Jump to content

weinig activiteit in eierstokken bij uitgangsecho

Recommended Posts

Posted

Goedemorgen meiden,

Gister weer een uitgangsecho gehad voor de 2e IVF poging. Ik zat ondertussen op dag 8 van mijn cyclus en er bleken 2 follikels van 10 en 12mm groot te zitten / bms 8mm.

Dus ik was héél positief omdat ik met stimulatie uiteindelijk maar 3 follikels had en nu zonder stimulatie 2. Maar..... de arts was niet positief omdat hij geen kleine follikels zag (had minimaal aan iedere eierstok een stuk of 3 kleintjes verwacht).

Nu ben ik dus bang dat de 'voorraad' toch opraakt en zie mijn 2 IVF poging ineens wat minder positief. De arts heeft me nu ook de maximale dosering hormonen voorgeschreven (225 menopur / 225 gonal-f) bij de volgende cyclus.

Iemand die dezelfde ervaring heeft (gehad) en ook de maximale dosering heeft moeten spuiten? Zo ja, hoe is de stimulering verlopen?

Alvast bedankt voor elke reactie!

Greetzzzzz,

Elena

Posted

Hoi Tsjoender,

Wat een vervelend nieuws.. Maar de hoop is toch nog niet opgegeven?

Ik heb er helemaal nog geen ervaring mee. Met net begonnen met de 1e ICSI poging.

Ga voor je duimen dat het meevalt!

Groetjes,

Gerreber

Posted

Hi Tsjoender,

ik ben een vrouw van 35 jaar en ook moeilijk te stimuleren. De eerste 2 pogingen zijn al voor de punctie stopgezet omdat de stimulatie heel erg achterbleef. Weinig follikels en niet voldoende gerijpt. De 2e poging diende ik zelfs 300 menopur toe, een zeer hoge dosering. Helaas niet toereikend. Mijn bloed is hierna gecontroleerd en gaf een FSH waarde van 12 aan (grens is 10) .

Inmiddels een 3e poging. Ditmaal een nieuwe aanpak. 300mg Fostimon en uitstel eisprong met cetrotide. Dit leverde 4 mooie follikels op, waar uiteindelijk 2 eitjes in zaten. Beide eitjes zijn goed bevrucht en morgen een terugplaatsing.

Voor jouw informatie, buiten deze 4 goed gegroeide follikels waren er verder geen kleine follikels te zien.

lieve groet,

Bianca

Posted

Hoi Biancx,

Hoopvol nieuws van jou zeg!! Dus ondanks hoge dosering en een hogere FSH waarde in het bloed, heb je nu toch een terugplaatsing! Echt TOP voor je!!

Geeft mij weer een beetje moed, en ik ga voor je duimen dat het allemaal goed mag gaan. Op naar die 2 strepen!! Héél véél succes morgen......

Greetzzzz,

Elena

Posted

Hoi Tsjoender,

Ik ben 40 jaar en ook lastig met het aantal eicellen.

Ik heb de 1-ste keer al de hoogste dosis puregon gekregen en dat leverde uiteindelijk maar 3 follikels op en daarvan bleven er 2 eicellen over....

Te weinig dus.

We zijn een mega bespreekgeval geweest want eigenlijk wilde ze alles stoppen.

De 2-de poging is nu in volle gang.

Zit nu bijna een week op puregon en morgen het ik de follikelmeting.

Spannend want ik wil wel een paar follikels maken natuurlijk.

Als ik goed terugdenk had ik 2 van 12mm en 1 van 14mm maar dat weet ik niet meer zeker.

Ze hebben trouwens wel gezegd dat dit mijn laatste poging zal zijn dus :worthy:

sterkte

fleur

Posted

Hoi meiden,

Ook ik wil hier even op reageren.

Ik ben ook moeilijk te stimuleren, er was na mijn 1ste afgebroken poging zelfs een fsh gemeten van 31. Er werd toen overlegd wel of niet door te gaan, ze hadden boven de 25 nog nooit een zwangerschap gezien ( dit was in het EMC in Rdam). Uiteindelijk omdat ik geen eileiders meer heb mocht ik nog 1 poging wagen, maar met dezelfde dosis aan hormonen en niet opnieuw bloedprikken.

Dit hebben we toen niet gedaan, had er helemaal geen goed gevoel bij en lopen nu in duitsland.

IK heb nu 1 keer 4 eicellen gehad waarvan 3 eitjes en 1 bevruchte en een tp, helaas mislukt en laatst met 450 menopur maar 2 foll , 1 kleine en 1 grote waarvan de grote bevrucht en deze is nu ingevroren omdat mijn bmslijmvlies niet dik genoeg was voor een tp.

Ik ben ook zeer onzeker, omdat ik toch aan een vervroegde overgang denk, maar destijds is in de duitse kliniek een hele andere fsh waarde vastgesteld en deze arts vind 1 foll ook de moeite waard. Misschien een beetje mijn kop in het zand steken, maar toch wil ik nog niet opgeven.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, als ze niet verder willen, en je hebt zelf nog geen goed gevoel erbij, ga dan naar een arts in gent of dusseldorf of een ziekenhuis die wat minder strenge protocollen heeft. Ik was een half jaar ervoor spontaan zwanger na 3 mnd zonder conceptie , dit was een BBZ , maar dan na een half jaar te horen te krijgen dat je in een vervroegde overgang komt, dat vond ik wel het ergste nieuws.

Ik lees ook vaak dat vrouwen de ene keer 3 foll en de andere keer wel 7 foll hebben.

In ieder geval veel sterkte.

Gr Daan.

Posted

En ik wil ook nog even zeggen dat ik de laatste poging nu ons eitje is ingevroren het bm slijmvlies iets van 5.9 was ( te dun ) maar bij jou is het 8 en de arts zei dat tussen de 8 en 10 erg mooi was.

Posted

Hoi dames,

Goh, wat een reacties nog zeg.... hartelijk dank!!

@ Fleur --> spannend morgen voor jou! Jouw eerste ICSI is eigenlijk hetzelfde gegaan als mijn 1e IVF. Ik had met 150 Gonal-F / 150 Menopur dus 3 follikels waar er uiteindelijk maar 2 aangeprikt werden. Hieruit kwam maar 1 eicel en deze werd wel bevrucht maar de deling ging niet goed waardoor geen tp.

Ik ga voor je duimen dat je meer dan 3 follikels hebt deze keer, toi toi toi morgen!!!

@ Daan --> wat goed dat je het niet opgegeven hebt!! Ikzelf loop bij het MCRZ en daar zijn ze ook vrij streng..... maar ok je hebt me wel hoop gegeven. Ik ga ontzettend voor je duimen dat je snel je tp krijgt en de cryo goed ontdooit en doordeelt. Héél véél succes en bedankt voor je reactie.

Greetzzzz,

Elena

Posted

Hoi Tsjoender,

Jawel, "al" 2 follikels te zien

Lekker weinig dus weer maar goed. Ze zaten allebei in mijn rechtereierstok, links kon ze mijn eierstok niet snel vinden. A.s. maandag een 2-de FM dus dan gaan we op zoek naar de linker, wie weet heeft die nog wat spannends in de buis..........

Ik denk maar zo: heb er maar 1 eicel nodig. Mijn mannetje produceert toch zo weinig (hopelijk zelfs 1 levende zaadcel)

we zien het wel

liefs fleur

Posted

Hoi Fleur,

He wat vervelend voor je.....

Dit is je 1e fm? Dan kan het nog veranderen, zeker als ze 1 eierstok 'nog' niet kunnen vinden :laughing1: Misschien zit daar nog een enorme verrassing, op het moment dat de follikels groter zijn en dus zichtbaar worden.

Ik duim voor je meis!

Knuffel,

Elena

Posted

Hoi Draakje,

Dank voor je bemoedigende woorden! Gelukkig heeft niet iedereen last van te weinig follikels, JIJ bent wel héél goed bezig....

Heb je vandaag je punctie gehad of is die toch op een andere dag gepland? Héél véél succes meis, op naar die 2 vette streepjes!!!!

Greetzzzz,

Elena

Posted

ja , deze keer heb ik er veel!

1 ste poging had ik er maar 3 waarvan maar 2 eicellen en 1 maar geschikt was en bij poging 2 had ik er 8 waarvan 5 geschikt en 3 bevrucht.

ben nu wel blij dat ik er wat meer heb maar weet ook hoe het voelt als er maar weinig zijn!

maar we moeten allemaal hoop houden( makkelijk gezegd he!).

ik heb waarschijnlijk dinsdag de punctie, de follikels waren tussen de 13 en 17 dus zondag zullen ze wel goed zijn en dan dinsdag de punctie!

nu maar duimen voor ons allemaal!

wanneer hebben jullie de echo?

Posted

Fleur en Tsjoender, veel succes met de fm en ik hoop voor jullie dat er meer fol te zien zijn en ze goed gegroeit zijn.

Draakje veel succes met de punctie en hoop dat je van de week op het wachtbankje terecht komt.

Groetjes, Ellie.

Posted

Hoi allemaal,

Inderdaad een verassing vanochtend.

Afegelopen vrijdag maar 2 follikels en nu......5 !!!!! 3 grote en 2 kleintjes

Jippie.

Voor 80% zeker dat de punctie a.s. vrijdag is maar dat krijg ik woensdag te horen.

:bf_new:

liefs fleur

Posted

Fleur super!!

Bij mij maar 1 grote follikel van 16mm en diverse kleintjes.

Doorgaan met spuiten en woensdag weer terugkomen.

Met 1 follikel mogen we door naar de punctie als wij dat willen.

Gaan het denk ik wel doen. Zou mijzelf voor de kop slaan als we verder

geen follikels meer zouden produceren.

Heeft iemand ervaring met weinig follikels?

Liefs,

Vanessa

Posted

Fleur, wat goed. Op naar de punctie.

Vanessa, Bij de eerste icsi had ik ook maar 1 grote, jammer genoeg was die toen niet rijp. De laatste keer had ik bij de 2e fm 1 grotere en 1 kleintje. Zijn allebei gegroeid tot 20mm en 16mm, allebei aangeprikt, bevrucht en tp.

1 geeft toch een kans, en wie weet is er woensdag toch nog één van de kleinere goed gaan groeien.

Succes woensdag.

Groetjes, Ellie.

Posted

Hoi Fleur

Hoi Draakje

Heelveel succes!!!!

Ik hoop mij eind deze week bij jullie te kunnen aansluiten.

Liefs,

Vanessa

Posted

Hoi hoi

Ellie, nog eventjes....spannend ik hoop dat je goed bericht hebt vrijdag :notworthy:

Vanessa, woensdag weer een fm, 2 follikels erbij hoop ik voor je. De 1-ste keer werd er de eerste 2 echo's ook niet veel gevonden. Op de punctiedag zelf waren het er 3 :ohmy:

Tsjoender, ik hoop dat het klussen goed gelukt is

Zou toch lekker zijn zonder punctie enz :toothy2:

liefs fleur

Posted

Hoihoi,

Wij hebben in ieder geval besloten om als het er bij 1 blijft deze toch aan te laten prikken. Niet geschoten is altijd mis.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs,

Vanessa

Posted

Hoi Vanessa,

Bij mijn 1-ste poging had ik er 3.

Ook als het er maar 1 was geweest waren we ervoor gegaan. Je hebt er tenslotte maar 1 nodig. En daarbij komt de wachttijd voor de volgende poging....

Meisje, je moet doen waar jij je goed bij voelt (nou ja goed, het hele traject moeten doorlopen is natuurlijk k.t.

succes

liefs fleur

Guest Simone1972
Posted

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou gevoelsmatig wel gaan voor die ene die er zit...

Posted

Vanessa

Tuurlijk doen!!!

Ik zou ook voor die ene gaan!!

Wat je zegt, niet geschoten is altijd mis, toch!

Succes morgen!!!!!!!!

Liefs, Claudia

Posted

Hoi meiden,

Wauw, weer heel wat afgeschreven hier zeg!

@ Vanessa --> go go you girl!! Aangezien het een mooie grote follikel is, zou ik er zeker voor gaan. Succes morgen, misschien krijg je alsnog een verrassing en zijn het er meer......

@ Fleur --> mooi resultaat hoor, 5 follikels! Dat ze nog maar verder mogen groeien en rijpen..... en klaar zijn voor a.s. vrijdag! Op naar een tp-tje!!

@ Draakje --> Jij ook héél véél succes a.s. vrijdag!! Voor jou ook een tp-tje in het verschiet en hopelijk ook nog een boel cryo's.

Zit wat slaperig op het werk, gaat je niet in de 'kouwe kleren' zitten hoor, dat geklus :whistling_girl: Maar ja, alles voor een goed eindresultaat, toch?!! Vanavond, donderdag én zaterdag en dan heb ik de vruchtbare periode overbrugt. A.s. donderdag ook weer naar de acupuncturist dus da's ook altijd lekker (behalve die naalden dan).

Nou meiden, probeer weer aan de slag te gaan! Iedereen weer héél véél succes!!

Greetzzzz,

Elena