Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hey meiden,

We hebben oudjaarsdag een brief binnen gekregen met de vraag of wij met de kleine meid mee willen doen aan een nieuw vaccinatieprogramma genaamd PINO (Pneumokokken Immunologie Neus Onderzoek)

Als we dit doen houdt dat in dat ze niet op het consultatiebureau gevaccineerd word, maar thuis.

Ze krijgt dat ook een uitgebreider vaccin wat beschermt tegen 10 typen pneumokokken in plaats van de normale 7. Ook beschermt het waarschijnlijk beter tegen oorontstekingen.

Je moet na de vaccinaties in een soort dagboek de temperatuur een week lang bijhouden, en alle veranderingen in de gezondheid (in verband met eventuele bijwerkingen).

Er word in totaal ook 2 keer bloed geprikt, en 5 keer neusslijm wat op kweek gaat.

Ik vind het heel erg moeilijk om te beslissen of ik hier wel of niet aan mee wil doen.

Hebben jullie ook zo'n brief misschien gehad?

En zouden jullie hier wel of niet aan mee doen?

Liefs diana

Posted

oh Diana, moeilijk hoor! Je weet dat voor ze aan deze trial toe zijn alles al uitgebreid getest is dus de kans is heel groot dat je inderdaad een beter vaccin krijgt... Maar kan me ook voorstellen dat dat bloedprikken een beetje tegenstaat (hoewel ze dat zelf natuurlijk nauwelijks meekrijgen) Ik zou hier zeker oren naar hebben aangezien mijn oudste in zijn eerste jaar zeker 6 keer fikse oorontstekingen heeft gehad met alle ellende van dien, dus dat zou ik deze krummel graag willen besparen...

Succes met je beslissing, ben benieuwd of ik straks dezelfde vraag krijg...?

Liefs,

Pien

Posted

Tja, het is lastig Pien.

Het bloedprikken zie ik niet tegenop, die prikjes zijn zo klein, och dat komt wel goed, maar die kweek die ze met een wattenstaafje uit de neus halen, brrrrrr, vind dat zo verschrikkelijk zielig!!!!

Wat betreft die ooronstekingen heb je wel een goed punt. Dat kan zo pijnlijk zijn bij die kleintjes.

Pffff, blijft moeilijk!

Posted

Hey, ik heb er nog nooit van gehoord, ik weet niet of ik mee zou doen, ik denk het wel.

Ik denk dat het je kleine meid niet zal schade, het zal inderdaad genoeg getets zijn voor ze hier aan beginnen.

Succes met je keuze.

Liefs Renaat

Guest estrhalita
Posted

Ik zou er niet aan mee werken. Bij Robbie hebben ze zo vaak bloed moeten afnemen, neus kweekjes afgenomen etc dat ik het zo zielig vond voor hem toen. Hij huilde wat af (dus ze voelen echt wel de prikjes). Ik zou dus mijn kind niet extra pijn willen laten krijgen. Maar ja dit is mijn mening gezien wij natuurlijk met Robbie zoveel hebben meegemaakt. Bij Jens hebben ze de 1ste 4 dagen ook steeds bloed afgenomen en zijn voetjes waren helemaal blauw. En dat is voorlopig ook wel voldoende hoor. Maar ik heb geen oproep gehad dus ik hoef ook geen keuze te maken.

Posted

Hey meiden,

Dank jullie wel voor de reacties.

We hebben besloten dat we mee gaan doen aan het onderzoek.

Voordeel is dat we op elk moment mogen stoppen, maar voor nu gaan we ervoor.

Liefs Diana

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use