Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pfff nou tot ik eindelijk weer zwanger was ben ik niet zo erg met mijn vorige bevalling bezig geweest maar nu wel weer steeds meer helaas. En dan met name dat ik hele enge dromen er over heb en die zijn zo echt dat ik helemaal in paniek en badend in het zweet wakker wordt... niet echt lekker en toch een teken dat ik er onbewust erg tegenop zie.. Heb hier al over gesproken met de verloskundige en dat zal ook moeten in het ZH als ik straks weer terug ga naar de gyno vanaf 36 wkn.. Ik wil zowieso een aantal afspraken maken en zelf meer de regie in handen zien te houden..

Ach.. we zien het wel.. al zou het weer hetzelfde drama worden heb ik het er nog voor over hoor!

Liefs,

Pien

• Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Volgens mij kun je je op een bevalling niet echt voorbereiden. Inlezen en je voorbereiden door middel van bijvoorbeeld gym of yoga helpt natuurlijk wel om te herkennen wat er gebeurt en wat je voelt. Alleen als het moment daar is, moet je toch de manier vinden om er mee om te gaan. Zelf ben ik in dertien uur tijd bevallen van mijn tweeling. Het is een 'dubbele' bevalling geworden. Gijs kwam via de natuurlijke weg (met vacuüm en tang). Imke kwam daarna dwars te liggen, waardoor er ook nog een spoedkeizersnee is gedaan. Hoewel het al met al een zware bevalling is geweest, kijk ook ik terug op iets moois. Wat ik wel een tijd jammer heb gevonden is dat ik enkele uren kwijt ben doordat ik een verdovingsinjectie heb genomen, waardoor ik de laatste vier uur van de ontsluitingsweeën heb 'gemist' en pas tijdens het persen er achter kwam dat de gynaecoloog en twee verpleegkundigen inmiddels aan mijn bed stonden :biggrin:

Geplaatst

Hey Tweeling,

Grappig, ik hoorde inderdaad dit weekend een vergelijkbaar verhaal. Had dat nog nooit gehoord dat een 2-ling allebei op een andere manier werden geboren.

In dat geval was de grootste eerst geboren via de natuurlijke weg. De kleinste dacht: ha, nu heb ik lekker de ruimte, ik blijf hier nog even lekker zitten... En die is met een keizersnede gehaald.

Maar eh, gefeliciteerd met je 2 wondertjes!!!!:occasion1:

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hildever, bij mij waren ze alletwee bijna even zwaar (ruim 6 pond) en even groot 49 cm. Het grappige was dat ik bij binnenkomst in het ziekenhuis nog gevraagd heb of dit scenario denkbaar was. Toen kreeg ik als antwoord dat het in theorie mogelijk was, maar bijna nooit gebeurde. :icon_profileright: Zul je net zien. Imke lag trouwens ook nog in de vliezen toen Gijs al geboren was. Ik had me vooraf niet eens gerealiseerd dat dit kon, hi hi. Nou ja... uiteindelijk is alles goed gegaan en wondertjes blijven het.

Ik zie dat het bij jou ook al lekker opschiet. Ben al lang niet meer hier geweest. Kreeg zelfs al een een herinneringsmailtje vandaag. Ik zal eens rond gaan kijken hoe het met iedereen is.

Geplaatst

Tweeling,

dat klinkt goed, een tweeling van ruim 6 pond en 49cm. In welke week ben je bevallen? Gefelciteerd nog.

Tot welke week heb je kunnen werken? Gelijk met verlof of eerst nog ziektedagen? Ben zelf 18 mei uitgerekend (berekend op eenling)van een tweeling en vraag me af wat wijsheid is betreft verlof nemen.

groetjes, Stéphanie

Geplaatst

hallo,

over bevallingen wil ik altijd wel meepraten... nee ik heb een verglijkbaar verhaal als tweeling. ook ik ben bevallen van een 2ling waarvan mij zoon als 1ste natuurlijk kwam na 4 uur weeen en 1 uur persen(3600 gram) en ook mijn dochtertje draaide scheef/ dwars in de buik en kreeg toen ook een spoedkeizersnede. Ze had wel te lang in de buik gezetenen had startproblemen maar is een hele taaie (nog steeds).

Ik vond het allemaal chaotisch en emotioneel maar je vergeet snel hoor. Ik heb nu 2 heerlijke kindjes.

En ja die dromen horen erbij, zeker op het einde.

groeten Cynthia

Geplaatst

Apart hé Cynthia, zo'n dubbele bevalling. Bij mij had Gijs juist last na de bevalling, door de vacuüm en de tang. Mocht niet veel aan zijn nek zitten. Ben daarna twee keer met hem bij de ostheopaat geweest. Daarna was het goed.

Stépanie, mijn tweeling is geboren na 38 weken en 6 dagen. Ik heb tot 25 weken, vier dagen in de week gewerkt. Ik moest veel bukken en tillen. Dat hield ik uiteindelijk niet vol. Daarom tot 32 weken twee dagen in de week gewerkt en meer administratieve taken gedaan.

Groetjes.

Geplaatst

Ja dat hoor ik de laatste weken vaker, als je kindje heel onrustig is en dergelijke, of na de bevalling 'te' wakker, dan kan het zijn dat er bij de bevalling iets is verrekt of verdraaid, en dan helpt een Osteophaat. Grappig dat dat ineens zoveel opduikt. Maar goede tip. groetjes, niki

Geplaatst

bij het kiss syndroom zit er een werveltje niet goed, meestal in de nek.

Waardoor baby's overstrekken, scheef liggen, een voorkeurshouding hebben en veel huilen.

Een osteopaat helpt dan vaak wel idd.

Geplaatst

Fijn om te weten....

Nog een vraagje, voor degenen die het als eens meegemaakt hebben of er veel van weten... Of gewoon die er een mening over hebben.

Hoe werkt het qua kleding, rondom de bevalling? Ik hoorde dat je het beste gewoon zo'n goedkoop lang T-shirt aan kan trekken, dan kunnen ze overal bij, en loop je toch niet de hele tijd in je blote billen. En die kun je dan daarna weggooien... Of hoe is dat bij jullie gegaan? Als je vliezen breken, blijf je daarna dan lekken? En doe je dan maandverband in ofzo? Afijn, ik hoor het graag.

groetjes, niki

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik had inderdaad een big shirt aan met de bevalling en een schone voor daarna. Mijn vliezen werden gebroken toen ik al aan de monitor lag in het ziekenhuis en ik weet wel dat het bleef lopen. Maar ja ik lag op een zeiltje dus dat werd steeds verschoont. Het t shirt van de bevalling heb ik niet weggegooid maar gewoon gewassen en alle vlekker zijn eruit gegaan en deze bevalling trek ik hem weer aan (als ik eraan denk).

Geplaatst

Ik had gwoon een shirt aan, en mocht mijn onderbroek aanhouden, ik lag onder een deken. (die ging bij een wee af, en daarna weer op haha.

Als de vliezen gebroken zijn, blijft bij elke wee weer vanalles lopen, tenminste bij mij. Ze hadden in bed gewoon van die onderleggers gelegd. Zitten ook in je kraampakket.

In het begin deden ze maandverband in mijn onderbroek, maar vond ik niks, was veel te dik. later heb ik gewoon zonder onderbroek gelegen omdat ik niet uit bed mocht. en lag ik op onderleggers.

Ik kreeg laterna, ook een ziekehuishemd aan, met knoopjes op de rug, dit omdat ik ruggeprik had gekregen.

Geplaatst

hihi ik zie iedereen al liggen...

ik had gewoon van die korte ponnetjes, net wat langer dan een tshirt, dus voor mijn gevoel wat fijner. en een schone mee ja, lekker voor als je gedoucht hebt.

mijn vliezen waren de vorige avond al gebroken en ja, dan kan je gewoon maandverband gebruiken want t blijft wel lekken.

en als je eenmaal weeen hebt denk je niet meer zo erg aan dat soort dingen. Ik lag in t ziekenhuis met een inleiding en dan krijgt de baby een draadje op zn hoofd om t hartje in de gaten te houden en met een onderbroek lukken dat soort dingen niet he... maar zoals gezegd, dan lig je op onderleggers en die worden echt later nog wel wat viezer...

brr jongens, ik wil er eigenlijk nog helemaal niet aan denken;(

Lis

Geplaatst

Ja ik moet er ook nog niet aan denken... Maar zal wel moeten, bijna tijd hier... Max nog 3,5 week. Ik heb intussen van die goedkope big T-shirts gekocht. Had eerst een mooi nachthempje, wat korter, maar super met strik gekocht, maar die is denk ik toch wat te chique. Ach ik neem gewoon van alles en nog wat mee naar het ziekenhuis. Kan ik me tussendoor nog een paar keer verkleden... hihi nee, hoor. Maar ik heb altijd keuze nodig, als ik iets met korte mouwen bij me heb, heb ik het meestal koud, etc.

Dat wordt een enorme weekendtas!

groetjes, niki

Geplaatst

Nou hier ook een hele koffer die klaarstaat hoor!!!

Je bent niet de enige. Ik kon ook geen keuze maken, en tussendoor ff naar huis is geen optie he?!

Dus ik heb meerdere oude t-shirts en een ruim zittende pyama, viel ook niet mee, want nergens past mijn buik meer in, haha!

En uiteraard ook nog setje (nieuw) ondergoed voor na de bevalling, was ik echt bijna vergeten.

Gast estrhalita
Geplaatst

Hier maar een klein tasje hoor. 2 setjes voor die kleine en een schoon shirt voor mij, borstvoedingsbh en een super onderbroek haha. Dus geen nieuw net setje ondergoed of zo. Dat duurt nog wel even. Bij mijn vorige bevalling had ik ook een leuke pyjama meegenomen voor na de bevalling, maar mijn buik was nog zo dik dat ik daar niet in paste dus toch maar een big shirt met een ochtendjas. Dames vergeet de sokken niet in je tas te doen ivm koude voeten tijdens de weeen. Die heb je echt nodig hoor.

Geplaatst

Ja die sokken is een hele goeie!

Je hebt idd last van koude voeten.

Ik lag zelf al een tijdje in het ZH voor mijn bevalling, dus had niet echt een klein tasje.

Ik had een hele grote tas mee hahaha omdat ik er al een tijdje was.

Voor diegenen die hun tas nog moeten pakken; je kunt beter te veel mee dan te weinig hebben hoor!!! Een ochtendjas e.d. is ook erg handig en lekker voor als je nog even moet blijven. Verder lekkere douchespullen, evt. badslippers, schone kleding.

Ik had een donker shirt aan met de bevalling, dus niet zo een waar je alles op ziet.

Maar dat moet ieder voor zich weten.

En vergeet vooral geen kleertjes voor de kleine mee te nemen!!

En je maxi-cosi!!!!

En je fototoestel en een camera mocht je willen filmen!

En een borstel voor je haar.

En nu weet ik het even niet meer.

Succes meiden!

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik vul je lijstje nog even aan met

- Labello voor de droge lippen van het puffen

- Druivensuiker voor extra energie

- Drop voor na de bevalling. Ik had enorme pijn in mijn keel van de droge lucht van al het puffen.

Schone kleren heb ik nog niet ingepakt, omdat ik nog maar heel weinig pas en dus ook niet weet wat ik pas na de bevalling en dan maar een extra trainingsbroek met trui of zo meeneem voor de terugreis naar huis, Alleen draag ik die broeken nu ook dus ja die wordt pas gepakt als de weeen zijn begonnen.

Geplaatst

Heel belangrijk inderdaad die druivensuiker..!. de kans is vrij groot dat je gaat overgeven als de weeen heftig zijn of dat je helemaal niets eet en als je dan gaat persen heb je wel weer een beetje energie nodig.. Toen dat bij mij begon was ik al zo lang bezig (vanaf 6 uur ´smorgens tot middernacht en mijn ontbijt had ik begin van de middag er al weer uitgegooid) dat ik helemaal slap en draaierig was en toen hebben die druivensuikers echt even geholpen om me weer wat fitter te voelen...

Verder kan ik echt aanraden een paar grote katoenen oma onderbroeken te halen bij de HEMA ofzo.. van het ziekenhuis krijg je gaasbroekjes maar die gaan echt irriteren op een gegeven moment... ik was toen helemaal blij met met mijn grote onderbroeken, voelde lekker stevig en ze hielden al die verbanden ook beter op zijn plaats...

Ohhh meiden, spannend allemaal!

Liefs Pien

Geplaatst

Nog een belangrijke tip voor de a.s. vaders.....

Voor hen iets te knabbelen (liga-energiereep o.i.d. wat ze graag eten) en iets te drinken voor hen. Flesjes water, pakje drinken etc.

Mijn vriend heeft door mijn turbo-bevalling geen behoefte gehad aan iets te eten-drinken, maar ik kan me nog van mijn zus herinneren dat zij 's nachts aan het bevallen was en haar man vreselijke honger had (is ie wel een snaaibeest hoor, haha).

Groetjes Laura

Geplaatst

hahaha ja want we willen niet dat de arme pappa hongering wordt terwijl wij liggen te creperen he... Mijn wederhelft dacht dat hij een kind met de duivel kreeg toen hij een kop soep wilde eten in de kamer waar ik lag.. Ik werd echt onpasselijk van die lucht en schold hem letterlijk de kamer uit....:misc_expressions-wh

Zou ik normaal noooooooooit doen! Ik zou dus zeggen, vooral dingen zonder geurtje meenemen zodat ze van de gaarkeuken maaltijden van het ziekenhuis afblijven!

Liefs Pien

Geplaatst

Mijn man werd prima verzorgd in het ziekenhuis! Koffie, thee, fris, zelfs een warme maaltijd!!

Daar heb ik geen moment aan gedacht..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden