Ga naar inhoud

1 op 300... wat moet ik daar nou van denken?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mariek,

Wat fijn dat je tenminste een duidelijke uitleg hebt gehad!

Voel je je hierdoor wel iets meer gerustgesteld?

Weet je al wanneer de punctie gaat plaatsvinden?

Liefs Diana

Geplaatst

He Diana,

Ben niet echt gerustgesteld. De kans blijft, in mijn ogen, relatief vrij hoog.

Wat het gesprek wel heeft opgeleverd is meer duidelijkheid. Ik begrijp nu waarom de kans is zoals die is. Dat het aan 1 factor ligt, en niet aan alle 3. Maar die hCG waarde is voor ons wel de bevestiging dat we absoluut zeker door gaan met de vruchtwaterpunctie (29 september).

liefs,

Mariek

Geplaatst

Succes de 29ste en we zullen duimen op een goede uitslag.

Geplaatst

Begrijpelijk dat je nog niet helemaal gerustgesteld bent! Dat heb je toch pas als je weet wat de uitslag is..en ik hoop dat deze dan goed zal zijn..

Maar je weet nu igg wat de reden is van deze uitslag...

Heel veel succes de 29ste en dan weer een aantal spannende weken voor jullie met het wachten op de uitslag..

Ik ga heel hard voor je duimen voor een goede uitslag...

liefs Kim

Geplaatst

Mariek,

Ook mijn duimen gaan overuren draaien, hoor!! Dat de uitslag positief mag zijn. Heel veel succes de 29e.

In mijn vorige berichtje bedoelde ik eigenlijk te zeggen dat Het Syndroom van Turner juist niet te vergelijken is met Down.

Er is een overeenkomst dat Turner net als Down een chromosomenafwijking is. Bij Down is er een chromosoom te veel en bij Turner een te weinig. Het is dan ook net als Down met de vruchtwaterpunctie op te sporen. Het grote verschil is dat bij Turner eigenlijk altijd sprake is van een "normale" intelligentie.

Turner komt alleen voor bij meisjes/vrouwen en vanwege het chromosoom te weinig zijn nagenoeg alle Turners dus onvruchtbaar. Zonder toedoening van vrouwelijk hormoon ontwikkelen ze normaal ook geen borsten etc. Bovendien als ze niet behandeld zijn met groeihormoon worden ze gemiddeld maar 1,45 m lang. Voor de rest kunnen er net als bij Down allerlei medische problemen bijkomen, zoals met hart, nieren etc. Gelukkig ben ik er wat dat betreft heel goed afgekomen.

Groetjes,

Fientje

Geplaatst

fijn dat jullie tot een beslissing zijn gekomen. das belangrijk dat je samen ergens achter staat.

ja zo een berekening is een lasti'g iets

ik zelf laat dat wel doen, maar verders niets

ik zal ook wel een hoge kans hebben aangezien ik al 41 ben

dus ja hou er toch al rekening mee dat er grote kans is op....

wij hebben vandaag juist ook met zijn tweetjes besloten dat we dus geen punctie's laten doen. wel combietest en natuurlijk 20 weken echo maar thats it

ik ga voor jullie duimen op een mooie uitslag en rust!!

groetjes

Geplaatst

Hoi Marieke,

Ik wil je ook nog even een hart onder de riem steken. Ik vervang iemand die met zwangerschapsverlof is, ik ben namelijk interimkracht. Zij had mij voor haar verlof nog ingewerkt en toen hadden we het over haar zwangerschap en zij vertelde dat zij ook een hele hogekansberekening had op een kind met een afwijking en zij heeft inmiddels een gezonde zoon gekregen.

Ik begrijp je wel dat je een vruchtwaterpunctie gaat doen, het zal je meer rust geven. Ik ga ook heel hard voor je duimen dat het allemaal goed komt.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Lila,

Fijn ook, dat je met je man er goed over hebt gepraat en samen hebt besloten wat jullie gaan doen. Het is zo belangrijk dat je op 1 lijn zit. Hoop dat je een goede kansberekening krijgt straks. Het is echt even schrikken als die minder goed valt dan je had verwacht.

Yvonne, heeeeel fijn, dit soort verhalen!! Doet me echt goed. Dank :knuf:

Ik moet zeggen, na de eerste schrik en stress en zorgen, toen we net te horen hadden gekregen over de uitslag, ben ik de laatste tijd juist weer heel rustig. Voor de een of andere reden heb ik er een goed gevoel over. Volgens mij gaat het allemaal goed komen met onze kleine uk.

Zie ook niet op tegen de vruchtwaterpunctie volgende week maandag. De 2 weken wachten op de uitslag zullen natuurlijk de zenuwen weer iets aanscherpen, maar ik heb er vertrouwen in dat de uitslag goed zal zijn. Instinct? Nu maar hopen dat het écht zo is ;-)

liefs,

Mariek

• 1 maand later...
Geplaatst
Het blijft slechts een kans van 0,3%................

Sja zo zou ik het ook zien hoor! Ik heb ook misschien 0.3% kans om morgen door een tram te worden overreden bv

Het is niet onmogenlijk, maar zeer waarschijnlijk is het ook niet!!!!!!!!!

Vervelend he die kansberekeningen . Wij hadden hem gisteren, en de uitslag is uitstekend..geen 1: 11000 maar toch geen reden tot ongerustheid en een minimaaaaaale kans : en 0,.....

Ik geef de cijfers niet...die houden wij voor onszelf en ik heb het formuliertje opgeborgen en ga niet meer aan cijfers denken.

Zoals ik al schreef: alles kan in het leven ..... en ik laat het verder over aan het lot bijwijze...

Iniedergeval had al bij ' zwanger..en de kleine komt...geschreven dat we het echt een super ervaring vonden . de echo!

liefs lentezon

Geplaatst

nou ik heb mijn kansberekening ook binnen en ja in mijn ogen is ie positief, want voor mijn leeftijd zou hij normaal zo 1:50 zijn werd me verteld maar na onderzoek is dus nu 1:200

wij laten het hier bij

hadden we al besloten want wat de uitslag ook is we zouden het never nooit laten weghalen.

we houden nu enkel rekening met het feit dat het dus mogelijk een kindje met down zou kunnen zijn.

maar hij/zij is welkom

mijn nichtje heeft begin dit jaar een dochtertje gekregen ook met down en ik ken aardig wat mensen hier in de buurt die ook een kindje met down hebben.

heb vroeger zelfs gebabysit bij mensen die ook een dochtertje met down hadden.

ben er niet onbekend mee.

en ja dan is het enkel de zorg of als het dus zo is de afwijkingen niet te zwaar zijn, aangezien bij een groot aantal toch een hartafwijking word gevonden die geopereerd moet worden.

maar we lopen niet te ver op dingen vooruit

oh en trouwens over kansberekeningen en testen gesproken!!

las ergens dat er dus nog eentje is die in nederland niet of nauwelijks word uitgevoerd en dat is het neusbotje............als die zichtbaar zou zijn voor/rond de 12 weken schijnt dit een goede indicatie te zijn dat het kind geen downs heeft

iemand anders hier bekend mee???

groetjes

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik heb een zoontje met down syndroom en ben nu zwanger van onze 2de zoon. Bij mij hebben ze bij alle echo's (van beide kindjes) een neusbotje gezien dus ja dat zegt ook niet veel. Er wordt hier in NL ook opgelet hoor. Vooral bij de combinatietest natuurlijk.

Super dat jullie er hoe dan ook voor gaan. Ik ben super trots op onze zoon, maar ben wel blij dat ik nooit voor die keus heb hoeven te staan en dat ik het dus niet van te voren heb geweten.

Gast estrhalita
Geplaatst

PS hoe oud ben je dan als ik vragen mag dat je kansberekening 1:50 is???

Geplaatst

Hoi Lila2002,

Ik zag op ons formulier el iets staan over het waarnemen van een neusbotje.

Ik dacht dat dat ook te maken had met bv een open gehemelte bv.

Verder : ik vind dat je er reeel mee omgaat en angstig ben je ook niet: jullie kindje is hoe dan ook welkom en zal dan ook alle liefde krijgen.

Inderdaad is je startpunt van de berekenening 50 en eindig je met 200 dus dat is eigenlijk toch wel een goede score of hebben ze ook daadwerkelijk gezegd; rekening hoduen met evt down syndroom?

Iniedergeval: blij dat je ( net als ik ) zo van je echo hebt genoten : mooi he?

liefs lentezon

Geplaatst

hoi

nou ik ben nu 41 en een half :-)

dus wist van te voren al wel dat ik gewoon in de hogere risico klasse zou zitten. De gyno die me gisteren belde ( ja lekker handig tijdens de zwemles van mijn dochtertje LOL, dus ik naar buiten rennen hahaha), dit was na dat ik dus de brief had gekregen waar de kansberekening in stond en dus ook dat ik moest bellen en nr. achter laten zodat gyno kon bellen over vervolg, zei zij dus dat voor mijn leeftijd normaal dus de 1:50 stond............

en dat ik het dus ook inderdaad positief kon bekijken omdat ik toch de goede kant op ben geschoven. en ook zei ze dat als afbreken toch geen optie was ze het een wijs besluit vond om dus verder niks te doen. en zei ze, je krijgt altijd nog de 20 weken echo en dan kunnen ze weer heel veel andere dingen bekijken zoals inderdaad dus ook hartje......

bij de echo ( wat is dat trouwens een wonder hoor om zo een klein hummeltje van 6,5 cm naar je te zien zwaaien :-) en ja haphaphap in het vruchtwater)

maar toen zei de dok dat ze dus in het VU (amsterdam ) niet keken naar neusbotje......

ik had hier nog nooit van gehoord.

las het toevallig de dag voordat ik voor de echo moest.

en ja je kan dus ook 1:1000 krijgen en dan net die ene zijn toch Es.

dus kansberekening zegt niet zoveel

80 tot 85% halen ze er uit met kansberekening zeggen ze maar die rest dus niet

en dan heb je kindjes met down die geen dikke nekplooi hebben ( van mijn beeb was trouwens 1.4 dus ruim binnen de marge.

we gaan er vanuit dat alles goed is

maar houden er gewoon rekening mee

en tuurlijk zal het heus wel even slikken zijn als het inderdaad down blijkt te hebben en er zullen ook tranen om vloeien, en het zal best pittig zijn misschien met veel ziekenhuisbezoeken enzo. maar de liefde is er en mijn man denkt er net zo over als ik, het is gewoon welkom hoe dan ook.

want we zijn al zo dankbaar dat het heeft mogen lukken.

ik zat zelf in min of meer de afsluitfase in mijn hoofd

terwijl ik bezig was met ICSI2 was ik eigenlijk het hele 2de kindje verhaal in een doos aan het bergen.

de kans was voor ons klein op een wonder ( 20% ) dus tja dan moet je rekening houden met dat het gewoon niet gaat lukken.

en nu........

13 en halve week waaaaaaaaaaaa

groetjes ieders

(sorry beetje lange blablabla geworden ;-)

Geplaatst

oh en Lentezon , nee ze hebben niet gezegd 'rekening houden met down'

dat heb ik zelf eigenlijk gezegd

1:200 noemen ze de grens

ja en jij hebt natuurlijk ook net je 12wkn gehad......geweldig he

en dat alles af is...........enkel nog maar groeien

tjemig zo klein en al helemaal klaar zeg maar

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden