Ga naar inhoud

Meldplicht zwangere?

Gast estrhalita

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heee meiden,

ik voel me ook alsof ik een meldplicht heb, voor mezelf dan omdat ik toch iedere dag ff wil checken of er al nieuws is.. Spannend allemaal hoor! Denk aan jullie en stuur weeen vibes jullie kant op!

Liefs Pien

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier nog rustig, en die weeënvibes hoeven nog niet naar mij hoor. Ik vind het nog veel te gezellig. 1 december 2008 lijkt me nog steeds een prima datum, dus als je die kan instralen.... graag. En verder graag anti-griep-verkoudheidsvibes, want dat vind ik nu echt niet handig. Dank alvast! hihi

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik ben van het vroege melden haha. Ik meld mij voor vandaag na een avond vol met weeen om de 5-8 min. Dus ik dacht het het gebeurt vannacht, maar het is weer rustig haha.

Geplaatst

Jeetje, ik heb weer wat geleerd.

Wist eigenlijk niet dat je zo lang met een bevalling bezig kan zijn.

Eigenlijk zijn jullie nu bezig met het voorwerk. Hoe lang kan/mag je hier over doen?

Allemaal een voorspoedige bevalling gewenst!

Liefs,

Vanessa

Gast estrhalita
Geplaatst

Je kan wel 4 weken lang voorweeen hebben. Zolang je geen ontsluiting hebt kan en mag het heel lang duren. Als je vliezen geboren zijn moet je binnen 2 dagen bevallen. En ik vriendin van mij had geen weeen, maar uiteindelijk al wel 4 cm ontsluiting toen hebben ze haar vliezen maar gebroken om het verder op gang te helpen. Dus ja al die weeen hier wil niet zeggen dat ik van de week beval. Al hoop ik het wel want het is zo zwaar als je ook nog een kleine over de vloer hebt kruipen haha.

Geplaatst

Ook ik meld mij voor vandaag!

Zoals te lezen in mijn topic, nog geen ontsluiting, maar wel poging tot strippen gedaan vandaag. Duimen dat het succes heeft!

Geplaatst

Jeetje mikkie, heel de nacht weeën en dan weer niets Es, en dan de volgende dag weer heerlijk mama moeten zijn. Heel zwaar hoor. Bij mij nog heel rustig, niets aan de hand, althans Uk vindt aerobic steeds leuker lijkt wel, moe, en nog steeds grieperig, maar verder niente. Ik hoop dat het helpt Diana, fingers crossed. Doedoe, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo ik meld me weer. Diana ik hoop dat je lekker hebt geslapen. Hier is alles weer even rustig gelukkig. Alleen enorme aambeien en als ik naar de wc moet dan bloeden ze nog al erg. Dus denk maar even de ha bellen vandaag.

Nou tot mails.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik meld mij ook weer voor vandaag.

Pillen hebben weinig nut gehad helaas. Heb 3 uurtjes kunnen slapen, en toen was het weer gedaan met de pret, krampen en rugpijnen, ik ben er zo klaar mee verdikkeme.

Kan de gyno wel weer bellen mja die kunnen ook niks, pfffff. Sta met de rug tegen de muur heb ik het idee.

Es, blij om te horen dat het bij jou rustig is! Alleen zijn die aambeien wel heel erg vervelend hoor! Heb je de HA al gebeld?

Liefs DIana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Diana wat balen zeg dat je zo slecht hebt geslapen.

Maar gelukkig wordt je morgen toch ingeleidt? Lijkt me ook niet zo'n pretje maar beter dan wat je nu hebt toch. Meid ik ga voor je duimen dat het morgen allemaal heel verspoedig loopt.

Ik heb nog wel voorweeen, maar gelukkig niet 's nachts. Voor de aambeien heb ik al een zalf, er is er maar 1 die je mag gebruiken tijdens je zwangerschap. Heb bloeden is doordat ik zo moet persen als ik moet. Dus nu drink ik Roosvicee Laco om het allemaal wat dunner te maken en hopelijk gaat het dan beter. De ha kan voor de rest ook niks helaas.

Morgen ben ik er zelf de hele dag niet. Er wordt een boek gelanceerd over 101 kindjes met Down Syndroom in Haarlem en mijn zoon staat er in dus ja daar moeten we bij zijn. Morgenochtend bij Goedemorgen Nederland, Morgenavond bij Shownieuws en Hart van Nederland wordt er aandacht aan besteed dus misschien kom ik nog wel op tv. Lekker daar lijk je nog dikker.

Geplaatst

Hey Es,

Ik moet donderdag pas naar de gyno, en of ze gaan inleiden hangt er vanaf.

Mijn baarmoedermond moet eerst rijp zijn en dat was het maandag dus nog niet, als dat donderdag ook niet zo is kunnen ze dus weer helemaal niks doen.

Ze hoopte wel (de gyno) dat door het woelen wat ze gisteren heeft gedaan, er toch iets op gang gaat komen. Maar erg positief is het niet. Mijn lijf werkt gewoon niet mee.

Je hebt morgen zo te horen een drukke en leuke dag, ik ga alle programma's in de gaten houden hoor, ben benieuwd!

Liefs DIana

Geplaatst

Ik meld mij weer voor vandaag. Hier nog steeds rustig. Jammer dat de pillen niet hebben geholpen Diana. Heel vervelend. En Es heel veel plezier morgen! groetjes, niki

Geplaatst

Hi meiden, spannend nog steeds hoor! Sterkte allemaal! Es, was dat dat boek de "upside van down" ofzoiets? Daar heb ik laatst namelijk iets over gelezen? Veel plezier in ieder geval!

Liefs Pien

Gast estrhalita
Geplaatst

He Pien,

ja het gaat inderdaad om de upside van down. Heb vandaag het boek binnen gekregen echt super mooi geworden. Morgenochtend wordt er bij Goedemorgen Nederland aandacht aan besteed en bij de lancering van het boek zijn Hart van Nederland en Shownieuws aanwezig dus allemaal kijken morgenavond hoor.

Hier de website van de stichting:

http://www.deupsidevandown.nl/

Geplaatst

Hé Esther,

Ik zag het vandaag in de krant!

Er stonden ook wat foto's bij, misschien wel van Robbie?!

Waren echt supermooie foto's! (prachtige kindjes!)

Ik ga eens kijken op de site!

Gast estrhalita
Geplaatst

Nee Robbie is voor geen enkel blad/krant gevraagd maar dat maakt niet uit. Wij hebben in maart dit jaar met een heel artikel in de ouders van Nu gestaan dus hij is al enorm bekend.

Dit is de foto die in het boek staat van Robbie, alleen in zwart wit. Foto-CD3ZVT7V.jpg

Geplaatst

Oooohhh wat prachtig zeg! Die foto van je profiel is zeker ook uit die serie, vind dat zo'n mooie stijl van fotograferen, ietsje overbelicht en dan op een witte achtergrond, zooo mooi! En wat een heerlijk mannetje..! Ik ga zeker kijken morgen!

Liefs Pien

Geplaatst

En Vanessa, wat houdt dat in een turbo-bevalling? Als het inhoudt, snel voorbij en weinig pijn, dan teken ik ervoor!

En wat een prachtige foto Es!

groetjes, niki

Geplaatst

Turbo bevalling = maximaal 4 uurtjes, zonder complicaties

Tip

Leg een extra koel doekje voor de verloskundige klaar, er bestaat een kans dat zij je niet kan bijhouden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden