Jump to content

Hallo allemaal. Ik ben nieuwe hier

Elke

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nieuwe hier en wil even mijn verhaal doen:

Ik zal me even voorstellen en mijn (onze korte) geschiedenis vertellen:

Ik ben dus Elke en ben 24 jaar, woon 3 jaar samen met mijn vriend. Hij is 31 jaar.

Ik ben gestopt met de pil in juni 2007. Tot op heden geen resultaat. Na een jaar proberen was mijn geduld al op en zijn we naar de dokter gegaan. Deze heeft ons doorverwezen naar de gyn. Hier zijn de standaard testen gedaan bij ons. Ik heb bloed moeten prikken en mijn vriend heeft zijn zaad moeten laten checken. Beide testen zijn 2 keer gedaan.

Uitslag: het zaad van mijn vriend is niet goed: slechte kwaliteit en erg weinig. Dus het werd IVF en waarschijnlijk ICSI.

Ruim een maand geleden hebben we het intake gesprek gehad en vriend moets nog een aantal dingen laten onderzoeken. de de uitslag is idd IVF ICSI.

Vorige week donderdag gesprek gehad met de fertiliteitsarts en nu gaan we beginnen! Een hoop medicijnen meegekregen.

Afgelopen zondag ongi geworden en meteen aan De pil gegaan. Dat voelde echt heeeel apart, haha. Maandag meteen de verpleegkundige gebeld en aangezien dit onze eerste keer is moet ik nog leren spuiten. Deze afspraak staat op de 25ste.

Van de week heb ik via de post ons schema ontvangen. De 27ste neem ik de laatste pil in en 1 december gaat het spuiten beginnen. 6 december nog een hormoon erbij en 8 december de eerste echo! Meer stond er niet bij dus ben zo benieuwd hoe dan verder.

Vind het zó spannend allemaal!! Miscchien heb ik wel het moiste kerstcadeautje wat ik me maar kan voorstellen.

Dit is mijn verhaal :-D

Groetjes Danja

hallo!

welkom hier..

Spannend is het zeker. je weet niet hoe alles gaat lopen en wat het met je lichaam doet.

Ik heb nu al 2 pogingen achter de rug, en ik kan je zeggen. de 2de keer is net zo spannend.

Jij bent ook nog jong, net als mij. ik ben 25.

met mij is ook niks aan de hand om het zo maar te zeggen maar toch ben ik helaas nog niet zwanger.

Ik hoop dat je de behandeling goed mag doorlopen.

heel veel suc6 en dit forum en wij zijn er voor om al je vragen en je klagen aan te horen.

Liefs

Desiree

hallo elke/danja,

welkom op het forum, een plekje waar je op ieder moment van je behandelinge vragen kan stellen of een luisterend oor kunt vinden.

het is heel wat om in de medische molen van ivf/icsi te stappen, je zal ervaren dat het een moeilijke periode is, vooral omdat je iedere dag met de neus op de feiten wordt gedrukt.

maar ik kan je één ding uit ervaring meegeven en dat is: ga niet van de horrorverhalen uit. vaak hoor je verhalen die je liever niet had gehoord, maar het valt allemaal wel mee.

ik denk dat veel dames met mij het eens zijn dat het een zware periode is maar zeker goed te doen, en zeker als het eindresultaat positief mag zijn is het alle moeite waard geweest.

Dus als je vragen hebt stel ze vooral, er is hier altijd wel iemand die je kan helpen.

Succes met jullie behandeling, en op naar een goed resultaat !!!!!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use