Ga naar inhoud

Meldplicht zwangere?

Gast estrhalita

Aanbevolen Berichten

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Daar was ik weer....

Met ongesteldheidsbuikpijn gaan slapen, hier ook verschillende keren van wakker geweest. Elke keer een lekker hard buikie.... En vanmorgen ook weer met die voorweeen wakker geworden. Mijn mannetje begint zich nu al zenuwachtig te maken: het zal toch vandaag nog niet beginnen? Hihihi, en we hebben het geboortekaartje nog niet af.... M'n schoonmoeder legt er vandaag de laatste hand aan, dan moeten we het nog scannen en de tekst doen enzo, en dan kan ie als drukproef weg. Ach, dan krijgen de mensen het kaartje maar wat later...

Maar denk niet dat het al zo'n vaart gaat lopen.

Verder heb ik vanavond een vrijgezellenfeestje in Enschede en moet mijn mannetje naar Apeldoorn, iemand effe helpen. Hij begint zich echt een beetje zenuwachtig te maken geloof ik. Al hoewel ik voor mezelf nog niet zo goed weet hoe ik het vanavond doe... Met de trein gaan, of met mijn ouwe gebakkie die kant op......

TJa....

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Oeeehhh spannend hilde! Rommelige buikies zijn altijd een goed teken, dan is je lichaam zich toch aan het voorbereiden.. Zegt natuurlijk nog niet zoveel over hoe lang het nog gaat duren, maar ik heb bij mijn vorige zwangerschap nooit dit soort dingen gehad, en was met 42+ weken dan ook nog steeds zwanger... En was dit volgens mij de rest van mijn leven gebleven als er niet ingeleid was hahaha...

Nee rommel maar mooi een beetje, dan zet het vanzelf een keer door!

Hou ons op de hoogte, we denken aan je!

Liefs Pien

Geplaatst

Hahahah, nou, het rommelde mij eigenlijk nog een beetje te vroeg... Had gisteren dus nog een vrijgezellenfeestje, volgende week vrijdag nog een bruiloft, en zaterdag moet ik nog naar school en heb ik een tentamen... Dus eh, graag nog even wachten tot minstens volgende week zondag :shifty:, als lieve koekjes gebakken worden.

En het zit kwa uitgerekende datum zo grappig ... mijn schoonmoeder is eerst jarig, precies 5 weken later mijn mannetje, precies 5 weken later mijn schoonvader, het zou wel grappig zijn als de kleine precies 5 weken later op de uitgerekende datum geboren wordt. Ach, we zien het wel!

Vandaag was onze vroegere buurman effe op de koffie en die heeft mijn mannetje geholpen het logeerbed op klossen te zetten... Zal zo nog effe de hoeslakens erop gooien... dan is het allemaal weer ready!

Maar eh, hier dus een lekker nachie doorgetukt en geen gekke dingen! Heeeeeeerlijk! Lang geleden dat ik zo goed heb geslapen!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Vannacht weer elk uur gezien op de wekker. Niet vanwege speciale dingen... had geen klachten ofzo... maar eh, wakker!

En nu ook nog steeds niets aan het handje....

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hildever, heb eigelijk niets meer geschreven de afgelopen weken maar wel veel gelezen.

Wij zitten erg bij elkaar qua bevallingsdatum.. ik 5 febr en ik heb net als jou af en toe van die menstruatieachtige krampen. Hoop iedere keer dat t doorzet maar ja, geduld he....

Moet jij nu ook iedere wk voor controle? Zal denk ik wel ook voor je bloeddruk betreft.

Nou succes nog met de laatste loodjes!

Groetjes Cindy

Geplaatst

Hey Cindy,

Ja, mag nu elke week langskomen. Zowiezo vanaf week 36 doen ze dat bij onze verloskundigenpraktijk. Ach, de onderdruk is nog steeds niet boven de 100, dus het is nog goed.

En ja, laatste loodjes.... mag nu thuis bevallen! En dat vind ik toch wel heel gaaf, dat we die datum in ieder geval gehaald hebben!

Lukt het jou nog Cindy, die laatste loodjes? En slaap je ook zo slecht?

Groetjessssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hi Hilde,

wat een drama he, dat slapen... Ik heb er nu al behoorlijk last van, op de een of andere manier met name van mijn armen, ik lijk ze wel nergens kwijt te kunnen en word dan ook steeds wakker met slapende armen of een stijve nek, van de week zelfs met kramp in mijn nek, heel irritant! En ik moet nog wel even....

En nu wordt het echt spannend he.. 37 weken grens voorbij... Ik weet nog dat ik net zwanger was en toen was jij de 12 weken voorbij... dat wilde ik ook zo graag! En nu weer... ik ben er wel klaar voor! Ach... nog even geduld!

Liefs Pien

Geplaatst

Ha Pien,

Nou, wacht nog maar even hoor.... Is beter voor de kleine...

Ach, vind al dat gekeutel in mijn buik ook nog wel erg gezellig, hoewel het wel flink te merken is dat de ruimte minder wordt.

En dat met die armen heb ik ook wel gehad, maar dat is nu wel over.

Ik zweet met name aan het begin van de nacht enorm.... Heb nog wel eens last van brandend maagzuur... En tot voor ruim een week geleden regelmatig onrustige benen. Om gek van te worden. Maar... nu mijn benen in olifantepootjes beginnen te veranderen wordt de onrust in de benen weer minder. En soms lig ik gewoon wakker... zou niet weten waarom, en eigenlijk wil ik dan ook wel heel erg graag slapen.... Tja....

Nog een leuk voorvalletje:

Gisteren in de kerk zat er de hele tijd een jongetje achterstevoren in de bank.... Ik hoorde hem op een gegeven moment zeggen tegen (ik dacht zijn broer) die mevrouw heeft een baby in haar buik. Dus ik knikte een paar keer vriendelijk naar het mannetje.

's Avonds was er een lezing en daar was de moeder van het mannetje ook. Ze kwam naar me toe en vroeg of de kleine vanmorgen aan het bewegen was tijdens de dienst. Dat was inderdaad zo. Haar zoontje had nl. tegen haar gezegd: mam, die mevrouw heeft een baby in haar buik en die trapt heel hard!

Lachen.... Dat mannetje zat minstens 5 meter van ons vandaan... Dat ie dat gezien had!!!!

Verder: nog steeds rustig hier... De afgelopen nacht weer wat beter geslapen. Had wel enorme dikke pootjes gisteren. Weinig met de benen omhoog gezeten.... Dat moet vandaag wel weer wat meer geloof ik.

M'n schoonouders zijn gisteravond ook nog even geweest om m'n schoonmoeders deel van het geboortekaartje aan te leveren, dus vanmiddag gaan we naar de drukker (lekker op tijd he?)

Niks geen pijntjes in de buik, ja af en toe een harde buik... maar verder... niets!

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi hoi, de nachten zijn net als voor jullie niet leuk... ben steeds blij als de wekker van Fatih ( man ) gaat en t dus ochtend is. Ik ga er dan uit en overdag slaap ik dan weer 2 uurtjes ofzo bij want op een of andere manier slaap ik overdag beter dan 's nachts. 's nachts moet ik er een paar keer uit voor de toilet, of word ik wakker door t maagzuur, honger, pijn in me heupen, door vervelend liggen of zomaar omdat ik de slaap niet kan vatten. Ja, inderdaad de laatste loodjes.... maar goed, mopper niet:snitch:

Dus jij gaat thuis bevallen Hilde, lekker hoor! Wij gaan in het ziekenhuis bevallen in Alkmaar. Is ong 30 -40 min rijden van ons huis, dus ik hoop dat dat allemaal goed komt, maar daar ga ik van uit. We kunnen komen als de weeen een uur lang om de 4 min komen dus hebben we nog wel ff de tijd.

Die menstruatiekrampen.. zijn dat voorweeen?? Dus dat is dan goed toch? Ik kan niet wachten totdat de bevalling begint, jij ook?? Gister was t volle maan dus ik hoopte voorzichtig maar helaas.... hihi...

Groetjes!

Geplaatst

He meiden,

Het aftellen voor jullie is begonnen... ben zo benieuwd!

Wij weten nog niet of we thuis of in het ziekenhuis gaan bevallen. Ik heb zelf erg de voorkeur voor thuis. Lekker je eigen bed, je eigen douche, je eigen spullen om je heen. Maar mijn vriend vindt het een prettiger idee als we in het ziekenhuis bevallen. Gewoon, voor het geval we iets nodig hebben, dan is het er ook meteen. Aan de andere kant, we wonen nog geen 5 minuten verwijderd van het VU, en nog geen 10 minuten van het Lucas Andreas. Dus denk dat we gewoon thuis gaan beginnen en als het allemaal goed gaat ook thuis blijven. Zo niet, dan kunnen we altijd nog naar het ziekenhuis.

Heb gelukkig nog geen last van maagzuur (ben heel hard aan het afkloppen nu op onze houten tafel!). En slaap ook nog prima. Alleen de laatste paar nachten niet, omdat ik grieperig ben en heel verkouden. Maar mijn snoogle doet zijn werk nog steeds uitstekend. Ook voor mijn armen, want die leg ik over de bovenkant van de snoogle heen zodat ze wat hoger liggen. Nergens last van.

Wat een leuk verhaal, van dat mannetje, Hilde! Alsof hij een beetje helderziende is ofzo. Want hoe kan hij nou gezien hebben dat de baby hard trapt? Mooi dat zijn moeder ook nog even naar je toe kwam.

En Pien, vind je ook dat die laatste 10 weken nog heeeeel lang lijken te duren?? Van mij mocht het ook al wel maart zijn ;-)

liefs,

Mariek

Geplaatst

Haha Hilde, nee ik wil nog niet bevallen hoor! Zou alleen best wel een paar weken verder willen zijn, lekker met verlof enzo...

En ik ken dat Cindy, ´s nacht weet je niet hoe je moet liggen en als ik overdag een keer even mijn bedje op zoek lig ik heerlijk! Ach... we worden gewoon voorbereid op de gebroken nachten van straks, zijn we daar vast aan gewend!

Grappig dat je ook in Alkmaar gaat bevallen! Ik ook! Ben je daar ook voor behandeling geweest?

Groetjes,

Pien

Geplaatst

ha Mariek,

we reageerden tegelijk! Bij mij wisselt het erg, ik heb heel veel zin in verlof, want merk nu dat ik er erg tegenop zie om nog die laatste weken vol aan het werk te gaan.. en ik wil thuis ook nog veel doen, mn de babykamer inrichten enzo... en dat heeft ook zijn tijd nog wel nodig... dus wat dat betreft wel blij dat het nog even duurt, ook omdat ik heeeeel erg tegen de bevalling opzie... maar ik heb wel heel veel zin in de kleine...

En ik wil ook een snoogle! haha... ziet er steeds aantrekkelijker uit! Kan hij niet een paar nachtjes bij me logeren... hahaha..

Liefs Pien

Geplaatst

Dat kleine menneke was er ook heel erg mee bezig geweest toen zijn moeder in verwachting was van zijn broertje. Had toen ook heel veel met zijn hoofdje op de buik van moeder gelegen om de baby te voelen. Dus ik denk dat hij er gewoon extra door geobsedeerd is. En echt schoppen deed het niet, maar het rolde wel lekker heen en weer in mijn buik. En ja, dan zijn het soms echt wel hele buikverschuivingen. Had een shirt met print aan, dus denk dat het extra opviel.

Mariek, gauw weer beter worden hoor....

En dat beroerde slapen is ook nog maar van een paar weekjes hoor.... Dus eh, kan nog komen :snitch:

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Meiden wat is een snoogle??? Begrijp om beter te slapen??

Welke gyn heb jij Pien in Alkmaar? Wij hebben dr Hummel, echt een superarts vinden wij. We zijn daar ivm een botaandoening die ik heb en waar hij ervaring mee heeft. De behandelingen zelf hebben we in zaandam gedaan en in het Vu ziekenhuis in Amsterdam. Ach, zo zie je nog eens wat ziekenhuisen.. :snitch:

Hilde hoe kom jij de dagen door? Ik vooral slapend, zittend en wandelend met de hond. Kan niet wachen om straks eindelijk met de kinderwagen heerlijk onderweg te zijn overal naar toe. Vind het erg lang duren die laatste weken maar geloof dat iedereen dat wel heeft als ik het zo lees.

Leuk om straks tijdens julllie verlof de babykamer in te richten. Al ideeen??

Groetjes!

Geplaatst

Nou, was ik weer.... Weer naar de verloskundige geweest en weer goedgekeurd voor een week! Kleine ligt mooi met het koppie naar beneden...

Cindy, ik zit veel achter de computer... Wandelen met de honden doe ik al een tijd niet meer... Waggel nogal op het moment en ik voel het binnen de kortste keren in mijn liezen. Bovendien lopen ze ook altijd heerlijk te trekken aan de riem... zie ik allemaal niet meer zo zitten.

Doe wat rommelklusjes in huis.... Nou, tegenwoordig al weer wekelijks naar de verloskundige, doe een cursus, dus moet daar voor lezen en leren...Wassen, strijken, s avonds met mijn mannetje lekker filmpie kijken op de bank als er wat leuks op tv is.... Er is vaak wel wat te rommelen. Slapen overdag kom ik nog niet zo veel aan toe.

Niki raadde ook nog aan als je nog dingen wilt lezen over de opvoeding enzo daar nu al vast mee te beginnen, omdat je erg druk bent als de kleine er net is. Dus dat wil ik ook nog doen.

Verder lopen hier nog wel eens wat mensen aan, of gaan we of ik zelf effe naar buurtjes... Kom mijn tijd nog wel door!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Haha de snoogle is inderdaad een superkussen om mee te slapen, kijk maar eens in het topic van Mariek, daar staat een foto.. Heeft ze meegenomen uit de VS, is hier absoluut niet te krijgen, heb het hele internet afgezocht... :twisted:

Slapen blijft een uitdaging, gisteravond na 20 minuten wakker geworden en gewoon niet meer lekker kunnen liggen.. zag op een engelse site een mooie beschrijving voor dit zwangerschapskwaaltje "It feels very unfair as sleeping shouldn´t be this hard when you´re this tired...."

Ik ben in Alkmaar behandeld trouwens cindy, maar ook met transport IVF naar het VU, net als jij.. Dr Hummel is echt een super gyn. heel goed en ook nog eens vreselijk aardig.. zou ik ook wel naar toe willen... Ik ga echter waarschijnlijk naar dr Bais, die heeft vorig jaar ook een kijkoperatie bij me gedaan en toen heb ik met haar afgesproken weer terug te komen als ik ooit zwanger zou worden... Ik ga binnenkort een afspraak maken, ik wordt vanaf 36 weken weer overgedragen bij de VK vandaan...

Succes meiden, spannend hoor!

Liefs Pien

Geplaatst

He hallo,was ik weer....

Nou, de kleine roert zich weer goed vandaag en ik kan heel moeilijk een houding vinden waarin ik lekker zit.

Vannacht had ik het gevoel dat ik het koppie echt in mijn bekken voelde drukken. Gaf een wat vervelende pijn. Maar ach... t is nog maar effies....

Het is echt duidelijk te merken dat het nu minder ruimte krijgt. Zit nu ook weer steeds tegen de baarmoeder aan met wrs voetjes, wat zo'n heerlijk zeurend plekkie geeft.

Maar eh, ik verwacht vandaag weer helemaal niets!!!

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Daar ben ik weer, na een vrij onrustige nacht, van harde buiken, voorweeen, die nu nog steeds doorgaan... Net als vorige week donderdag op vrijdag. Tja, hoort er bij. Maar het is wel wat pijnlijker en lastiger als vorige week.

Verder worden mijn enkels en voeten nu wel erg dik. Gisteren waren we even bij de buren geweest. Toen ik terug liep deden mijn tenen gewoon zeer van het vocht. Ach ja... Gisteren ook niet echt veel met mijn benen omhoog gezeten.

Net weer een spijkerbroek aan gedaan, dat zit ook niet zo lekker meer met de benen hoog... Doe zo maar effe een joggingsbroek aan. En moet 10 kg aardappels schillen.... Lekker op de bank, met de beentjes omhoog maar...

Morgen een bruiloft, en mijn mannetje gaat het stamppot buffet verzorgen, maar kan niet zo goed aardappels schillen... Dus da's mijn job voor vandaag....

Groetjessssssssssssssssssssss

Geplaatst

De laatste loodjes he ;-) Vervelend van het vocht. Inderdaad, lekker een joggingbroek aandoen. Niks wat knelt.

pff...10 kg aardappelen schillen...good luck!!

Geplaatst

Hoi Hoi, gister weer voor controle bij de gyn en alles was goed. Ik vertelde dat ik sinds gisterochtend wat slijm ben verloren en lichte menstruatiekrampen heb. Dat zijn allemaal voortekenen zei hij. Kan echter nog wel 2-3 wk duren.

Maar ik blijf nu steeds slijm verliezen met 1x weer een draadje bloed... (sorry misschien een beetje vies verhaal... ) Weten jullie of dit goed is, want de arts heb ik verteld dat t eenmalig was.

Alvast bedankt!

Ben je al klaar met je aardappelen Hilde, hihi...

Geplaatst

Ja, ben al klaar met de aardappelen...

Heb de verloskundige ook al op bezoek gehad... Had aan het begin van de middag 1,5 uur om de 3 minuten harde buiken... Was er onzeker over of dit nu weeen waren of niet. Wrs toch wel iets van die strekking...

En er is al wel wat gaande, maar het kan allemaal ook nog een hele tijd duren. Maar het was zeker de aanloop van de bevalling.... Had ook rode blosjes op de wangen.... Had een vingertopje ontsluiting... zo ongeveer niets dus!!!

En ik kreeg de tip veel te drinken om het vocht af te drijven... Grappig he?

En ik moest me wat van de buitenwereld af gaan sluiten.... En wat rond gaan lopen door het huis... Het kindje was al wel ingedaald, maar het hoofdje mocht nog wel wat verder zakken!

Groetjesssssssssssssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hey Hilde,

Nou wat spannend allemaal! Het einde van je zwangerschap nadert,

en je kindje zal bijna letterlijk het (levens)licht gaan zien hahahah

Gekke term eigenlijk..

Ik zal veel blijven lezen en duim dat alles voorspoedig gaat verlopen! Succes!

liefs lentezon

Geplaatst

ooohhh meiden, wat zijn jullie al lekker aan het rommelen! Spannend hoor, hou ons op de hoogte! Dat je evengoed nog door die berg aardappelen ben heengekomen Hilde, knap hoor! Nu maar hopen dat je morgen nog naar de bruiloft kan...

Liefs Pien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden