Ga naar inhoud

Hoe gaat het met Charlotte enzo...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Niki,

Len heeft ook heel veel gehuild, en ik heb ook heel veel adviezen en theorieën gehoord.

Het cb zei tegen mij "laten huilen". Len huilde dan van sochtends 9 tot de latste voeding om 11 uur.

Aan het einde van ons latijn.. kwam ik in aanmerking met een verpleegkundige, die me inbakeren leerde. Zij heeft me veel geleerd en verteld.

Baby's huilen vaak ook om indrukken te verwerken, of om in slaap te komen, dat maakte het voor mij makkelijker om Len te laten huilen, ik wist toen dat het geen pijn of zwaar verdriet was.

Ze zei wel, laat hem niet langer dan een half uur huilen, ik heb er toen een kwartier van gemaakt (oeps..)

Ga er dan heen, aai over de bol, en ga je weer.

Zo weten ze dat je er toch bent, maar dat je ook consequent bent, en haar niet oppakt.

Met deze manier had ik veel meer rust. Ik wist dat Len huilde om alle indrukken te verwerken, en een kwartiertje huilen was te doen.

Het gaat nog door merg en been, maar als je uuuuren huilen hebt gehad, dan is dit te doen.

Ik moest wel echt iets gaan doen, niet op de klok starend, gaan zitten luisteren naar het huilen, maar een boekje lezen, (pc even aan ;), of de afwas ofzo. Dan ben je wat afgeleid en niet zo gefocust op het huilen.

Wat hier ook helpt, is regelmaat. Len weet waar hij aan toe is, wat er komen gaat. En dat geeft rust. Als baby had ik echt een strak programma, fles, knuffelen/spelen, in de box, slapen, fles enz. enz altijd de zelfde volgorde.

In drukke periodes, zoals nu met sinterklaas, kerst, verjaardag, merk ik nog aan Len dat hij hier gevoelig voor is. Hij heeft dan nog steeds moeite met naar bed gaan, huilt dan, soms een kwartier, soms een half uur. Maar ik laat hem niet overstuur worden, dan ben je nog verder van huis.

Ik hoop dat je er wat aan hebt..

Ja mamma zijn, is niet makkelijk, maar het is ook wat jij zegt, je verlegt je eigen grenzen en overwint wel weer, en dan mag je heel trots zijn op jezelf!

• Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Niki, ja dat laten huilen en al die theroeien er over.

Die maakte mij zo in de war dat ik niets durfde te doen ( de 1e 3 weken heeft ze s'nachts alleen maar gehuild dat we de hele nacht met haar op waren ).

Het cb zei ook een half uurtje laten hui9len is goed, de indrukken van de dag verwerken net zoals amanda zei.

Nu huilt ze nog vaak zodra ze in bed ligt, en ik troost haar in bed, aai haar in haar gezichtje en praat tegen haar.

En meestal helpt het, heb de 1e paar keren flink moeten doorzetetn en haar maar laten huilen, ging me door merg en been en ik merk nu dat het geholpen heeft.

maar soms is ze niet te troosten en dan haal ik haar wel uit bed.

mijn huisarts heeft ook gezegd, als je alles gecheckt heb ( luier of ze honger heeft of pijn ) en dat heeft ze allemaal niet laat haar maar ff dan.

Ik ben dus wel voor ( tot bepaalde hoogte op laten huilen )

Liefs Renaat

Geplaatst

Hallo allemaal...

O o o o gisteren naar de H&M geweest. En daar hebben ze veeeeeeeeeeel te leuke kleertjes voor van die lieve kleine meisjes.....

En zeker niet duur, maar we merkten dat als je er weer veel van uitzoekt, het toch ook wel weer duur wordt!!! hihi

groetjes, niki

Geplaatst

oei oei oei, wij waren van plan de stad in te gaan om bij de H&M inkopen te gaan doen voor de kleine meid, maar zo te horen kunnen we dat qua budget maar beter even uitstellen, hihihi!

Geplaatst

Ja precies want het is gewoon tè leuk! Je kan het echt niet bij één stukje houden.....

Nou hier weer een dag vol met orde, rust en regelmaat. We hebben nu het probeersel, toch de hele dag alleen in wiegje laten slapen, spelen in de box. Bij naar bedje, 5 minuten laten huilen, dan troosten in wiegje, dan eventueel 10 minuten, dan weer troosten in wiegje, dan weer 10 minuten, dan weer troosten in wiegje. Als het dan nog niet gelukt is, oppakken en tutten met haar. Maar gelukkig is dat nog niet nodig geweest.

Maar het is ook nog niet gelukt dat ze in slaap viel zelf. Wel met ons troosten. Vooral onze vinger vindt ze heerlijk. Tuurlijk is het fijn dat dat helpt, maar dat kost heel veel tijd. En huilen voel je zo door je ziel snijden... Al heb ik wel het idee dat ze daarna gelukkig geen blijvende schade heeft opgelopen... hihi Ik wel dus....

Wat ons brengt op het volgende.... Haar duimpje vinden is nog heel moeilijk, lukt soms, maar nog niet onder stress en ja met huilen komt de stress.

Onze vinger vindt ze heerlijk. Dut ze helemaal van in. Maar haal hem maar niet weg, want dan moet ze weer huilen.

Speentje accepteert ze wel, maar wordt zo negatief over gedaan, over het duimpje ook trouwens.

Ik denk nu aan bij het inslapen alleen het speentje te geven. En als ze slaapt dan weer weghalen. Althans vanavond voor het eerst gedaan en dat ging heel goed...

Wat doen jullie en waarom?

groetjes, niki

Geplaatst

Hey Niki, wij geven Ilona de speen en inderdaad er zijn veel verschillende verhalen over ook over de duim.

Wij hebben haar toch een speentje gegeven omdat ze dat toch wel prettig vind ( en ik vind het leuk staan :shower: )

En omdat er net zoveel negatieve verhalen over duimen als speentje is maakt het volgens mij niets uit.

Het is een beetje een gevoel ook.

Succes

Liefs Renaat

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallllllllllloooooooooooo..... Nou het is hier zo druk, dat ik bijna geen tijd heb op te schrijven en bij te lezen. Ik ben wel heeeeeel erg benieuwd hoe het met iedereen gaat, maar ja.... Dat zal moeten wachten tot ik weer wat meer tijd krijg. Mijn zwangerschapsverlof vliegt voorbij, gisteren was ze alweer 7 weken, dat betekent nog maar 3 weken niet werken.... Snik.

De krampen blijven heftig helaas, maar ik heb er meer rust bij. Ik ben wat minder oplossingsgericht geworden en probeer meer gewoon lief voor haar te zijn en te accepteren dat het gewoon zo is. Dat scheelt piekeren en dat scheelt energie. Ik hoop maar dat de mensen die zeggen dat de eerste 3 maanden heel intensief zijn, want dan zijn we over de helft.

We hebben wel meer het gevoel dat we middelen hebben om haar te helpen, en dat we vaker begrijpen wat ze wil. En dat is fijn voor beide kanten.

Ze blijft gelukkig heerlijk slapen in de nacht, dat is een zegen. En verder is ze supercute, kan ze al heeeeeeeeel erg goed lachen!!!!!!!! Heeft ze schik voor 10 als het allemaal een beetje goed gaat. En kan ze al volgen met de ogen.... En gaan die benen steeds vaker de lucht in... En haar grootste hobby blijft plassen als haar luier uit is! Heerlijk is dat!!! :curtianpeek: Ze is echt super!!!

Met papa en mama gaat het wat minder. Echt gebroken af en toe, maar ach, je pakt af en toe je momentje met rust en dan ben je heel blij. En hopen dat het binnenkort wat minder intensief wordt. Heel even proberen iets bij te lezen, maar dan naar bed.

Veel groetjes, niki

Geplaatst

He Niki!

Fijn om te lezen dat op de krampjes na het zo goed gaat met jullie kleine meid. Wat moet dat mooi zijn, als ze zo'n schik heeft. Heerlijk moment lijkt me dat!

En fijn ook dat ze zo goed slaapt 's nachts. Nu die krampjes nog een keer... en dan inderdaad hopen dat het na een tijdje minder intensief wordt. Kan me voorstellen dat de eerste paar maanden echt wel pittig zijn.

Pff...hoezeer ik ook uitkijk naar onze kleine uk, het vooruitzicht van maanden van slapeloze nachten...brrr, haha. Maar goed, het hoort er allemaal bij!

liefs,

Mariek

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo hier weer een berichtje over ons wereldwonder.

Het gaat heel goed, maar blijft heel erg vermoeiend met ons 'niet laten huilen/geen speentje' beleid. Maar Charlotte is superleuk en geweldig en leert iedere dag, en wij ook. Ze is op dit moment bezig met een 'sprongetje' zoals dat heet. Het sprongetje houdt in patronen herkennen. En dat betekent dat niet alles iedere dag weer nieuw is en een soort soep, maar het 'Hé dat heb ik vaker gezien/meegemaakt/gevoeld/geproefd' effect optreedt... En dat betekent dat dingen 'geplaatst' gaan, maar ook veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel interessanter zijn geworden. Wat weer betekent dat haar oogjes bijna haar bolletje uitrollen. Maar ook dat ze sneller schrikt. En in de war raakt soms, of overprikkeld... En ontdekt dat haar handjes dingen kunnen pakken.. Wat nog niet lukt natuurlijk. Wat ze dan stom vindt. Wat reden is voor huilen natuurlijk. En zoals het feit dat het soms nog steeds! niet lukt je duim te vinden als kleine meid. Boe!

Maar ook leert dat dingen soms hetzelfde gaan. En dat mama dus iedere dag hetzelfde kan doen, en Charlotte sinds kort dan keurig op haar beurt wacht. Zoals het ochtendritueel. Was dat eerst dat mama net nog iets aan kon doen en dan soms pas om 15 uur aan haar ontbijt toekwam. Nu gaan we samen opstaan. Daarbij gaat Charlotte, die natuurlijk alles wil zien en meemaken, lekker schuin omhoog op het omgeslagen dekbed liggen en kijken hoe mama dat vandaag nu weer aanpakt en welke kleertjes ze deze dag weer voor haarzelf en Charlotte uitzoekt. Dan gaat mama haar gezicht doen, en haar tanden en haar haar. En dan hop is Charlotte alweer aan de beurt. En Charlotte kan keurig! daarop wachten en daarbij lachen!!! en kirren. Want dat is ook nieuw.. Enorm veel lachen!! en kirren. Heerlijk hoor.

Het aankleedkussen vindt ze helemaal geweldig. Want daar word je enorm verwend namelijk. Daar krijg je een heerlijke schone luier, je billen worden gewassen en geföhnd, gevolgd door een heerlijk buikmassage tegen de darmkrampjes. En dat alles onder het genot van een innig 'oe ah oi' gesprek met mama, die de babytaal steeds beter onder de knie krijgt.

Kleertjes aan en daarna hop naar de woonkamer en onder het mobieltje van Woezel en Pip liggen, prachtig. Mama kan dan even lekker haar ontbijt maken. Een geheim trouwens: Charlotte en Woezel 'zijn' op elkaar. En hoe ze het ook voor elkaar krijgt, de mobiel stopt meestal met Woezel boven haar hoofdje. Wat natuurlijk reden is voor heel veel gekir en geflirt!

Charlotte houdt enorm van beleven en kletsen. Mensen bekijken en dingen meemaken, gezelligheid. Leg haar op een kussen op ooghoogte en ze vindt het helemaal geweldig. Lekker meedoen met de rest. Wat nou baby zijn.... En o ja, ook steeds meer met je voetjes wiebelen, of met je benen in de lucht! Vooral als mama of papa het doet... Dat is pas leuk.

Slapen is niet haar grootste hobby. Althans inslapen is lastig (ken ik ergens van...). Maar bij papa en mama lukt het gelukkig aardig. Of in de Baby Björn, of in de draagzak. Laten huilen tot ze slaapt is iets waar we absoluut niet tegen kunnen en wat ook niet goed voelt. Gelukkig hoeft dat ook nog niet. Verwennen kan nog niet op deze leeftijd, denken wij. En als alles zo nieuw is voor zo'n kleintje en bijna iedere dag verandert dan kan ik me ook voorstellen dat je zeker dan de warmte en houvast van je ouders nodig hebt. Heel soms als we echt alles hebben geprobeerd, 'mag' ze 5 minuten huilen, en daarna valt ze bij troosten meestal heel snel in slaap. Of dit allemaal verstandig is, zullen we wel merken als ze groter is. Maar het vanmiddag werd ze in haar wiegje wakker, lag wat met haar armen te zwaaien, en daarna viel ze zelf!!! weer in slaap. Doorbraak!!! Wij helemaal trots en blij... hihi

Verder moeten we oefenen met het flesje geven. Daar mag mama dan niet bij zijn... Mama zit dan eenzaam en alleen te kolven in een andere kamer... En Charlotte krijgt de fles van papa of van tante W bijvoorbeeld. Snik. Maar het moet, helaas loopt het zwangerschapsverlof al ten einde half februari en dan moet er weer gewerkt worden... Lijkt me heel moeilijk. En we hebben ook nog geen oppas voor de woensdag.

Tot zover de wondere wereld van Charlotte voor nu. Liefs en groetjes van niki en charlotte

• 1 maand later...
Geplaatst

Hey Niki, hoe gaat het met jou/jullie???

lang niets gehoord.

Je bent ook al weer aan het werk als het goed is.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ja weer aan het werk en superdruk. Ik denk wel vaak aan de site, maar het komt er niet van.... Als ik even vrij heb, dan doe ik het liefst even niets...

Met Charlotte gaat het prima. Ze is al enorm gegroeid en superlang, al zo'n 64 cm. Verder is ze niet heel vol ofzo, een slanke lange dame. We denken ook dat ze topmodel wil worden.

Ze heeft een hele droge gezichtshuid, dus wel 3x per dag smeren we het in. Dat klaart nog niet echt op... Maar ja er zijn ergere dingen nietwaar.

En ze heeft een enorme zuigbehoefte. Althans, van alles moet haar mondje in. Dat vind ik weleens moeilijk. Het lijkt alsof ze niet tevreden is met haar voeding, maar volgens mij gaat dat wel goed. Inmiddels geven we toch maar af en toe de speen, want ze vind het wel fijn. Vooral als ze bijna wil slapen.

Heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat.

Ik ga proberen wat bij te lezen.

groetjes van niki en charlotte

Geplaatst

Hi niki,

Leuk om weer even te lezen hoe het met je gaat! Best wel bikkelen he.. heb je het al zo druk, moet je er ook weer bij gaan werken.. dat is wel eeven een omschakeling in het begin.. Nog even een tip, misschien heb je er wat aan.. Mijn oudste had ook een mega droge huid (krijg je als je tot 17 dagen na de uitgerekende datum blijf zitten..) en toen kreeg ik van de huisarts cetamacogrol creme oid (spelling weet ik niet 100% meer) wat je ook gewoon bij de apotheek kunt kopen.. Die vond ik heel goed helpen.. misschien iets voor jouw kleine?

Liefs Pien

Geplaatst

Dank voor de tip! Jij schiet al op hè... Bijna zover!!! spannnend!!! Las ik ergens dat dat ze/hij (sorry, weet ik al wat het is? Blond en net moeder...hihi) dwars ligt? Heb je al aan acupunctuur gedacht of is dat al te laat?

groetjes, niki

Geplaatst

Hey Niki,

Leuk weer wat van je te lezen!

Merk zelf ook dat voor mij het reageren op de site minder wordt nu de kleine dame er is. De dag wordt aardig geregeld, en het energieniveau is wel wat minder... Maar genieten doen we wel.

Fijn dat Charlotte het goed doet!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Hé Hildever, ja ik las het dat je een dochter hebt!! Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!! Alles goed gegaan? groetjes, niki

Geplaatst

Jazeker... Al is het helaas een keizersnee geworden i.p.v. een thuisbevalling. Achteraf gezien is het beter zo, omdat de placenta ook erg vast zat en anders wrs. alsnog operatief had moeten worden verwijderd.... Voel me best prima, alleen nog wat moe. Maar ja, heb ook wel eens gehoord: moe, moe, moeder.... En eh, dat geldt in ieder geval voor mij wel!

Groetjessssssssssssssss

• 1 maand later...
Geplaatst

Hallo allemaal. Sorry! Het lukt me echt niet meer om het goed bij te houden, druk met werk, studie en natuurlijk onze Charlotte! Ik ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat, maar krijg het niet voor elkaar het bij te houden.

Lukt het jullie wel?

Groetjes niki

Geplaatst

Hey Niki,

Wat leuk om weer wat van je te horen! Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en met de kleine meid.

Ik moet zeggen dat ik ook niet zo veel tijd meer voor het forum als toen ik zwanger was, maar gelukkig kan ik nog wel wat tijd vinden. Nu gaat het ook wel wat makkelijker omdat hubbie nog steeds thuis is. Al gaat die waarschijnlijk 1 mei weer werken, dus dan word het afzien.

Liefs Diana

• 9 maanden later...
Geplaatst

Hallo allemaal,

Jeetje wat ben ik hier lang niet geweest. Ik heb het gewoon te druk om dit bij te houden, maar het is wel erg vertrouwd om dit alles weer te zien. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen. Charlotte is een supermeisje en wordt al heerlijk eigenwijs. Verder was ik eind juli spontaan zwanger na de borstvoeding, maar helaas 12 oktober 2009 kreeg ik een miskraam na 11 weken. Heel verdrietig weer. Daarna mochten we gelukkig weer IVF doen van het ziekenhuis. En vandaag heb ik een terugplaatsing gehad van 2 embryootjes. Heel spannend. Ik ga even lezen of er nog bekenden zijn. groetjes, niki

Geplaatst

Hey Niki!

Das lang geleden!

Wat jammer dat je een miskraam hebt gehad.. ik ga voor je duimen dat er een mooi broertje of zusje voor je kleine meid bij zal komen..

DIkke xx van Daan

Geplaatst

Hey Niki, wat leuk om weer wat van je te horen, wat erg voor jullie die miskraam.

Hoop voor jullie dat het nu weer lukt en een pos. test heb.

Charlotte is ook al weer 1 jaar, wat is het hard gegaan he.

Geplaatst

Hey Niki,

Leuk om weer wat van je te horen, maar jeetje meid wat is dat lang terug!

Grappig dat je weer bezig bent met een nieuwe poging, dat zijn we inmiddels allemaal.

Heel veel succes gewenst met alles!

gr Diana

Gast estrhalita
Geplaatst

He Niki, jeetje dat is lang geleden. Leuk om je weer te horen.

Groetjes

Esther

Geplaatst

Jeetje alle vier weer bezig, wat bijzonder zeg. Ja heel jammer van die miskraam, zomaar spontaan zwanger na stoppen vd borstvoeding. Maar helaas weer niet goed gegaan. Heel erg vind ik het nog. Verder heb ik het zo druk dat ik het niet bij kan houden hier.... Knap dat jullie dat wel kunnen! :happy7: Charlotte is super. Inmiddels dus al tp gehad, en nu in de spannende dagen. Ik vind ze weer heel erg moeilijk. Vriendinnetje is zomaar weer spontaan zwanger. Ondanks Charlotte blijft het moeilijk hoor dit proces. En jij Esther, zelfs op naar een 3e? Wow. groetjes, niki

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden