Ga naar inhoud

ivf


miranda11

Aanbevolen Berichten

Goedendag meiden..

 

 

 

Ik zal me eerst even voorstellen,Ik ben miranda,27jaar oud.en ook al tijdje bezig om zwanger te worden...

 

 

 

Ik ben in 2005 een x geopereerd aan me baarmoederhals,daar hebben ze een stukje weg gehaald omdat daar onrustige (kanker)celletjes op waren...

 

 

 

Ik liep altijd met klachten in me onderbuik..

 

heb het elke x met me gyno over gehad, maar die zei dat ik het maar tussen me oren had...

 

 

 

Ik was het zo zat,dus een verwijs brief gaan halen bij me dokter en naar een ander ziekenhuis...(al een tijd gestopt met de pil)dus me menstruatie bleef weg...ik moest aan de clomid.dat werkte ook niet.

 

 

 

Heb 3 oktober 2008 een kijkoperatie gehad..conclussie me eileiders zijn niet meer toegankelijk.en heel veel verklevingen!!!!dus ivf!!!!!

 

 

 

Ben dus in januari begonnen met decatapyl en moest eind januari beginnen met gonal-f 150.

 

maar moest stoppen omdat ik binnen een week eitjes van 20mm had dus overstumaltie..

 

 

 

ik kreeg pilletjes voor me menstruatie op te wekken(promolut),

 

dus menstruatie gekregen en moest verder met decatapyl..

 

 

 

begin maart ben ik weer begonnen met gonal-f maar opbouwend..

 

 

 

en maandag 23 maart had ik me punctie en die me 100% meegevallen...

 

had 9 goede eitjes

 

 

 

donderdag 26 maart had ik me terugplaatsing,de topper is er in gegaan..en 2 in de vriezer.. S-0011.gif

 

 

 

moet 6 april gaan testen en kijken of het gelukt is....nou ik ga duimen......

 

 

 

kusjes miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miranda. welkom hier, en alvast veel sterkte met de te bewandelen weg.

 

Het is vervelend als je in de medische mallemolen terecht komt en soms ook best zwaar.

 

Maar het gaat je vast lukken meid.

 

De punctie heb ik 2 keer ondergaan en tja, ben eerlijk, het was niet leuk.

 

Je krijgt wel pijnstillers enzo ( verschilt een beetje per ziekenhuis wat je precies krijgt ).

 

maar het duurt maar heel kort hoor die punctie, voor je het weet ben je alweer klaar!!

 

Ik had laatste keer 19 eitjes die weggeprikt zijn ( dus best veel ) en dat duurde een klein kwartiertje. ( de eerste keer waren het er ook ongeveer zoveel en duurde dus ongeveer net zo lang!)

 

De pijn was ook echt enkel bij de punctie en zodra ze klaar waren was het over.

 

Maar er zijn ook heleboel meiden die helemaal niks voelen, en zo de volgende dag weer naar werk gaan. Ik moest het van de dokters wel 3 dagen rustig doen vanwege dat het er zoveel waren. ( die 19 eitjes dus he!!)

 

Het is echt heel moeilijk te voorspellen hoe iemand het gaat ervaren, want tja we zijn allemaal anders.

 

Maar denk hieraan...........het is echt heeeeeeel erg kort, echt waar.

 

En ja een bevalling is ook niet altijd een pretje en daar doen we het uiteindelijk voor, dus dan ga ik vast heel hard lachen om die punctie!!!

 

En jij ook !!! hahahaha

 

Oh en laat je niet ontmoedigen door die procenten kans

 

Ik ben 41 ( 40 toen ik de medische mallemolen inrolde ) en mij gaven ze 20% kans.

 

Wist ik ook al uit de folders en info die ik had gelezen.

 

Maar ik dacht maar zo........zie het als een weegschaal.............aan de ene kant 20% ( 45% in jou geval dan!!) en aan de andere kant niks....................

 

Wat is dan meer.

 

We zijn vol voor die kleine kans gegaan en zie!!!

 

Ik ben zwanger!!

 

Dus hou de hoop want die is er!!

 

Suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miranda,

 

 

 

Waar een wil is is een weg......

 

De 1e keer in de malle molen is niet leuk, maar het went! Voordat je het weet vindt je het 'normaal' dat ze aan je lijf zitten en dat je jezelf moet prikken. Maar ja, je weet waar je het voor doet :toothy3:

 

 

 

Welkom op het forum en brand maar los als je vragen hebt!! We zijn hier voor elkaar!

 

 

 

Greetzzzz,

 

Elena

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Goedenavond meiden..

 

 

 

IK zal me eerst even voorstellen,Ik ben miranda,27jaar oud.en ook al tijdje bezig om zwanger te worden...

 

 

 

IK ben in 2005 een x geopereerd aan me baarmoederhals,daar hebben ze een stukje weg gehaald omdat daar onrustige (kanker)celletjes op waren...

 

 

 

Ik liep altijd met klachten in me onderbuik..

 

heb het elke x met me gyno over gehad, maar die zei dat ik het maar tussen me oren had...

 

 

 

Ik was het zo zat,dus een verwijs brief gaan halen bij me dokter en naar een ander ziekenhuis...(al een tijd gestopt met de pil)dus me menstruatie bleef weg...ik moest aan de clomid..dus van clomid kreeg ik een goeie eisprong..(en mijn man zijn Z ... is ook helemaal goed)dus zijn 2factoren wat goed is)

 

 

 

Heb 2weken geleden een kijkoperatie gehad..conclussie me eileiders zijn zo beschadigt dat ze het niet meer doen!en heel veel verklevingen!!!!dus ivf!!!!!

 

 

 

Ik heb daar helemaal nooit wat over gelezen..ik las dat nooit dacht dat komt toch niet bij mij!!!!dus wel......

 

 

 

dus nu gaan lezen en internet zo dat ik hier tercht ben gekomen....

 

je wilt er gelijk van alles van weten....

 

 

 

ben vorige week donderdag naar me gyno geweest en over 2a3 weken gaan we de mallemolen in.....

 

 

 

Ik weet dat hij mij mij maar 2eitjes weg halen..omdat ik geen tweeling kan krijgen dat zou te zwaar worden voor me baarmoederhals.....en dat ik hormonen moet gaan spuiten ...ik vroeg mijn gyno hoeveel % kans ik heb. hij zei 45%,daar schrok ik wel van..dat is best weinig)

 

 

 

Ik zit met veel vragen hoe en wat?hoe dat allemaal in zn werk gaat?en ik lees dat het best pijn doet?(en ik ben al zo held in het ziekenhuis):help:hoelang duurt zo'n punctie??

 

 

 

wie o wie kan mij er meer over vertellen???

 

 

 

in iedergeval hartstikke bedankt...

 

 

 

 

 

Liefs Miranda

 

Hoi meiden,

 

 

 

Ben er weer na lange tijd..erg druk.eigen ondernemer dus druk druk druk....

 

nou we zijn nu bijna 2maandjes verder!!!!!ben intussen weer ziekenhuis geweest,

 

en me 2 gesprekken al gehad......heb gister me dosis medicijnen enz gehaald ppffff je koelkast is gelijk vol!!!,en ik was al 2weken overtijd vond het raar...maar ik was gisteravond aan het werk en d8 gaat iets mis en ja me menstruatie!!!!!......dus tjah over 21 dagen begin ik met spuiten....en heb 27 januari me 1ste echo....

 

Best wel spannend zo.....en raar....

 

Ik ben ook zo bang voor die punctie!!!!!Doet dat nou egt zo zeer!!!????:excl:ik heb al aan me gyno aangegeven dat ik wat pilletjes wil ,ik krijg valium tabletjes 3stuks....

 

 

 

nou ik hoor jullie reactie wel..

 

 

 

In ieder geval hartstikke bedankt....

 

 

 

Liefs Miranda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Miranda,

 

voor de punctie word je al licht verdoofd. Toch voelde ik het wel. De arts telde af tot 3. Mijn man had er meer last van, zat iedere keer met geknepen billen naast me zijn adem in te houden.

 

De 2e punctie is onder algehele narcose gebeurd, gezien mijn hoeveelheid eiblaasjes (boven de 12). Geen last van gehad, tijdens de behandeling en nadien.

 

Voor iedereen ligt de pijngrens natuurlijk anders maar je weet waar je het voor doet.

 

 

 

Heel veel sterkte en geluk in het nieuwe jaar!

 

 

 

Liefs,Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miranda,

 

 

 

Ook ik was erg bang voor de punctie

 

Op de site's lees/las je de pijnlijkste verhalen

 

Nou, gelukkig bij mij helemaal niet

 

De controle van de tandarts vind ik erger!!!!!!

 

Werkelijk niets van de punctie gevoeld. Het pijnlijkste was een infuusnaaldje inbrengen

 

2 minuten na de punctie vande stoel gesprongen en het liefste wilde ik naar mijn werk gaan.

 

Ik weet dat dit niet voor iedereen zo gaat, en het blijft zeker de 1-ste keer eng/spannend

 

Ik hoop[ voor je dat het spuiten mee valt en hoop dat je er over een paar weken om moet lachten

 

 

 

leifds

 

fleur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik aben net terug van punctie en kreeg valium uur van te voren en morfine half uur van te voren en dna ook nog plaatselijke verdorving.

 

 

 

Ben nog beetje wappie van.

 

 

 

punctie deed wel pijn maar is wel snel voorbij ook en heb in mans handen geknepen. Al met al viel het toch wel mee, tja, fijn zal het nnooit worden maar maak je maar niet te druk.

 

 

 

Bij mij 15 follies aangeprikt dus best veel, en ook nog twee cysten. Nu wel buikpijn maar te doen met paracetalmol. En heb nu goede smoes om op de bank te gaan luieren met chocola :yeswink-1:

 

 

 

sterkte meid, komt vast allemaal goed, liefs,

 

Karin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden