Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hi meiden, ik probeer me nog steeds een weg te banen door het tese doolhof. Nu weer op zoek naar info over de vergoedingen van tese. De verzekering van mn man kent de behandeling uberhaupt niet, dus moet ik de codes bij het zh opvragen... Ik krijg een sterk kastje en muur gevoel!

@miekske, wat is pgd? En slim dat je je op de wachtlijst hebt laten zetten. Wij hebben ook besloten om voor KID te gaan als dit niet gaat lukken. Misschien maar eens aan mn man vragen of hij dit ook een goed idee vindt (van die wachtlijst dan he.). Hoe kun je achterhalen welke zh KID aanbieden?

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Fren,

PGD wil zeggen pre genetisch diagnostiek. Oftewel embryo selectie.

Als er eventuele embryo's van mij en mijn vriend zijn, worden deze onderzocht op specifieke

genetische (erfelijke) aandoeningen. Dit omdat mijn vriend FAP heeft, een erfelijke vorm van darmkanker. Alleen de gezonde embryo's worden dan bij mij teruggeplaatst.

Maar dat is dus een lastig proces dus het is maar de vraag of dit allemaal gaat lukken voor ons, vandaar dat we al nagedacht hebben over KID.

Op deze site staan alle centra die dit doen: http://www.kidinformatie.com/ferticentra.html

Balen zeg, dat je nog tot juni moet wachten bij het AMC voor de intake!

Liefs Miekske

Geplaatst

Hoi meiden,

ik zal me even voorstellen, ik ben 28 en mijn man 32. we hebben een kinderwens sinds 2007. Toen alles in actie gezet voor een herstel operatie van mijn man.na 3 maanden een semenanalyse en die werd verkeerd uitgelezen. na 11 maanden nog niet zwanger terug naar ziekenhuis en toen kwam al snel de aap uit de mouw. geen zaadcellen. na tijdje rust toch maar weer gegaan voor nieuwe herstel operatie en ook die mislukt. wel zaadcellen maar zwemmen niet. Toen onder behandling gegaan bij het MCK en daar pesa gedaan. dinsdag 30 maart goed nieuws eindelijk dacht ik, 300.000 zwemmers, volgende dag helaas alles dood na ontdooien :( Nu heb ik gister afspraak gemaakt in Gent. 6 mei kunnen we terecht voor intake dan gaan beslissen of we voor tese of acute pesa gaan.

ik vind het erg fijn hier al wat dames met ervaring te treffen. wens ons allemaal erg veel succes.

lieve groetjes,

zwelgje

Geplaatst

@ XXXXX, nee, hebben we niet gedaan, mijn vriend zag dat niet zitten. Nu een soort halve 5x (dus 3x) gedaan. Vraag me af of het invloed heeft...

@ miekske, ja baal ook enorm dat we dan pas terecht kunnen. Ik snap niet waarom amc zo'n lange wachtlijst heeft en je bij het VU (waar we eerste zaten) zo aan de beurt bent. Weet jij wat er bij die intake gaat gebeuren? Positief puntje bedacht ik me gisteren: mn vriend is al eerderbij het amc geweest ivm zijn niet-ingedaalde balletjes als kind, dus er zijn toen (jaar of 4 geleden) ook al onderzoeken gedaan. Misschien helpt dat...

Ben overigens uit het dool hof wbt de kosten van tese: deze vallen 100% binnen de basisverzekering, pfff:goodnews:

Geplaatst

Esther: wat een super goed nieuws! :wav:

Dreamer en Honey: ja ben erg blij dat ik naar de acupunctuur geweest ben.

Volgens mijn vriend kan het nog niet aan de sessie liggen zo snel al, het zit eerder tussen mijn oren denkt hij. Het kan me helemaal niets schelen waar het door komt of tussen zit ...als het maar goed voelt! Volgende week ga ik weer.

Honey, waarom heb jij de laatste sessie? Je kunt toch doorgaan of is het slecht als je regelmatig gaat/ teveel prikkels?

Wel spannend he, het is bijna de 13e april. Ben je zenuwachtig?

Hoop dat je snel meer duidelijkheid krijgt over de vergoedingen etc. Het is zowiezo oneerlijk dat ze zo moeilijk doen over fertiliteitsbehandelingen vind ik ...wij hebben hier allemaal ook niet om gevraagt toch?! Mensen die heel ongezond leven worden wel geholpen tot het weer ok met ze gaat etc ...maar ja, wat doen we er aan he?

Sas: de cryo's had ik de vorige keer in mijn eigen cyclus terug geplaastst gekregen.

Heb alleen pregnyl moeten spuiten voor de eisprong te sturen. Verder geen extra hormonenen ervoor of erna.

Ik zie in je handtekening dat je pas getrouwd bent, van harte meid!

Is het de dag van je dromen geweest? Voor jou ook nog maar even en dan weer de deca, alvast veel succes en geluk gewenst komende poging!

Miekske: nog een paar daagjes tot de 15e. Hoe gaat het, de zenuwen een beetje onder controle?

Zwelgje: welkom!

Geplaatst

Hoi Fren,

Tese zaadjes gaan altijd samen met icsi.

Wij hadden eerst de tese/mesa. De zaadjes die ze gevonden hebben zijn in verschillende rietjes ingevroren. De ingreep vond mijn vriend meevallen. Tijdens de ingreep een plaatselijke verdoving en daarna pijnstillers voor thuis. Tot een week erna moeilijk gelopen ( hij is op een woensdag geholpen en smaandags weer gaan werken met een leugentje over een val van de trap) Nu zie je er al een hele tijd niets meer van en het is ook al lang niet meer gevoelig.

Op de dag van de punctie ontdooien ze een rietje en kan er icsi toegepast worden.

Hopelijk heb je iets aan deze info.

Xx

Geplaatst

Hai,

Zwelgje, welkom.

Sanna, Ik heb bij de vorige poging ook 1 cryo tp gehad in eigen cyclus. Heb ook alleen voor de eisprong ovitrelle moeten spuiten. Ik was alleen al met 5 dagen ongie erg snel.

Wij zijn idd net 2 weken getrouwd en we hebben een super mooie dag gehad.

Sas

Geplaatst

Raba, thanks hihi. ik heb meteen een vraagje voor je als je dat niet naar vind :) krijg je op de zelfde dag van de tese ook de punctie? en doen ze dan ook een "verse" poging, of kan dat niet bij tese?

ik ben zo bang omdat het invriezen bij ons zo fout is gegaan. waar het aan ligt, geen idee? ze wisten het in het rijnland ook niet echt, misschien door antistoffen zeiden ze. iemand van jullie daar wat ervaring mee of idee over?

hier ook geregel met de verzekering omdat we naar Gent gaan, eerst gebeld en uitleg gevraagt, moest ik voor dat ik de intake zou plannen aanvraagformulier invullen en wachten op akkoord. krijg ik het binnen staan er allemaal medische vragen op die een arts in moet vullen en stempel op moet van het ziekenhuis. nou is dat best lastig als je dat moet opsturen voor de hele intake.....dus weer bellen, nou daar gingen ze nog even contact over opnemen, nog niets gehoord dus hoop nu op maandag. ik wel al gewoon de intake gemaakt, wachtlijst is toch lang dus hoop ik tijd genoeg te hebben voor het akkoord. weet wel dat het nederlandse tarief wordt vergoed, dus volgens mij kan er weinig fout gaan.

liefs zwelgje

Geplaatst

fren en Zwelgje, welkom bij dit topic!

@sanne,

Ik ben al een keer of 13/14 geweest bij acup. en het ging erom om mn ongi weer op gang te krijgen dit is nu gelukt, ben nu 4 x achter elkaar ongi geweest, weliswaar onregelmatig maar wel ongi! Hij heeft er nu voldoende vertrouwen in dat het nu goed is en blijft! Ik vindt het prima want ik vond het zelf nu ook wel genoeg geweest. Ik was sinds eind nov. bezig namelijk!

Zenuwachtig ben ik (nog) niet, ik kijk er echt naar uit! We moeten vroeg weg want hebben om 9.45 al de afpraak bij de uroloog! Het is toch 2 a 2,5 uur rijden bij ons vandaan. Wat betreft de verz. ik ben dr helemaal klaar mee, wat een gezeik (sorry hoor) allemaal!

Geplaatst
Raba, thanks hihi. ik heb meteen een vraagje voor je als je dat niet naar vind :) krijg je op de zelfde dag van de tese ook de punctie? en doen ze dan ook een "verse" poging, of kan dat niet bij tese?

De punctie en Tese vinden plaats op dezelfde dag. Ze doen dit omdat mijn man al een pesa heeft gehad met negatief resultaat. maar tijdens de operatie hebben ze biopsie gedaan en die was positief. Vandaar dat ze het aan durven. Dit word in nederland bijna nooit gedaan. We hebben er wel om moeten zeuren want ze hadden het eerst belooft en later krabbelde ze terug. Gelukkig met een gesprek opgelost.

Geplaatst

@ Raba en Sanne; jullie hebben dus precies tegenovergestelde ervaringen. Bij de een waordt er wel ingevroren, bij de ander niet. Gevoelsmatig denk ik dat iki ook liever 'verse' tese zou willen. Je hoort zo vaak dat ontdooien niet goed gaat! In welk zh lopen jullie? En is er een kans dat ik kan vragen of ze dit ook bij ons willen doen?

Trouwens, nog een algemene vraag: bij mijn vriend zijn er wel zaadcellen gevonden, maar 7 levende per zaadlozing is het record. Zou dit wel een positief iets kunnen zijn voor de slagingskans van tese? Er zijn immers zaadcellen gevonden...

Geplaatst

Ha Fren en Raba,

Bij ons deden ze het zowiezo niet op dezelfde dag want als er niets gevonden zou worden hoefde ik de hormonen niet te gebruiken, zo is het ons uitgelegt...

Raba waarschijnlijk is de kans op slagen dus groot bij jullie! (denk ik tenminste, anders deden ze het waarschijnlijk niet)

Begrijp jullie gevoel wel heel goed hoor, verse zaadjes zouden naar mijn idee ook meer kans maken. Raba ze gaan toch wel wat rietjes invriezen als er meer gevonden gaat worden dan voor één behandeling? (lijkt mij van wel. Volgens mij is het niets of meteen voor enkele rietjes..)

Het goed ontdooien van cryo's ligt tussen de 50 en 70%

Het ontdooien van zaadjes gaat bijna altijd goed is ons verteld.

Er is een meisje ook hier van het forum waarbij het eerste rietje niet goed ontdooit was, het tweede rietje wel. Dit rietje was deze uit dezelfde tese!

Fren mijn gevoel zegt dat je meer kans maakt dat de tese slaagt omdat er toch enkele levende zijn gevonden. Waren die goed bewegelijk?

Uit de hormoonwaardes kunnen ze een goede schatting maken. Heeft de uroloog/gyn daar niets over verteld?

Geplaatst

Fren mijn gevoel zegt dat je meer kans maakt dat de tese slaagt omdat er toch enkele levende zijn gevonden. Waren die goed bewegelijk?

Uit de hormoonwaardes kunnen ze een goede schatting maken. Heeft de uroloog/gyn daar niets over verteld?

We wachten nog op het eerste gesprek met gyn/uroloog in het amc. Maar denk dat de zaadcellen wel ok waren - er is een icsi-behandeling mee gedaan waaruit 3 embryo's ontstonden. Er is er 1 teruggeplaatst, die heel even is blijven zitten, maar uiteindelijk toch ongesteld. Alle hormoonwaardes waren volgens mij ook goed, mij vriend kon in ieder geval zelf niks doen om de kwaliteit te verbeteren.

Ik durf niet meer te hopen. Dat vind ik wel het ergste van alle ontwikkelingen van de laatste tijd. We hebben al zo ontzettend vaak slecht nieuws te verwerken gekregen dat het bijna makkelijker is om er vanuit te gaan dat het toch wel niet zal lukken... En ik ben helemaal niet zo! Ik ben juist altijd hyeel optimistisch en vrolijk. Ben ik de enige, of hebben jullie dat ook (gehad)?

Geplaatst

Volgens mij doen ze in B de TESE en ICSI tegelijk.

In NL en D doen ze eerste de TESE en als daar zaad uit is gekomen, dán pas de ICSI.

@Fren: ik had begrepen dat het AMC geen TESE doet wanneer er zaadcellen zijn gevonden.

Ze doen daar wel zoek-ICSI's bij een laag aantal zaadcellen.

Ik zou als ik jou was dus zo snel mogelijk uitzoeken of jullie uberhaupt in aanmerking komen voor een TESE in NL.

@Sanne: bij acapunctuur kan je zeker wel direct iets voelen.

Ze prikken in energiebanen die daardoor gestimuleerd worden.

Je kan niet voelen of je vruchtbaarder bent oid, maar je kan je wel energieker/vrolijker enz voelen.

@Miekske: je mag bij wederkerigheid ook zaad van een andere man aanbieden.

Bijvoorbeeld je broer als je die hebt en hij zou willen doneren of een vriend of zomaar iemand van internet.

Zonder wederkerigheid is de wachtlijst ongeveer een jaar.

Rijnstate gaat wel sneller dan nu aangegeven hoor (lees maar in het KID onderdeel)

Maar meis, ik hoop dat het niet nodig is en het TESE-PGD traject mag slagen.

Liefs Dreamer

Geplaatst

Dreamer hoe voel je je nu? De tegenslag van vorige week en beetje een plaatsje kunnen geven? Vind het zo ontzettend balen voor je ...al die tegenslagen bij elkaar en dan moeten we ook nog positief proberen te blijven... nogmaals veel sterkte.

Na de acupunctuur was/ben ik inderdaad weer vrolijker. Echt fijn, begin mezelf weer te herkennen. Afgelopen tijd heb ik met zo'n "masker" opgelopen dat ik er bijna zelf in begon te geloven dat ik het "goed" aan kan. Nu merk ik al dat ik uitkijk naar donderdag als ik weer opnieuw mag. Ben zo ontzettend blij dat ik ben gegaan. Ben altijd zo druk bezig met het helpen van anderen en zoals ik zojuist al schreef ben ik (misschien iets té) goed in het opzetten van een masker dat iedereen denkt dat ik alles aankan en daar dus ook gebruik van maken... Na donderdag heb ik dus gemerkt dat ik zelf ook een grote blokkade bij me draag en wil/ga daar nu iets aan doen!

Wij zitten ook in B en de tese is eerder gedaan dan de icsi, deze was 1,5 maand later(omdat mijn cyclus op twee dagen na te laat was)

Geplaatst

Hi Fren, Raba, Sanne,

Bij mijn man wordt de kans ook groot geschat dat er zaadjes gevonden worden omdat zijn hormoonwaardes prima in orde zijn. Ons is verteld dat ze in gent eerst de tese doen, dan invriezen en daarna pas icsi. Dit ook omdat wij alles (echo's en puncie) behalve de tp in r'dam gaan doen. Waar ik benieuwd maar ben is het ontdooien van de zaadjes stel je voor dat ze niet goed ontdooien... doen ze dan een directe tese en icsi?

Geplaatst

@Fren: ik had begrepen dat het AMC geen TESE doet wanneer er zaadcellen zijn gevonden.

Ze doen daar wel zoek-ICSI's bij een laag aantal zaadcellen.

Ik zou als ik jou was dus zo snel mogelijk uitzoeken of jullie uberhaupt in aanmerking komen voor een TESE in NL.

@ dreamer, zijn bij mijn man 2 keer zaadcellen gevonden: 1x 4 en 1x 7, maar er zijn ook 6 monsters warin helemaal niks zat. Maar dank voor de tip, zal maandag eens bellen...

Geplaatst
Hi Fren, Raba, Sanne,

Bij mijn man wordt de kans ook groot geschat dat er zaadjes gevonden worden omdat zijn hormoonwaardes prima in orde zijn. Ons is verteld dat ze in gent eerst de tese doen, dan invriezen en daarna pas icsi. Dit ook omdat wij alles (echo's en puncie) behalve de tp in r'dam gaan doen. Waar ik benieuwd maar ben is het ontdooien van de zaadjes stel je voor dat ze niet goed ontdooien... doen ze dan een directe tese en icsi?

Hi honey, spannend, jullie mogen over 2 dagen al naar gent!!

Als ik het goed begrijp hoef je dus niet voor iedere echo en dergelijke naar gent?? Zijn er NL ziekenhuizen die een samenwerking met gent hebben? Sturen ze de eicellen dan dus naar gent? Op die manier is het al weer beter te handelen, ik dacht dat je werkelijk voor alles naar gent moest en dan is het niet te combineren met de rest van je bezigheden en werk (ik woon in a'dam). Weet jij toevallig welke andere zh in NL een samenwerking met gent hebben? En hoe lang is de wachttijd in gent?

Heel veel succes dinsdag!!

Geplaatst

hoi fren, volgens mij werk het spaarne ziekenhuis in hoofddorp samen met gent, maar volgens mij moeten er wel meer ziekenhuizen zijn in onze omgeving die met ze samenwerken. en toen ik afspraak maakte voor intake zei ze dat de wachttijd ongeveer na de intake 4 maanden is. ik ben voor gent gegaan omdat daar de kans groter is dat ze acute pesa of tese doen en ook de biop groter is dan die wie in ned wordt gedaan. en amc kon ik ook pas in juni terecht en gent al 4 weken eerder. amc had eerst onze voorkeur omdat het bijna om de hoek is van mijn mans werk. ik weet wel dat ik ook na al die tijd hoop erg me best moet doen om positief te blijven denken. hopen op goed nieuws na 2 jaar steeds tegenslagen is erg lastig.

honey; heel veel succes dinsdag!

liefs zwelg

Geplaatst

@Fren: Ik weet niet precies welke onderzoeken ze bij de intake gaan doen... Weet wel dat we 4 afspraken hebben op die dag. Eerst naar het Zaadlab, daarna naar de Uroloog, daarna naar de Gyneacoloog en daarna nog voor een Echo van het scrotum.

Ik neem aan dat ze bloedonderzoek gaan doen, en dat ze ook mij lichamelijk onderzoeken bij de Gyn. Maar we gaan het zien. Wordt in ieder geval een druk dagje!

Ben blij dat er eindelijk iets gaat gebeuren nu!

@Dreamer: Dat wist ik niet dat je ook van een ander mag aanbieden bij Geertgen. Is in ieder geval iets om over na te denken! Maar een jaar wachten is eventueel ook nog te overzien, aangezien wij eerst nog een ander traject ingaan. En inderdaad hopen we dat het toch gaat lukken een kindje van ons samen.

In welke instelling lopen jullie eigenlijk voor de KID? En hoe werkt een donorvoorstel?

Hopenlijk kun jij in ieder geval ook snel beginnen!

X

Geplaatst

@Sanne: de klap zal straks pas komen gok ik.

We waren/zijn druk bezig met verhuizen, dus dan ben je niet 24/7 bezig met zwanger willen worden.

Als het straks weer rustig is zal ik het wel moeilijk gaan krijgen.

Zeker als mn waardes de volgende keer niet goed zijn.

Wat super dat de acapunctuur zo goed helpt!

En dat masker ken ik maar al te goed.

Wij hebben er bewust voor gekozen om niemand iets te vertellen over onze kinderwens en de daarbij komende problemen.

Dus wij dragen constant een masker en dat is heel zwaar.

Ik hoop dat acapunctuur je helpt om alles voor jezelf beter te kunnen dragen.

@Miekske: wij lopen bij het MCK (Medisch Centrum Kinderwens)

Een donorvoorstel is dat ze de gegevens van een donor aan je voorleggen en daarop kan je dan ja of nee zeggen.

Zeg je ja, dan is er een match en ga je van start.

Zeg je nee, dan zullen ze denk opnieuw gaan zoeken (heb geen nee gezegd, dus weet niet wat er dan gebeurd)

Liefs Dreamer

Geplaatst

hoi meiden

@honey79 en miekske ik wilde jullie alvast veel succes wensen bij jullie intakes deze week... toch wel spannend lijkt me en ook wel weer [hopelijk] meer duidelijkheden...

:hugg:liefs mone

Geplaatst
@ Raba en Sanne; jullie hebben dus precies tegenovergestelde ervaringen. Bij de een waordt er wel ingevroren, bij de ander niet. Gevoelsmatig denk ik dat iki ook liever 'verse' tese zou willen. Je hoort zo vaak dat ontdooien niet goed gaat! In welk zh lopen jullie? En is er een kans dat ik kan vragen of ze dit ook bij ons willen doen?

Trouwens, nog een algemene vraag: bij mijn vriend zijn er wel zaadcellen gevonden, maar 7 levende per zaadlozing is het record. Zou dit wel een positief iets kunnen zijn voor de slagingskans van tese? Er zijn immers zaadcellen gevonden...

Wij lopen in nijmegen in het radboud.

Wel spannend dat er toch zaadcellen zijn gevonden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden