Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoihoi meiden,

Ik weet pas net dat ik zwanger ben van maar liefst een tweeling!

:wav:

Mijn vriend is ook in de hoogste sfeeren, want hij is er zelf 1 van en tweeling en heeft het altijd super gehad met zijn broer!

Ik weet niet of er al een specifiek ' tweelingen' topic was, maar het leek me in iedergeval wel leuk.... !

Iniedergeval had ik er wel rekening mee gehouden maar is het nog steeds allemaal zo onwerkelijk dat ik zwanger ben en dat er dan nog 2 wondertjes groeien...ben nog meer " overdonderd"

Ben dus ook benieuwd naar hoe het met andere tweeling zwangerschappen verloopt....

Dieetist:

ook: ik moest gaan opletten met mijn gewicht!Dwz ik mag niet teveel aankomen. Ik weeg nu 94 kg, en ze wilden niet dat ik er nog 20 zou bijkomen.

( zit wel wat in eigenlijk...) Ik ben dus doorverwezen naar een dieetist in het ziekenhuis. Ze willen dat mijn top gaat liggen op ca 14-15 kg erbij.

Ik eet heel gezond , zwem 3 uur per week, ga ca 3 keer op de fiets naar t werk, wandel in het weekend een paar uur ... ben dus benieuwd wat de dieetist er allemala van vind.

Sja ik was namelijk al met een ommezwaai bezig kwa bewegen maar ja afvallen dat gaat natuurlijk nu niet. Mijn doel was om dus na mijn zwangerschap uiteindelijk op ca 80 -85 te gaan zitten. dus ja alles wat erbij komt moet weer toch weer af.

Tijdens en voor mijn ivf behandeling hebben ze helemaal niets gezegt over mijn gewicht..ook gek eigenlijk...

As maandag heb ik een afspraak.

iemand ervaring met op gewicht moeten blijven + zwanger?

liefs lentezon

• Replies 563
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Lentezon

Wauwwwww weer een tweelingzwangerschap op het forum, leukkkkkk

je bent de 3de in korte tijd, echt leuk!!!!!!

Dus we hebben niet alleen een zwangeregolf maar ook nog eens een tweelingengolf, ik hoop dat dat beide golfen nog even aanhouden hihi!!

En inderdaad wel raar dat ze het voor de ivf of tijdens niets over je gewicht hebben gezegt, en nu ineens wel!!

Zo te lezen ben je al aardig goed op weg door meer te bewegen/sporten, heel goed houd dat vol.

Succes meid met alles!!!

En lekker genieten!!!!!

Gr, Claudia

Posted

WAUW EEN TWEELING! Gefeliciteerd Lentezon. Zolang een kinderwens en dat deze nu dubbel vervuld wordt. Super!

Leuk idee natuurlijk, die tweelingentopic. kan ik me helemaal in vinden :)

Dikke vreugdetranen bij de echo zeker? Hoever ben je nu?

Wat betreft het gewicht en zwangerschap heb ik geen ervaring mee cq commentaar over gehad. Denk (en hoop) wel dat je sneller een buikje extra gaat zien. Sporten doe ik, net als anders, te weinig. Alhoewel, sinds 3wkn weer aan de salsa. En dat mag je zeker toch wel tot een sport benoemen buiten dat het gewoon heel leuk is om te doen.

Weer een tweeling, echt super!

Liefs, Stéphanie

Posted

hallo lentezon,

allereerst van harte gefeliciteerd met jullie tweelingzwangerschap, wat een geweldig nieuws !!!!!!!

ik vroeg me af, wij zijn nu bezig met ICSI, en de dokter adviseerde (tijdens ons gesprek in april) mij om te proberen op een gezonde manier 10 kg af te vallen (ik woog toen 94 kg en nu 88 kg).

hoeveel woog jij toen je bezig was met de behandelingen, ik ben almaar bang dat het niet gaat lukken door mijn gewicht, verders is alles goed in mn lichaam dus ik zou het zo erg vinden als dat het zo tegenhouden.

groetjes

Posted

Lentezon weer gefeliciteerd!

Wat ontzettend fijn voor jullie.

Dit had je ook niet voorspelt toen jullie aan de behandelingen begonnen,

een rijke bijkomstigheid.

Ik weeg 95 kilo. Ik ben al mijn hele leven te zwaar. Is na het stoppen met roken (voordat wij een kinderwens hadden) wel 8 kilo bijgekomen.

Iedere kilo die je minder weegt is natuurlijk goed voor je gezondheid. Ik eet wel vers en gezond alleen veel te laat op de avond. Wij kunnen door onze werkzaamheden pas om half negen s' avonds eten. Dit is al niet goed, ondanks de varieteit en de verse groente maar nu (rond 5/6 uur) ga je toch iets eten. Ik probeer nu te kiezen voor de gezonde tussendoortjes. Maar dat valt niet altijd mee.....

Ben wel benieuwd naar de tips van je dietiste. En of het inderdaad zo'n groot verschil is met de eetgewoontes die je nu hanteert.

Liefs,

Vanessa

Posted

Hoi Lentezon,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!!

Geweldig zeg een tweeling.

Praat uit ervaring, heb nu een tweeling van 1,5 jaar.

Er zijn nog minimaal 3 meiden die hier op deze site een tweeling hebben, maar ik weet niet zo iemand te noemen die, behalve jij, zwanger is van een tweeling.

Mocht je nog wat willen weten ofzo dan hoor ik het wel.

Niet dat ik nou alle wijsheid in pacht hebt, maar dan weet je dat je vragen kunt als je dat wilt.

Liefs, beau

Posted

Lentezon,

heb jij ook een boekje/folder meegekregen betreft de screenings van de baby's? het is niet niets als je dat zo leest. De combinatietest wordt niet gedaan bij tweelingen. De 20wkn-test wel. Wij hebben onze twijfels. In de gezondheidszorg waar ik werk zie ik genoeg wat er mis kan gaan, ik weet niet of ik dat vooruitzicht wil weten. Lastig vraagstuk hoor.

Beau, wat heb jij ermee gedaan? En miss Daantje, wat is jouw keuze?

Posted

Wauw, 3 meiden in verwachting van een tweeling! Heel bijzonder hoor!

Waarom doen ze geen combitest bij een tweeling stephanie?

Overigens heb ik zelf wel de testen gedaan (combi +20 weken echo) niet omdat ik de zwangerschap dan zou afbreken, maar puur omdat ik het graag ivm aanpassingen die noodzakelijk zijn, bv in huis, wilde weten.

Liefs Diana

Posted

Wauw, Lentezon! Een tweeling!!!

In Zwolle kijken ze bij de IVF wel naar je gewicht. Ik weet dat, toen ik me net aanmelde in Zwolle, er ook een vrouw was, die zich daar voor IVF aanmeldde. Ze moest eerst afvallen, voordat ze mocht beginnen...

Maar de dietiste kan je vast helpen. Heel veel succes!!!

Posted

Diana,

citaat uit folder: als u in verwachting bent van een tweeling, geven bloedonderzoeken geen betrouwbare uitslag. De combinatietest is bij een tweeling dus niet mogelijk.

Bij de nekplooimeting en de 20-wkn echo krijgt u een uitslag voor elk kind afzonderlijk.

Op welke aanpassingen in huis doel je dan, en zijn deze nodig geweest?

groetjes, Stéphanie

Posted

Ha lieve meiden,

Wat een super reactie's zeg! Hartstikke leuk! En zo veel ook meteen.

Iedereen super bedankt voor de felicitaties!

Ik probeer te antwoorden op degene met vragen en opmerkingen in volgorde van geplaatste reactie. ..

Claudiaatje,

Ik hoop dat voor jou 2 keer scheepsrecht is zeg! Die positieve golf houden we nog eventjes vast.

Stephani,

Wij lopen gelijk op! Allebei een 2-ling en 1 dagje verschil in uitgerekend zijn. Ik heb ook boekjes meegekregen en heb over circa 3 weken heb ik een nekplooimeting. Dat wil ik wel laten doen. Als daar niets verontrustends uitkomt ga ik niet te diepgaand vanalles uitpluizen. Wat jullie?

Maar goed, we hebben nog tot de 20 weken echo de tijd om e.e.a. te beslissen. Mijn moeder is oud kraamverpleegkundige maar zelfs zij heeft zoiets: we gaan uit van t goede.

Lucky-t,

Toen ik begon half december 2007 woog ik 90-91kg. Tijdens de behandeling kom ik altijd wat aan, ook vocht denk ik, maar dat gaat er dan daarna wel weer af. Ik ben in mijn zomervakantie wat aangekomen, da's meestal zo.

Nu weeg ik weeg 94. Ik moet 'op gewicht 'blijven, dus da's wel gek, zwanger zijn en toch niet aankomen. Dat is mogenlijk volgens de dieetist..

Ach ik zie het maandag wel.

Goed dat jij alvast wat bent afgevallen zeg! Veel succes met je 1e FM.

Hey Vanessa,

lastiog joh dat eetritme. Kun je niet s'middags warm gaan eten misschien? Stja : ik mag dan wel overgewicht hebben: maar eet en beweeg mega goed dus wie zou er dan gezonder zijn? Die dunne lat die rookt en drinkt of ik?? Als je altijd al wat zwaarder bent maar wel stabiel?

Maar goed: ik moet het maar over mij heen laten komen. Hey succes morgen!

diana 79: you go girl! Wauw je gaat het laatse trimester in ! fantastisch..

Beau: ik zal je regelmatig eventje op gaan zoeken denk ik hoor.

Alle meiden zijn speciaal hier, 1 of 2 maakt niet uit, maar qua praktische dingen enzo of andere zaken zal ik je vast regelmatig ff ondervragen!

hey Hilde: in t bourgiondische Breda dus niet.....pas na de 1e FM met de 3e poging gingen ze ineens over mijn BMI beginnen, maar ik zwom 6 uur wedstrijdslag in de week..sja maar toch te zwaar zijn en bijna niet afvallen.....

Yvonne1: veel succes alvast met poging 2...een verse emmy . of 2? Moet toch een keertje raak zijn!

En Renate: alles nog steds goud met jou zo te zien ! Super!

liefs van mij,

Lentezon

Guest Vonnie
Posted

Hoi Lentezon,

Allereerst van harte proficiat. Het is al heel bijzonder om zwanger te mogen worden, maar al helemaal als je twee kindjes tegelijk mag krijgen. Zoals je in mijn onderschrift kunt zien ben ik ruim 1,5 jaar geleden bevallen van twee meisjes. Dus, als je vragen hebt, stel ze gerust. Ook ik heb, zoals Beau schreef, de wijsheid niet in pacht, maar kan je wellicht wel iets vertellen.

Geniet van je zwangerschap!!

P.S.: Ik ben ruim 25 kilo (!) aangekomen tijdens de zwangerschap maar was er direct na de bevalling alweer ruim 20 kwijt....

Posted

fijn om te horen dat de behandelingen dus ook gewoon kunnen slagen als je wat zwaarder bent !!! het lijnen (via weight watchers) gaat goed dus ik blijf het gewoon doen totdat ik : of zwanger ben (dan waarschijnlijk ook naar dieetiste denk ik) of op gewicht ben (70 kg, dus dat duurt nog wel ff)

ja ik ben maar 1.65 dus ja best klein voor een gewicht van nu 88 kg.

ach iedere kg eraf is er één !! meer als me best kan ik niet doen.

Posted

Hee Lentezon,

Ik wilde je hier even feliciteren, echt super he 2 in je buik , dit had je toch in maart niet verwacht. Zo lees ik de pos en de neg verhalen van de meiden waar ik destijds mee opliep tijdens een poging. Bij jou veel geluk en bij de ander weer verdriet, meis geniet van deze tijd, ooit gaat het bij ons ook lukken!

Helaas kan ik geen 2 kindjes in mijn afw baarmoeder hebben, maar 1 is al prima hoor haha.

Liefs Daan.

Posted

hey Daan,

ik hoop dat het bij jou ook snel raak is. 1 kindje was al meer dan we ooit konden wensen natuurlijk... Ik begin t wat te beseffen allemaal.

Zo loop je 3 jaar lang machteloos achter iets bijna ongrijpbaars aan, en zo vallen de puzzelstukjes op zijn plaats en ben je alle nare dingen ' vergeten'.

Ik blijf voor je duimen hoor! dat oktober jou maand mag worden!

Veel liefs lentezon

Posted

Geniet van je zwangerschap!!

P.S.: Ik ben ruim 25 kilo (!) aangekomen tijdens de zwangerschap maar was er direct na de bevalling alweer ruim 20 kwijt....

hihi jij nog steeds gefeliciteerd met je 2 meiden! gaande weg zullen de vragen wel gaan komen bij me hoor, en tips ! Nou, erg welkom!

Mijn vriend is er 1 van een tweeling, maar zijn moeder al in de 70 dus ja wat tips zullen wel handig zijn maar er is 36 jaar verschil tussen hahahah beetje erg ' uit grootmoeders tijd'

Enne; hoe heb je dat nu weer gedaan! gelijk al 20 kwijt ! Zo zie je maar: zoveel diversiteit ! Er is geen peil op te trekken.

liefs lentezon

Posted

lentezon wat een geweldig nieuws!!!

proficiat met jullie tweeling zwangerschap!!:bf_new:

hier is de 3e ivf punctie alweer een dsg achter de rug van de 20 foll 13 eicellen gevonden.

hoop dinsdag op het wb plaats te nemen en dan net als jij positief testen van onze 3e poging.

geniet er van!!!

liefs bri

Posted

hoihoi Bri,

Ik hoop heel erg dat het deze keer gaat lukken hoor! Eens mag je toch zeker wel geluk hebben, laat dat dan nu zijn.

Probeer positief te blijven en afleiding te zoeken, mij heeft t geholpen.

Wat veel eitjes! Al gehoord over de bevruchtingen? Gaan ze er 2 terugplaatsen?

x Lentezon

Posted

Hoi hoi Lentezon,

Ben alweer een tijdje niet op het forum geweest omdat ik me helaas nog steeds ziek, zwak en misselijk voel...

Ik hou het niet zo lang vol achter de computer.

Maarre...wat super, jij ook in verwachting van een tweeling!! :bf_new::bf_new:

Dubbel gefelicizwanger meis!!! :icon_sunny:

Heb jij geen last van vele kwaaltjes?

Doe je ook mee met Moeders voor Moeders? Ik ben vorige week begonnen.

Van ons krijgen ze 2 x zoveel HCG dus ik vind het wel de moeite waard.

Ik heb as. woensdag mijn 2e echo, spannuuuuund!!!

Veel liefs, Daantje

Posted

Hoi Lentezon,

Ik ben de derde ervaringsdeskundige waar Beau het over had.

Mijn tweeling is ook 1,5 jaar. We waren toentertijd met 4 tweeling-zwangeren in ons topic.

De vierde zal zich ook vast wel melden hier.

Ik heb een jongen en meisje.

Heb geen enkele screening gedaan, zelfs de 20-weken echo niet.

Vanwege de tweelingzwangerschap heb je al maandelijks en op het eind wekelijks echo's. Ik wist dat mijn gyn alles steeds goed bekeek en had eigenlijk geen zin om weer daar te gaan liggen....

Heb ze 38 wkeen bij me gehouden en een zeer makkelijke zwangerschap gehad. Alleen vanaf week 20 harde buiken, die niet fijn waren. Niet dat dat pijn deed (vervelend gevoel), maar omdat je bang bent dat de harde buiken in weeën overgaan.

Verder ben ik begonnen met 63kg en geëindigd met 83kg. Na de bevalling was ik de helft alweer kwijt. Ik ben zelf diëtist, en zoals ik het nu hoor doe je het al prima met eten en sporten.

Dus net als Beau en Vonnie zeggen, kom maar op met je vragen!

Fijne zwangerschap!!!

Groetjes Laura

Posted

Wat een geweldig nieuws Lentezon! Super, een tweeling.

Tijdens mijn tweelingzwangerschap ben ik 30 kilo aangekomen en een week na de bevalling was daar 25 kilo vanaf. Wegens de zeer drukke babytijd ben ik daarna nog eens 10 kilo kwijtgeraakt!

Probeer in ieder geval veel gezond en niet te veel zout te eten!

Geniet ervan!