Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha dames,

Zo Marieke, bof jij even met die gekregen baby-uizet. Klinkt alsof het al helemaal compleet is! Super. Dat scheelt een hoop geld! Ik heb ook wat spullen gekregen van mijn broer; een box, maxi-cosi, wipstoel, badstandaard. Da's toch weer mooi meegenomen. En nu koop ik elke week iets voor de kleine. Ik geloof dat we inmiddels aardig op schema liggen. Aangezien wij al jarenlang aan verbouwen zijn en nog geen plek hebben voor een kinderkamer, komt de kleine voorlopig bij ons op zolder slapen! Oh ja, in de wieg waar ik en mijn broer ook nog in hebben geslapen. Hoe bijzonder! Mijn vader, die de wieg zelf heeft gemaakt, begon helemaal te stralen.

Dat zeurderige gevoel in de onderbuik herken ik. Het is volgens mij groeipijn/bandenpijn. Niet zo gek, want de kleine begint nu lekker een speklaagje te kweken! Ik was maandag nog op kraambezoek bij mijn zwager die een dochtertje heeft gekregen. Was mijn eerste kraambezoek dat ik zelf ook zwanger ben. Ik moet zeggen dat Kees en ik helemaal verliefd boven die wieg hingen. Zo mooi! Nog een paar maanden en dan mogen wij onze kleine ook vasthouden.......YES!!!

Hebben jullie trouwens al geboortekaartjes uitgezocht? En zou zo'n voedingskussen handig zijn?

Liefs van Nora.

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Nora, heb zelf afgelopen zondag ook nog een kleine uk in m'n armen gehad van 7 weken oud. Volgende week ook weer op kraamvisite... En hoe dichtbij het ook komt nu ik kan me er nog steeds zo weinig voorstelling van maken dat er straks echt zo'n klein wezentje bij ons in de wieg ligt!!!

Mariek, fantastisch, zo'n gulle gever! Wij hebben de zaken hoofdzakelijk voor prikkies op internet gehaald, maar dat is altijd nog duurder als zo natuurlijk! Geniet lekker van je mooie spulletjes!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hee Mariek, ideaal zeg! Ik heb zelf natuurlijk nog veel van de vorige keer (meubeltjes in ieder geval etc..) maar heb ook erg veel zin om dit aan te vullen met leuke nieuwe spulletjes. Ik heb destijds ook veel uitgeleend en weggegeven, mn kleertjes enzo, en dat is prima want die had ik nu, 5.5 jaar later, toch niet meer leuk gevonden... Ben nu al voorzichtig wat dingetjes aan het scoren in de uitverkoop hier en daar, toch wel makkelijk dan dat je weet wat het wordt!

Binnenkort een nieuwe wagen kopen, daar heb ik echt veel zin in! Wordt denk ik ook een bugaboo, vind die heerlijk om achter te lopen en leuk dat je kleintje twee kanten op kan zitten.. had de vorige keer een driewieler van Quinny maar dan kijken ze altijd bij je vandaan..

Maar goed, first things first, eerst de kamertjes inrichten! Oh enne... Nora... ik heb veel plezier gehad van mijn voedingskussen... eerst zwanger als bedmaatje, dan voor de eerste borstvoedingen (maar dat doe je al snel zonder hoor) en toen als ruggesteuntje voor een wankel zittende baby op de grond en in de box! Geen verkeerde invesetering dus!

Liefs Pien

Geplaatst

Begon ineens te twijfelen... Bugaboo, Quinny, het zegt me allemaal nog niet zoveel (de hele baby wereld.. ik moet het me nog eigen maken :icon_geek:)... en ik wil ook heel graag zo'n wagen waar je je kindje met het gezicht naar jou toe in kan leggen.

Wat blijkt; heb dus een driewieler van Quinny kado gekregen. Hmmm...

Vandaag weer bij de VK geweest. Alles prima. Kleine uk groeit goed, ligt mooi op schema, buik zag er 'mooi' uit. Was duidelijk te zien tov van vorige keer dat er een enorme groeispurt heeft plaatsgevonden (voel dat ook, buik staat nog steeds strak en gespannen). Heb even fotootje gemaakt vanochtend:

buikje_24w4d.jpg

Wat de kinderkamer betreft... heb de smaak ook echt te pakken! Ben heel benieuwd wat jullie ervan gaan maken. Wel even fotootje online zetten straks, he!

Geplaatst

wauw wat een prachtige buik meis! Zit ook al redelijk hoog vlgs mij? Nog geen last van brandend maagzuur?

Quinny driewieler is wel ideaal voor bos, strand etc trouwens hoor, heb er veel plezier van gehad. Voor in de stad (en daar loop ik toch iets vaker) vind ik de bugaboo toch net iest handiger, vouwt kleiner op en je kan dus je kindje twee kanten opzetten... keuzes... leuk he!

Ik ga binnenkort ook maar eens een fotootje maken...

Geplaatst

Mooi buikje hoor. Inderdaad vrij hoog! Bij mij zit het meer naar de zijkant.

Ik heb pas de maxi cosi mura 3 gekocht. Die vonden we net wat prettiger (steviger) lopen dan de Bugaboo die dan wel weer kleiner opgeklapt kan worden. Marieke, gewoon naar de winkel, een verkoper erbij slepen en je laten informeren. Ik neem aan dat je specifieke wensen hebt? Wij hebben bijvoorbeeld een hond dus de kleine zal regelmatig meegaan met uitlaten in het park enzo. Daarnaast wonen we in een bovenwoning dus het ding moet makkelijk in te klappen zijn en niet al te zwaar zijn. Succes!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hoog?! Zo had ik het zelf nog niet bekeken... maar nu, met nieuwe ogen naar de foto kijkend... tja, ziet er inderdaad best hoog uit, haha. Moet ook zeggen, heb al weken geen last meer van een drukkend gevoel op mijn blaas (handig zo'n 'hoge' buik!) en ook (nog) geen last van maagzuur.

Benieuwd hoe jullie buiken eruit zien. Komen er nog foto's, girls? Vooruit, voor de dag ermee! Wil jullie 'lage' en 'zijkante' buiken wel eens zien ;-)

Als jullie moeite hebben met het plaatsen van een foto, mag je ze ook naar mij mailen. Dan zet ik ze online (verborgen, achter mijn eigen website van de kleine uk) en stuur ik de link van de foto toe. Dan kunnen jullie die gebruiken om de foto te tonen hier op het forum.

Je hebt helemaal gelijk, Nora. Ik heb nog geen voet in een babyzaak gezet (behalve babykledingwinkels dan). Wordt hoog tijd dat ik eens ga rondsnuffelen met de lijst van benodigdheden in mijn hand. Én me eens goed laat voorlichten over de verschillende mogelijkheden. De grootste wens die ik heb is dat ik het kindje moet kunnen aankijken en het kindje mij moet kunnen zien, wat Pien dus ook schrijft. Verder heb ik eigenlijk nog geen idee wat handig is enzo. Ben best van het bos/strand/duinen... dus de Quinny is waarschijnlijk fijn om te hebben. Misschien nog 1 erbij voor de stad dan.

Heb al wel door dat er hééél wat meer bij komt kijken dan ik in eerste instantie had verwacht. Maar wel heel leuk allemaal.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Wauw, Mariek, mooi buikie hoor!!!

Heb het idee dat ik nog steeds geen harde buiken heb gehad. Ja, het trekt soms wel wat raar in mijn buik, maar ik kan niet zeggen dat mijn buik dan keihard aanvoelt. Ach.....

Groetjesssssssssssssssssssss

• 3 weken later...
Geplaatst

Weer even een uitdate van mij.

Vanmiddag bij de vk geweest, alles zag er prima uit. Groei ligt precies op schema, 'volgens het boekje', de bloeddruk is mooi laag (120/70) en de kleine ligt met het hoofdje naar beneden. Ik vermoed dat ze vannacht is gedraaid, want ik heb tot vanochtend altijd de trapjes beneden gevoeld.

Alleen mijn Hb-gehalte is relatief gezien erg gezakt. Ik had 9.3 en nu nog maar 6.2. Aan de appelstroop, gedroogde abrikozen en roggebrood dus! Moet de waarde in het lab nog een keer extra laten nakijken en heb voor de zekerheid (mocht het lab ook terugkomen met 6.2) een recept voor ijzerpillen meegekregen.

Ook pijn rond mijn schaambeen is stukken minder de laatste tijd. Let erg op mijn houding en dat maakt veel verschil.

Dus al met al gezond zwanger!

Op naar de volgende afspraak.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Gaaf dat die pijn bij je schaambeen weg is!

En lekker dat het in principe, op je Hb na, allemaal goed gaat!!!!

Die van mij ligt ook met het koppie naar beneden, en toch voel ik onder meer de actie dan boven. En in mijn zij knalt hij/zij er af en toe even flink uit.... Maar dat hoort er allemaal bij.

Merk wel dat de kleine steeds minder ruimte krijgt. Het voelt nu toch wel heel anders als de kleine beweegt.....

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Hee Mariek!

Goed om te horen dat het zo lekker gaat! Ik ga morgen op controle dus ben benieuwd. Maandag gaan we een 3d echo laten maken, heb ik heel veel zin in!

Vandaag bij de huisarts een doorverwijzing voor steunkousen gehaald.. heb steeds meer last van zware en onrustige benen en merk nu dat het me ´s nachts begint lastig te vallen en daar heb ik dus geen zin in... Kan eind volgende week terecht voor het aanmeten dus ben benieuwd..

Oh en Mariek... Bij de reform winkel kun je een drankje krijgen wat floradix heet en wat heel goed is voor een ijzergebrek.. heeft bij de vorige keer echt het verschil gemaakt!

Liefs,

Pien

Geplaatst

Heerlijk die zwangere praatjes. Ik mis het ergens wel hoor, klinkt gek misschien, maar ik vond het erg gezellig met die kleine in mijn buik. Nu is het natuurlijk ook helemaal fantastisch.

En inderdaad ik kon het me ook niet echt voorstellen hoe het zou zijn uit de buik. En nu nog niet helemaal hoor. Als ik soms naar haar kijk, denk ik, jeetje heb jij echt in mijn buikie gezeten... Het blijft zo'n groot wonder!

En qua kinderwagen, wij hebben een Stokke Xplory, heerlijk!!!!!!!! Heel duur, maar iedere euro waard. Super soepel, heel hoog, licht, wendbaar, afijn helemaal geweldig. Is even wennen qua bediening bij in en uit elkaar halen, maar dat leer je snel genoeg. En superhip. Maar je moet er van houden. En wij houden ervan! Ik zou nooit een andere willen. We hebben hem in crème, heel erg mooi....

liefs, niki

Geplaatst

Hee Mariek, las op je weblog dat je de jaarwisseling op precies dezelfde manier als ik hebt doorgebracht, inclusief dezelfde kleding haha... Aleen ben ik de zieke van ons tweeen.. Wij hadden ook met een hele groep vrienden bij iemand thuis willen vieren maar moesten helaas afhaken! Vandaag zou ik met mijn moeder nog voor haar verjaardag een dagje weg inclusief musical Evita vanavond (wilde ze zo graag heen dus ik me rot gezocht naar kaartjes... ) Ook dat helaas moeten afzeggen en nu is ze met iemand anders, zo balen!

Gelukkig dat de kleine beeb er weinig van merkt, die trappelt en groeit lekker verder... pfff het worden echte karatetrappen nu hoor! is echt niet lekker meer, vooral ´s nachts... dat beloofd wat, wordt vast een druktemaker!

Hoe is het met je ijzer? Hoop dat je floradix helpt?

Liefs,

Pien

• 3 weken later...
Geplaatst

Heb de laatste tijd veel last van harde buiken. Gisteren met langdurige harde buiken de avond in te gaan, en 's nachts ook regelmatig wakker geworden van een harde buik. Vanmiddag panelbijeenkomst voorbereid en voorgezeten en toen ging het helemaal mis. Continue harde buik. Bij thuiskomst direct op de bank gaan liggen, maar dat hielp helemaal niet. Om de paar minuten trok mijn baarmoeder samen, het bleef maar komen. Na een klein half uur de verloskundige gebeld, dit voelde niet goed.

Doet het pijn? De samentrekkingen zijn vervelend maar pijn doen het niet.

Bloedverlies? Nee, gelukkig niet.

Pijn bij het plassen? Nee.

Ok, blijven liggen en over een uur terugbellen. Dan moet het over zijn.

Ruim een uur later zijn de 'weeen' afgezwakt, maar ze kwamen nog steeds, maar niet meer om de paar minuten, nu nog maar om de 10-15 minuten. Dus opnieuw gebeld. Opnieuw besproken dat ik het vooral heeeel rustig aan moest doen. Mag de komende week niet werken, moet 's middags plat. En morgen voor de zekerheid naar de ha mijn urine laten testen, kan een blaasontsteking hebben.

Shit. Niet fijn dit. Zit nu even achter de pc (inmiddels 2 uur later) en krijg opnieuw een harde buik. Ga weer liggen. Hoop dat het morgen beter gaat.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee Marieke, wat naar. Je schrikt je rot natuurlijk. Hopelijk gaat het vandaag een stuk beter! Met wat rust zal het vast wel overgaan. Waarschijnlijk doe je toch nog te veel. Ik stortte gisteren half in nadat ik de was en strijk had gedaan. Karweitjes van niets, maar blijkbaar genoeg om al mijn energie op te vreten. Na een werkdag ben ik helemaal kapot, al zit ik de hele dag. Het is gewoon loeizwaar als je zwanger bent.

Nou, rust lekker uit en hopelijk gaat het weer goed met je!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Jeeeeetje Mariek, wat is dat met ons, ik log net in en lees je verhaal, het is echt ongelooflijk, dit was namelijk mijn dag gisteren:

Gisternacht om 3 uur werd ik wakker van vreselijk harde buiken die maar niet weg wilden gaan... Ze werden steeds pijnlijker en ik kon er niet meer van slapen.. Om 5 uur wilde Marco de VK bellen, maar ik voelde me een beetje bezwaard en haalde hem over nog even te wachten.. om half 8 ´s morgens tcoh maar de VK gebeld die er om een uur of 9 was... tegen die tijd had ik echt weeen, die uitstraalden naar mijn rug en benen.. De VK vertrouwde het ook niet en stuurde ons door naar het ziekenhuis..

Daar lag ik dus gisteren, op de verloskamers, waar ze meteen begonnen over corticosteroide injecties om de longetje voor te bereiden en een weeenremmend infuus.. Toen werd ik echt bang..

Na een echo, waar de kleine gelukkig heel hoog bleek te liggen en het prima deed en ik geen ontsluiting bleek te hebben, werd er een CTG gemaakt.. Tijdens de CTG zakten de weeen gelukkig eindelijk wat af...

Uiteindelijk hebben we de hele dag in het ziekenhuis gezeten (ik gelegen dan) en bleek aan het einde van de dag dat ik een urineweginfectie heb die in dit stadium dus harde buiken en weeen kan veroorzaken..

Na nogmaals urine voor een kweek afgenomen te hebben met een catether (that f*cking hurts!) mocht ik gelukkig naar huis, mits ik het heeel rustig aan doe (tsja Mriek, liggen we dus allebei in bed)

Gisteren meteen met een zoveelste antibiotica kuur begonnen, en ik had van de verpleegster voor vannacht ook een stevige slaappil meegekregen.. Dat was heerlijk, want na 4 nachten spoken heb ik vannacht echt knock out gelegen.. Voel me vandaag dan ook een stuk beter, al wordt iedere beweging wel meteen afgestraft met fikse harde buiken..

Mijn lijf heeft dus voor me beslist, het is mooi geweest en mijn verlof is begonnen.. Vind het wel nog erg spannend hoor, ik ben nog niet helemaal gerustgesteld na de paniek van gisteren dat deze spruit echt nog even blijft zitten.. Maar in ieder geval weer een stuk geruster dan gisteren... Ga nu wel als een gek de kinderkamer klaar (laten) maken..

Mariek, er zit dus niets anders op, we moeten er aan geloven!

Hou je taai!

Liefs Pien

Geplaatst

Nou ja, Pien, dit geloof je toch niet?? We gaan wel eng gelijk op in alles zo'n beetje. Je zou haast denken dat als je op dezelfde datum bent uitgerekend je de zwangerschap hetzelfde ervaart. Bizar toch?

Jouw verhaal vertoont veel overeenkomsten met de mijne. Voorweeen, bedrust opgelegd gekregen. Beide bij elke beweging een harde buik. Waarschijnlijk urineweginfectie (ik moet nog laten controleren, morgenochtend langs).

Ik schrok echt gisteren. Die samentrekkingen om de paar minuten terwijl ik gewoon rustig op de bank lag, en dan zo lang achter elkaar. Bij mij straalde het ook uit naar de benen, die waren op ten duur helemaal verkrampt. En ik maar denken aan de ontspanningsoefeningen van de zwangerschapsles de week daarvoor. Inademen, samenspannen en loslaten. Lag ik daar te bibberen op de bank (had het ook ineens steenkoud).

Gelukkig trok het bij mij dus na ongeveer 2 uur weer weg. Hoewel de harde buiken er nog steeds bij elke kleine inspanning inschieten. Even opstaan naar het toilet en meteen een harde buik. Zo gaat dat nu al een paar dagen.

Mijn kleine uk ligt ook heel hoog. Alsof ze proberen weg te komen van de urineweginfectie...en daarmee ook aangeven 'we willen er nog niet uit!'.

Tja, er zit inderdaad niks anders op. De kleine is gewoon het allerbelangrijkst. Dan maar rust, rust, rust en veel plat. Ik kan gelukkig nog een paar uurtjes per dag inloggen thuis en wat laatste dingen afronden. Maar daar blijft het bij. Zal het project moeten gaan overdragen (geen idee aan wie, maar dat is dan maar de zorg van mijn opdrachtgever).

En ja, ook wij gaan nu snel nog even zorgen dat alle essentiele dingen gereed zijn en in huis zijn. Je weet maar nooit!

Pfff...wie had dat gedacht, he. Zul je zien dat onze kleintjes gewoon nog blijven zitten tot na de uitgerekende datum ;-)

Take care, Pien. Tot gauw.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hé Mariek en Pien... Helaas geen tijd om alles bij te lezen, maar ik denk wel aan jullie hoor! Ik hoop dat het binnenkort weer eens gaat lukken met bijlezen. groetjes, niki

Geplaatst

Shit, wat nu weer? Stond net op van de bank om even kop thee te zetten en moest hoesten (nog steeds laatste restjes van de griep) en ineens voel ik een hele vloed uit me lopen. Hele onderbroek nat. Nee he, denk ik, toch niet in mijn broek geplast??!

Dus direct naar de wc en het ziet er helemaal niet uit als plas (sorry voor beetje vieze verhaal!). Het is wittig, slijmerig en bloederig. Heb ook al de hele dag een pijnlijke plek daar onder, dacht zelf dat ik misschien naast de blaasontsteking ook een schimmelinfectie heb opgelopen...

Dus toch maar weer gebeld met de verloskundig. Die deed er een beetje lacherig over, zo van 'joh, dat komt omdat je sluitspieren nu minder goed werken, is gewoon wat urine'. Ik vertellen dat het wit en slijmerig en bloederig is, maar daar stoort ze zich niet aan. Als het vruchtwater is dan zou ik de komende uren maandverbandjes vol moeten hebben.

Pfff... gedoe allemaal. Heb inmiddels inderdaad een inlegkruisje alweer half vol met licht roze vocht.

Heeft iemand dit ook gehad?

Geplaatst

Hé Mariek, eng hè... Nou niet precies hetzelfde gehad, maar ook wel ongerust daar over geweest. Ik verloor ook vocht, was meestal denk ik toch urine. Maar niet slijmerig, en ook niet bloederig. Ik vind het wel heel raar en naar dat die vk er zo lacherig over doet. Als je het niet vertrouwt aangeven dat je een varentest wilt of gewoon naar de EHBO gaan. Laat je niet afpoeieren maar geruststellen, daar heb je recht op! liefs, niki

Geplaatst

Jeetje Marieke, wat schrikken! Niet echt een fijne reactie van je vk. Wit, slijmerig en bloederig klinkt niet echt als urine. Maar ik hoop voor je dat het dat alsnog was, want wat had het dan anders moeten zijn?

Laat snel wat van je horen en sterkte!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hey Marieke,

Ik ken die witte afscheiding bij hoesten wel! Dat heb ik ook wel. Maar bij mij zit er geen bloed bij en blijft het ook niet zo na lopen.

Wat vervelend dat de verloskundige zo reageerde..... Die van mij zeggen altijd: als je het niet vertrouwt... bellen! En ze reageren dan ook altijd heel lief.

Maar zou het ook te maken kunnen hebben met de anti biotica die je nu slikt???

Als ze nou eens zouden zeggen wat het is en waardoor het komt, voel je je misschien wel rustiger!!!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hi Mariek,

Getver wat balen zeg.. Als je het niet vertrouwt wel weer de VK bellen of gewoon even langs de huisartsenpost hoor!

Ik denk dat ik voor het eerst van mijn leven een schimmelinfectie heb... Tenminste, jeuk en afscheiding enzo.. Zou op zich met de 2e antibiotica kuur in 3 weken en mijn weerstand ook niet zo gek zijn.. Ach... ik kijk het nog wel even aan, weinig zin om weer naar de HA te gaan en zeker niet in het weekend..

Hou het in de gaten en niet mee rond lopen als je het niet vertrouwd he!

Hou je taai,

Liefs Pien

Geplaatst

he meiden,

Dank voor de lieve berichtjes. Gelukkig heeft het niet doorgezet, wat het ook was. Vandaag nog wel iets meer afscheiding dan normaal, maar niet bloederig meer. Weet zeker dat het geen urine was. Maar nu het weer minder wordt maak ik me niet zoveel zorgen meer.

Kan nog steeds wel kwaad worden over de reactie van de vk. Ze luisterde amper naar me, liet me niet echt uitspreken maar trok meteen (een foute) conclusie. Echt geruststellen deed ze me in ieder geval niet. Maar gelukkig werd ik, toen ik die voorweeen had, wel goed geholpen door een van de andere vk's van de praktijk. Zo leer je ze nog eens kennen ;-) Nu maar hopen dat ik die andere tref bij de bevallling, en niet deze...

Pien, vervelend van die schimmel. Maar op zich inderdaad niet zo raar, na 2 antibiotica-kuren en verminderde weerstand. En kan me je weerstand om weer naar de HA te moeten wel voorstellen. Toch maar doen. Schimmels kunnen volgens mij geen kwaad, maar je moet er geen last van hebben als je gaat bevallen. Schijnt. Heb het ook al even uitgezocht omdat ik er misschien ook last van heb...

Oh, en dan nog even leuk nieuws! Mijn broertje is vanmiddag opnieuw vader geworden van een dochtertje! Mijn schoonzusje was ook op de 31e uitgerekend, Hilde. Tweede kindje. Met de kleine gaat het goed, alleen mijn schoonzusje is na de bevalling met spoed overgebracht naar het zh omdat deel van de placenta bleef zitten en ze teveel bloed verloor. Ze is direct geopereerd en moet nu een nachtje in het zh blijven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden