Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Rosaly,

Oke, nu snap ik ook wat je bedoeld met geen zaadlozing. Ik heb eens eerder gehoord dat het soms wel eens voor kan komen dat zaadjes in de urine terrecht komen.

Wij zijn half januari op de wachtlijst gezet voor de TESE. Op dat moment was er een wachtlijst van ongeveer 3 tot 4 maanden voor de TESE onder algehele narcosen en een wachtlijst van 4 tot 5 maanden voor de TESE onder plaatselijke verdoving.

Er is ons nooit verteld hoe lang het na de TESE duurt voor je kan starten met ICSI. Vorige week heeft mijn man dat nog nagevraagd bij de uroloog (d'Hauwers) en volgens haar duurt dit ongeveer 3 maanden.

Twee weken na de TESE heb je een gesprek bij de voortplantingsgeneeskunden. Wij moeten ook de gezamelijke afspraak (GA) nog krijgen.

Raar dat ze zeggen dat er geen wachtlijst is. Ik kan het me niet voorstellen.

Onze ervaring bij de urologie is wel dat je moet vissen naar informatie en dat je door moet vragen wil je echt iets te weten komen.

Als je binnenkort weer een afspraak hebt bij de uroloog zou ik het goed navragen. Dit om teleurstelling en valse verwachtingen te voorkomen.

Veel succes ermee.

Groetjes, Maureen

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vreemd dat ze dat niet duidelijk hebben. Zag op een site van een ander ziekenhuis een pagina waar je gewoon de wachtlijsten kon bekijken... Op zich wel handig. Mr wij hebben de 26e semenonderzoek en dan moeten we daarna een belafspraak maken bij d'Hauwers. Zal ik het meteen even navragen! In augustus, bij de intake krijgen we weer een andere uroloog trouwens, beetje raar allemaal eigenlijk. We zijn net doorverwezen door de een uroloog (die mijn man in de gaten houdt) naar d'Hauwers, en dan nu weer een andere! Nog maar weer even bellen morgen of dat niet anders kan!

Geplaatst

Hoi Rosaly,

Ook wij lopen/ liepen in het Radboud voor een TESE vanwege dat mijn vriend geen zaadlozing heeft. Ook wij kregen zo'n standaard formulier voor een zaadonderzoek bij het lab. Wij kwamen daar, en we konder er dus niets doen, wat we ook al gedacht hadden! We waren er voor niks want een potje inleveren kunnen wij niet!

Wel kan er een onderzoek worden gedaan of er iets in de urine zit, maar dan moet je eerst een recept krijgen. Je man moet een bepaald drankje drinken en er zit een hele voorbereiding aan vast.

Als ik jou was zou ik dus even naar de poli urologie bellen en hier een recept en instructies voor vragen. Dan kun je bij het lab een potje urine inleveren en dan kijken ze of er zaadcellen inzitten.

Vervelend he dat je er zelf weer achteraan moet..... Succes ermee!

Oja, wij stonden ook ingepland voor TESE/ ICSI maar er zijn wel wachtlijsten hoor! Ik denk dat je verkeerd geïnformeerd bent. Ook doet volgens mij alleen dr. D'Hauwers de TESE ingrepen.

Groetjes Miekske

Gast Honey79
Geplaatst

Ha meiden,

Wij hebben goed nieuws, ik mag zodra ik ongi wordt (deze week hoop ik) beginnen met de icsi. Het gaat nu ineens in sneltrein vaart, vandaag schema gemaakt en prikinstructies gehad. Nu hopen dat ik niet ongi wordt voordat de medicijnen (deca ed) thuis zijn. (verwacht ik morgen of don)

Ben benieuwd wanneer mn ongi komt, is bij mij geen peil op te trekken (vandaag dag 37).. liefs

Geplaatst

Hai,

Honey, goed nieuws.

Als je ongie eerder komt dan de medicatie, heb ik nog wel een deca spuitje liggen hihi.

Sas

Geplaatst

@ suzzy super dat tese 2 ook geslaagd is... nu op naar de icsi in juni...

@ honey74 spannend spannend spannend... op naar een geslaagde icsi

@ nou onze intake-datum is er ook bijna... ben benieuwd en vind het allemaal ook wel weer spannend... we zijn ook de hele dag onder de pannen,eerste afspraak staat om 10.50uur de 2e 11.30uur de 3e 14.50uur en de 4e 15.30 [niet dat het wat uit maakt dat we de hele onder de pannen zijn natuurlijk] we zullen het maandag allemaal wel zien en horen...

:positive energie:

Gast Honey79
Geplaatst

Sas en Suzzy, moeten alle spuiten in de koelkast of alleen de geopende? Stomme vraag misschien maar ik ben helemaal blanco haha!

Mone ook voor jou heel spannend, wat voor afspraken hebben jullie? Het zijn er nogal wat, wel fijn dat alles op 1 dag kan!

Geplaatst

@ Miekske

We hebben dubbele formulieren gekregen. Van de uroloog hadden we ook al alles gehad, inclusief recept. Maar met pesa/mesa/tese heb je dus echt een ejaculatie nodig... dan schiet dat niet op. Gebruiken we degene van de uroloog met het recept.

Gast Honey79
Geplaatst

Sas, zijn alle FM echo's goed geweest? Bijna de punctie, spannend!!!!

Geplaatst

Hi Meiden,

hier schiet het niet op: belde net het amc om te checken waarom we maar 1 afspraak hebben staan. Blijkt dat we eerst gezien moeten worden door de afdeling voortplantingsgeneeskunde en dat daarna pas de afspraken met de uroloog en dergelijke ingepland worden. Gaat dus nog weer langer duren! Bovendien is ons dossier zoek: het vu houdt vol dat ze het naar het amc hebben gestuurd, maar het amc zegt niks te hebben ontvangen...

Zucht!

Maar goed nieuws voor de andere meiden hier, fijn!

Francis

Geplaatst

Hi Fren,

Dat vermoede ik al.

Omdat je nog geen afspraak had met dr Mochter enzo.

Je moet dan eerst weer de hele malle molen van het CVV door.

Moesten wij ook toen we in het AMC kwamen.

Alles weer opnieuw doen ..bloedtesten en gesprekken en zaadonderzoeken 3x (we hadden er al4 in vorig ziekenhuis) enz enz heel frustrerend ik leef erg met je mee.

Gr esther

Geplaatst

grrr, balen is dat he. Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat al die onderzoeken gedaan waren? Zo irritant dat ze alles weer opnieuw gaan doen. Hadden jullie ook al een eerste behandeling achter de rug in het andere ziekenhuis? (waar zaten jullie eigenlijk?)

Geplaatst

Hi

Mijn man moet ook de onderzoeken allemaal opnieuw ondergaan. Dr d'Hauwers had al van alles bekeken/geprikt/onderzocht nadat we waren doorverwezen door een collega uroloog. De echte intake is pas 5 augustus en dan wordt alles opnieuw gedaan door een weer ander omdat... ze zelf dan met zwangerschapsverlof is :S Wel alles in hetzelfde ziekenhuis.

Wat hield de intake bij jullie precies is?? Wat voor onderzoeken kunnen we verwachten.. Bij mijn man is al bloed geprikt op van alles, incl. chromosomenonderzoek. Ook heeft ze één en ander bekeken en een stel vragen gesteld. Dit is toch wat ze bij de intake ook doen..??

Lfs

Geplaatst

Rosary@Dat hebben wij ook allemaal moeten doen.

Dat zaad inleveren vonden wij ook belachelijk aangezien er alleen maar prostaatvocht uit komt die 3 druppeltje. Maar het is een standaard procedure. Zo belachelijk ze zeggen ook dat ze beter apparatuur hebben dan in een ander ziekenhuis. Dat ze soms wel zaad vinden. Wij baalde er ook van maar helaas moest het toch gebeuren. Als je wilt weten wat je te wachten staat kan je dat in mijn weblog lezen. We wachten dan nog wel op tese maar de vooronderzoeken en de ga hebben we al gehad.

Veel succes.

Dr D'Hauwers is inderdaad de enige arts in radboud die de operatie doet. En helaas zijn er wel wachttijden ook voor de icsi en voor de tese. Wij wachten al heel lang en ik trek het heel slecht. Bah baal zo van de onzekerheid

Geplaatst

Ha Raba,

'T slaat echt nergens op nee... Maar wij komen niet eens uit een ander ziekenhuis, lopen altijd al in Nijmegen. Ben het er ook nog niet echt mee eens..

Mr ben wel beniewd dan, als d'Hauwers met zwangerschapsverlof gaat moet iemand ook de operaties gaan vervangen neem ik aan! Kan goed begrijpen dat je gek wordt van het wachten, 'k wordt er nu al niet goed van en we zijn nog niets eens echt begonnen! Hoop voor jullie dat het in juli allemaal goed uitpakt!!

Ga je weblog zeker lezen, staat ie ook op deze site?? Zat al even bij dagboeken te kijken maar vond m niet zo snel..

Geplaatst

Hallo Rosaly,

Mijn man is ook in Nijmegen geholpen en is door een andere dokter als dr D'Hauwers geholpen. Ik denk door een uroloog in opleiding. Dus de operaties gaan vast wel door. Succes met hele traject.

Suzzy super dat jullie een 2e geslaagde tese hebben gehad. Nu op naar goed resultaat. Succes.

Geplaatst

Hai,

Wij hebben vadaag de punctie gehad en waarschijnlijk met 13 eicellen.

Wat is het toch allemaal spannend. En dan de uitslag van het zaad, dit was verbazingwekkend goed. Dus we hopen op een paar mooie emmy`s

Sas

Geplaatst

Hey Suzzy, Sas, wat goed nieuws! Gefeliciteerd =)

Hier ook wat nieuws. We hebben een afspraak gemaakt met Dusseldorf voor eind Juni.. We hebben in de tussen tijd een afspraak met dr.mochtar and dr.meissner (voor de tweede keer) en dan naar dusseldorf voor een tweede opinie.. Nou nog even verzekering op de hoogte brengen.. ik ben benieuwd.

Groetjes, zvez

Geplaatst

HA Sas,

Wat een SUPER nieuws!! Ik ga voor je duimen!! Hopelijk is de punctie meegevallen!! Wanneer heb je de terugplaatsing?? Spannend allemaal! Is wel snel gegaan allemaal!

Zvev, welkom in Düsseldorf! Wij zijn daar ook, het bevalt ons goed. Hopelijk kom ik je niet tegen...haha, ik bedoel dat wij dan hopelijk zwanger zijn (eind juni)....

XX Suzzy

Geplaatst

Hoi Fren,

Wij zitten vanaf begin Januari in het AMC.

Wij hebben nu 5 maanden gedaan over alle onderzoeken en artsen bezoeken.

Dinsdag is ons laatste afspraak dat is de intake met DR Mochtar.

Hiervoor hebben wij in het Rode Kruis in Beverwijk gelopen ruim 1.5 jaar.

Eerst allemaal onderzoeken toen de hersteloperatie van mijn man.

Daarna de malle molen met allerlij testen van zaad en dat was allemaal 0,0 uitslagen.

Toen doorverwezen naar het AMC en daar konden we in Januari terecht en begonnen we weer opnieuw met alle testen enz.

Gr Esther

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Nu al zenuwachtig voor dinsdag.

Terwijl we weten dat er niks raars meer gezegd kan worden.

Ik ben ondertussen 12 kilo afgevalen.

Ik moest er 10 kwijt dus ze kunnen trots op me zijn.

Ik ga wel gewoon door met lojnen want voel me echt 100 x beter.

En makkelijk is het niet nee maar je moet er iets voor over hebben he....

Ik ben erg benieuwd hoe dr mochtar is.

Als er iemand ervaring heeft met haar hoor ik het graag.

Gr Esther

Geplaatst

Hallo allemaal,

@Raba, bednakt voor je tip over je weblog! Ben nu in ieder geval beter op de hoogte. Vind het wel fijn om te weten wat we een beetje kunnen verwachten! Voor jullie wel ontzettend balen zeg, dat ze jullie vertellen dat er weer geen plek is! Je zit toch steeds in spanning... Hoop dat je de volgende keer in ieder geval aan de beurt bent.

Mr jullie krijgen directe Tese, ze gaan er dan dus vanuit dat er in ieder geval zaadcellen zijn. Of heb je hiervoor al bepaalde onderzoeken gehad om dat te bepalen? Ik dacht dat je altijd een 'gewone' Tese kreeg en daarna zelf pas hoefde te beginnen met prikken en alles...

@Zvev/Suzzy, jullie gaan naar/zijn in Dusseldorf las ik. Heb zelf ook een beetje rondgekeken op hun site maar krijg de indruk dat ze daar wel heel goed bezig zijn. Is daar helemaal geen wachtlijst?? En lukt het met de verzekering??

Weten iemand misschien nog hoe lang je op de uitslag van het zaadonderzoek moest wachten??

Lfs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden