Jump to content
Sign in to follow this  
Guest Amanda

Pepernoten!!

Recommended Posts

Guest Amanda

Leuk om met de kindjes te doen!

RECEPT KRUIDNOTEN

Ingredienten:

* 250 gr zelfrijzend bakmeel

* 125 gr bruine basterdsuiker

* 100 gr koude boter

* 3 el melk

* 2 el speculaaskruiden

* snufje zout

Bereidingswijze:

Verwarm de oven voor op 160 graden.

Zeef de zelfrijzend bakmeel met het zout en de speculaaskruiden boven een kom.

Voeg de suiker, de boter (in kleine blokjes) en melk toe.

Wrijf de ingredienten met je vingers tot een korrelige massa en kneed het dan tot een soepel deeg.

Je kunt ervoor kiezen om het deeg minimaal een half uur te laten rusten, maar als je haast hebt ga je verder met de volgende stap.

Vorm er kleine balletjes van en leg deze op een ingevette bakplaat (of bekleed deze met bakpapier).

Bak de kruidnoten in ca 20 minuten bruin en gaar.

Als ze uit de oven komen, zijn ze nog wat zacht. Wees gerust, als je ze even laat afkoelen, worden ze vanzelf hard.

TiP: Zorg ervoor dat de kruidnoten van ongeveer gelijke grootte zijn, dan zijn ze allemaal even snel gaar.

Geweldig!

Ik vroeg net in de kletstantes om het recept maar hij staat hier al.

Ik ga me er volgende week met de meiden aan wagen!

Guest Amanda

Je hebt ook kant-en-klare mix, hoef je alleen water bij te doen.

Van het merk "home-made" stond bij de bakprodukten/cakemeel enz.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• @Vrouwke77  ja idd me man die wist mij onmiddellijk te vertellen dat het raak was ik had idd veel menstruatie klachten maar dan weer anders een ander gevoel het is trouwens mij. 2e tp alles was dit keer anders vergeleken met de 1e tp was een verse embryo .ikwas bang om te testen maar dat kwam puur door de teleurstelling tot dat ik mij duizelig voelde dacht ik okay ik ga nu testen dat was rond 15.00 uur dus geen ochtend urine .en ja ik had daadwerkelijk bloed verlies maar inwendig geen vlekken op mijn inlegkruis vanaf dag 9 tot dag 13 ik had geen hoop meer maar mijn mqn wel elke keer dat ik buik krampen kreeg had ik die inwendige bloeding ik probeerde niet te stressen tot 1 keer dat ik rose op mijn toilet papier zag na het vegen toen heb ik wel gehuild tot ik tot het besef kwam van neeeeeeeee niet stressen want stress die verergerd het proces daarin geloof ik .maar dames ik wens jullie allemaal heelveel succes en aub niet proberen te stressen ik heb door die behandeling geleerd hoe ik mezelf moet calmeren gelijk aan leuke dingen denken.hoewel de natuur alles bepaald moet je toch wel iets hebben waarin je geloof en hoop hebben ik gun een ieder een kind ik hoop dat alles goed gaat de komende tijd
    • Hallo dames Ik moet helaas de taxi ook zelf betalen en ben dus op zoek naar wat ritjes!! Stuur even een berichtje wanneer ik mee mag rijden
    • Lieve @Caro- lin, mocht je dit nog lezen - ik wens je zo veel liefde en sterkte toe in deze moeilijke tijden. En heel erg bedankt voor je steun hier!  Veel liefs ❤
    • Gefeliciteerd!! Wat een fantastisch nieuws! ❤ Wanneer hebben jullie de eerste echo? Wij op 5 september. Zo spannend!!
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use