Ga naar inhoud

Ilona....

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O, das jammer dat hij weer ffies spookt.

Ik geef al heel lang maar 4 flesjes, maar zoals ik het gelezen heb is het een voorstapje naar vast voeding en heeft het niet met aantal flesjes te maken???

Op het CB zeiden ze er ook niets over toen ik het had over de rijstebloem.

liefs Renaat

Gast estrhalita
Geplaatst

Oke dat wist ik niet. Vanmorgen 3 scheppen rijstebloem door de fles gedaan en hij dronk het zo op. Ik heb gewoon heel sterk het gevoel dat Jens toe is aan bijvoeding dus ik wil gaan kijken of ik snel kan beginnen met fruit of zo. Morgen naar cb dus ga het allemaal maar eens voorstellen.

Geplaatst

O, dat is super zeg, als jij het al durft te geven durf ik het ook!!!! :shifty:

Zal vanavond rijstebloem in haar flesje doen.

hoe was het op CB??

Gast estrhalita
Geplaatst

Gisteren bij de fles om 19.30 1 schep rijstebloem door gedaan en bij de fles van 24 uur ook een schep. Die fles drinkt hij van de 200 altijd maar 120 en nu ook weer. Om 6.50 uur schrok ik wakker vanmorgen. Een hele goede nacht dus gehad en even lekker bij kunnen tanken. Hij heeft geen buikkrampen van de rijstebloem. vanmorgen ook weer een fles met 3 scheppen en dat ging prima. Vanavond krijgt hij bij zijn fles van 24 uur 2 schepjes erdoor.

Hij reageert ook goed op de prikken. De 1ste keer veel geslapen maar geen koorts of zo en vandaag weer het geval. Prima dus. Hij weegt nu 5970 gram en is 62,5 cm. Gaat dus prima. Fruithapjes nog niet vinden ze nog te vroeg, maar daar ga ik gewoon over 2 weken mee gebinnen hoor. Als hij goed op de rijstebloem reageert kan dat totaal geen kwaad lijkt mij. Eerst de fles van 24 uur afbouwen. Als hij t/m zondag goed blijft slapen, ga ik 2 a 3 dagen de fles met een half uur vervroegen, tot ik op 22.30 uur zit en dan gewoon kijken of hij door kan slapen na de fles van 20 uur. Duim Duim Duim.

En heb je al rijstebloem gegeven?

Geplaatst

Het gaat dus super,wat goed om te horen.

Kan je in elke voeding rijstebloem doen, of maar in 1tje per dag???

Ik heb in het laatste flesje 2 schepjes gedaan, maar de voeding liep vandaag sowieso heel vreemd, ze heeft maar 80 cc op ongeveer.

Ook erg aan het jengelen.

Morgen weer proberen.

Gast estrhalita
Geplaatst

Volgens mij kan je het ook in elke voeding doen hoor. Ik doe het in 3 van de 5 voedingen haha. Vannacht heeft hij maar 80 cc op, maa rhij heeft dan ook gisteren zijn prikken gehad dus daar kan het ook van komen.

Vanmorgen was het weerk 6.45 uur dus 2 nachten goed gegaan.

• 2 weken later...
Geplaatst

Het gaat goed met Ilona, ik doe nu bijna 2 weken dat rijstebloem in haar flesje.

Ik had verwacht dat de voeding dan papperig zou worden maar blijft net zo vloeibaar.

Ze heeft wel de laatste tijd steeds een paar dagen geen ontlasting en dan komt er een dikke klei prop uit, heel zielig.

Het was al begonnen voordat ik er rijstebloem in deed.

Liefs Renaat

• 4 weken later...
Geplaatst

Maar weer ff een update over Ilona.

Het gaat nog steeds super goed met haar, we doen elke avond rijstebloem in haar flesje en ze krijgt op de dag een groentehapje, fruithapje vind ze niet lekker tuft ze weer uit.

Ik heb geen idee hoe je zo iets moet opbouwen, dus we doen maar wat.

Ze heeft het draaien en rollen helemaal ontdekt ze gaat alle kanten op in de box, bedje en box hebben we maar een stand naar beneden gezet.

Heel leuk om te zien.

Ze wil ook niets anders meer dan zitten ze zit al redelijk stevig ze valt wel naar links en rechts dus evenwicht heeft ze nog niet.

Ik heb afgelopen week de kinderwagen omgebouwd, de reiswieg eruit en de"gewone"wandel wagen opgezet.

Ze vind het helemaal geweldig.

Ze ligt nu voor het eerst op haar buik te slapen, ze is zelf zo gaan liggen.

Je merkt dat je nu echt contact met haar heb als ze je aankijkt.

Ze kijkt af en toe heel ondeugend.

ze is heel vrolijk, als we haar wakker maken is het eerste wat ze doet lachen.

Ze kan ook heeeel goed huilen/krijsen, mevrouw laat al heel duidelijk weten als ze het ergens niet mee eens is,een klein venijntje is het dan.

Liefs Renaat

Geplaatst

Hey renaat,

Klinkt allemaal erg goed met Ilona!

Wat leuk dat de hapjes zo goed gaan. Ik was met Jamillah ook begonnen met een fruithapje, mja vanwege de verstopping toch maar mee gestopt (verstopping was eerder dan het hapje hoor). Wel erg jammer want ze vond het heerlijk, en het is ook zo leuk om te doen!

Geweldig dat ze zich al zo goed kan omdraaien! En dat zitten is ook wel heel gaaf! Ik denk er ook over om de wagen om te gaan bouwen, maar ik twijfel nog, maar als ik jou verhaal zo hoor, word het misschien toch wel eens tijd.

Liefs Diana

Geplaatst

Ilona is heel lenig, ze stopt haar tenen in dr mondje echt heel leuk om te zien.

Ze pakt ook iets aan als je het aangeeft, en ze probeert vooruit te komen als ze in de kruiphouding zit, het lukt alleen nog niet .

Ze grijpt met haar handjes vooruit en probeerd zich dan vooruit te trekken.

Het is echt allemaal geweldig:toothy4:

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo wat gaat ze snel zeg. Jens doet nog niet echt veel haha. Hij ligt in zijn box, pakt speeltjes, doet lekker alles in zijn mond, maar omrollen of zo nee echt niet. Wel de hele dag buikspieroefeningen en zijn kond de lucht in gooien. Als hij op zijn buik ligt kan hij nu wel zijn hoofd goed ophouden. Dus ik denk dat alles toch vanzelf wel komt.

Sinds zondag ben ik begonnen met fruit. Zijn poep is hierdoor wel veranderd en hij heeft nu harde poep en niet meer tijdens zijn 1ste fles 's morgens maar ergens aan het einde van de dag. Alleen sinds zaterdag wordt hij elke 1,5 uur wakker gaat huilen en wilt hij een speentje. Dat zo de hele nacht door. Rond een uur of 2 wil hij ook opeens een flesje (60cc) en dan gaat het redelijk tot 6.30 uur. Zal wel een ontwikkelingssprong zijn of zo. Heel raar in ieder geval.

Wat een weertje hebben we gehad he. Hier onweert het nu, maar we hebben genoten, alleen is Jens nu wel erg verkouden en hoest enorm.

Nou dames tot gauw weer.

Geplaatst

Hey Renaat,

Hoe gaat het met jullie en met Ilona? Groeit ze nog steeds als kool? Ben eigenlijk wel weer eens benieuwd naar een fotootje!

Liefs Diana

Geplaatst

Het gaat nog steeds super met Ilona, groente vind ze heerlijk en fruit begint een klein beetje te komen.

En ze beweegt veel, draaien en rollen beentjes in de lucht en teentjes in de mond.

Ik heb van alles geprobeerd maar krijg er geen foto in.

Ik copieer de link op mijn album.nl en klik op landschap hier boven maar er gebeurd niets :hmz:

Liefs Renaat

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden