Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hier een topic over Ilona.

Met Ilona gaat het wel goed.

We zijn van de week over gegaan op 5 voedingen en nu slaapt ze de hele nacht door.

Vanmorgen kwam ze pas om half 10.

Toen we nog 6 voedingen gaven waren we praktisch de hele nacht met haar bezig was kapot op.

Ze krijgt de laatste voeding tussen 23 en 24 uur en dat gaat heel goed.

Ze heeft net wel een paar regeldagen gehad volgens mij, alleen maar huilen op de dag behalve als je haar vast heb, maar nu ligt ze heerlijk te slapen.

We waren een week geleden wel over gegaan op voeding voor hongerige baby's, ze had steeds zooo snel haar voeding op en nog honger.

We hebben haar gister gemeten en ze is nu ongeveer 60 cm, ze groeit goed.

Liefs Renaat

Posted

Zo te horen gaat het hartstikke goed met Ilona!

Lekker dat ze de nacht doorslaapt, lijkt mij ook heerlijk als dat gebeurt.

Ze is ook al flink gegroeid, 60 cm jeetje dat is al heel wat.

Liefs Diana

Posted

Mon dieu, al 60 cm, wat gaat dat snel hè... Nou Charlotte komt nog om de 2 uur hoor 's nachts... Heel soms iets langer, tot soms wel 4 uur. Maar ik ben het gewend met mijn slaapstoornis niet zo goed te slapen, dus dat scheelt! Leuk hè zo'n eerste kerst met onze kleintjes! Wat een zegen!

liefs, niki

• 2 weeks later...
Posted

Zo weer ff tijd om wat te schrijven.

Met Ilona gaat het heel erg goed, vorige week naar CB geweest, wij hadden verkeerd gemeten blijkbaar ze is 57 cm en weegt bijna 10 pond,en ze is uit maatje 56 gegroeid.

Heb haar kast met kleertjes alweer uitgezocht en de 62 naar voren gehaald.

Wat een heerlijke meid.

Ze slaapt s'nachts door soms wel tot 9 uur vanaf ongeveer 23 uur, dat is wel te lang dus ben maar een wekker gaan zetten om haar te wekken voor voeding anders komen we de rest van de dag niet uit.

We zitten ook al op de voeding van een 3 maanden baby met 200 cc voeding, ze drinkt dus erg goed.

Als ze huilt is ze erg goed te troosten, je pakt haar op en knuffelt en ze wordt stil, echt heerlijk om haar in je armen te hebben.

De cliche's zijn echt waar, soms kijk ik haar aan en ligt ze in mn armen wordt ik emotioneel en besef ik wat een mooi wondertje het is.

Mijn man is nu weer van huis,de 3e x, de eertse x maar 3 nachtjes en de 2e x konden wij mee en nu is hij gisteravond gegaan en komt vrijdag terug en dan volgende week woensdag gaat hij beginnen met zn nieuwe baan op een booreiland en is hij voor 2 weken weg.

Vind het wel moeilijk dat hij weg is, moet daar wel ff een draai in vinden samen met Ilona, en dan ga ik in februari weer werken en dan moet ik ook alles alleen doen, zal best ff pittig worden.

Liefs Renaat

Posted

Dat lijkt me inderdaad wel pittig, strakkies in je eentje!

Tja, heb de 'mazzel' dat mijn man altijd thuis is, maar eh, hij kan niet zo heel veel, dus eh, komt het nog voor een groot deel op mij neer...

Maar hij is er in ieder geval.

Succes strakkies, en geniet ervan als ie er straks weer is!!!

Groetjessssssssssssssss

Posted

Precies Hildever, kan je tenminste met hem praten en hij kan haar/hem toch boertjes laten laten en heerlijk sussen als het nodig is. En liedjes zingen. En kletsen met de baby. Heerlijk hoor die extra handen erbij, komt vast goed.

Dat zal even wennen worden Renata... Zo zonder hubbie. Maar soms is het ook wel een overwinning vind ik, als je een goede dag hebt gedraaid met die kleine zonder hulp. Maar twee weken is wel lang hoor. En straks weer werken.. Oeps. Daar moet ik ook nog even niet aan denken hoor!

groetjes, niki

Posted

Tja spannend he als we het straks alleen moeten gaan doen?

Ik vind het ook wel enorm spannend hoor. Zal ik het wel kunnen denk ik dan, pffff...

En tja dan straks ook nog gaan werken, ik weet echt niet hoe! Zie er nu al zo tegenop. Zo erg zelfs dat we al hebben gekeken of het haalbaar is voor mij om te stoppen, maar helaas...... Zal nog heel even een paar uurtjes moeten blijven werken...baal baal....

Liefs Diana

Guest estrhalita
Posted

dames dat gaat echt allemaal vanzelf. Ik ben nu deze week voor het eerst alleen en het valt echt reuze mee. Er is niet zoveel veranderd als hiervoor. Oke het uitlaten van de honden is wat moeilijk, want ik laat nu toch 2 kids achter. Dus die moeten maar even met minder doen. Met Jens ben ik wel makkelijker dan met Robbie. Jens wordt minder snel opgepakt als hij huilt. Ik laat het dus gauw een half uur huilen (ga wel elke 5 min. een speentje geven, aai over zijn bol etc.) Jens ligt ook de hele dag in de box ipv in zijn bedje. Wel in de reiswieg natuurlijk. En ja de nachten zijn wel zwaar als je alleen bent vind ik. Jan werkt 2 nachten in de week en dan de dag ook, dus alleen met eten en douchen thuis zeg maar. Maar ook het in bad doen van 2 kids moest ik van de week alleen doen. En ja het is aanpoten, maar het lukte allemaal. Ik maakte mij ook gek van te voren, maar je rolt er gewoon in heb ik gemerkt.

Succes allemaal. XX

• 2 weeks later...
Posted

Vandaag is onze kleine meid alweer 2 maanden!!!!

Wat gaat dat weer hard!!!!

Ze begint nou goed te lachen en om haar heen kijken, is zoooo leuk om te zien.

Volgende week weer naar het cb, ben erg benieuwd hoe ze gegroeid is.

Liefs Renaat

Posted

Renaat.. wat gaat het snel hé?

Geniet maar van elke minuut want voor je het weet, vier je haar verjaardag!!

Posted

ooooh, wat een lieverd!!

Leuk! En wat is ze al gegroeid zeg..

• 3 weeks later...
Posted

Mijn schattige lieve dochtertje doet het echt heel goed, ze lacht vol uit echt geweldig, mama smelt helemaal weg bij dr.

Ze begint ook doekjes te pakken en ongecontroleerd mee te spelen.Dr speekselklieren komen ook op gang, ze kwijlt dus lekker en stop dr hele handje en haar mondje en smakt lekker weg.

Gister hebben we voor het eerst haar om 20.00 uur laatste flesje gegeven en half 9 naar bed, ze werd vanmorgen pas om 8.00 weer wakker, dus dat gaat ook erg goed.

Ze krijgt nog steeds maar 4 flesjes, en dat gaat goed.

Liefs Renaat

Posted

Hey Renata,

Een ideale dochter dus!!!

Lekker al een nacht doorslapen. Lijkt mij heerlijk.

Een vriendin van mij is twee weken eerder bevallen (ook een dochter) en die slaapt ook lekker 's nachts door. Op zondag krijgt zij het voor elkaar om zelfs een beetje uit te slapen!!!!

Posted

Hey Chantal, Ilona slaapt al heel lang snachts door, ben nu bezig om de tijden te vervroegen.

En dat gaat dus eigenlijk ook gewoon erg goed.

Liefs Renaat

Posted

Vandaag met Ilona weer naar CB geweest, ze is weer ingeent.

Ze weegt nu 6000 gram en is 60 cm, nog steeds netjes boven gemiddelde.

Als mn 2 bussen voeding op is voor hongerige baby's ga ik weer over op normale voeding en gaan we beginnen met de rijstebloem om daarna fruithapje te gaan geven.

Mijn man komt over 2,5 week thuis en dan willen we fruithapje doen.

Morgenochtend ga ik voor het eerst met haar zwemmen, ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Liefs Renaat

Guest estrhalita
Posted

He Renaat, mag je al rijstebloem geven dan?Ik dacht dat ze daar 4 maanden voor moesten zijn?

Jens krijgt nu 5 flessen van 200cc, maar overdag drinkt hij ze goed, maar de fles van 23 uur met moeite 100cc dus ik wilde eigenlijk kijken of ik om 19.30 uur zijn laatste fles kon gaan geven met rijstebloem en zijn 1ste fles 7.00 uur met rijstebloem? Hoe ga jij dat doen?

Posted

Hey Es, ze moeten er inderdaad 4 maanden voor zijn, maar op het CB zeiden ze dat het niet op een weekje aankomt.

Ik wilde volgende week gaan beginnen, dan is ze 3.5 maand maar ik ben nu met mn 1 na laatse bus voeding begonnen en heb dus nog 2 weken.

In de voeding voor hongerige baby's zit al rijstebloem.

Dus als ik daadwerkelijk ga beginnen is ze ongeveer 16 weken.

Ik ga beginnen om in het laatste flesje van 20.00 uur de rijstebloem te doen.

Hoe gaat het bij jou???

Liefs Renaat

Guest estrhalita
Posted

Ik heb vandaag rijstebloem gekocht en weet nog niet wanneer ik ermee ga beginnen, maar dan heb ik het alvast. Ben zo bang voor zijn darmen dat het te veel wordt.

Het gaat redelijk hier. Hij slaapt zo goed als door 2 a 3 nachten en dan komt hij weer 1 nacht een paar keer en dan slaapt hij weer 2 a 3 nachten door. Hij krijgt heel raar eten zie hier zijn schema

7.30 200cc

11.00 200cc

16.15 200 cc

19.00 200cc

24.00 200cc, maar hij drinkt ongeveer 100cc

Raar he zijn schema haha.

Heb al wel 1 hele maand dit schema met hem en ook het slapen overdag al 1 maand hetzelfde dus dat is wel fijn voor ons allemaal.

Ja Jens is morgen al weer 3 maanden, gaat snel he. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet kan wachten tot hij 6-9 maanden is. Dan gaat hij echt wat ondernemen.

Posted

Ik heb ook de rijstebloem al in huis, weet ook nog niet zo goed wanneer ik het exact door de voeding ga doen.

Het is niet echt een raar schema hoor!!!

Schema van Ilona is ook steeds een beetje anders, ik moet alleen uitkomen op 16.30 en 20.00 uur.

Zoals vanmorgen heb ik haar om 9.15 wakker gemaakt en heeft ze om 9.30 flesje gehad en om 13.00 uur weer. en dan uiteraard 16.30 en 20.00 uur.

Maar zoals gister had ze het 1e flesje om 7.30 en 2e flesje 12.30 enz, het is maar net wat we die dag gaan doen.

Opzich gaat het nu wel lekker met Jens.

En ik kijk ook steeds uit naar de volgende fase.

Liefs Renaat

Posted

Hey Es, zat gisteravond nog ff te denken he.

Ik zou proberen wanneer je met de rijstebloem gaat beginnen het in het flesje van 19.00 uur doen en dan proberen te laten slapen tot de volgende dag, ook niet meer wakker maken voor het flesje van 24.00 uur.

Liefs Renaat

Guest estrhalita
Posted

He Renaat, nou de laatste 3 nachten is Jens aan het spoken vanaf 4 uur dus voorlopig wacht ik daar nog even mee tot hij weer goed doorslaapt hoor.

Ik moet dinsdag naar het cb voor de prikken en vraag het dan gelijk wel even of hij al naar 4 flessen kan?? Maar ga dan wel proberen zijn laatste fles om 20 uur te geven ipv 19 uur. Toch weer een uurtje extra haha.

Jij geeft toch al 4 flessen? Dan hoef je er toch geen rijstebloem meer door heen te doen of vergis ik me nu.