jou waarschijnlijk meer gaan over de vorige bevalling...zul je zien dat deze bevalling een eitje wordt ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Haha ik droom inderdaad van hele bloederige horror scenarios rond de bevalling, maar ook allerlei andere dingen. Enge ziektes bij Thijs, een overspelige man die open en bloot met een ander over straat loopt, haar mee naar huis en naar boven neemt en zich niks aantrekt van mijn boosheid...

En ook regelmatig van een bos op een onbewoond eiland waar een eng monster zit, maar dat komt door onze laatste dvd verslaving (op dit moment is het nl LOST..) haha Ik ga voortaan Jip en janneke lezen voor het slapen gaan want een spannend boek is ook goed voor hele avonturen 's nachts...

En ook heel erg, dat heb ik als sinds ik zwanger ben... Voor ons bij de terugplaatsing was een indiaas echtpaar aan de beurt.. En nu ben ik 's nachts dus al verschillende keren bevallen van een klein indiaas meisje met een rode stip op haar voorhoofd... en alleen maar omdat we toen tegen elkaar grapten van.. als ze per ongeluk verwisselen dan zien we dat in ieder geval meteen... erg he..

Zal wel door de hormonen komen...

Dooeeiii...

Geplaatst

Hee hallo,

Pien, gefeliciteerd met je zoontje! Marieke, nog even en dan kunnen wij ook een verjaardag voor een kleintje vieren! Helemaal top!

Ik heb ook af en toe van die enge dromen. Van het weekend nog. Dan word ik wakker met een angstig gevoel (meestal droom ik over zombie's, had ik maar nooit naar horrorfilms gekeken!) en durf ik amper naar beneden om naar de wc te gaan. Heel stom eigenlijk.

Nu nog een paar uurtjes en dan weekend! Ik merk dat ik vier dagen werken toch best wel vermoeiend begin te vinden. Vanaf januari valt er gelukkig al een dag af. Maar ja, nu eerst nog die drukke maanden doorkomen.....

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Heb hier al eens een hele nacht over het geven van borstvoeding gedroomd. Ging me ook heel makkelijk af.

Ook al een x over de bevalling gedroomd... was ook een eitje....

TJa, hopen dat dat uit gaat komen!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

tsja wie weet... Ik heb wel eens iemand horen beweren dat ze het een eitje vond....... Zou alleen niet teveel er van uitgaan... het doet altijd minimaal een beetje pijn.. wel blij dat ik niet de enige ben met bijzondere dromen!

Sweet dreams voor straks dan maar he!

Liefs Pien

Geplaatst

hahahaha, heb dubbel gelegen van het lachen na jouw enge dromenbeschrijving, Pien! Indiaas meisje met rode stip, grinnik. Even hardop voorgelezen aan mijn vriend en die moest er ook hartelijk om lachen (ook over de overspelige man).

Gisteren op bezoek geweest bij een andere Pien, een goede vriendin van me. Ze is donderdag bevallen van een zoontje. Met veel pijn en moeite. Ze mogen vandaag weer naar huis. De kleine was wat ondervoed en Pien zelf moest nog bijkomen van een vervelende bevalling. Brrrr... als je dat allemaal hoort... Ze keek me ook echt zo aan van 'meid, weet wat je nog te wachten staat'.

Heb me voorgenomen me niet te gaan verdiepen in de bevalling. Ik laat het allemaal tegen die tijd wel over me heen komen.

Ja, gaaf he, Nora, dat wij straks ook de verjaardagen van ons kindje kunnen vieren! Kijk er echt heel erg naar uit.

Fijn dat je vanaf januari een dag minder kunt gaan werken. Wat dat betreft heb ik het echt getroffen nu met mijn zelfstandige bestaan. Deel mijn eigen werktijden in, en heb opdrachtgevers die gelukkig heel flexibel zijn. Zeker de eerste paar maanden, toen ik zo hondsberoerd was, kwam het af en toe heel goed uit om maar halve dagen te werken of soms een hele dag maar even over te slaan.

Hilde, hoop met je mee dat je voorspellende dromen hebt! Kan je wat van die dromen onze kant op sturen?

tot gauw weer,

liefs,

Mariek

Geplaatst

Wow wat een prachtig kussen zeg. Ik slaap al jaren met een rol. Zelf gemaakt van een katoenen dekbed. Je slaat het dekbed dubbel van boven naar beneden, dan rol je hem op en maakt een mooie rolhoes erom heen (liefst 2, dan kan er 1 in de was). Dichtnaaien, klaar. Goedkoop, hygiënisch, want wasbaar, en de rol ligt heerlijk tussen mijn borsten, langs mijn buik naar beneden tussen mijn benen. Heel stabiel, goed voor mijn nek en schouders, en met de zwangerschap daardoor supergoed geslapen, voor zover dat lukt, als je ieder half uur naar de wc moet... hihi... De rol heet ook nep-hub (en hub dan te vervangen door de naam van mijn man). Is hij ook meteen er niet jaloers op.. Hihi. Dus tip voor wie niet teveel geld eraan wil uitgeven.

Fijn dat het allemaal zo goed gaat met de zwangerschappen. En dan die dromen, ja enorm, over borstvoeding, luiers verschonen, draagdoeken, weet ik veel. Maar gelukkig niet zo eng bij mij.

En de bevalling... Ik geef me er maar aan over, en kreeg de tip via de zwangerschapsyoga, misschien ook wat voor jullie, houten kammetjes (dille & kamille), de puntjes van de stekels tegen de kussentjes van je vingers... Schijnt pijn te bestrijden.....

Afijn, jullie horen wel of het geholpen heeft over afzienbare tijd.

groetjes, niki

Geplaatst

Hey Mariek,

Nou, vannacht nog gedroomd over troubles with my ex.... Zal alleen de leuke dromen doorsturen, oke?

Bij haptonomie hebben we het nu gehad over het ondergaan van de pijn. Dat het iets is waar je je niet tegen moet verzetten, maar je er eigenlijk op moet concentreren en moet ondergaan.... Dan zou de bevalling het makkelijkst verlopen. Mijn mannetje moet me ook heel hard in de benen knijpen, en ik kan die spieren nu zo los laten, dat ik het eigenlijk amper voel.

En eh, ook iedere bevalling is anders, net als elke ivf behandeling, dus er is hoop!!!!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Niki, wat een goed idee van die rol! Zal ook heerlijk liggen. En leuk, die naam ;-) Zelfde principe als mijn snoogle. Ik ben er ook echt blij mee, slaap stukken beter nu.

Ben het met je eens, Hilde, dat je je niet moet gaan verzetten tegen de pijn. En het klinkt logisch dat het goed is om je er juist op te concentreren en het over je heen te laten komen. Maar denken... en doen... Hoop dat ik tegen die tijd mezelf genoeg onder controle heb om op die manier bewust met de weeen om te gaan.

Super dat de haptonomie je zo goed helpt en dat je er nu al veel aan hebt.

Ben benieuwd naar de verhalen van de 3 meiden die binnenkort gaan bevallen!

• 2 weken later...
Geplaatst

He Pien!

Ja, alles prima. De kleine trappelt er lustig op los, de snoogle heeft Harco vervangen als favoriete bedpartner en pijn in rug en heupen is weer verdwenen. Donderdag weer naar de vk, ben benieuwd hoe hoog mijn baarmoeder nu is en wat ze zeggen.

Gisteren bij collega's (zowel hij als zij werken bij hetzelfde bedrijf) van mijn vriend geweest. Om 'wat overgebleven baby spulletjes uit te zoeken, we hebben nog het e.e.a. staan'.

Blijkt een hele baby voorraad te zijn! Zo goed als nieuw bedje met matras, babymandje met dekbedjes, slaaphoesjes, doekjes, slaapzakjes, een Bugaboo kinderwagen met alles erop en eraan, Maxi Cosi wiegbak, 2 autostoeltjes, kinderstoeltje, badje, flesjes, knuffels, speelkleed... en ze wilden er niks voor hebben! Zelfs op lang aandringen was het 'neem ons maar een keer uit eten'.

Je kan je voorstellen, we zijn helemaal beduusd en blij.

Gisteren dus uren bezig geweest met het inrichten van het baby kamertje. Voor het eerst. Zo leuk om mee bezig te zijn!

Ga denk ik ook een behangboom bestellen via http://www.inke.nl

Zijn jullie al bezig met de kinderkamer?

En al meer bekend over je blaasontsteking? Hoop dat je er snel vanaf zult zijn.

Geplaatst

Heee wat gaaf zeg! Die behangboom ziet er ook erg leuk uit!

Bij ons wordt nu druk op zolder geklust want daar komt een nieuwe slaapkamer voor Thijs, de baby gaat dan op zijn kamer.. Ik ga dus binnenkort beginnen met het echte inrichten, leuke behangetjes uitzoeken enzo... Eerst maar eens een slot op de babykamer anders moet het allemaal veel te neutraal! Eiffinger heeft ook super leuke behangetjes voor op kinderkamers, ben er dan ook nog niet helemaal uit. Eerst Thijs zijn kamer maar, die moet in voetbalstijl heeft hij bedacht (ik probeer hem nog steeds om te praten naar een jungle kamer) dus eens kijken hoe we die zo kunnen maken dat we hem allebei mooi vinden.. waarschijnlijk met een doel (zag ik ook een leuke behang van) ofzoiets want een kamer vol met Ajax en AZ logo´s word ik niet echt blij van!

Blij dat ik het voor de babykamer nog lekker zelf mag bepalen!

Blaasontsteking is weg nu vlgs de test maar ik heb wel nog steeds buikpijn dus waar dat nu vandaan komt... hmmm..... zal er wel bij horen.. Verder voel ik me wel goed dus dat is mooi!

Spannend he, van Es en Diana, en nu Niki ook aan het rommelen, ben benieuwd wanneer we wat horen!

Tot snel,

Liefs Pien

Geplaatst

He Pien!

Oh jee, een voetbalkamer, haha. Maar dat idee van een doel is leuk. Plak je een aapje aan de onderkant van de bovenlat, wordt het ook een beetje een voetbaljungle ;-)

En de babykamer... zo leuk om mee bezig te zijn, he! Heb je al een idee welke kleuren enzo je wilt?

Het is voor ons een beetje dubbel, want we hebben net vandaag ons huis verkocht (heel blij mee!) Oplevering is een maand nadat de kleine is geboren. Voor die tijd moeten we iets nieuws hebben gevonden óf we gaan een tijdje in mijn huis in Alkmaar zitten. Maar hoe dan ook, een echt vaste kinderkamer wordt het voorlopig niet. Maar ga het evengoed leuk maken, waar we tijdelijk ook wonen.

Fijn dat de blaasontsteking eindelijk over is. Wel vreemd dat je die buikpijn blijft houden. Maar misschien hoort het er inderdaad wel bij rond deze tijd. Ik heb er de laatste tijd ook wat last van. Niet echt krampjes ofzo, maar een beetje een zeurende pijn onder in mijn buik. Moet zeggen dat mijn buik de laatste tijd ook echt heel erg is gegroeid, dus misschien zijn het gewoon groeipijntjes. Heb ook regelmatig een wat hardere buik. Even op de bank gaan liggen en het is weer weg. Heb jij dat ook?

En ja, super spannend van Es, Diana en Niki!!

En daarna... zijn wij ook al vrij snel aan de beurt... :nerves:... We schuiven gestaag door naar boven aan de lijst van zwangeren.....

tot gauw!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Gaaf hè als je zo lief allemaal van die spulletjes krijgt! zo lief en ontroerend. Wij hebben ook enorm veel gekregen, en dat kwam heel goed uit na die superkostbare verbouwing. Want als je het allemaal nieuw moet gaan kopen, man dan gaat er een geld in zitten.

Ben bv. al voor de 3e keer o.a. verrast met dozen kleding. Helemaal super! Kastjes puilen uit met rompertjes, pakjes, T-shirtjes, sokjes, schoentjes, etc., en allemaal nog heel mooi van kwaliteit. Uk wordt echt een modepop!

Geniet van het uitzoeken, schoonmaken, ordenen en neerzetten. En tip qua babykamer gebeuren, zorg voor leuke accesoires... Die kun je lekker meenemen. En daar 'leuk' je de kamer toch heel goed mee op. Mijn kamer is eigenlijk wit, maar door de meubeltjes en alles wat er op ligt, aanhangt, en dergelijke, super knus. En er is heeeeeeeel veeeeeeeeel leuks te koop tegenwoordig.

groetjes, niki

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden