Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Pien en Mariek!

lees net jullie laatste zwangerschapsperikelen. Ik ben weer begonnen met prikken. Dacht, eens lezen hoe het met de meiden van het forum gaat. Voor jullie alweer een tijd geleden, weet nog goed dat we tegelijk bezig waren. Hoop eind februari nog net een paar zwangerschapsweken met jullie samen te hebben. Ik ben niet meer zo actief op het forum, vind het wel leuk om jullie verhalen te lezen. Maar wie weet horen jullie weer meer van me de komende tijd. Ben alweer 2 weken bezig met de decapeptyl. We gaan er toch maar weer voor, de 3e poging. Eind februari als alles goed gaat de punctie en tp.

Jullie heel veel succes met de laatste lootjes!!

x anne

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha dames,

Jee, wat een ellende van de week met al dat bankhangen en internet shoppen. Gelukkig begint de energie weer lekker te stromen! Ik heb nog energie voor tien, maar word regelmatig door mijn (harde) buik teruggefloten. Gisteren moest ik 5 minuutjes naar de stad lopen, met een keiharde buik strompelde ik een kwartier later de Prenatal binnen. Pfffff, lopen (en fietsen) is niet meer mijn sterkste kant. Maar ja, ik moest een bh hebben. Uiteindelijk heb ik er wel tig gepast, maar niets zat eigenlijk lekker. Die te strak, die weer te groot....grrrr. Om gek van te worden! Uiteindelijk maar een goedkoop bh'tje van de V&D meegenomen die wel aardig zat.

Ondertussen ook behoorlijk last van nesteldrang. Ben aardig bezig met poetsen, maar dan wel met flinke tussenpozen. De woonkamer heeft iets van twee weken geduurd. Elke keer weer een nieuw hoekje.

Dames, fijn weekend! Doe het rustig aan, maar geniet ook van het heerlijke zonnetje!

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hi Anne!

Wat super leuk om wat van je te horen! Ik heb al diverse keren zitten spitten of ik ergens kon vinden hoe het met je ging, maar kon inderdaad niets meer vinden nadat je op een gegeven moment in je wachtweken zat dus vreesde al dat dat niet gelukt was.

Wat spannend dat het nu weer gaat gebeuren! Ik hoop het zooooo voor je!

Hier zoals je leest de normale zwangerschapsperikelen, die we dankbaar proberen te dragen... we klagen niet hoor... nou ja soms misschien maar daar geven we dan gewoon de hormonen de schuld van! Ik blijf graag bij hoe het met je gaat, dus hou ons op de hoogte...

Dan gaan deze "gedwongen rust houders" gewoon fulltime voor je duimen!

Veel liefs,

Pien

Geplaatst

He Anne!

Goed van je te horen!! Spannende tijd voor je weer, ga hard voor je duimen, meid! Het is je zo gegund.

Inderdaad, we miepen heerlijk tegen/met elkaar over de zorgjes, kwaaltjes en allerhande ups and downs ;-) Uiteraard de schuld van de hormonen! Hoop dat je snel mee komt miepen. Maar vooral ook genieten. Want ondanks alle kleine kwaaltjes blijft het natuurlijk zo mooi om zwanger te zijn.

Keep in touch!!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Nora, heel herkenbaar, die nesteldrang, haha. Heb vandaag de hele slaapkamer eens onder handen genomen. Onder het bed, achter het gordijn, alles gezogen, nat afgenomen etc etc. MOEST schoon ineens. Probeer mezelf wel goed in de gaten te houden. Beetje harde buik is ok, maar moet daarna wel weer snel wegtrekken.

De kleine is ook weer heel actief vandaag. Heeft vast ook last van nesteldrang ;-)

Ben zoooo benieuwd straks, naar onze kleine ukkies. We kruipen langzaam maar zeker omhoog in de lijst van zwangeren. Nog maar een paar meiden voor ons. Spannnnnnend!

tot morgen, girls!

Geplaatst

Haha ook hier grote opruimwoede! Vandaag de laatste dingen uit de babykamer opgeruimd en uitgezocht, de kast uitgesopt, ramen gelapt en de vloer gezogen en gedweild.. Morgen gaat er nog even een nieuw laagje olie op de vloer en dan kunnen we de rest van de meubeltjes erin gaan zetten.. Zo´n zin om de babykleertjes te gaan wassen en de kast en de commode in te gaan ruimen..

De rest van het huis moet er ook nog even aan geloven, op de bovenverdieping staat nog van alles wat van de verbouwing en dat is ook een doorn in mijn oog.. Maar goed, maar een beetje rustig aan want ik zit nu wel hele harde buiken weg te zuchten... vandaag is het mooi geweest!

Goed weekend allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

En ik heb vandaag weer 4 uurtjes kunnen schrijven, ben weer aan het werk gegaan. Voelt goed!

Nu ook rustig aan aan het doen, op de bank achter de pc. Heb gisteren via http://www.geboortekaartjes.nl een paar proefkaartjes besteld, die zijn net binnen gekomen.

En vanavond een feestje. Eindelijk er weer eens tussen uit. Eens kijken hoe lang ik het volhoud, maar denk dat het mee gaat vallen. Voel me nu alweer een paar dagen prima. En krijg ik weer teveel harde buiken, dan gaan we gewoon weer naar huis.

Goed weekend en tot gauw!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Goede berichten Mariek, super! Hier ook een stuk verbetering hoor.. en als direct gevolg ook in mijn humeur... Net helemaal uitgeteld op de bank na mijn schoonmaakuitbarsting, maar voel nu al weer dat het al weer beter gaat!

Geplaatst

Ha dames,

Gisteren weer de hele dag gesopt. Heel de zolder, waar wij en de kleine straks slapen, is weer lekker fris. Ik dacht dat ik na al dat huishoudelijke werk wel lekker zou slapen, maar dat valt de laatste dagen tegen. Ik droom heel veel! Ook houd ik steeds meer vocht vast. Mijn handen zijn helemaal opgezwollen. Heel bizar. Morgen weer naar de gyn. Ik ben zo benieuwd hoe de kleine ligt. Ik snap er af en toe niets meer van..... en ook nog maar twee weekjes werken. Wat heerlijk!

Fijne zondag nog.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hey meiden,

Wat goed om te lezen dat alles zo lekker gaat met jullie.

Heerlijk he die nesteldrang, je huis is meteen weer spik en span, maar ja, daarna ben je wel bekaf. Ik kan mij het gevoel nog heel goed voor mij halen (en mis het ook wel een beetje)

Liefs DIana

Geplaatst

Ik ben ook heel benieuwd hoe de kleine nu ligt, weet het ook niet meer. Ene moment denk ik, de baby is gedraaid en ligt weer met koppie naar beneden, maar gisteren was het weer zo'n gerommel...morgen afspraak met vk, ben benieuwd!

Ik droom ook veel de laatste tijd. Moeder natuur die ons voorbereidt op de komende grote ommekeer in ons leven ;-)

Vervelend he, van het vocht. Wordt volgens mij alleen nog maar meer de komende tijd. Ik heb de laatste paar dagen ook dikkere vingers aan het einde van de dag. En probeer thuis zomin mogelijk sokken te dragen, die laten ook alleen maar van die striemen achter in de enkels...arghh...

He Diana! Hoe gaat het met je? Doet de kleine meid het nog steeds zo goed?

Geplaatst

Van de week heb ik voor het eerst mijn trouw- en verlovingsring afgedaan 's avonds, gelukkig gingen ze 's morgen zo weer om, anders voelt het ook zo kaal..

Merk wel dat het steeds beter gaat hier, vrijdag wel erg veel gedaan, en dat heb ik moeten bekopen met een slechte nacht van de harde buiken en pijn in mijn rug en bekken.. nu dus weer een rustiger tempo en laat het bukken enzo aan manlief over.. wel heel veel gedaan dit weekend.. zowel de slaapkamer weer op orde, stapels foto's en kaarten uitgezocht en andere paperassen en keurig opgeborgen..! Heerlijk die nesteldrang! :tongueP:

Deze kleine is trouwens met name een dwarsligger! Ik voel de hele tijd links een hoofd en rechts een kontje (of andersom) het draait af en toe naar diagonaal maar het ligt nooit met hoofdje helemaal beneden of boven.. Ben benieuwd of dat nog gaat komen...

Liefs Pien

Geplaatst

Die van mij ligt ook af en toe dwars, dan voel ik me toch ineens een oplawaaier aan de zijkant, haha. Maar meestal is het toch gerommel onderin de buik. Komt ook door de ligging van de placenta, denk ik (voor, bovenkant). Morgen meer duidelijkheid!

Geplaatst

Net terug van de vk afspraak.... alles ziet er opnieuw goed uit, alleen... baby ligt nog steeds in stuitligging. Ai. Moet me dus volgende week weer melden, want dan gaat ze opnieuw kijken hoe de baby ligt. Mocht de kleine dan nog steeds in stuit liggen, dan gaat de verloskundige volgende week vrijdag, vrijdag de 13e, tja :nerves:, een draaipoging doen...

Ik heb van de verloskundige moxa meegekregen. Net even gegoogled:

Wat is moxa-therapie?

Moxa-therapie is een onderdeel van acupunctuur en de Traditionele Chinese Geneeskunde. Het is een behandeling met een moxastick van een acupunctuurpunt op het lichaam. Een moxastick heeft veel weg van een grote sigaar. Als je hem aansteekt, verspreidt hij over het acupunctuurpunt een intense warmtestraling die erg aangenaam is en absoluut niet pijnlijk.

Hoe werkt moxa-therapie?

Er is een westerse, fysiologische verklaring voor de werking van moxa-therapie en een oosterse vanuit de Traditionele Chinese Geneeskunst (TCG).

Volgens de TCG komt er verwarmende energie (ofwel Yang) in het kleine bekken als je Blaas 67 (ofwel Zhi Yin) verwarmt aan de zijkant van de kleine teen. De verwarmende energie in het kleine bekken zorgt voor beweging. In het kleine bekken ligt ook de baarmoeder. Door de beweging in het kleine bekken wordt de baby ook beweeglijk en gaat hij (of zij) draaien.

Volgens de westerse geneeskunde wordt door moxa-therapie de baarmoeder beter doorbloed. Daardoor rijpt hij beter en is de kans groter dat het kindje spontaan draait. Bovendien stimuleert moxa vermoedelijk de bijnier en de hormonen die de bijnier produceert, beïnvloeden het spierweefsel van de baarmoeder. Daardoor zou het kindje beweeglijker worden en uiteindelijk kunnen draaien.

Baat het niet dan schaadt het niet! Vanavond meteen maar mee beginnen...

Nora, hoe was de afspraak met de gyn vandaag?

Geplaatst

Hee Marieke,

Het was weer feest bij de gyn. Hij keek weer lekker zuur omdat ik 2 kilo in 2 weken tijd ben aangekomen. En echt, ik kan er niets aan doen. Begin nu volop vocht vast te houden. Enorm dikke handen en mijn voeten beginnen ook al op te zwellen. Ik kreeg van de gyn een leuke 'peptalk' dat hij hoopte dat het niet erger werd omdat dat best pijnlijk kan zijn. Heel fijn.... De kleine ligt gelukkig wel met het koppie naar beneden. Balen dat jouw kleine nog niet goed ligt! Maar ik wat ik zo hoor kan dat nog best veranderen hoor! Hopelijk geen draaipoging voor jou. Toen ik het las bedacht ik me dat je al best wat 'ellende' hebt meegemaakt. Eerst die uitslag toen die harde buiken enzo. Ik vind dat het je maar bespaard moet blijven. Oh ja, mooie foto's trouwens! Ik ben vandaag voor het laatst even de stad in geweest. Al dat geloop en gesjouw wordt veel te zwaar! Gelukkig nog maar anderhalve week werken! Wat heerlijk. Op Valentijnsdag vieren mijn man en ik ook onze verjaardag en dan gaan we het eens heerlijk rustig aan doen. Het wordt best wel zwaar allemaal. Gelukkig kunnen we elkaar er doorheen slepen!

Liefs van Nora.

Geplaatst

He Nora!

Die gyn van jou, een wat oudere man/vrouw? Wat een gezeur om je gewicht elke keer. Je zou er bijna nerveus van worden. Ik ben ook weer 2 kilo aangekomen hoor, de laatste tijd. 17 in totaal inmiddels. Niet niks, maar niemand die er naar kraait gelukkig.

Dat vocht vasthouden lijkt me inderdaad niet echt prettig. Veel drinken juist he. En heel goed plan, dat rustiger aan gaan doen vanaf nu.

Werd net gebeld door mijn huisarts. Ik had 2 weken geleden dus een kuurtje gekregen voor een urineweginfectie en moest daarna, als die was afgelopen, mijn urine weer laten nakijken. Dacht niet dat dat zo'n haast had, dus ben pas een week na afloop van de kuur (gisteren dus) weer langs geweest. Urine was op kweek gezet en wat blijkt, er zit nog steeds iets. Dus net een preek van mijn huisarts, die notabene vanuit huis belde (hij had ook al eerder vandaag gebeld, maar ik dacht opnieuw 'heeft vast niet zo'n haast, ik bel 'm morgen wel terug') en moest direct de spoedhuisartsenpost bellen om een recept te vragen en vanavond nog beginnen met een nieuwe kuur.

Ai.

Dusss.... gaat lekker zo ;-)

Recept ligt klaar, dus ga 'm maar eens ophalen.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Oeps, dat is inderdaad niet zo handig.. Maar goed dat ze jou nog even belden, want we willen geen weeen he..

Hier alles zijn gangetje, ben lekker aan het rommelen in huis, laatste dingen in huis halen en ook zelf nog wat dingetjes maken achter de naaimachine.. Vind ik erg leuk om te doen maar daar heb ik anders nooit tijd voor.. Zo gaan de dagen toch nog best snel vind ik en zijn we zomaar al weer 33.5 week!

Gisteren ook nog even naar de kapper geweest, had voor de bruiloft extensions genomen en die moesten er nodig uit.. Wel even slikken hoor, dag lang dik haar.. Meteen maar een flink stuk af laten knippen.. Ik laat nog even geen nieuwe zetten.. lijkt me niet zo handig in kraamtijd enzo.. Komt daarna wel weer een keer!

Ben je nog veel aan het werk trouwens of doe je nog steeds rustig aan?

Liefs Pien

Geplaatst

Gisteravond kuurtje opgehaald bij de apotheek van het Lukas Andreas Ziekenhuis. Mooi dat het daar was, want een ritje daar naar toe stond nog op de agenda... voor het geval dat het een ziekenhuisbevalling wordt. Lukas is onze eerste keuze.

Opnieuw aan de antibiotica. Baal er wel van. Heb in mijn leven al zo ontzettend veel kuurtjes gehad, kan me haast niet voorstellen dat ik niet inmiddels een behoorlijke resistentie heb opgebouwd. Nu maar hopen dat deze kuur goed aanslaat.

Ben vandaag weer aan het werk. Lange dag, want moet vanavond ook nog een presentatie geven. Maar het zijn de laatste loodjes. Volgende week nog 2 halve dagen en dan zit het erop! Begint de echte zwangerschapsverlof en ga ik me alleen nog maar richten op online babyspulletjes bestellen, boeken lezen, zwangerschapscursus en de naderende bevalling :nerves:

Ahhhh, extensions! Vond al dat je zulke prachtige lokken had! Was er al jaloers op, die dikke bos. Een aanrader dus, extensions?

Bon, ga de presentatie maar eens voorbereiden...

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ja hoor absoluut een aanrader, als je tenminste behoefte hebt aan een enorm dure verslaving.. :-) Mijn haar is best ok van zichzelf maar met 75 extensions er in is het echt super, lekker dik en net iets langer.. Ach je bent wel heel lang aan het fohnen dus dat is nu niet zo praktisch, en dan straks nog haaruitval na de bevalling.. als dat allemaal achter de rug is ga ik het zeker weer laten doen..

Succes met je presentatie!

Liefs Pien

Geplaatst

Haaruitval na de bevalling?!? Arghhhhh!!!! Dat hadden ze me nog niet verteld! Waar moet ik aan denken dan, plukken haar enzo?? Dan ga ik zeker die dure hobby verslaving overwegen!

Heb mijn lange lokken een half jaar geleden afgeknipt, nooit moeten doen, enorm spijt van, dus nu weer aan het laten groeien. Maar ja, dat gaat best langzaam he ;-) Wat voor'n extensions heb je gehad? Is daar nog verschil tussen?

Hoe gaat het verder met je? En met de rest van de meiden? Nora? En Leeuwtje, ben jij er ook nog? Lees je nog af en toe mee?

Hier alles weer vrij rustig gelukkig. Heb nog steeds wel veel harde buiken, maar kan weer veel meer dan 1, 2 weken geleden. Gisteren bij mijn broertje en schoonzusje langs geweest, de kleine Senne bewonderen en kijken hoe het met mijn schoonzusje gaat. Achteraf heeft ze enorm geluk gehad met het kordate optreden van haar ervaren verloskundige. Doordat de placenta niet goed loskwam bleef ze bloeden. Haar hele baarmoeder zat tot bovenaan voel met bloed. Ze hebben haar nog net op tijd naar het ziekenhuis kunnen brengen en opereren... Pleit wel weer voor een ziekenhuisbevalling (ben er nog steeds niet over uit wat ik wil). Als ik tenminste nog een keuze heb tegen die tijd... de kleine is nog niet gedraaid, helaas.

Ga maar weer eens een moxasigaar aansteken en bij mijn linkerteen houden :torch:

Geplaatst

Ok, don't shoot the messenger maar je krijgt gegarandeerd haaruitval als gevolg van het ontzwangeren.. Ze zeggen dat door de goede doorbloeding van je hoofdhuid je tijdens je zwangerschap je haren vast houdt (je zou nu dus mooier, voller haar moeten hebben..) en dat je die met je zwangerschapshormonen na afloop verliest.. ik heb de vorige keer wel meer verloren dan dat, er kwam geen einde aan!

En ja... met een niet loslatende placenta is altijd een eng verhaal.. Mijn vriendin heeft dit vorig jaar ook gehad en heeft toen verschrikkelijk veel bloed verloren, is met spoed van haar ziekenhuis naar het AMC gebracht waar ze allerlei kunstgrepen hebben moeten uithalen om het bloeden te stoppen.. Ze is heel kritiek geweest en had zoveel bloed verloren (en via transfusies weer gekregen) dat ze daarna nog weken dialyse en andere behandelingen heeft moeten ondergaan om haar bloedsamenstelling weer goed te krijgen, omdat door de shock haar nieren enzo ook niet goed meer functioneerden. Uiteindelijk is alles helemaal goed gekomen en dit is natuurlijk heel zeldzaam, maar ook voor mij weer een rede om lekker naar het ziekenhuis te willen..

Ik moet het de komende dagen zelf zien te rooien, manlief gaat een paar dagen skien met vrienden, staat al maanden geplant en hoewel ik er erg tegenop zie en hij blijft aanbieden om thuis te blijven wil ik hem dat niet aandoen.. Hij heeft de afgelopen weken zoveel gedaan en gezorgd, naast heel hard gewerkt, dat ik hem dit tripje niet wil afnemen.. Ach.. ik redt me wel.. rustig aan en alleen het hoognodige doen, mijn energie vooral in Thijs steken en verder niets, dan wordt het vanzelf woensdag!

Ik had trouwens great lenghts extensions, dat is wel zo'n beetje het bekendste merk en echt aan te raden, je ziet echt geen verschil met je eigen haar! Ik mis ze nu al, heb echt een zielig bosje als ik er aan voel, alhoewel het bets meevalt als ik in de spiegel kijk hoor... moet gewoon even wennen... Wel lekker snel klaar met wassen en fohnen!

Fijn weekend allemaal, ik ga maar eens eten koken!

Liefs Pien

Geplaatst

Hee dames,

Haaruitval?! Jukkie zeg. Al denk ik dat dat bij mij wel zal meevallen, want volgens mijn kapster heb ik geen vollere haardos gekregen. Hopelijk valt er straks ook niet veel uit dan....Hier verder alles wel goed. Af en toe een dip. Onzeker over alles wat er op me afkomt, de bevalling, een kleine in huis, moederschap etc. En van harde buiken word ik ook onzeker. Ik vind dat eigenlijk nog wel het vervelendst van de hele zwangerschap. Het doet geen zeer, maar prettig voelt het niet aan. Gelukkig heb ik het nu maar een paar keer per dag, omdat ik het stuk rustiger aan doen. Misschien volgende week weer eens gaan soppen.....

Ik ga echt voor een ziekenhuisbevalling. Zal ook wel moeten omdat ik bij de gyn (Marieke, inderdaad een oudere man) loop. Te veel 'placentaverhalen' gehoord. Mijn stiefzus mocht na de bevalling ook rechtstreeks naar de ok omdat een gedeelte bleef zitten. Zij heeft toen ook heel veel bloed verloren.

Vinden jullie trouwens ook dat de tijd nog steeds zo snel gaat? Nog maar een kleine 6 (of 8) weken! Ik had vandaag een vriendin uit Amsterdam op bezoek en die vond het zo gek omdat de volgende keer dat we elkaar weer zien een kraambezoek zal zijn! Hoe bijzonder! Oh ja, op de zwangerschapsyoga kwam ik in gesprek met iemand die dus vlak voordat ze met IVF begon zwanger is geraakt. Dat schept dan toch meteen een band. Oh ja, zij kende mijn gyn ook. Hij had toen tegen haar gezegd dat het niet zo erg was dat ze tot en met 17 weken hartstikke misselijk was, want dan kwam ze niet zoveel aan. Wat een giller! Het is dat het zo'n aardige man is.....

Marieke, balen dat de kleine nog niet is gedraaid. Maar je hebt nog wel even. Hopelijk komt het nog goed!

Fijn weekend.

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hahaha, die gyn van jou is gewoon geobsedeerd door gewichtstoename!! Ongetwijfeld ligt daar een leuk verhaal ten grondslag... een veel te dikke moeder, hij die zich daar altijd voor schaamde als klein jochie, zoiets... :shower: Niet teveel van aantrekken, zou ik zeggen. Wij alle drie komen boven het gemiddelde uit.

Pien, jeetje wat een verhaal van jouw vriendin... heftig hoor. Moet zeggen dat als ik niet zo dicht bij het ziekenhuis zou wonen dat ik dan toch ook voor een ziekenhuisbevalling zou kiezen. Maar voor mij is het letterlijk 2 minuten. Dus áls de kleine nog draait (vannacht helaas weer niet gebeurd) en ik mag thuis bevallen, dan gaat mijn voorkeur daar naar uit, met de geruststellende gedachte dat mocht er iets mis gaan ik binnen 2 minuten in het VU kan zijn en binnen 10 in het Lukas Andreas.

Oh nee, ik zie ineens links op het scherm een advertentie voor HAARUITVAL!! hahaha, we gebruiken het woord teveel in onze berichten denk ik ;-)

Wel balen hoor, dat we straks zoveel haar verliezen, maar goed, groeit wel weer aan. Ik heb inderdaad een veel dikkere bos haar gekregen. Dacht dat het kwam doordat ik mijn haar had afgeknipt (en de geweldige nieuwe haargelspray... hoewel, daar ligt het dus waarschijnlijk níet aan...)

Pien, succes de komende paar dagen zonder M. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar ik zou hetzelfde reageren als jij. H moet ik ook echt elke vrijdagavond weer overhalen om toch gewoon lekker even een biertje te gaan halen met zijn collega's/vrienden. Ik weet hoe leuk hij dat vindt en nu dat ik niet meer zo vaak mee ga voelt hij zich toch een beetje schuldig als hij wel gaat. Maar ik gun het hem juist zo, zeker omdat het straks, als we in Alkmaar wonen, toch allemaal minder zal worden, de vrijdagavonden in Amsterdam.

Fijn weekend!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee meiden,

Mariek, ik kan me voorstellen hoor, dat als je zo dicht bij het ziekenhuis woont dat je gewoon thuis begint en dan wel ziet.. als je het dan niet vertrouwd is de gang naar het ZH zo gemaakt.. Hier moet ik toch 25 km provinciale weg over en dat is dan toch nog best ver... (Al zijn er VK-en die de reputatie hebben het in 15 min te kunnen rijden hoor...) En tsja, voor deze bevalling zowiezo geen keuze meer door de keizersnee van de vorige keer.. Mag ook niet meer ingeleid worden, want die opgewekte weeen geven te veel druk op het litteken schijnbaar..

Iedereen die ik ken met kiddies heeft trouwens haaruitval gehad hoor, na de zwangerschap, dus houd er maar rekening mee hoor Nora.. Mijn haar is in ieder geval nooit meer hetzelfde geworden, wel veel nieuwe haren gekregen, maar voordat die net zo lang zijn als de rest...

Straks even met de kleine naar de bioscoop, heeft hij verdient met in zijn eigen bed slapen! Gaat echt hartstikke goed! Elke morgen een sticker plakken en bij 7 stickers iets leuks kiezen lijkt echt te werken..

Goed weekend verder!

Liefs Pien

Geplaatst

ARGH! Wat erg. Naast een lichaam dat zich moet herstellen ook nog een half kale kop....ik denk dat ik de eerste tijd maar gewoon lekker binnen blijf.

Als het ziekenhuis inderdaad zo dichthij is, zou ik ook lekker thuis blijven. Heerlijk onder de douche gaan staan om de weeen op te vangen. Of zou dat in het ziekenhuis ook mogen?

Ach ja, die gyn van mij. Misschien is zijn vrouw wel heel erg ontploft tijdens haar zwangerschap. Mmmm, ik zal het hem maar niet vragen. Donderdag heb ik een andere gyn. Ben benieuwd!

Fijn weekend.

Liefs, Nora.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden