Ga naar inhoud

en ook Marieke is.. zwanger!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Lentezon,

Lijkt me ook heel leuk, 2 rode bedjes. Rood is zo'n vrolijke, oppeppende kleur.

En wat de huizen betreft, ja, beide koopwoningen. Ik heb de mijne de laatste jaren verhuurd. Het appartement van mijn vriend hebben we onlangs verkocht. Vandaar... ;-)

• Reacties 390
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goh mariek een echte amsterdam-minded persoon in alkmaar krijgen, tja dat zal niet makkelijk gaan. Maar het is inderdaad een leuke stad. Wij wonen zelf in hhw, maar zijn regelmatig in alkmaar te vinden. En straks van de zomer lekker het strand op in bergen of egmond, hmmm, heerlijk (zonnetje waar blijf je?!)

Liefs Diana

Geplaatst

Pien, mooi kamertje! Leuk dat bonte. Ik zal binnenkort eens een foto van ons wiegje maken. We hebben geen apart kamertje voor de kleine, want we zitten nog midden in een verbouwing, dus voorlopig ligt de uk bij ons op zolder (die heel ruim is).

Marieke, wat toevallig. Sinds een weekje ook last van krampen. Met name 's ochtends als ik net wakker ben, maar nu had ik het vannacht ook. Heel raar om weer van die krampen te voelen. Ik denk dat het inderdaad indalingsweeen of oefenweeen zijn.

Vanavond lekker uiteten met mijn mannetje voor ons trouwen. Zal wel voorlopig voor het laatst zijn. Misschien van de zomer weer, lekker op een terrasje. Kleine en de hond mee. Wat een vooruitzicht!

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hee meiden, hoe is het ermee? Alles nog rustig? Vlgs mij hebben we inmiddels meldplicht hahaha... 36 weken! Weer een mijlpaal...! Enne... Nora al bijna 37... officieel een voldragen zwangerschap en je mag thuis bevallen! Echt cool!

Ik lig brak op de bank.. gisteren met vrienden uit eten geweest... super gezellig maar nu last van mijn maag en darmen en algehele brakheid door de halve nacht wakker liggen... Maar even rustig aan doen vandaag...

Liefs Pien

Geplaatst

36 weken...ongelooflijk he. We zijn er gewoon bijna... nog eventjes, en we kunnen onze kleintjes vasthouden!

Net terug van laatste weekendje weg met mijn vriend. Nog even er tussen uit samen. Was erg leuk. Gisteren naar Kruller Moller museum geweest en beetje gefiets in het park en daarna door naar Arnhem voor de film (Benjamin Button) en toen heerlijk uit eten bij Zicht. Overnacht in de Bildenberg. Ze hadden daar een heel diep bad, dus heb nog lekker gebadderd. Vanochtend uitgebreid ontbeten en toen de dierentuin maar geskipped... ik was behoorlijk kapot.

Begin het allemaal wel iets zwaarder te vinden. Zelfde als jij, Pien. Ook brakjes vandaag, erg moe. En houd ineens heel veel vocht vast. Mijn handen en onderarmen zijn net worstjes, net als mijn onderbenen en enkels. Teveel gelopen gisteren, denk ik.

Hoe gaat het met jou, Nora? Heel benieuwd!

Pien, dus misschien toch weer een KS. Heeft ook wel zo z'n voordelen. Zeker gezien de risico's van een dwarsliggertje en het uitscheuren van het litteken.

Ik ga mijn vk overmorgen eens vragen naar de mogelijkheden op het gebied van pijnstilling. Wil toch wat meer weten over de ruggenprik.

Meiden, goede zondag nog en tot gauw!

liefs,

Mariek

Geplaatst

net even wat foto's gemaakt van de wieg, opgemaakt met de lakentjes en dekens waar ik vroeger zelf ook onder heb gelegen. Van de (tijdelijke) babykamer en van onze slaapkamer, waar de kleine 's nachts lekker dichtbij ons komt te liggen.

wiegje1.jpg wiegje2.jpg

Geplaatst

Ohhh die lakentjes zijn echt superleuk! Lijkt erg op het stofje waar mijn wieg vroeger mee bekleed was! Het mandje heb ik inderdaad ook, ideaal voor de eerste weken.. lekker naast je bed of mee naar beneden... mooi showwiegje voor de kraamvisite!

klinkt lekker trouwens weekendje weg! Hoe vond je de film, ik hoor erg wisselende berichten..? Ben vanmiddag naar Bolt geweest in , was wel erg grappig maar ik wil ook wel weer eens naar een volwassen film!

Liefs Pien

Geplaatst

Ja, die lakentjes zijn zoooo schattig. Zelf gemaakt door mijn moeder. Heel jaren 70, haha, en juist nu weer helemaal hip. Mijn moeder heeft vroeger ook veel kleertjes voor mij en mijn broertje gemaakt en daar de mooiste dingen van bewaard. Echt helemaal leuk! Zitten een paar prachtige kleertjes tussen.

En ja, die mand is super. Kan je overal neerzetten. Ideeal. En ziet er nog leuk uit ook.

Ik vond Benjamin Button erg goed. Ben groot, groot fan van Cate Blanchett. En Brad Pitt zet ook weer een prachtrol neer. En de 'visual effects'... waanzinnig goed. Kan me voorstellen dat je wel weer eens naar een volwassen film wilt, haha. Hoewel, laatst Kung fu Panda gezien en echt dubbel gelegen van het lachen!

Vandaag staat Alkmaar weer op het programma. Moet naar het gemeentehuis voor het GBA-uitreksel. Die heeft mijn vriend straks nodig om de kleine in te kunnen schrijven.

Verder alles nog rustig. Slaap wel iets minder goed. Geen last van dingen ofzo, maar lig soms uren wakker, kan dan gewoon niet slapen. Pas 's ochtends, als het weer licht begint te worden, val ik in een diepe slaap. Is dit herkenbaar voor jullie?

En de harde buiken zijn weer terug... maar goed, nu mag het ook.

tot gauw!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hee dames,

Met mij alles goed hoor, afgezien van de dikke vingers en handen. Blegh, af en toe (met name 's nachts) doet het echt pijn. Ik heb het gevoel alsof ik klauwen heb gekregen. Zelfs schrijven gaat lastig......Daarnaast begint het beneden een beetje te rommelen. Vannacht en vanmorgen weer van de krampen in mijn onderbuik, maar nu is het weer weg. Ach, het zal er bij horen. Krijgen jullie het inmiddels ook een beetje banuwd voor de bevalling? Steeds vaker flitst de vraag door mijn hoofd of ik het allemaal weg ga trekken. Ik weet dat miljoenen vrouwen het voor mij hebben gedaan, maar toch. En als de kleine er eenmaal is ben je de pijn alweer vergeten, maar ja voor die tijd heb je het toch knap lastig.....nou ja, vanavond weer yoga en dan ben ik weer zo positievo als wat.

Marieke, wat heb jij een heerlijk weekend gehad zeg. Zalig! En leuk dat mandje. Echt schattig. Nog even en er ligt een kleine dreumes in....

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hee hallo,

ook hier de laatste dagen weer veel onrust in mijn buik.. Echt onwijs veel harde buiken die steeds pijnlijker lijken te worden.. Zodra ik een beetje teveel beweeg dan begint het en als ik dan weer ga zitten of liggen duurt het best lang voor het weer wegtrekt... Voelt een beetje alsof mijn buik de kleine naar beneden probeert te duwen maar die ligt overdwars en blijft lekker in het breedste gedeelte hangen... Wel een voordeel is dat ik nauwelijks druk op mijn blaas heb en dus niet zo vaak naar de wc hoef.. Slapen gaat gelukkig wel redelijk.. vaak wakker en veel draaien en zoeken naar een lekkere positie maar lig geen lange tijden wakker...

M. wil dat ik het ziekenhuis bel omdat ik zoveel last van harde buiken enzo heb.. maar ik vind het niet nodig.. weet toch al wat ze zeggen.. rustig aan doen.... zo lang het niet als weeen voelt kunnen ze er weinig aan doen vlgs mij.. wel irritant. had zo´n lekkere actieve week vorige week en nu kan ik weer erg weinig.. M vertrekt morgen voor de rest van de week naar het buitenland.. zie ik ook een beetje tegenop.. alle schoolritjes etc zelf doen.. ach.. het wordt vanzelf weer weekend!

Liefs Pien

Geplaatst

he, dat lijkt me best vervelend inderdaad, dat M een week weg moet. Qua timing niet zo heel best... zeker met een 5 jarig mannetje wat ook nog aandacht en zorg nodig heeft. En jij bezig met de laatste loodjes... heb je wel hulp in de buurt, mocht het nodig zijn?

Heb vandaag ook weer teveel gedaan... constant harde, inderdaad steeds pijnlijker wordende, buiken. Eigenlijk continue harde buik en dan nog een schepje er bovenop als de buik nog een stukje extra samentrekt. Ook als ik gewoon al een half uur zo relaxed mogelijk op de bank zit. Ineens, zonder aanleiding, wordt de buik nóg harder. Zullen wel de oefenweeen zijn... echt prettig is het in ieder geval niet meer. Klaag! Klaag! Klaag! ;-)

Heb daarnaast ook nog steeds een lichte blaasontsteking. Na 2 kuurtjes nog niet helemaal over. En, als slagroom op het toetje, door al de antibiotica, ook nog eens een beetje last van een schimmelinfectie. Gaat geweldig zo! :headbang:

Vocht is gelukkig weer iets minder. Vervelend, Nora, dat je daar zo'n last van hebt. Ik word ook wel eens 's nachts wakker met heel pijnlijke handen, dus ken het gevoel wat je beschrijft.

Zeg, Pien, schiet me ineens te binnen: misschien zou jij ook Moxa-therapie moeten proberen. Het stimuleert de bewegelijkheid van de kleine, en kan net dat extra zetje zijn waardoor hij/zij gaat draaien. Baat het niet, dan schaadt het niet!

En wat de naderende bevalling betreft, kan nog niet zeggen dat het me echt benauwd of dat ik er tegenop zie. Heb zelf het idee dat het nog wel even op zich laat wachten. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig... hoe zal het gaan straks? Het enige wat me wel af en toe aan het tobben zet: van de bevallingen hier op het forum en in mijn omgeving zijn het merendeel niet zo heeeeel soepel verlopen...

Geplaatst

Nee kwa timing was ik ook niet amused met M. maar hij kan er ook weinig aan doen, veel gaande, grote reorganisaties en als je dan gevraagd wordt naar het hoofdkantoor in Zwitserland te komen dan doe je dat..

Ik red me hier wel hoor en heb gelukkig zowel mijn beide ouders, mijn schoonouders en mijn schoonzus in de buurt, dus opvang voor Thijs is altijd te vinden mocht het nodig zijn omdat ik me niet goed voel.. Zit meer met het kleine risico dat de bevalling begint en dat hij dat mist of dat ik loop te stressen tijdens de weeen of hij wel op tijd zal zijn...

Heb dus ook wel aangegeven dat hij vanaf volgende week toch echt iets dichter in de buurt moet blijven.. Op maximaal een paar uur rijden lijkt me redelijk...

Ach.. hoewel de kleine hartstikke beweeglijk is draait het toch iedere keer weer terug in de voorkeurspositie van overdwars.. en met de rug naar beneden is het risico van spontane weeen niet erg groot.. Geen druk op de baarmoedermond he... Zal trouwens ook mijn urine weer eens laten controleren, heb de laatste dagen ook weer vage pijn in mijn onderbuik...

Sterkte met alles! Super irritant met blaasontsteking en schimmel.. weet er helaas alles van...

Liefs Pien

Geplaatst

Heb met H ook afgesproken dat hij vanaf nu altijd mobiel bereikbaar is. Gelukkig werkt hij 20 minuten autorit van huis verwijderd, dus mocht het nodig zijn dan kan hij zo thuis zijn. Wel een fijne gedachte! Want de luxe die jij hebt, dat beide ouders zo lekker dicht in de buurt wonen, die heb ik helaas niet. Zowel mijn moeder als de ouders van H wonen dik 2 uur rijden van ons vandaan. Geen handige oppas voor ons straks dus ;-)

Vandaag weer voor controle geweest. Alles ziet er goed uit. Kleine is mooi ingedaald en ruggetje ligt links, dus eigenlijk ligt hij/zij er helemaal klaar voor. Erg blij om dat te horen, toch weer een puntje om af te kunnen vinken. Met mij ook alles verder goed. Bloeddruk iets gestegen tov van vorige keer (125/75 ipv 120/70) maar nog steeds binnen de norm. En houd wat meer vocht vast, maar ook dat hoort erbij.

Je hebt echt een dwarsliggertje he ;-) Maar goed, je weet het niet, wie weet dat de kleine komende week gewoon netjes met koppie naar beneden gaat liggen en dat de indaling daarna binnen een dag gepiept is. Het kan nog allemaal.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Ja wie weet... alhoewel ik geen indaling verwacht.. gebeurde de vorige keer ook niet en een tweede daalt vaak pas bij de bevalling in heb ik gehoord... heb het idee dat er niet veel gebeurd, het beweegt veel maar niet in de goede richting.. :-(

Ga morgen wel weer even urine laten controleren.. veel harde buiken weer en ook een zeurende pijn in mijn onderbuik.. zou me niet verbazen.. We´ll see!

See you soon!

Liefs Pien

Geplaatst

Vervelend he, die blaasontstekingen. Hebben ze het bij jou ook al een keer op kweek gezet? Ik heb al jaren last van een resistente E.coli bacterie. Zit gewoon standaard in mijn blaas en speelt af en toe op bij verminderde weerstand. Geen enkele antibiotica-kuur heeft het helemaal de nek om kunnen draaien. Heb zelfs ooit een kuur van 3 maanden gehad! Het enige wat overblijft om te doen is veel vitamine C, veel veel water drinken en cranberry capsules slikken, elke dag. Dan houd ik het in toom en heb ik over het algemeen weinig tot geen last. Maar het blijft vervelend, zo'n bacterie.

Succes morgen bij de HA. Hoop dat het meevalt en dat je geen kuurtje nodig hebt. Elke kuur zorgt er weer voor dat de achterblijvende bacterie nog resistenter wordt (mits je 'm helemaal uitroeit uiteraard!).

Geplaatst

Oh dat is inderdaad vervelend.. Ik moet zeggen dat ik nog nooit blaasontsteking heb gehad als ik niet zwanger ben.. Maar zodra ik zwanger ben is het raak, vorige keer 3 keer en heb er nu al 3 achter de rug dus we wachten af.. Misschien valt het wel mee hoor, heb niet echt concrete klachten, iets zeurende onderbuik en wat meer harde buiken de afgelopen dagen. Maar na de vorige keer neem ik toch maar even het zekere voor het onzekere en wacht ik niet op weeen hahaha...

Ga nu even de enveloppen bestellen voor de geboortekaartjes en de adressenlijst bijwerken.. niet het leukste klusje maar ik blijf het maar uitstellen... beetje sneu als M dat allemaal moet regelen als de kleine onverwachts eerder komt..

Fijne dag!

Liefs Pien

Geplaatst

Hee dames,

Bah, wat vervelend dat jullie zo'n last van blaasontstekingen hebben. Lijkt me heel naar. Ik moet wel weer erg vaak naar het toilet (vooral 's nachts... lekker vermoeiend), maar geen zeurende pijn meer. Harde buiken heb ik dagelijks, maar goed, dat heb ik nu al zo lang dat ik me er geen zorgen meer om maak. Morgen weer naar de gyn! Ik ben erg benieuwd. Volgens mij gaat alles nog steeds goed. Sinds gisteren staat ook het bed op klossen! Wat een rare gewaarwording. Het komt zo wel erg dichtbij. EEK!

Ik heb het geluk dat mijn man kantoor aan huis heeft. Ideaal. Hij is altijd in de buurt, ook lekker makkelijk als de uk er straks is. Daarnaast woont ook mijn moeder om de hoek, en de rest van mijn familie ook in de buurt. Ik vind dat wel een geruststellend idee. Niet dat ik ze straks elke dag over de vloer wil hebben hoor......

Vandaag 37 weken....

Liefs van Nora.

Geplaatst

Hee Nora, 37 weken gefeliciteerd! Top hoor! Lekker als je mannetje bij huis is idd, die van mij is of op reis of hij werkt thuis en dat is ook wel heel lekker... Kan hij straks mooi de schoolritjes voor zijn rekening nemen de eerste weken..

Had gelukkig geen blassontsteking! erg blij want had echt geen zin in nog een kuur...

Wat een drama trouwens he.. met dat vliegtuig.. M moet vanavond vliegen.. lekker idee... not!

Liefs Pien

Geplaatst

Jahaaa... het begint echt op te schieten nu, he! Ik mag zaterdag ook bellen voor de klossen.

Lekker hoor, dat je man aan huis werkt. Wat voor'n werk doet hij? Heerlijk om hem nu en straks in de buurt te hebben lijkt me. Ik heb een vriend die naast heel lief en betrokken ook een echte workaholic is. Maakt gemakkelijk dagen van 10-12 uur, als je de uurtjes dat hij 's avonds nog even achter de pc kruipt en telefoontjes pleegt meetelt. En met plezier, en eigenlijk vind ik dat ook wel weer mooi. Hij is zo gedreven en krijgt zoveel energie van zijn functie. En maakt daarnaast ook tijd voor mij en probeert er altijd te zijn als ik het hem vraag. Vanavond samen naar de voorlichtingsavond van de verloskundige...

Heb net kraamzorg intakegesprek gehad. Krijg de standaard 49 uur. Maar dat kan allemaal nog wijzigen afhankelijk van de drukte. Maar minimaal 3 uur 7 dagen achter elkaar en hopelijk niet meer dan 2 verschillende verzorgsters (maar 4-5 verschillende in een kraamweek komt ook voor). Tja... toch wel de nadelen van in een grote stad wonen...

Pien, hoe was het bij de HA? Zie dat je ook online bent.

liefs,

Mariek

Geplaatst

weer eens tegelijk gereageerd.... :-)

Ja, zeker een drama, met dat vliegtuig! Ik hoor de sirenes af en toe voorbij komen als ze weer gewonden naar het VU of naar Lucas Andreas brengen. En mijn vriend werkt bij Microsoft en het kantoor is letterlijk op Schiphol. Ook niet zo'n fijn idee...

Maar M gaat toch hopelijk niet vliegen met Turkish Airways he? ;-)

Fijn trouwens, dat je geen blaasontsteking hebt! Kon de ha wel iets zeggen over waar de pijn dan vandaan kan komen?

Geplaatst

Hi Marieke (en Pien en Nora),

grappig om jullie verhalen zo te lezen hoe het jullie vergaat zo de laatste weekjes voor de bevalling.

Het is nu echt aftellen voor jullie. Spannend...

Wel vervelend trouwens steeds die blaasontstekingen, is dat normaal dat je daar zo veel last van hebt tijdens een zwangerschap?

Succes alvast met de bevalling!!!

Hopelijk valt het mee en is het zo gepiept!!! ;-)

Geplaatst

Hee meiden,

Heb de huisarts zelf niet gesproken, heb ook geen erge klachten, wilde alleen even zeker weten dat ik geen blaasontsteking had.. waren dus "gewone" harde buiken.. M werkt voor een amerikaans chemieconcern.. vooral veel met isolatie en bouwmaterialen.. niet de beste markt op het moment dus, en dan doet hij ook nog strategische ontwikkelingen, bedrijfsovernames en nieuwe innovcaties enzo en daar zijn dat soort bedrijven nu helemaal niet mee bezig natuurlijk.. Hij zal zich dus waarschijnlijk weer meer met de commerciele zijde moeten gaan bezighouden.. dat verwacht hij tenminste te horen als hij morgen een gesprek met de europeze directeur heeft..

Hij smste net dat hij een onwijze verkeerschaos op de A9 had gehad maar nu in het vliegtuig zat.. Hij was erg onder de indruk dat het gecrashte toestel zo dicht bij de snelweg lag.. zag er vreselijk uit zei hij...

Zal blij zijn als hij straks weer geland is.. Toch een beetje een raar idee ofzo..

Fijne avond!

Liefs Pien

Geplaatst

Hee dames,

Brrrr, ik zei van het weekend nog tegen K (die architect is, Marieke) dat ik het fijn vond dat ik voorlopig niet hoefde te vliegen. En nu ligt er een vliegtuig langs de snelweg. Wat vreselijk! Wat erg voor die passagiers, en de nabestaanden.....bah. Heel naar.

Pien, ik kan me voorstellen dat je blij bent als je vent straks weer met beide benen op de grond staat. Wat een rotmoment om te moeten vliegen......

Liefs van Nora.

Geplaatst

He mede eindsprinters...

Werd vanochtend wakker met heel pijnlijke en opgezwollen handen. Kon ze niet eens meer dichtknijpen, zo dik waren ze. En heb een of andere uitslag op mijn onderbenen, jeuk!!!! BLEH!! Maar ben nog steeds wel heel happy hoor. Voel me voor de rest prima.

Ga zo naar mijn moeder in het noordoosten des lands, logeerpartijtje. Even nog uitgebreid en ongestoord bijkletsen met mama. Zin in. Zeker nu vinden we het beide heel jammer dat we zo ver bij elkaar vandaan wonen. Even langswippen voor een kopje koffie zit er gewoon niet in.

Pien, is het allemaal goed gegaan met M? Veilig geland? Ook wel spannend gesprek wat hij gaat voeren zo te horen...

Tot morgen!

liefs,

Mariek

p.s. kreeg gisteren tijdens de voorlichtingsavond te horen dat een eerste zwangerschap gemiddeld 41 weken duurt. Dus Pien, denk zo maar dat jij als eerste aan de beurt bent ;-) Ik ga vanaf nu rekenen met 28 maart, kan het alleen maar meevallen als de bevalling eerder begint.

Geplaatst

Hee meiden,

Mariek wat een aparte kwaaltjes, moet je daar niet even naar laten kijken? Veel plezier bij je moeder in ieder geval...

M heeft een prima reis gehad.. zijn koffer bleek alleen zoek bij aankomst (met daarin oa ook zijn bril en daglenzen.. beetje zuur aangezien hij -7.50 heeft..) Moest hij dus ter plekke een outfit voor vandaag en toiletspullen etc bij elkaar shoppen.. Niet echt handig..

Ik heb gelukkig weer een goede dag, fotograaf kwam net het trouwalbum brengen en de foto´s zijn echt prachtig geworden! Ben er heel blij mee.. Nu straks maar even liggen want anders einde van de dag zo brak..

Fijne dag allemaal!

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden