Ga naar inhoud

Meldplicht zwangere?

Gast estrhalita

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een prachtfoto's van Robbie!!! Heerlijk, die grote lach! Inderdaad een hele mooie stijl van fotografie dat overbelichte op witte achtergrond. Zo puur.

Diaan, je meldt je weer?? Zeg, moet jij niet eens gaan bevallen? ;-) Maar even serieus, hoe gaat het met je? Houd je het nog een beetje vol?

En die spoedbevalling... Ik weet van een paar in mijn directe omgeving. Eentje ging zelfs zo snel dat de verloskundige op het moment dat de baby nét geboren was binnen kwam stormen... Yvette en haar man hebben het zelf moeten doen in die paar uurtjes vanaf het moment dat de weeen begonnen. Lijkt me niet helemaal ideaal... hoewel, zo snel is natuurlijk wel weer heel erg prettig....

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmmm, al heb ik wel eens begrepen dat je met een 'stortbevalling' langer en meer last hebt van naweeen.....

Vriendin van mij is ook heeeeeeel snel bevallen. Haar zoontje had daardoor nog niet zo snel de stoffen aangemaakt om het ter wereld komen ook goed aan te kunnen. Ze zijn daarna ook met spoed naar het ziekenhuis vertrokken. Alles is gelukkig helemaal goed gekomen... maar het was geen prettige gebeurtenis. Haar vriend heeft er ook echt nog een klap van gehad na die tijd.

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

ja, dat soort verhalen heb ik inderdaad ook gehoord. dat het helemaal niet zo heel goed is voor de baby als je zo snel bevalt. Of voor jezelf.

Zullen wij dan maar mikken op een uurtje of 8, 10?

Geplaatst

Hihihi, vind ik ook best wel lang.... Ach, we zien wel hoe het komt. Kan me er nog niet zo druk om maken. Ben blij dat ik die kleine hummel nog gezellig even bij me mag dragen, maar kijk ook wel uit naar de bevalling. Tja, de 30 weken nu gepasseerd, en het begint nu toch wel een beetje op aftellen te lijken....

Groetjessssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Ooooooh, dat wist ik allemaal niet....

Doe er dan allemaal maart iets langer over. Lang genoeg voor de baby en snel genoeg voor jezelf.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

estrhalita, wat een super mooie foto's ... echt heerlijk ... ik kreeg er alweer tranen van in de ogen, hij ziet er zo'n gelukkig ventje uit !!!

Een zonnetje in huis denk ik.

Dames op de bevallingswachtbank, succes hoor ... ik wens jullie een pijnloze bevalling :hello2:

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik meld me ook nog even vandaag. Het is hier nog steeds erg onrustig. Net bij de vk geweest en ja het is al wel bezig, maar het kan ook gewoon weer stoppen en nog even 2 weken op zich laten wachten, maar het kan ook morgen doorzetten. Maw we weten dus nog niks. Ik heb enorme voorweeen die nu ook in mijn rug pijn gaan doen, dus het wordt wel iets erger, maar dat blijkt ook weer normaal te zijn bij een 2de. Ach ja we wachten wel af.

Voor de rest een super dag gehad vandaag. Ik heb me net zelfs nog op tv gezien haha. Hier een leuke foto van Robbie vandaag.

Foto-JT67VG8Y.jpg

Tot morgen

Geplaatst

Ik meld me weer voor vandaag. Nog steeds rustig aan het front. Ja die bevalling mag van mij ook precies lang genoeg zijn, niet te snel, niet te langzaam, goed voor mij en het kind.... Kriebel de kriebel. Mooie foto Es, vast een fijne dag geweest. Doedoe voor nu, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik meld me voor vandaag. Leef nog steeds. Hadden een bruiloft vandaag overdag en zijn nog even wat kleine boodschapjes in de stad wezen doen. Maar dat trek ik echt niet meer. Voorweeen worden weer heftiger. Bah kom nou maar.

Ben heel benieuwd hoe het met Diana is? Kan niet wachten op haar verhaal.

Geplaatst

Pfffft, wat spannend allemaal.

Natuurlijk voor jullie maar ook voor ons.

Heelveel succes in ieder geval (en een dikke knuffel!)

Liefs,

Vanessa

Gast estrhalita
Geplaatst

Weer een nieuwe dag. Gisteren vanaf 16 uur tot 24 uur aan een stuk door weeen gehad, maar het heeft niet doorgezet. Man wat ben ik moe, ik kan echt niet meer. Helaas moet mijn vriend t/m maandag hele lange dagen werken en ik moet ik de honden en Robbie alleen doen. HOu jullie op de hoogte

Geplaatst

Hey meiden,

Ook ik meld mij weer voor vandaag.

Drukke dag gehad, alle boodschappen in huis gehaald, laatste wasjes aan het doen, en heel erg zenuwachtig voor dinsdag!

We hebben besloten het verders aan niemand te vertellen, we houden het erop dat ik woensdag voor controle moet, hihi...

Kleine meid is enorm druk, en ikzelf ben bekaf! Had bij controle van de gyno een iets hogere bloeddruk dan normaal (140/85) en ik denk dat ik dat toch voel.

Maar goed, we houden nog even vol, wie weet wat er spontaan nog op gang komt.

Liefs DIana

Gast estrhalita
Geplaatst

Nou ik meld mij weer, maar niet met plezier. Gisterenavond had ik zulke goede weeen dat we echt dachten dat het begonnen was. Net op het moment dat we de hulptroepen voor Robbie en de vk wilde gaan bellen waren ze helemaal verdwenen KUT KUT KUT en nu blijft het bij onregelmatige voorweeen. Ik kan inmiddels heel weinig meer dus zit alleen maar op de bank, entertain Robbie af en toe een beetje en duik een paar x per dag onder de douche. Maandagavond moet ik weer naar de vk, dan gaan ze hopelijk toucheren, want dit trek ik niet nog 1 hele week. Of het moet nu eindelijk eens door gaan zetten. laten we hopen.

Geplaatst

Diana, Es,

wat zwaar toch allemaal ... nog even volhouden... al zal dat waarschijnlijk het laatste zijn wat jullie willen horen. Duimen maar dat het op gang komt !!!

Gast estrhalita
Geplaatst

De vk is hier om half 4 geweest. Ik heb namelijk weeen om de3 a 4 min. Heb nog maar 1 cm ontsluiting en om half 8 komt ze weer. Als ik nog puf heb hou ik jullie op de hoogte, maar zoals het er naar uitziet beval ik op 30 november, mooie datum man.

Geplaatst

Wow, Estrhalita.... eindelijk gaat het dan echt beginnen!!!

Heel veel succes meid! En we lezen vroeger of later wel weer! Kan je vriend nu al bij je blijven? Of is ie nog steeds te druk op de zaak?

Groetjesssssssss

Geplaatst

Jeetje Es, heel veel kracht en voorspoed toegewenst, ik hoop dat het snel en zo pijnloos mogelijk gaat allemaal en dat we je morgen kunnen feliciteren met een prachtige zoon! Veeel liefs, niki

Hier nog steeds niets aan de hand echter. Ja soms wat geborrel.... Maar dat is het...

groetjes, niki

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden