Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

fijn zeg dilara dat het chromosomenonderzoek goed was super hoor

en 1 levende zaadcel is toch mooi meegenomen

hopelijk krijg je gauw de oproep van de uroloog

Geplaatst

@Dilara: wat super dat er zaad gevonden is zeg!

Dat belooft heel wat voor een eventuele mesa/pesa of tese!

En dat de chromosomentest goed is is ook super!

Ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid hebben.

Liefs Dreamer

Geplaatst

Hey meiden!

Nou we zijn nu een weekje verder, en ondanks alles komt natuurlijk ook onze eerste afspraak in het Radboud dichterbij. Niet dat ik er veel van verwacht. Alle onderzoeken hebben we via het UZA al gehad en Arjan zal gewoon op de wachtlijst gezet moeten worden om zijn ene bal omlaag te halen en voor een afname van zaadjes in de andere bal.

Ik was van de week even weinig op het forum, dus daarom geen reactie van mij. Lees zojuist nog wat lieve reacties. Bedankt meiden.

Xxx

Paula.

Geplaatst

@Dilara: dat er na een aantal maal dood zaad nu levend zaad is gevonden is zeker wel positief!

Hij maakt duidelijk zaad aan en blijkbaar ook levend zaad!

Ik weet niet of jullie de onderzoeken al gehad hebben om te zien of er ergens een verstopping zit?

Maar krijg door dit alles wel het idee dat de zaadjes niet goed naar buiten kunnen komen.

Dat hij ze dus wel gewoon aanmaakt, maar dat er ergens iets zit waardoor ze zoveel moeite moeten doen dat ze het niet overleven.

Dan zal er bij een mesa of pesa levend zaad gevonden kunnen worden.

Maar goed, ik ben geen arts natuurlijk!

@Paula: sterkte met afwachten!

Geplaatst

Hoi,

Na een aantal maanden mee te lezen kunnen wij ons ook aansluiten in dit topic. We zijn in afwachting van een Tese operatie in Nijmegen die waarschijnlijk in juni plaats zal vinden. Binnenkort krijgen we de exacte dag te horen. Alle onderzoeken zijn verder afgerond. Chromosoom onderzoek was oke. Maar het bloedonderzoek gaf wel een verhoogd FSH (31) aan.

Spannende tijden dus!! Net als bij de anderen in dit topic.

Groetjes

Geplaatst

Paula het komt nu toch wel lekker dichtbij he 30 maart..heb jij soort intake daar dan in nijmegen? of heb je meteen al een gesprek bij de uroloog?

Dilara wie weet dat als hij vaker 1 verdwaalde zaadcel heeft je straks nog een keer spontaan zwanger wordt, zou wel apart zijn he

nance welkom hier veel succes en sterkte met het wachten , jou mannetje ook al zo´n hoge fsh waarde!

Geplaatst

De uroloog is zeg maar de gyn voor mannen.

Die hebben daar het meeste verstand van.

De uroloog zal je man gaan onderzoeken.

Meer weet ik niet, want wij hebben geen uroloog gezien.

Bij ons heeft de gyn alles afgehandeld.

Geplaatst

Aha oke. Nou ik ben heel benieuwd wat er komen gaat. Ik neem aan dat er hier meer stellen zijn die ervaring hebben met een uroloog? Weten jullie misschien hoelang het ongeveer duurt voordat je een uitnodiging ontvangt?

Geplaatst

Bij ons duurde het ongeveer 4 weken voordat we de brief binnen kregen wanneer we terecht konden. De eerste afspraak bij de uroloog (nijmegen) duurde toen nog 5 weken.

Geplaatst

Oei, dat vind ik nog best lang. Het wachten in onzekerheid (en ondertussen niet weten waar je mee af bent, wat er komen gaat, en óf het allemaal wel goed komt) is zo slopend...

Geplaatst

Dilara, ik vind het ook zo slopend dat wachten en dan ben jij nu al iets verder dan wij...pfffff als je maar weet waar je aan toe bent he

Geplaatst

het is zo begrijpelijk ja..ik heb ook een vriendin die is 1 jaar ouder dan ik...en is nu zwanger van de 4de...ze hoeven zowat al tegen elkaar aan te liggen en dan zijn ze al zwanger..niet te geloven, maar ja ben wel heel blij voor haar maar het steekt en gelukkig begrijpt ze dat ook en vond ze het heel moeilijk om te vertellen..

en dat wachten is zo slopend allemaal..het gaat me niet hard genoeg!! Maar ja het schijnt erbij te horen en we kunnen er helaas weinig aan veranderen..dus zoek ik veel afleiding ga veel leuke dingen doen..en dan vliegen haast de weken voorbij..

we moeten het beste er maar van maken..

kop op he meis hopelijk heb je gauw de oproep dan heb je weer een datum om naar toe te leven

liefs Sophie

Geplaatst

Bij ons heeft de gynocoloog in het plaatselijke ziekenhuis bij mij een inwendige echo gemaakt.

Dit werd in het Radboud ook weer gedaan.Er werd bij mij ook een uitstrijkje gemaakt om te testen voor baarmoederhalskanker.Dit doen ze alleen als er nog nooit een uitstrijkje is gemaakt bij je.

Bij mn man werden de teelballen onderzocht door de uroloog.

Er werd gekeken naar het volume van de teelballen, en bepaald uit welke teelbal ze de biopt zouden kunnen nemen.

Verder werden er eigenlijk niet echt extra bloedonderzoeken oid gedaan. Het scheelt dat er bij ons al een chromosomenonderzoek was gedaan.

Dit is bij jullie geloof ik ook al gedaan??

Naast de onderzoeken hadden ze zowel bij de uroloog als gynocoloog een hele vragenlijst die werd ingevuld.

Geplaatst

Hoi,

Wij staan nu op de wachtlijst voor een TESE operatie. Als het goed is zouden we binnen 3 a 4 weken een brief thuis krijgen met daarin de datum van behandeling. Er is nu 1 week voorbij. In de tussentijd hoeven we niet meer terug te komen. De volgende keer dat we in het Radboud komen zal voor de TESE zijn.

Ik durf natuurlijk niet te zeggen of dit voor iedereen hetzelfde is......

Geplaatst

Hoi meiden,

Wil jullie allemaal heel veel geluk en succes wensen en hopelijk mogen jullie allemaal een wondertje in jullie armen sluiten! Wij hebben zelf na een heeeeel lang traject ICSI-TESE (vijf pogingen in Gent, Belgie) een prachtige dochter gekregen, ze is nu net twee jaar. Het is een zwaar en emotioneel traject, maar wij vonden UZ Gent een prima ziekenhuis. De follikelmetingen, bloedonderzoeken werden wel in een Nederlands ziekenhuis gedaan. Voor de TESE, eicelpunctie, bevruchting en tp moesten we naar Gent. Wel fijn om te lezen dat het nu in een paar zh in NL wel toegestaan is (TESE). Maar hoe zit het dan met de vergoeding, word het wel vergoed door de zorgverzekeraar? Wij hebben alle behandelingen zelf moeten betalen.

Nou meiden, ik wens jullie nogmaals heel veel geluk en succes!

Groetjes Bianca

Geplaatst

Hoi Bianca,

Ik neem aan dat het meisje op je avatar je dochtertje is? Wat een schattig meisje! Het doet me heel goed om te lezen dat jij uiteindelijk toch zwanger bent geraakt van ICSI/TESE. Het zal vast een moeilijke tijd zijn geweest. Mag ik vragen wat bij jou man de rede is dat er TESE is gedaan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden