Ga naar inhoud

eiceldonatie

Gast Ilse78

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal!

Na 2 IVF pogingen moesten wij stoppen. Mij eicelkwaliteit was zo slecht dat het niet zou gaan lukken (er vond wel bevruchting plaats, maar deelde niet verder... Een vriendin van ons vroeg of ze ons geen eicel kon geven. Ze is alleen niet getrouwd, geen kids etc. Weten jullie of dit dan wel mogelijk is of zij een eicel zou kunnen afstaan aan ons? Zijn er nog andere opties wat betreft eiceldonatie? Weet iemand een goede kliniek/ziekenhuis. It's all new so...

Alvast bedankt!!

Liefs Ilse78

Geplaatst

Hey Ilse, ik weet niet zoveel over eicel donatie, maar weet wel dat het kan, volgens mij moet je vriendin mee naar jullie gyneacoloog en daar leggen jullie het voor, en de Gyn, kan jullie verder helpen in het proces.\

Veel succes, lief Renata

Geplaatst

Hoi Ilse,

Volgens mij moet het kunnen... Ik weet niet of je Babyboom hebt gekeken, maar 1 van de stellen daar is ook zwanger geworden omdat een vriendin een eicel heeft gedoneerd. Maar hoe het traject precies in elkaar steekt????? Misschien eens overleggen in het ziekenhuis????

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Alvast bedankt voor jullie berichtjes!

Ja ik heb babyboom gezien, maar deze 'vriendin/donor heeft zelf volgens mij al kinderen. Dus is het ziekenhuis wel bereid om haar een iecel te laten afstaan, maar onze vriendin heeft geen kindjes....en je weet het in de toekomst nooit he! We gaan idd een afspraak maken bij het ziekenhuis. Wie weet!

Als er iemand is die aan eiceldonatie heeft gedaan zou ik graag meer willen weten over deze ervaring. Tips en adviezen altijd welkom!

Thanks meiden!

Liefs Ilse78

Geplaatst

Hi Ilse,

Ik geloof ook dat er naar jullie bloedgroep word gekeken... Ik geloof niet dat het uitmaakt of je vriendin kinderen heeft of niet, want er zijn toch ook wel eiceldonoren die zich aanbieden die nog jong zijn en kinderloos?

Ik weet dat ze in Belgie dit traject weer anders doen of misschien in sommige ziekenhuizen daar dan, dan halen ze de eitjes bij je vriendin weg en de volgende die een punctie heeft daar gebruiken ze dan het eitje van voor jullie ( anoniem) ik zelf loop in dusseldorf maar dan nog met mijn eigen (weinig) follikels maar weet misschien dat dit ooit ook ter sprake gaat komen, een vriendin heeft het ook al gezegd dat ze dit evt wel wil doen, maar ga daar nu nog niet teveel op in.

Veel succes met uitzoeken, op de freya site staat er ook veel over.

gr Daan.

• 5 maanden later...
Geplaatst

Hoi Ilse,

Wij zijn ook bezig en hebben in februari een gesprek, samen met de donor, in het UMC te Utrecht. Ben erg benieuwd!!

Hoe is het met jou verder verlopen? Ik zie dat je uit Rotterdam komt (ik ook), zit je bij het Maasstad Ziekenhuis (voorheen MCRZ)? Ben benieuwd naar jouw reacties.....

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Ilse

Ik ben in SFG in behandeling, en transport in EMC.

En opzoek naar een donor

Onze eerste engel vind het na 2 keer helaas genoeg, begrijpelijk.

Maar er worden wel zeker voorwaarden aan de donor gesteld door het ziekenhuis nl.

*Liefst onder de 35 jaar, ivm eicel kwaliteiten

*En een vervulde kinderwens ivm mogelijke infectie en daardoor vruchtbaarheidsproblemen, staat in de folder

En ik denk ook ethische gronden.

Liefs Claudia

Geplaatst

Hee Ilse, Tjoender en Claudia,

Ook ik kom uit Rotterdam, en ben toen voor 1e poging in EMC geweest en daarna Dusseldorf in combinatie met SFG. Wel toevallig allemaal uit de buurt.

We hebben ook weer in korte tijd 2 teleurstellingen gehad en zijn ons nu ook aan het orienteren voor eiceldonatie, ik weet niet of we dit ooit gaan doen, maar het feit nog niet uitbehandeld te zijn en nog een evt optie hebben vind ik een fijn idee. Nu even rust.

Veel succes meiden!

Ben blij met dit subforum over eiceldonatie, ik las hier wel vaak, maar voelde me niet echt ergens op mijn plek, haha.

gr Daan.

Geplaatst

Hoi Daan,

Tjee, jij hebt ook al wat tegenslagen te verwerken gehad zeg! Hoop voor je dat er toch nog een optie mogelijk is dmv eiceldonatie. Maar goed, altijd prima om even rust te nemen en alle opties te bekijken.

Neus hier gerust rond, zowel Fien, Claudiaatje en ik zijn nu serieus in het traject beland van eiceldonatie. Claudiaatje heeft al 2 pogingen (helaas niet succesvol) achter de rug, zoals je kunt lezen.

Heb je vragen...... stel ze gerust. Ik ben nog een leek op dit gebied, maar samen weten we altijd meer dan één.

Succes met het nemen van evt. vervolgstappen!

Greetzzzz,

Elena

• 1 jaar later...
  • 1 jaar later...
Geplaatst

Beste Ilse,

Zover ik weet moeten eiceldonoren zelf wel kinderen hebben gehad. dit met evt. infecties waardoor ze zelf dan geen kinderen meer kan krijgen.

Ziekenhuizen en of klinieken die eiceldonatie doen zijn oa:

Geertgen kliniek in E'lsendorp

AMC Voortplantingsgeneeskunde en of Fertiliteit, als je zelf een donor hebt kun je veel sneller geholpen worden

UMC Voortplantingsgeneeskunde en of Fertiliteit, als je zelf een donor hebt kun je veel sneller geholpen worden

Wijzelf zijn nog op zoek naar eem eiceldonror en hopen zsm een lieve donor te vinden die ons een klein engeltje wil schenken.

Ilse, heel veel succes en sterkte. Geef vooral niet op ook voor jullie komt er een klein engeltje!!

Liefs,

Mossi

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ben bezig met een deal-ivf. Ik sta de helft van mijn eicellen af aan twee stellen (i.v.m. 42 follikels) en de andere zijn voor ons.

Bij St. Geertgen hoef je geen kinderen te hebben om donor te worden ook als je het niet in combinatie met een vruchtbaarheidsbehandeling voor jezelf doet.

Bij mij is het natuurlijk anders omdat ik ook nog ivf ga doen straks maar je word er erg goed begeleid, alles word goed uitgelegd.

Misschien is St. Geertgen een optie voor diegene die nog een donor zoeken.

Groetjes..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden