Ga naar inhoud

Zwanger- tweelingen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Woensdag 22 april zijn onze schatjes geboren.

Mees: 51cm, 2955gr. mbv vacuümpomp

Saar: 48cm, 2355gr. mbv vacuümpomp

In eigen topic het hele verhaal.

Wij zijn dolgelukkig!!

liefs,

Stéphanie

• Reacties 563
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een goede berichten Sim! Lekker dat ze thuis zijn en dat het goed gaat met de BV en het kolven!

Deb, denk iedere dag aan je, dat je al weer 1.5 week verder bent moet toch goed zijn toch! duim duim duim!

Steph, nogmaals van harte, geniet ervan en ik ben erg benieuwd naar een fotootje!

Lentezon, zooo benieuwd hoe het er bij jou voorstaat, ik ga er bijna wel vanuit dat je al bent bevallen, hoop dat we snel iets horen!

Liefs Pien

Geplaatst

Stephanie, wat heerlijk dat ze er zijn!!!! Ik kwam even langs voor goed nieuws, en inderdaad! Ik verwachtte al zoiets, omdat je lang niet langs kwam. O wat fijn en leuke namen en mooie gewichten ook, hoop dat jullie drietjes het goed maken! Je bent vast nog in het ziekenhuis. En hoever was je precies, bijna 37 weken toch? Hoe gaat het met ze? O sorry, ik realiseer me dat je schreef in je eigen topic hele verhaal, dat ga ik morgen zoeken, weet niet waar het staat. Moet nu weer voeden ;) Hoop dat je nog zo gelukkig bent als ik. Ik kan nog elk moment huilen als ik die twee koppies zie. Thuis zijn met ze is zo fijn, lekker op bed met ze liggen en uren naar ze kijken. Ben erg benieuwd naar je verhaal, maar moet nu echt gaan. Doei, geniet ervan en wens je een goed en vlot herstel! Tot later.

Geplaatst

Hoi Sim,

wat fijn moet dat euforische moment van gezamelijk thuiskomen zijn geweest. Ik heb nog wat om me op te verheugen. Totdan zijn ze in goede handen als ik niet bij hen ben. Heerlijk thuis bijtanken, alvast acclimatiseren voordat de kleintjes arriveren. Overdag zoveel mogelijk in ziekenhuis, maar verpleegkundigen daar verplichten me tot niets. Ondersteunen me juist dat ik wel genoeg rust neem. Zijn daar best streng in en dat is goed in mijn geval (kan knap eigenwijs zijn).

Zo nog even kolven, douchen en dan heerlijk mijn eigen bedje in. Vanaf 08.00uur weer in het ziekenhuis. Vannacht 1x kolven, de rest mag ik slapen. Nu kan ik dat nog zelf bepalen (en dat is best lekker)

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Stephanie, wat goed om te horen dat het allemaal zo lekker gaat.

Wanneer mogen Saar en Mees met jullie mee naar huis?

Liefs Diana

Geplaatst

Saar en Mees blijven iig tot en met komend weekend. Morgen is de antibioticakuur van Saar afgelopen en kan het infuus eraf. Kan ik haar ook lekker in badje doen. Mees mocht vandaag voor de tweede keer van zijn badje genieten en dat deed hij.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Stephanie, dat zou fijn zijn.

Fijn dat je Saar straks ook lekker in bad kan doen.

Ik heb vorige week waarschijnlijk bij jou op de afdeling gelegen voor een paar uurtjes.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Stephanie, nogmaals van harte!

Debby en Lentezon, ik hoop zo dat t goed gaat bij jullie!

Groet,

Lis

Geplaatst

Vanmorgen in alle rust rond 11uur naar het ziekenhuis. Zowel onderweg als in het ziekenhuis was het rustig. Met kleintjes op de arm konden we televisie kijken op de afdeling, maar daar zagen we alleen maar ellende. Precies op het moment dat het gebeurde in Apeldoorn. Tussen de voedingen door buiten in het zonnetje gezeten. Daar zagen we de camera's al verschijnen (sbs6 en lokaal), ambulances voorbij rijden, artsen en verplegers naar binnen rennen. De onrust/drukte werd steeds meer.

Het plan om vanmiddag een feestelijke borrel te gaan halen, was bij deze aan de kant gezet. We waren/zijn er stil van, en dan hebben we nog eigenlijk nauwelijks slachtoffers gezien (wel familieleden van slachtoffers).

Vanavond weer terug naar het ziekenhuis. Zullen wel zien hoe het met de drukte/chaos gaat.

Op zo'n dag zou ik wensen dat ik de kleintjes al thuis had. Verstandelijk gaan we maar van het beste uit. Het lijkt alsof het een individuele actie van een idioot zijn.

Stéphanie

Geplaatst

Lentezon, gefeliciteerd met je 2 meiden en fijn dat ze het zo goed doen. Ik hoop dat ze snel mee naar huis mogen.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Ja, jeetje Stephanie, dat was bij jou in de buurt, heftig joh. Heb net voor het eerst in 3,5 week even TV gekeken, heel onwerkelijk als er dan zoiets heftigs is gebeurd terwijl ik nog altijd op een roze wolk zit en ineens midden in de werkelijkheid. Bizarre toestand, vreselijk.

Hoe ist met jullie kindjes? zal gauw even in je topic kijken.

Deb, hoe gaat het met jou??????? Duim keihard voor je. Heb je soms ook een eigen topic? Ik ben niet zo heel bekend hier op dit forum, behalve in ons tweelingclubje. Hoop dat het goed gaat joh!!

Geplaatst

Weet iemand hoe het nu met Debbie is? Ik hoop zo dat het allemaal nog goed zit.

Geplaatst

Daan, gefeliciteerd!!

Debbie, hoop dat alles goed is met jou en de kleintjes. Hele spannende tijden. Duim hard voor je.

liefs,

Mariek

Geplaatst

o nee, mijn hele bericht weg en ik heb al zo weinig tijd... Kan wel janken. Maar goed, ik wilde even stephanie en lentezon zeggen dat ik blij voor jullie ben! En Deb, hoe is het? En daan gefeliciteerd. Hier gaat top! Meiden vandaag al 3200 gram. Mega druk en mega gelukkig! liefs

Gast Amanda
Geplaatst

Dit staat er op de hyves van Debbie

t/m zondag leek alles relatief rustig maar maandag kreeg ik ineens flink weeen. ik werd aan de CTG gelegd. zag er niet heel goed uit.Weeen om de 5 à 6 minuten en bloedverlies. Temperatuur was weer aan stijgen waardoor er dus een toenemende kans was dit ik een infectie aan het ontwikkelen was. ik heb weer de maximale dosis weeenremmers gekregen.dit hielp weer even. 's nacht begint alles weer opnieuw. Weeen namen toe en ik wordt weer aan de CTG gelegd. bloedwaarde zijn inmiddels bekend en ze zijn dus gestegen.ik krijg weer een infuus met antibiotica.de weeen nemen weer wat af inmiddels.

dinsdag blijft de hele dag onrustig in mijn buik en 's avonds weer volop weeen en uiteindelijk zelfs wat persdrang. De arts komt en ik word naar de onderzoekskamer gebracht waar blijkt dat ze recht tegen de vliezen aankijken. de vliezen zijn dus door de cerclage heen gekomen. de arts weet het even niet meer en gaat overleggen met de gynaecologen. een uurtje later komt ze terug. ik kan nog een extra weeenremmer krijgen als zetpil. dat is het enige dat ze kunnen doen.

woensdag onderzoekt de gynaecoloog die de cerclage geplaatst heeft wat er aan de hand is.de zwakke plek in mijn baarmoeder is opgerekt en we krijgen te horen dat de situatie kansloos is. het liefst halen ze de cerclage weg waardoor de bevalling op gang zou komen. we mogen ook nog afwachten totdat het vanzelf doorzet. ze grijpen wel in op het moment dat de onstekingswaarden toenemen omdat ik dan gevaar ga lopen.we kiezen om af te wachten en volledige platte bedrust te nemen.

donderdag krijg ik naast weeen ook persdrang. een arts komt kijken en ziet inmiddels volledige ontsluiting. er is niks meer aan te houden en we worden naar de verloskamer gebracht met de mededeling dat de kindjes geboren gaan worden en dus zullen overlijden. de gynaecoloog gaat toch nog proberen één kindje te redden als dat mogelijk is. op het moment dat de persdrang niet meer te houden is zet één van de artsen een echo op mijn buik en ziet ze een overvolle blaas. het kindje drukt de blaas en de urine buis dicht waardoor ik niet kan plassen. ze maken de blaas leeg met een slangetje. meer dan 1.5 liter stroomt er uit. de persdrang verdwijnt ook gelukkig. we blijven de hele nacht op de verloskamer maar er gebeurd niets meer. de volgende ochtend komen er twee stomverbaasde gynaecologen langs en mogen we terug naar de afdeling. ze kunnen nu niks meer doen dan afwachten. het kindje ligt op zo'n 6 cm verwijderd van de uitgang dus het kan nog steeds elk moment komen. 's middags hebben we een gesprek met een neo-natoloog. vanaf 24 weken komt er een kinderarts bij de bevalling al zijn de vooruitzichten dan wel heel erg somber. als ze de kindjes al kunnen redden is de kans op handicaps reusachtig groot. vannacht en vandaag weer een aantal flinke pijnlijke weeen gehad.ze komen alleen heel onregelmatig.net te horen gekregen dat de onstekingswaarden vandaag weer iets gezakt zijn. we leven van uur tot uur en hopen op het beste. ik lig volledig plat nu en laat mijn man dit blog schrijven. gelukkig kan ik wel jullie reacties en krabbels lezen. iedereen bedankt voor alle lieve berichtjes en steun. we blijven hopen en duimen dat het goed komt.

Lieve Debbie, mocht je hier mee lezen: Ik hoop zó dat alles goed komt.. hou je taai

Geplaatst

Lieve Debbie,

Jeetje meis, wat maak jij wat door zeg. Ben dr ook stil van!

Ook ik hoop dat je de meiden nog even bij je kan dragen! Zet m op meis!

Liefs, Jane

Geplaatst

Deb meisje, ik kan wel janken. Wat extreem heftig en zwaar voor jullie, niet normaal, zo in spanning te moeten knokken voor de leventjes van je meisjes. kan niks goeds bedenken om te zeggen. hoopte zo dat geen nieuws betekende dat je 'rustig' in ziekenhuisbedje lag. blijf hopen op een wonder! houd moed. liefs

Geplaatst

Had het bericht ook gezien op Hyves en kreeg helemaal kippevel. Debbie, heel heel veel sterkte de komende tijd voor jou en je man. Bijna onmenselijk wat je allemaal meemaakt. Ik hoop net als iedereen hier op een goede afloop. Denk aan je.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Lieve Debbie, ik zit te huilen terwijl ik dit lees.

Ik hoop en bid mee voor jullie meisjes,

Heb er geen woorden voor.

Heel veel sterkte Liefs Renata

Geplaatst

Lieve Debbie,

Wat leven jullie in een nachtmerrie, ik ben er stil van. Meissie ik hoop zo onwijs hard dat er toch een relatief goed einde komt aan deze boze droom. Ik denk aan jullie.

Liefs Dani.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden