Ga naar inhoud

September, decapeptyl starters

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hai annemie,

nee bij ons ben ik de angsthaas voor spuiten, mijn man heeft ook EHBO en bedrijfshulpverlener-certificaat dus hij heeft wel geleerd hoe hij rustig moet blijven en even een spuitje moet zetten, gelukkig.

ja precies iedere goede dag is er weer 1.

• Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik kan me nog net aansluiten bij de meiden die in sept. beginnen met de decapeptyl. Morgen zal ook ik de eerste spuit gaan zetten.

Gelukkig kan mijn mannetje erbij zijn, maar zal het toch zelf moeten gaan doen. Ben benieuwd of ik last zal hebben van bijwerkingen.

Gister m'n laatste wedstrijd gehad, op advies van het AMC gestopt met sporten.

Heel veel succes allemaal en ik hoop dat we straks met z'n allen een positief resultaat zullen gaan boeken!

Groetjes,

Gerreber

Geplaatst

hoi dames

hoordpijn en migraine zijn de meest voorkomende bijwerkingen volgens de verpleegkundige. Op dit moment heb ik nog nergens last van dus ik hoop dat het zo door gaat.

gerreber heel veel succes met je eerste spuit morgen.

groetjes annemie

Geplaatst

Hoi gerreber,

Ik ben benieuwd waarom jouw is aangeraden om niet meer te sporten. Doe je een extreme sport. Ikzelf speel volleybal en kan volgens de dokter zonder gevaar sporten.

groetjes Terry

Geplaatst

hallo allemaal,

nou hier alles nog steeds prima, nog geen extreme bijwerkingen, soms een dagje wat vermoeider maar dat kan ook door de spanning van alles komen natuurlijk.

ik kan bijna niet wachten tot 8 oktober, ik vind dat best wel lang duren want ik ben 21 september al begonnen met deca.

iedereen succes !!

Geplaatst

Hoe is het met jullie allemaal?

Met ons gaat het goed. Alleen voel ik mijn buik een beetje. Omdat ik graag zeker wil weten of er niets aan de hand is even het ziekenhuis gebelt. Deze bellen straks terug.

Doe het liever nu even verifiëren voordat ik te laat ben met melden.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hallo Terrybrouwer,

Tijdens ons startgesprek heb ik gevraagd of het een probleem was dat ik zou blijven sporten (voetbal). Zijn vriendelijke doch dringende advies was niet doen. Heb nog geopperd om de 1e twee weken wel te sporten, maar zij vinden de belasting voor je lichaam te groot.

Tsja, ik wil er alles aan doen, om het te laten slagen, vandaar dat ik het advies heb opgevolgd!

Vandaag de eerste spuit! Rond zeven uur zal het moeten gebeuren. Ik doe het wel, ik doe het niet, haha!

groetjes

Geplaatst

kom op gerreber, het stelt eigenlijk helemaal niet zo veel voor hoor !!!!

hoor wie het zegt he ik durf zelf niet eens te spuiten !!! hahaha nou ik heb al 2 dagen achter elkaar gekeken naar het spuiten dus ik denk dat ik vanavond ga proberen om het zelf te doen.

ik hoop dat het lukt, anders moet mn mannetje het toch maar blijven doen, hij vind het gelukkig niet erg.

succes vanavond, en ik hoor wel wat je ervan vond.

Geplaatst

Hallo meiden,

bedankt voor jullie bemoedigende woorden.

Ik zal het zelf gaan doen. Mijn man is er gelukkig wel om even psychische steun te geven. Ben niet bang voor de pijn, verwacht dat dat wel meevalt. Maar het zetten van de prik is even lastig denk ik.

Ik moet het wel zelf doen, aangezien mijn man bijna nooit doordeweeks thuis is..

Ik laat het jullie weten!

Liefs,

gerreber

Geplaatst

Hallo meiden,

Het is gelukt, de eerste spuit is gezet! Het was even eng om te prikken. M'n man adviseerde om diep in te ademen en bij het uitademen te prikken.

Dat ging goed en pijnloos!

De eerste is gezet, tweede is misschien ook nog even spannend, maar het valt me echt ontzettend mee!

liefs, gerreber

Geplaatst

Hoi meiden,

Spannend hoor (net als Vanessa) komende vrijdag de eerste echte FM meting.

Ik merk alleen helemaal niets in mijn lijf.......

Vorige keer ook niet en had toen uiteindelijk maar 2 eitjes

Even mijn voorraadje decapeptyl tellen want als ik vrijdag te horen krijg dat ik nog zoveel dagen moet bijspuiten dan kom ik op maandagochtend een spuit te kort en mijn apotheek moet dit altijd bestellen dus komt er 1 dag bij.

succes allemaal

fleur

Geplaatst

Hallo meiden,

Voor een aantal van jullie begint de punctie er al bijna aan te komen. Spannend hoor! Weer een stapje verder.

Ik heb gister de 2e decapeptyl gezet. Ging alweer een stuk beter als de 1e. Nog even en het is net als tandenpoetsen.

Lucky; is het zelf spuiten nog gelukt?

Liefs,

Gerreber

Geplaatst

Goedemorgen!

Inderdaad, ik vind ook dat het spuiten net als tanden poetsen wordt.

Wel vond ik het ook weer spannend toen ik de Puregon erbij mocht gaan spuiten.

Ik moet wel zeggen dat ik het het fijnst vind als mijn moeder mij spuit.

Ik doe de naald er zachtjes in i.p.v. in 1 vloeiende beweging.

Morgen de echo!! Kan eigenlijk niet meer wachten. Als alles maar goed is....

Ben zo bang dat er niets gebeurd....

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hallo,

nou mensen, mijn mannetje doet het nog steeds, ik heb het geprobeerd maar ik zit zo lang te treuzelen dat mijn mannetje zegt dat ik mezelf nog pijn zou doen daardoor.

vanavond gewoon nog eens proberen zegt hij, desnoods iedere dag proberen en als het echt niet lukt dan maar niet.

als hij spuit gaat het in een vloeiende beweging door, hij heeft geleerd hoe hij spuiten moet toedienen dus hij doet het geweldig, en ik moet zeggen ik vind het niet storend dat hij het doet.

dus jullie horen het zodra het zelf is gelukt !!! wat een mietje he??

Geplaatst

@ Vanessa,

spannnnnnnnenddddd! Heel veel succes morgen!

@ Lucky T,

ik vind het ook wel mooi als je man dat bij je wilt en durft te doen. Ik heb het zelf gedaan en gevraagd of mijn man dat ook een keertje wilde doen, maar daar schok hij van terug ;)

groetjes, Stéphanie

Geplaatst

Hallo meiden,

@Vanessa; wat spannend dat je bijna weer echo hebt. Zal voor je duimen dat het er goed uitziet. Het spuiten valt mij gelukkig erg mee. Het prikken bij het uitademen gaat goed!

@Lucky-T; Is toch wel fijn dat je man je kan helpen, zo heeft hij misschien het gevoel dat hij ook nog iets kan doen. Mijn man steunt me waar hij kan en blijft zeggen hoe fijn hij het vindt dat ik dit wil doen.. Geen moeite, het is voor een goed doel!

@ Stephanie; Wat goed dat je zwanger bent! gefeliciteerd! Een tweeling.. wauw.. geniet er maar lekker van!

Hebben jullie op de vijfde dag van je cyclus ook een echo gehad?

Alle andere meiden; heel erg veel succes de komende tijd!

Liefs, gerreber

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag de eerste FM gedaan voor deze poging

Links niets te vinden (eierstok) en rechts wel 2 follikels!!!:blob1:

Tja niet veel dus maar komende maandag gaan we weer even koekeloeren

Vorige keer ook heel weinig opbrengst, dus maandag hoop ik dat ze links mijn eierstok wel kunnen vinden en wellicht een paar follikels in zitten

Heerlijk, de punctie komt dan een beetje in zicht.

Kan de hele prikkerij weer even van de baan.

Hoe is ie bij jullie??

liefs

fleur

Geplaatst

hoi fleur

Nou in elk geval al 2 follikels. nog ff volhouden met spuiten maar de punctie komt toch al langzaam in zicht. veel succes

groetjes annemie

Geplaatst

hallo allemaal,

het is gelukt, het is gelukt !!!!!! ik heb zelf geprikt vanavond, ik ben zo trots op mezelf !!!!

wie weet durf ik het morgen weer niet maar ik heb het vandaag toch maar mooi ff gedaan.

doegggg

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden