Ga naar inhoud

Gewichtstoename....

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je moet bedenken dat je ook veel vocht kunt vasthouden.

Dat zie je vanzelf op foto's van vroeger en nu.

Ik woog mezelf iedere dinsdag. Soms kwam ik per week wel 1,5 kg aan, om vervolgens de andere week maar een pond te groeien.

En ik deed ook iedere week de buikomvang. Ook dat verschilde erg hoor. Maar toch op een gegeven moment 2-3 cm per week erbij. In cm ben ik 40cm erbij gegroeid haha. Op het eind 113cm (begon met 73cm....

Moet ik erbij zeggen dat er dus wel 2 in zaten hè.

Geniet en wat je nu doet is toch al prima?

Groetjes Laura

Geplaatst

Ja dat doe ik nu ook, niet meer wegen. :laughing1: Gezond eten deed ik ook al. En inderdaad, laten we hopen dat ze er straks net zo snel weer afvliegen!

groetjes, niki

Geplaatst

pff ik ben ook erg benieuwd, mijn eerste zwangerschap begon ik al veel zwaarder en toen kwam ik ook nog eens ruim 20 kg aan.. Met veel pijn en moeite is dat er allemaal weer afgegegaan en later nog meer. Ik ben nu 19 wkn en 3 dagen en ik vrees dat ik al op een kg of 6-7 zit (heb me sinds de vakantie nog niet gewogen) en ik was ook al tijdens de IVF 2.5 kg aangekomen dus ga hard richting de 10.. Merk wel dat nu de misselijkheid en moeheid weg is het weer makkelijker is om er op te letten. Heb tenminste niet meer de hele dag brullende honger zoals in de eerste 15 weken... :-)

En ach.. ik ben nog steeds lichter dan voor ik zwanger werd de vorige keer!

Groetjes!

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik ben de afgelopen week 2 kilo aangekomen, ben nu in totaal 15 kilo aangekomen.

Denk wel dat het meeste vocht is, kan ondertussen de slippers van mn man ook niet meer aan, en heb vanmorgen mn laatse ringen afgedaan die stonden een beetje strak.

Ik begin er van rubber uit te zien met dat vocht :tongueP: het scheelt, vocht ben je snel weer kwijt na de bevalling.

Liefs Renaat

Geplaatst

Ja inderdaad, die enkeltjes van mij zijn alleen nog maar normaal als ik net wakker ben. Hopen dat inderdaad al die gewichtstoename vocht is, en hup, alles in 1x kwijt na de bevalling.... :booty: groetjes, niki

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik was dus op het einde 16 kilo aangekomen, waarvan wel veel vocht, maar toch het waren 16 kilo's

Nu 13 dagen na de geboorte ben ik al 15 kilo kwijt, nog 1tje en zit weer op het gewicht van voor mn zwangerschap :bf_new::bf_new:

Maar ben dan nog lang niet op mn ideaal gewicht ( was door medicijnen heel veel aangekomen en die kilo's moeten er ook nog af )

Maar mn zwangerschaps kilo's ben ik maar mooi al kwijt

Liefs Renaat

Geplaatst

wauw, Renata.. respect! Netjes zeg, dat je de kilo's nu al kwijt bent!

Ben bang dat ik inderdaad vocht vast houd. Vingers lijken soms meer op worstjes dan op vingers (vooral 's nachts). En elastiek-randen van mijn sokken blijven ook eeuwen in mijn enkels gekerfd staan. Ach ja... hoort er allemaal bij!

Geplaatst

Wauw dat geeft goede moed meiden!

Ik ben vandaag exact 16 weken zwanger ...en ben op het moment

een halve kg bijgekomen. Sja verder zie ik het allemaal wel.

Ben zoooo benieuwd strakjes met een mega grote buik !

Maar dat laat nog ff op zich wachten, ik heb een bescheiden buikje nu.

x lentezon

Geplaatst

Ben net zo ver als Lentezon en ook qua gewicht niet echt aangekomen.

Van 67.3 eerst naar 66.8 en sinds deze week 68.1. Dat heb ik al wel eens eerder gewogen, dus niet echt schokkend. Buikomvang is wel wat veranderd. Ga vanmiddag lint kopen om te meten. 's Morgens buikje, 's avonds als ik mijn buik ontspan lijkt hij wel veel groter. (houd mijn buik overdag niet in hoor)

Ben ook benieuwd naar die megabuik straks.

@Lentezon, als het goed is kunnen we vanaf deze (17e)week al iets gaan voelen. heb jij al iets gevoeld? Ik niet.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stephani,

Ik heb s'avonds ook een veel grotere buik hoor, Zo na t eten en douchen..nog meer ontspannen... echt een enorm verschil.

Nee, ik heb volgens mij ook nog niets gevoeld, in iedergeval niets wat lijkt op het 'vlinderachtige'wat ze zeggen. Maar hoe voelt een vlinder, of bedoelen ze nu 'vlinders in de bik 'gevoel! Ik denk s'avonds als ik rustig op de bank zit wel wat te voelen.

Ach het zal toch nog wel komen? En zeker met 2 ...

Nog ff geduld maar weer he meis!

x lentezon

Geplaatst

Dames, ben jaloers... wat doen jullie dat netjes.

Ben inmiddels dik 24 weken en ruim 10 kilo aangekomen (kon het toch niet laten om even op de weegschaal te gaan staan). Maar krijg wel van alle kanten te horen dat het niet te zien is, die extra kilo's. Kleine troost ;-)

Ennuh... vergeet niet dat je ongeveer 2 liter extra bloed aanmaakt en het vruchtwater ook behoorlijk wat grammetjes weegt... dus 2 of 3 kilo erbij rond deze tijd (16,17 weken) is eigenlijk heel normaal.

Geplaatst

Hoi bijna-mama's!

Ik vond het niet vlinder-achtig, het geweldige gevoel in je buik..?! (want idd, hoe voelt dat? hihi)

In het begin vond ik het, net alsof er hele kleine luchtbelletjes, kapot springen in je buik, alsof je darmen een beetje rommelen.. en dan twijfel je, zou dat het zijn?? Jajajaja, dat is het!!

Ik voelde al iets met 16 weken, maar goed, toen wist ik niet dat dat het was.

Het is zo moeilijk om te omschrijven, dat maakt het ook, nog specialer..

geniet ervan!!!!!

Geplaatst

Hoi Amanda,

Idd heb ik eens om mij heen gevraagd en wat jij schrijft heb ik veel gehoord !

je denkt je darmen, en plopjes... wat gerommel..

Als de kindjes groot zijn en echt schoppen dan voel je dat ook echt wel dat dat je darmen niet zijn .

Ik heb nog geduld, heb al wel darmproblemen nu..maar dan anders: wat winderig ( gelukkgi s'avonds en niet op t werk hahaha ) en erge obstipatie ( heb daar nu ene middeltje voor gekregen ).

Ik wacht af! Tel ook af naar woensdag 10-12.. de echo

Geplaatst

Hoi!

Ik voelde het ook vanaf 16 weken. Als rommelende darmen inderdaad. Maar alleen als ik mijn hand erop legde. Dat deed ik dan 's avonds voor het slapen vaak. Mijn man is al ervaringsdeskundige, en die heb ik toen ook laten voelen. Hij voelde het toen ook al! Hij kon me ook meteen bevestigen dat dat het was!

Hahahah, en nu zie je het af en toe gewoon... Ook heel bijzonder, een bewegende buik!

Groetjesssss

Geplaatst

Plopjes! Vind dat zo'n grappig woord. Beschrijft heel goed het gevoel. Ik kon het ook zo rond 16-17 weken voelen voor het eerst. Niet echt met de hand nog, meer als ik rustig op bed of op de bank lag. Voelde ik het echt in de buik.

Wat zal dat er apart uitzien, zo'n bewegende buik, Hilde! Wel een heel gezellig gevoel, he, dat gerommel en getrappel in je buik.

Geplaatst

Ik ben nu zo'n 22 kilo aangekomen. Ben heel benieuwd hoe het gaat na de zwangerschap. Ik teken ervoor Renata dat het er net zo af vliegt als bij jou. Ach ja, we zullen zien! groetjes, niki

Geplaatst

Er zijn hele leuke "spelletjes" die je kunt doen, dan heb je echt al contact met je baby.

Net als wat Hilde zegt, als je heel rustig zit, op de bank, of in bed ligt.

Leg je hand op je buik, als je wat verder bent, over de 20 weken, dan zoekt de baby je hand op!! Hij/zij "kruipt" er echt tegenaan. Als je je hand dan verplaatst, van links naar rechts, doet beebje dat ook!!!

Echt leuk!!

Met een wc rolletje tegen je buik, kan hubbie het ook horen!

En als je tikt op je buik, maar dat is echt als je al verder bent, "klopt" beebje terug!!! Echt waar!!

Geplaatst

Hey Niki, ik hoop ook voor je dat het er net zo snel afgaat.......das echt een fijne meevaller!!!!!!!

Vanochtend was ik zelfs al een halve kilo onder mn startgewicht van voor mn zwangerschap!!!!!!

Het is nog niet veel,maar het is al wat en ben er heel blij mee!!!!!!

Liefs Renaat

Geplaatst

Ben deze week in een keer 2 kg aangekomen! Heb niets meer of minder gegeten in vergelijking met de afgelopen weken.

Denk dat de kleine een groeispurt maakt. Gisteren stond mijn buik ook helemaal strak de hele dag! Nou ja, dinsdag weer naar de verloskundige, dan horen we het wel weer!

Groetjesssssssssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Vanochtend weereens op de weegschaal gaan staan en nu 9 dagen na de bevalling alweer 14! kilogram kwijt. Ben dus nog maar 9 kg zwaarder dan voor de IVF-behandeling! Yeah!!!!!!! Keep up the good work baby!

Dus er is hoop na de zwangerschap. :-)

groetjes, niki

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden