Ga naar inhoud

Meldplicht zwangere?

Gast estrhalita

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Hilde,

Altijd balen als dingen niet lopen zoals je ze graag had gewild.. Maar uiteindelijk gaan jouw gezondheid en die van je kleine spruitje natuurlijk boven alles..! En het valt best mee in het ziekenhuis hoor.. Ik wilde de vorige keer ook graag thuis maar was uiteindelijk erg blij in het ziekenhuis te zijn.. Ik hoop voor je dat er snel iets gaat gebeuren.. zo jammer als je moet wachten en je steeds brakker gaat voelen.. We duimen hier voor je!

Liefs Pien

• Reacties 252
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lief, allemaal,

Tja, begin langzaam aan het idee van het bevallen in het ziekenhuis te wennen.

En het is ook voor de gezondheid beter. De kleine doet het nog steeds heel goed, geloof ik.

Maar begin ook steeds meer vocht vast te houden. Zelfs bij mijn wangen trekt de huid nu steeds...

Ach, het zal wel niet zo heel erg lang meer duren. En elke dag is een dag dichter bij de bevalling:snitch:.

Groetjesssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Nou Hilde, jij stelt je snel in op veranderingen, zeg! Na de 1e teleurstelling (logisch) wen je nu al aan het idee van een bevalling in het ziekenhuis. 't Zal idd. dan wel zo veilig/goed voor de gezondheid zijn.

Check dagelijks of je je hier nog gemeld hebt, of... hoop voor jullie dat de bevalling niet lang meer op zich laat wachten nu én dat 't allemaal voorspoedig mag verlopen natuurlijk!

Geplaatst

Hoi Hilde,

Ik kan mij voorstellen dat je er flink van baalt. Maar het is wel veiliger als je eiwit oploopt en je blddruk. Wie weet kan je net als ik een paar uur na de bevalling naar huis. Ook ik moest ook vanwege mijn bloeddruk in het ziekenhuis bevallen, maar ben ondanks dat een paar uur na de bevalling naar huis gegaan.

Sterkte met de laatste loodjes. Misschien morgen ....net als ik 3 dgn overtijd, ik ga weer duimen.

Groetjes Patricia

Geplaatst

Ben ik weer!

Nou, gisteravond even een hele valse start bij het naar bed gaan. Volgens mij is er niets van wat ik gisteren heb gegeten blijven zitten in mijn maag.

Mijn mannetje vertrouwde het niet, en heeft toch maar het ziekenhuis gebeld. Maar zij konden ook niets doen. De bloeduitslagen waren allemaal prima, dus niet verontrustend. Mocht wel paracetemol nemen. Maar ik had verder nergens last van, dus dat heb ik ook niet gedaan. Een extra kussen onder mijn hoofd gelegd en geprobeerd te gaan slapen. En dat heb ik gedaan zeg.... Vanmorgen om half 12 was ik pas weer boven jan! En we zien wel weer hoe de dag gaat lopen vandaag!

Groetjesssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Hey Hilde,

Jeetje mina zeg..................je houdt ons wel in spanning hoor!!

Ik check elke keer hier even om te kijken hoe het met je gaat en of er al wat aan het rommelen is. Heb je het idee dat er al wat aan zit te komen??

Geplaatst

Hoi Hilde,

Fijn dat je goed geslapen hebt. Is ook even nodig zo vlak voor de bevalling.

Ik hoop voor je dat die niet te lang op zich laat wachten.

Je weet ons in ieder geval goed in spanning te houden.

Een dikke knuffel van mij!

Vanessa

Geplaatst

Heel spannend, hier weer een bakerpraatje, ze zeggen dat je vlak voor de bevalling ff ineens heel goed slaap, zodat je lichaam uitgerust aan de bevalling begint!!!! Laten we het hopen!!!!

Liefs Renaat

Geplaatst

Hoi Hilde,

je houd ons inderdaad in spanning zeg.

en ik maar checken zowel hier voor jou als op hyves mijn ex collegaatje, bijna 2 jaar bezig geweest en toen toch zwanger geworden.

Ik hoop dat jullie wondertje zich snel aankondigd, je hebt er lang genoeg op moeten wachten he.

Geplaatst

Hahaha, ja, ik heb goed geslapen, maar mijn mannetje al weer niet. Voor hem zou het ook goed zijn dat de kleine geboren wordt... Hij raakt langzamerhand ook oververmoeid. Ik schijn nl. op het moment enorm te snurken.... Dus eh, hij slaapt niet zo lekker. Schijnt met de zwangerschap te maken te hebben.

En ja, van mij mag het langzamerhand ook wel. Moet eerlijk zeggen dat ik er niet raar van op kijk dat ik donderdag in het ziekenhuis moet blijven als ik niet eerder beval.

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

haha, dat snurken schijn ik tegenwoordig ook te doen :icon_biggrin: Tja, we waggelen als eenden, snurken als kerels en zitten wijdbeens...we worden er niet echt charmanter op, hihi.

Succes met de laatste loodjes, Hilde. Op naar nog een goede nacht dan maar!

Geplaatst

Bedacht vanmorgen dat de kleine vandaag pas 40 weken in mijn baarmoeder zit. Want de punctie was op zaterdag en woensdag hebben we toen de terugplaatsing gehad.....

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde,

Nog steeds geen nieuws??

Je blijft er gelukkig rustig onder. Succes en dat het maar snel mag komen.

Mijn kraamhulp was vandaag voor het laatst, wat zal dat morgen een gemis zijn. Ik heb een geweldige kraamweek gehad, leef nog steeds op een roze wolk.

Hoop voor jou dat de roze wolk snel aan gaat komen!

groetjes Patricia

Geplaatst

Nee, nog steeds geen nieuws vanaf dit front. En ja, blijf er vrij rustig onder... kan toch niets aan de situatie veranderen. En je er dan druk over maken heeft dus ook geen zin.

Gisteren al voor check up geweest i.p.v. vandaag in verband met duizeligheid en toch wel lichtjes zien die er niet waren... Maar alles is nog steeds binnen de normen. Mag morgen weer komen!

Ach, nog maximaal 2 weken en 2 dagen.......

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde, kwam even kijken of er niets aan de hand was, maar je loopt nog rond zie ik.

Als ik je niet meer schrijf voor de bevalling wil ik je alvast veel succes wensen.

Groetjes Cindy

Geplaatst

He hoi, nee, nog niet aan het puffen!

Maar... weer naar het ziekenhuis geweest. Ik kan jullie beloven dat de kleine geen week meer zit!

Het eiwit was weer wat opgelopen in de urine. Ze heeft even gekeken hoever het stond met de ontsluiting en de baarmoedermond, en dat begint allemaal al wel op gang te komen. Dus, het einde is in zicht:snitch:!

De verloskundige daar heeft me gestript en morgen moeten we weer komen.

Groetjesssssssssssssssssssss

Geplaatst

Het gaat komen, ik voel het! Hoop voor je dat het strippen een zetje geeft en je misschien al eerder dan morgen je mag melden!

Ik ga voor je duimen, in ieder geval veel succes!

Liefs Pien

Geplaatst

Hilde, spannend joh!

Bij mij heeft het strippen toen niet geholpen (maar ik was toen 38 weken, wel 2cm ontsluiting)

ik hoop voor je dat het dan vandaag of morgen eindelijk gaat gebeuren! (spontaan)

succes meis!! Het einde is in zicht!

Geplaatst

Hoi Hilde,

Ik ben erg benieuwd! Ik ben met 40 2/7 week gestript en de volgende dag is Marit geboren. Ik zie dat je vandaag nog niet hebt ingelogd, dus wie weet ben je ook vandaag aan de beurt. Ik hoop het voor je.

Groetjes, ik wacht met spanning af.

Patricia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden