Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Debby,

Namens mij ook heel veel sterkte toegewenst

Ik denk ook zeker aan jullie en hoop ook dat de babytjes het nog even volhouden in je buik!!

Erg spannend wel!

Liefs Claudia

Geplaatst

oh nee he Debby

wat een verschrikkelijke schrik

ik ga een kaarsje voor jullie branden

blijf alsjeblieft zitten kleine meisjes

mijn adem stokte bij het lezen

pretecho denk je dan

ik wens je/jullie heel veel sterkte

fijn dat je/jullie zoveel lieve mensen om je heen hebt

Sim,...............wow wat lees ik nu.(tjemig dat krijg je als je een tijdje niet op het forum zit ) twee kindjes uit je buik

moeilijk dat ze nou nog niet thuis zijn

maar voor je het weet liggen ze bij je op de bank en in bed en elke dag om je heen. nog heel even meid en dan komen ze naar huis.

heerlijk. nu kan je ze echt zien voelen en ruiken

is toch waar we allemaal op wachten

Lentezon

oh meid je ligt nu in het ziekenhuis en tja weet helemaal niet of je nog meeleest. ik denk aan je en ook voor jou brand ik een kaarsje.

sterkte

en alle andere tweeling mama's ( en ook de eenlingmama's ;-) heel veel sterkte met alles

hier gaat alles rustig zijn gangetje

blaasontsteking was al weg

beeb is ietsie ingedaald laaste keer bij vlos en moet nu aanstaande donderdag weer ( 37 weken dan al WOW!)

heb afentoe iets van kramp wat volgens mij een soort van indalingsweeen zouden kunnen zijn??

en ja pijn in mijn voeten pijn in mijn bekken en pijn in mijn handen

waarvan het laatste het ergst

sochtends voelt het alsof mijn duimen los zitten

maar kan ze niet strekken

en als ik er iets mee doe voel ik de pees erover heen schieten en WOW dat doet pijn

kan absoluut geen kracht ermee zetten

pff

vanmiddag moest mijn meisie van 6 de voordeur sleuten voor mama omdraaien

kreeg ut niet voorelkaar

maar ik vind het allemaal niet erg en het is niks vergeleken met wat sommige mama's meemaken

meiden het word zo spannend allemaal

maken jullie je druk ?

ik dus helemaal niet

vreemd

ik zie mezelf dus gewoon eeuwig zwanger en kan me een bevalling geheel niet voorstellen hahah ;-)

groetjes voor nu

ik ga proberen wat meer te checken hier

maar ja pijnlijke handen en mooi weer houden me bij de computer weg :-D

Geplaatst

Jeetje, Debbie... schrik behoorlijk van je verhaal. Ga heel hard voor je duimen dat de ukkies nog 3 maanden blijven zitten!!!

Heel veel sterkte, meid.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hoi Debby,

Wat een verschrikkelijke tijd maken julllie mee en wat zullen jullie enorm in spanning zitten. Wat jullie nu meemaken is volgens mij de grootste schrik die aanstaande tweelingouders mee kunnen maken. Lieve Debby en hubbie, de duimen gaan hier de komende drie maanden overuren maken voor jullie en de kaarsjes branden hoor! En lieve ukkies in de buik van mama, blijf daar lekker zitten, jullie zijn nog lang niet klaar voor deze grote wereld....!

Geplaatst

Och jee, wat een nachtmerrie. Debbie ik wens je het allerbeste. Dat de meiden nog maar weken in je buik mogen blijven. Heel veel sterkte in het ziekenhuis!

Groeten, Nora.

Geplaatst

hallo debby

zie dat je nu online bent!

hoe is het nu met jullie??????

groetjes steph

Geplaatst

Debby, wat een gigantische schrik, jeetje wat erg. Ik kwam hier om zelf het fijne nieuws te brengen dat mijn meisjes zaterdag naar huis komen, maar nu zit ik met tranen omdat ik me realiseer hoeveel geluk wij hebben gehad en dat het voor jou nu zo moeilijk is om vertrouwen te houden en niet te wanhopen. Ik heb vaker gehoord van zo'n bandje, ik zal enorm voor je duimen dat het helpt. Zoveel weken plat moeten liggen zal erg moeilijk zijn, maar daar ga je doorheen komen en we zullen je hier vanaf grote afstand moed in spreken meis! Houd vol en we hopen op het beste voor jullie en je kindjes!

Geplaatst

Debby,

Ook ik heb de bibbers van je bericht.Hopelijk lukt het met volledige bedrust om de kleine meisjes binnen te houden. Ook ik duim vreselijk hard mee op uitstel van bevallen.

Ik weet zeker dat je die weken vol gaat houden, omwille die 2 frummeltjes, al was het een jaar!

Heel veel sterkte en positief naar de goede afloop naar 2 prachtige babies!

Sterkte!!

Liefs Laura

Geplaatst

Jeetje, ik dacht zal eens even gaan lezen hoe het met de blijde tweeling mama's gaat. Wat is er een hoop gebeurd!!!!

Deb, heel veel sterkte!!! Ik hoop dat de meiden nog lekker even besluiten te blijven zitten, en dat het bandje geholpen heeft.

Lentezon, jeetje meis, jij ligt nu in het ziekenhuis, ik hoop dat alles goed gaat met jou en de ukkies!

Sim, wat fin dat de meiden zaterdag naar huis mogen, geniet ervan!!

Lila, heel veel succes met de laatste loodjes! Ik hoop dat de pijn dragelijk blijft!

Liefs Diana

Geplaatst

Stephanie hoe is het met jou, heb je al een paar dagen niet gezien? Spannend hoor, hoop dat alles goed met je gaat!

Lentezon, denk aan je in het ziekenhuis!

Debz, nogmaals, ik denk aan je en hoop en duim...

Sim, lekker dat je meiden mee naar huis mogen, zodat je 24 uur per dag van je wondertjes mag genieten..

Liefs Pien

Geplaatst

jeetje Debby

Wat een verschrikkelijk nieuws..

Denk je "even" te gaan genieten van je kindjes tijdens een echo, en dan lig je voor je het in de gaten hebt op bed!

Heel veel sterkte de komende tijd, ik hoop dat de positieve kant op blijft gaan, en jullie meisjes nog een hele tijd blijven zitten!!

Hoeveel weken ben je nu?

Sterkte!!

Geplaatst

tjee ik zit dus nu wel elke dag ff hier te loeren he

want ja

denk aldoor aan debby en lentezon

meiden hoe gaat het

ik hoop zo dat dat het bandje lekker goed strak zit en dat je beebjes lekker blijven zitten tot ze er klaar voor zijn debby

en lentezon

hoe gaat het ........zijn je kindjes er all??

of lig je te draaien in een ziekenhuisbed

sterkte allen

Geplaatst

Hoi Allemaal.

Hier gelukkig nog geen verandering. Gisteren nog de gynaecoloog gesproken die me heeft geopereerd en we hadden gehoopt dat we doordat we bijna een week verder zijn meer kans zouden hebben maar helaas....Ze houden het nog bij 15 procent. Ze zijn nu bezig met uitzoeken hoe dit heeft kunnen gebeuren. De meisjes doen het nog goed in mijn buik, ze hebben een krachtige hartslag. Op de echo is nog steeds te zien dat 1 kindje in een ongelukkige houding ligt. Volgend de arts kan het nog gebeuren dat ze wat naar boven gaat als ze groeit. Ik mag me iets meer mobiliseren maar vind dat erg eng. Morgen lig ik hier alweer een week dus die hebben we alvast te pakken. Verder worden we erg heen en weer geslingerd met onze emoties. Zo zijn we ervan overtuigd dat het goed komt en even later hebben we het al over een eventueel afscheid van de meisjes. Het liggen hou ik op zich wel vol, ik weet waar ik het voor doe dus dat maakt het niet zo moeilijk. Ik ben vandaag 21 weken en 4 dagen, Op naar de 26 en dan hebben we weer een mijlpaal bereikt.

@Sim,wat heerlijk dat je kindjes mee naar huis mogen. Geniet ervan.

@Lentezon en Stephanie, ik hoop dat alles goed gaat met jullie..

Meiden, enorm bedankt voor jullie lieve berichtjes, dat doet echt goed. Ik hou jullie op de hoogte maar hoop dat ik voorlopig niets te melden heb.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Jeetje Debz!

Ben blij voor je dat je weer een weekje verder bent!

We denken allemaal hier aan jullie en onze duimen zijn blauw van het draaien.

Heel veel sterkte en succes gewenst en doe het lekker rustig aan...

Groetjes van Daan

Geplaatst

Deb, kwam effe kijken hoe het met je gaat. Houden zo, we tellen de weken mee af hoor. Ik weet inmiddels een klein beetje uit ervaring - al is het niet te vergelijken met 26 weken - hoeveel ze kunnen bereiken met couveuse kindjes. Ik zie het op de afdeling vooral bij andere ouders, want die van ons waren natuurlijk al behoorlijk groot. Dus kindjes van Deb, lekker blijven zitten tot minimaal 26 weken! En dat lekker verder groeien in de couveuse. Deb, houd moed, houd vol! Het moet gewoon goed komen.

Lentezon en Stephanie, moet ook steeds aan jullie denken! Hoe zou het zijn??? Hoop gauw iets te horen. Hopelijk alles goed!!

Bij ons is het huis versierd. Vannacht rooming-in nachtje gehad bij onze meiden, voor het eerst zonder andere mensen om ons heen met onze kindjes. Ontroerend. Geen oog dicht gedaan natuurlijk ;) Vanaf morgen zijn ze voor altijd bij ons, dwz hopelijk in elk geval tot hun 18e. We zijn zo ontzettend blij.

OK iedereen, groetjes en ik duim rustig verder voor iedereen hier die in spanning zit. Doeg

Geplaatst

Debby wat fijn dat je deze week in ieder geval al weer te pakken hebt, houdt moed meissie! Wij duimen hier in ieder geval met z'n allen keihard voor jullie, dat ze nog maar heel lang lekker in jouw buikje verder mogen groeien, nu op voor de volgende mijlpaal!

Liefs Dani.

Geplaatst

wat is het hier stil zeg

debby hou vol meid!!!!!

en lentezon en stephanie hoe is het met jullie??????

fijn weekend

steph

Geplaatst

Ja, heel stil he... Lentezon en Stephanie, er moet wel haast iets gaande zijn bij jullie. Ik duim dat alles goed is! Ik kon zelf de eerste 10 dagen vanuit het ziekenhuis helemaal niet bij mijn email en had er ook geen energie en tijd voor, dus ik snap helemaal als jullie een tijd niet komen, maar zit natuurlijk wel veel aan jullie te denken.

En ook aan Deb natuurlijk! Sterkte meid. Hopelijk gaat alles nog naar omstandigheden OK!

Hier de mooiste dagen van ons leven. De meisjes sinds gister middag thuis. Onwijs genieten. Zo ontzettend gezellig en lief. Ik kan er maar niet over uit wat een geschenkjes zij voor ons zijn. En wat een wonder dat dat in mijn buik paste. Ze zijn nu ruim 2800 gram, iets meer dan bij geboorte. Groeien dus goed en drinken 3 van de 8 voedingen aan de borst en rest gekolfde melk. Een hele productie moet ik zeggen, moet ongeveer een liter per dag aan moedermelk produceren. Maar gaat goed! Groetjes aan allen en het allerbeste voor iedereen. Doei

Geplaatst

Sim

Wat fijn dat jullie meiden thuis zijn!!

En dat het zo goed gaat met ze en al 2800 gr goed hoor!!

Blijft er maar lekker van genieten van jullie met zijn viertjes, heerlijk!

Liefs Claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden