Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wij hebben ook onze behandelingen in St. Radboud Nijmegen ondergaan. Onze eerste afspraak was op 24 april 2008, en toen is het balletje gaan rollen. Op 5 augustus heeft mijn man toen de TESE ondergaan, en in september konden we beginnen met onze 1e ICSI behandeling. Deze is helaas mislukt. Op 31 januari dit jaar ben ik weer begonnen met spuiten voor onze 2e poging, en ik heb afgelopen donderdag getest en ben zwanger !!

Dus het kan dus echt met TESE, ik heb het ziekenhuis in Nijmegen als erg prettig ervaren, aardige mensen en voldoende manieren om contact met ze op te nemen bij vragen of twijfels.

Ik wens iedereen heel veel succes !!!

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

meiden ik werk bij een ziektekostenverzekeraar, maar wat de ziekenhuizen doen , de uroloog declareert het onder een DBC en dus niet onder TESE zo wordt het gewoon vergoed...dus geen probleem...

dilara ik hoop dat het allemaal snel gaat...jij bent net een beetje een voorloper op mij...

Lucky ook hiervandaan nogmaals gefeliciteerd

jij en Bianca geven ons weer hoop dat het mogelijk is om zwanger te raken na TESE/ICSE

Geplaatst

Hoi Dilara, en de andere meiden natuurlijk ook!

Mijn vriend heeft op zeer jonge leeftijd teelbalkanker gehad, 1 bal is toen weggehaald en ook de lymfeklieren in zijn buik zijn toen verwijderd. Het laatste is waarschijnlijk de oorzaak waardoor het zaad niet naar buiten komt, maar waarschijnlijk naar de blaas stroomt. Maar goed, 34 jaar geleden wisten ze niet dat het uit voorzorg verwijderen van de lymfeklieren dus op latere leeftijd wel consequenties met zich mee zou kunnen brengen. De uroloog gaf ons weinig hoop na onderzoek, maar bij de TESE stond de uroloog ook verbaasd te kijken dat er zoveel goed en geschikt zaad was gevonden. We hebben gewoon puur geluk gehad.

Toen wij de behandelingen gedaan hebben, was het in Nederland nog niet toegestaan.

Ik blijf binnen deze topic jullie verhalen volgen hoor, want hoop zo dat iedereen hetzelfde wonder mag beleven als ons. Toi toi toi meiden!

Groetjes Bianca

Geplaatst

ik ga je verhaal goed volgen dilara want bij mijn hub zijn er enkel ook bewegingloze cellen gevonden..nu is mijn vriend geopereerd toen hij 6 was aan een niet ingedaalde bal..en waarschijnlijk ligt het bij hem daaraan...

Geplaatst

is jouw man er nooit aan geopereerd?

ja grrr dat wachten is niet leuk he, maar ja we kunnen weinig anders he...

ik zoek lekker genoeg afleiding, veel leuke dingen doen met hub en met vrienden!!

en moet zeggen dat die 3 maanden toch wel erg snel gaan..tenminste nu nog maar 1 maandje wachten en dan weer een stapje verder misschien

jullie wachten nu toch op de datum met de uroloog?

Geplaatst

ja dat is waar achteraf denk je van goh het ging eigenlijk best snel, maar je hikt er zolang tegenaan!! hopelijk is de datum voor jullie voor de uroloog snel nadat de brief komt!!

jullie lopen in het radboud? of AMC?

ik heb ook zoiets van hub maakt wel wat aan, alleen het overleeft niet...maar ja de uroloog zal ook wel duidelijkheid geven hopen we!!

bij ons had de gyn ook wel uitgelegd dat er moeite is met de aanmaak door die verhoogde fsh...hoe hoog was die bij jouw man?

nou ja we wachten...dat is echt het kernwoord van de mmm WACHTEN PFFFFFF

Geplaatst

Mijn man heeft 1 pendelbal.

De ander zit gewoon vast daar waar die hoort te zitten.

Tegen ons werd gezegd dat een pendelbal niet de oorzaak van azoöspermie kan zijn.

Het kan het zaad hooguit iets slechter maken als de bal te lang hoog zit, maar dat moet dan wel regelmatig gebeuren.

Mijn man heeft het maar heel af en toe.

Als de bal te lang hoog zit wordt die te warm en daardoor kan het zaad doodgaan.

Maar het verklaard niet waarom er dan geen of weinig zaad aanwezig is.

Fijn dat je zo snel terecht kunt zeg!

En zowel radboud als amc willen alle onderzoeken zelf doen.

Dus alle onderzoeken die je hebt gehad zul je daar waarschijnlijk weer krijgen.

Elk ziekenhuis werkt met andere waardes en verslagen namelijk, dus willen ze alles zelf doen.

Ik heb deze week het AMC gebeld om de afspraak voor de TESE intake af te zeggen.

Het hoofdstuk TESE is voor ons nu dus echt officieel afgelopen!

Maar ik blijf jullie natuurlijk wel volgen!

Geplaatst

Hi meiden,

Aanstaande donderdag is het al zover: de TESE operatie van mijn mannetje. Tijd gaat echt zo snel voorbij! Moet zeggen dat de spanning nu al wel een beetje komt. Woensdag gaan we al naar Gent, we hebben daar een overnachting geboekt. Donderdag moeten we ons om 08.00 uur melden. Ik hoop ZO dat er wat wordt gevonden!!!

Het lijkt me alleen zo moeilijk om in de wachtkamer te wachten (wachten en wachten) totdat hij terug komt.... slik... hoop dat ik de tijd een beetje doorkom.

@ Paula, hoe gaat het met je? En met Arjan?

Goed weekend allemaal, liefs

Geplaatst

Kissiefur heel veel sterkte voor jou en je hub donderdag...hopelijk worden er levende zaadjes gevonden, spannend hoor...

bij ons hebben vrienden zich al aangeboden ons te brengen en te halen naar het ziekenhuis echt super lief..ook om voor mij afleiding te verzorgen, want anders worden het vreselijke uren..en om ons op te vangen...maar ja we weten nog niet eens wanneer en of de operatie plaatsvindt, maar het is toch een lief aanbod!!

Geplaatst

Wat een lieve reacties! Super!

@ Dilara: Er is tot op heden nog steeds geen rede gevonden. We moeten nog wel het DNA/Gen bloed-uitslag afwachten, deze duurt 3 maanden. Verschillende onderzoeken heeft hij bij verschillende urologen gehad. We hebben al wel 6, 7, 8 zaadtesten gedaan, steeds hetzelfde resultaat: 0 zaadcellen. Zijn FSH is verhoogd. Hij heeft een waarde van 26,5 waar 0 tot 5 geloof ik normaal is. De uroloog gaf ons 33% kans op zaad. Iedereen moet dus HEEL hard duimen voor ons ;-) Na volgende week kan ik je meer vertellen.

@ Sophie: Dat is inderdaad erg fijn voor jullie! Is er al een datum voor jullie bekend? Ergens is het zeker slim om je te laten rijden. Als straks (misschien) onze uitslag negatief is, en mn mannetje net uit narcose is, moet ik nog wel 2,5 uur naar huis rijden (met de eventuele emotie). Ga er natuurlijk vanuit dat ik met een grote glimlach achter het stuur zit :snitch:

@ Nance: In Gent gaan alle Tese patienten onder algehele narcose. We konden niet kiezen. Opzich vind mn mannetje het niet erg. (weg is weg)

Ik hoop alleen dat hij straks niet teveel (na) pijn heeft. De uroloog vertelde dat een man er 2 weken last van kan hebben. Afwachten dus!

Goed weekend iedereen!

Lieve groetjes!

Geplaatst

Kissiefur, nee we hebben nog geen datum..we hebben 3 maanden vertraging opgelopen omdat onze eigen ziekenhuis ons verkeerd had voorgelicht en had doorgestuurd...we hebben dus pas 27 april de intake in het AMC voor TESE, daarna ben ik bang dat we alle onderzoeken incl. dna en chromosomenonderzoek en de rest opnieuw moeten doen in het AMC en daarna pas de oproep voor de uroloog ofwel 6 maanden verder voordat we een uroloog hebben gezien...dus wachten en wachten en afwachten...

ik ga heel hard voor je duimen voor donderdag!! hopelijk horen jullie bij de goede 33 %

en ja zoals je zegt, het is ook fijn om onze vrienden om ons heen te hebben als we slechte uitslag hebben, weet niet of ik dan in staat ben om 2 en een half uur terug te rijden!!

liefs sophie

Geplaatst

Hoi dames,

Kissieflur ik wil jullie eerst even succes wensen donderdag. Ik ben even niet op het forum geweest maar lees nu net dat het spannend gaat worden voor jullie.

Arjan en ik gister voor de eerste keer naar het Radboud geweest. Dat beviel ons echt 10x beter dan het UZA. Wat een mooie ruimte is dat zeg (die vruchtbaarheids "kelder"). Ook bij de urologen geweest en zoals we dachten is Arjan op de lijst gezet voor een operatie om zijn ene bal omlaag te halen (is per ongeluk bij een liesbreukoperatie omhoog gehaald) en om in de andere bal gelijk een pesa te doen.

Dus tot juni wachten we rustig af!

Xxx

Paula.

Geplaatst

Mijn vriend ondergaat dinsdag 14 april een TESE in het Radboud...... superspannend....... Hij heeft waarschijnlijk problemen in de aanmaak van zaadcellen...... Zijn hormoonwaardes zijn niet goed. FSH is iets te hoog, LH is laag en testosteron is goed. DNA is ook goed!

Paula, die vruchtbaarheidskelder van het Radboud deed me denken aan een kinderdagverblijf (ik werk op een kinderdagverblijf, vandaar...) ... hahahaha! Supervrolijk ingericht! :laughing9:

Geplaatst

Ik wil even iedereen die in afwachting van TESE is onwijs veel succes wensen. Hopen op zoveel mogelijk goede resultaten. En kijk maar naar ons het kan dus echt. TESE werkt, je kan er echt zwanger van worden. Wij hebben maandag de eerste echo dus voor ons blijft het voorlopig nog wel heel erg spannend maar de eerste hindernis in de volgende etappe is genomen.

Geplaatst

Dilara, mijn vriend had 0,0 zaadcellen in sperma... zelfs geen bewegingsloze... Hij had ook een te laag LH.

Maar we gaan voor de 14e! Ik zal jullie zeker wel op de hoogte houden. Jullie krijgen ook een TESE of PESA?? Of is dat nog niet bekend? Heel veel succes!

Lucky-t, fijn om te lezen dat TESE werkt! Wens jullie heel veel succes!! Spannend de 1e echo...

Groetjes van Dreadje!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden